LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
marcel.vandenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2020 15:10

Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door marcel.vandenberg »

Wij hebben online bij https://waterpretmat.nl/ een mat besteld en afgerekend.
De levertijd zou 5 tot 10 werkdagen zijn. inmiddels zijn wij ruim een maand verder en hebben tot op heden niets mogen ontvangen.
Het bedrijf geeft geen reactie van waar de mat blijft.

Hebben jullie ook ervaring met deze site? En wat moet ik doen om stappen te ondernemen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je niet via een dropshipper had besteld was het goedkoper geweest. Lang wachten uit China zowieso.
Volgende keer maar zelf op Aliexpress bestellen.
Check Ali versus de rest

€ 16,31 26%OFF | Kids Pet Speelgoed Outdoor Sprinkler pad voor Kinderen Zuigelingen Peuters Kinderen Zwemmen Water Game Diameter 170cm Play Mat
https://s.click.aliexpress.com/e/_B090Qy

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

€30 voor een mat die ik ook al voor €5,00 voor bij heb zien komen. Maar ja, het klinkt zo mooi om bij een Nederlandse webshop te bestellen. Geen mailadres, geen telefoonnummer, geen fysiekadres. Bij de identiteit staat iets van Glittypennen en WhoWork Amsterdam. Dus bij wie u gekocht heeft is een raadsel.

Het enige dat u kan doen is hetzelfde als iedereen die de laatste maanden blind bij de eerste de beste dropshipper koopt: afwachten. En anders uw wonden likken en leren niet zomaar ergens te bestellen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wegens mooi weer is nu iets langere levertijd te verwachten, de opgave is voor 95% van hun producten, niet voor Zonnesteek dingen als dit.

hilde vanchaze
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2020 10:12

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door hilde vanchaze »

Heb hetzelfde probleem bij deze firma na het bestellen van leuke GLITTYPENNEN. Dacht zoals je zei .NL dus betrouwbaar maar deze week de vullingen ontvangen en geen penomhulsel, al heel de week proberen te mailen via contactformulier EN via retourmail maar ZONDER antwoord. Kan deze firma eens nagegaan worden via TROS RADAR, weet dat jullie door jarenlang ervaring meestal een weg vinden?!
Mensen betalen, krijgen niets of een deel, track en trace staat bij mij on the way dus krijg ik de penomhulsels in een aparte levering maar WEL al betaald. Had ze beter in de ACTION gaan halen!
Dank je.

afrajimmink
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2020 00:15

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door afrajimmink »

Hier soortgelijk verhaal.
15 april is mijn bestelling bevestigd, vandaag 14 mei binnen gekregen.
Herhaaldelijk gevraagd om een juiste track en tracé, niets gekregen. Omdat ik de bui al voelde hangen, het retpurfoulier opgevraagd, wederom geen reactie (in totaal 5x genegeerd).

Daarbij ook nog het product beschadigd binnen gekregen. Erg lange levertijd (8 weken, wel tijdens Corona maar verder hierover 0 communicatie), ook geen reactie op mij om het retour te willen sturen ([email protected] en Inky pennen email adres beide geen gehoor) .
Product is idd ook bij Wish te koop voor 6 euro, ik heb 34,99 betaald (omdat ik dacht NL dus uit Nederland), had ik zelf moeten checken maar helaas niet gedaan. Idd een goede les voor mijn vervolgaankopen. Stom dat ik het niet via CC heb betaald, dan ben je tegen dit soort praktijken verzekerd.
Levertijd tussen 5-10 werkdagen is ook niets van waar, want ruim 8 weken gewacht.
Al met al dus veel teveel betaald voor een klein goedkoop stukje plastic uit China. Ik voel mij bedonderd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

afrajimmink schreef:
15 mei 2020 00:21
15 april is mijn bestelling bevestigd, vandaag 14 mei binnen gekregen.
afrajimmink schreef:
15 mei 2020 00:21
Erg lange levertijd (8 weken
Heeft u de data wel goed?
afrajimmink schreef:
15 mei 2020 00:21
Al met al dus veel teveel betaald voor een klein goedkoop stukje plastic uit China.
Op zich heeft u geen cent teveel betaald. Of eigenlijk misschien een beetje wel. Maar op het moment dat u de overeenkomst sloot, accepteerde u de prijs voor het product. Ja, dat u het zelf ook had kunnen kopen bij aliexpress heeft u gelijk in. Daarom ben ik ook geen fan van die dropshippers, maar goed, er gebeurt niets wat niet mag.

Frans Douw
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2017 10:39

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Frans Douw »

Ik heb de mat op 18 april besteld en nog niks ontvangen. Wat ik op deze site begrijp is, dat het kennelijk een bedrijf is dat wel levert, maar heel erg laat en soms met gebreken. En dat ze niet reageren op emails: dat heb ik ook ervaren. Ik was eigenlijk al zover dat ik aangifte bij de politie wilde doen, maar op basis van wat ik hier hoor wacht ik nog even. Heeft iemand nog wel de inschrijving bij de Kamer van Koophandel gecheckt? Onder welke naam ik dan moet zoeken?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

Frans Douw schreef:
19 mei 2020 07:02
Wat ik op deze site begrijp is, dat het kennelijk een bedrijf is dat wel levert, maar heel erg laat en soms met gebreken.
sterker nog, ze leveren niet eens zelf. U plaatst een bestelling op hun website en betaalt deze. Vervolgens plaatsen zij een bestelling bij aliexpress (voor een veel lagere prijs natuurlijk) en vullen uw adres in als afleveradres.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze wordt steeds goedkoper!

€ 9,07 42%OFF | Nieuwe Baby Speelgoed Water Mat Kinderen Mat Zomer Strand Opblaasbare Spray Water Kussen Outdoor Gazon Baby Spelen Mat Games playmat
https://a.aliexpress.com/_d675AIJ

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hilde vanchaze schreef:
14 mei 2020 10:16
Dacht zoals je zei .NL dus betrouwbaar
.nl zegt helemaal niets. Kunt u zich voorstellen dat mensen merkkleding wilde kopen bij sites als uitinhillegom.nl, parochiediessen.nl en timmerfabriekevers.nl?
afrajimmink schreef:
15 mei 2020 00:21
Stom dat ik het niet via CC heb betaald, dan ben je tegen dit soort praktijken verzekerd.
Met een CC ben je niet verzekerd tegen meer betalen dan bij een ander bedrijf. Ook keren CC maatschappijen niet meer automatisch uit als je van te voren kan weten dat het geen zuivere koffie is.
Frans Douw schreef:
19 mei 2020 07:02
Wat ik op deze site begrijp is, dat het kennelijk een bedrijf is dat wel levert, maar heel erg laat en soms met gebreken.
China ligt niet naast de deur en dankzij Corona duurt het allemaal langer.
Frans Douw schreef:
19 mei 2020 07:02
Ik was eigenlijk al zover dat ik aangifte bij de politie wilde doen, maar op basis van wat ik hier hoor wacht ik nog even.
Laat leveren is geen strafbaar feit waar aangifte tegen gedaan kan worden.
Frans Douw schreef:
19 mei 2020 07:02
Heeft iemand nog wel de inschrijving bij de Kamer van Koophandel gecheckt? Onder welke naam ik dan moet zoeken?
Zo lang geen identiteit te achterhalen is is een KVK ook onvindbaar. Als deze al een inschrijving heeft. Vandaar ook altijd het advies: kijk eerst waar u gaat kopen. KVK is verplicht te vermelden, een adres, telefoonnummer en mailadres (en dan geen gratis Gmail) helpt ook om betrouwbaarder over te komen.

Moneyman
Berichten: 30072
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

hilde vanchaze schreef:
14 mei 2020 10:16
Dacht zoals je zei .NL dus betrouwbaar Dank je.
Als je nog van dat soort aannames uitgaat, is een "lesje internet voor beginners" geen gek idee - of inderdaad maar bij de Action halen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Jablan »

Is de Action de Ali Express voor digibeten?

juliomariner
Berichten: 4820
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zou mijn kind niet op zo'n mat durven zetten. Die Chinese plastic dingen zijn berucht om de giftige stoffen die er in verwerkt zijn. Reken maar niet dat er een keurmerk op zit.
Trouwens iedereen over de hele wereld kan een .nl adres aanvragen dus dat geeft geen enkele zekerheid. Het wil zelfs niet zeggen dat het bedrijf in Nederland gevestigd is

Moneyman
Berichten: 30072
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
19 mei 2020 18:05
Is de Action de Ali Express voor digibeten?
Blijkbaar. Ik kom er nooit.

Lucie1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2020 16:19

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Lucie1 »

Ook ik heb ik april 2020 glittypennen besteld en betaald en alleen vullingen ontvangen. Op internet zag ik ontzettend veel dezelfde negatieve berichten. Radar...wordt er iets tegen dit bedrijf gedaan???

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Radar doet niets, 't forum regelmatig lezen of eerdere berichten en je weet waar je zaken mee hebt gedaan.

Vooraf kijken of een firma deugde voorkomt veel ellende.

Moneyman
Berichten: 30072
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waterpretmat besteld en betaald, maar na een maand nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lucie1 schreef:
05 jun 2020 16:24
Radar...wordt er iets tegen dit bedrijf gedaan???
De enige die er iets tegen kan doen ben je zelf, door er niet te bestellen.

Gesloten