LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENGIE app deugt niet

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

ENGIE app deugt niet

Ongelezen bericht door pedro714 »

Ik ben klant bij ENGIE energie. Op internet schrijven ze over deze app:

Uw energiezaken altijd bij de hand"

Met onze handige app heeft U altijd inzicht in uw energieverbruik. Bekijk uw verbruik per uur en ontdek wat U iedere dag aan stroom en gas uitgeeft. Daarnaast ziet U in de app hoe U uitkomt met uw jaarrekening. Wilt U het totaal bijsturen? U past gemakkelijk uw termijnbedrag aan. Download onze gratis app nu.

aldus de letterlijke tekst.

Ik gebruik de app om mijn verbruik en de daarmee samenhangende kosten te vergelijken met andere energie leveranciers. Toen ik op internet inlogde om te zien hoelang mijn contract nog loopt, zag ik dat de kosten van de maanden in 2019 allemaal ca. €. 15,00 hoger waren dan de app aangeeft. Over een heel jaar aldus €. 180,00.

Toen ik telefonisch contact opnam vertelde de dame aan de telefoon dat ik op internet moest kijken. Daar zouden de juiste bedragen staan. Toen ik haar de letterlijke tekst van de voordelen van de app voorlas, wist zij niet zo snel een antwoord en bleef herhalen dat ik op internet moest kijken. Ik bleef het met haar oneens en stelde haar voor dit met haar meerdere te bespreken. Ik voel mij namelijk op zijn minst misleid.
Zij zei toe dit te zullen doen. Ik voelde echter al op mijn klompen aan dat deze toezegging alleen was om van mij af te komen.

Bij het maken van vergelijkingen tussen ENGIE en de overige energieleveranciers kwam ENGIE altijd als voordeligste uit de bus. Nogal logisch als de app niet betrouwbaar blijkt te zijn en ik in werkelijkheid maandelijks €. 15,00 meer kwijt ben dan de app aangeeft.

Ik heb gevraagd om een compensatie wegens misleiding. Ik heb echter niets meer gehoord.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ENGIE app deugt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moet ook gewoon betalen wat u verbruikt. Maar om te vergelijken is die app helemaal niet bedoeld.

En u kunt natuurlijk niet elke maand € 15,00 meer kwijt zijn. In de winter gebruikt u meer dan in de zomer.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: ENGIE app deugt niet

Ongelezen bericht door pedro714 »

kijk, Lady, ik heb altijd geleerd...als je iets niet weet of begrijpt....zwijg dan.

Aryaan
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2020 13:42

Re: ENGIE app deugt niet

Ongelezen bericht door Aryaan »

Hoi Pedro, ik ondervind hetzelfde, de bedragen vanaf mei t/m december 2029 zijn de bedragen verlaagd, met totaal € 127,- maar de jaarrekening werd niet aangepast. Ik heb de indruk dat de overheidsheffingen wel achteraf in de App gewijzigdzijn maar op de rekening niet.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ENGIE app deugt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

pedro714 schreef:
15 mei 2020 17:36
kijk, Lady, ik heb altijd geleerd...als je iets niet weet of begrijpt....zwijg dan.
Maar wat begrijpt u niet aan het feit dat u moet betalen wat de meter aangeeft aan verbruik? Die app is slechts een speeltje.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ENGIE app deugt niet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zelf weten wat je verbruikt en wat de bijbehorende tarieven zijn. Dat is de basis. Je kan dan zelf uitrekenen wat je moet betalen. Als je dat niet kan, kun je de rekening of app-gegevens ook niet controleren op juistheid. Wat de app aangeeft kan verkeerd zijn in jouw nadeel. Wat je daar juridisch mee kan is lastig.

Als je er met Engie niet uitkomt op Klachtenkompas.nl, dan kun je je geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Energie. www.sgc.nl

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: ENGIE app deugt niet

Ongelezen bericht door Melviinbl »

ook hier... Aan de app mogen geen rechten worden ontleend.
Wacht op je jaarrekening en check je verbruik.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: ENGIE app deugt niet

Ongelezen bericht door pedro714 »

Het gaat er bij mij niet om dat ik niet zou willen betalen voor wat ik verbruik. Mijn klacht gaat erover dat ik de app mede gebruik om prijzen te vergelijken tussen de verschillende energieleveranciers. Als U naar de site van Engie gaat ziet U dat Engie zelf aangeeft dat deze app zo makkelijk zou zijn omdat ik hiermee inzicht zou hebben in mijn verbruik. Daar gaat mijn klacht over. Als ik wil vergelijken pakte ik de app van Engie erbij en keek naar de jaarkosten van mijn verbruik volgens de app. Deze app geeft echter over 2019 ( over 2020 is hij wel juist) een bedrag aan dat maandelijks €. 15,00 lager is dan de werkelijkheid. Als je dan vergelijkt blijkt aldus dat zij zogenaamd altijd de goepkoopste zijn terwijl zij in werkelijkheid €. 180,00 per jaar meer berekenen dan de app aangeeft. De app geeft dus een onjuist inzicht in mijn verbruik en de daarmee samenhangende kosten. Ik spreek niet van oplichting maar van misleiding. U hoort van mij niet dat ik minder zou willen betalen dan de werkelijkheid. Ik doe alleen mijn beklag dat de app mij misleidt heeft bij het maken van vergelijkingen in prijs tussen Engie en de overige leveranciers.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ENGIE app deugt niet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als u echt goede vergelijkingen wil maken, kunt u beter energievergelijkingssites raadplegen.

Voor het overige geldt: reken uw jaar- of eindafrekening zelf goed na. Aan het begin van uw contract heeft u als het goed is de tarieven ontvangen. Die legt u naast de tarieven van de eindafrekening.

In het verleden ben ik zo wel eens op een verschil van honderden euro's gestuit in mijn nadeel. Controleer je niet, dan kun je dus teveel betalen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ENGIE app deugt niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is gewoon WC eend keurt WC eend als beste.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ENGIE app deugt niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

pedro714 schreef:
18 mei 2020 19:59
(...) De app geeft dus een onjuist inzicht in mijn verbruik en de daarmee samenhangende kosten. (...)
Het verbruik gaat over kWh (elektriek) en m³ (gas). Weet u zeker dat het in de app aangegeven verbruik onjuist is, dus dat het totaal aantal kWh anders is dan op de jaarafrekening?

Dat de nu in de app aangegeven kosten niet kloppen geloof ik wel. Ik vermoed dat in de app maar één waarde wordt gebruikt voor tarief, belasting en belastingkorting. Die is nu aangepast voor 2020, zodat de kosten voor 2019 niet meer kloppen, maar het verbruik nog wel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ENGIE app deugt niet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Theotrucker schreef:
18 mei 2020 20:10
Het is gewoon WC eend keurt WC eend als beste.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wij_van ... en_Wc-eend

Gesloten