LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Marissska
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2020 15:45

Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Ongelezen bericht door Marissska »

Hallo,

Een week voor de eerste Corona persconferentie (maandag 16 maart) van Mark Rutte heb ik bij Witgebit een afspraak gemaakt met achteraf betalen via Klarna. Toen het duidelijk werd wat voor gevolgen het virus heeft heb ik de afspraak geannuleerd en heb ik Witgebit gevraagd of ik helemaal van de aankoop kon afzien omdat ik chronisch hartpatient ben en het te gevaarlijk vindt om naar Witgebit te gaan. Zij vonden dat ik maar moest afwachten en een nieuwe afspraak moest maken als alles weer veilig is maar ook al zijn ze nu weer geopend ik vind het te gevaarlijk en het advies is ook om als kwetsbaar persoon nog steeds zo veel als mogelijk thuis te blijven. Helaas wil Witgebit hier niet aan meewerken. Er staat duidelijk vermeld op hun website dat zij geen geld teruggeven als je een afspraak annuleerd maar i.p.v. daarvan krijg je een tegoedbon waarvan ik niet weet of ik die ooit kan gaan gebruiken.

Kortom, ik heb tijdig de afspraak geannuleerd i.v.m. het virus omdat ik chronisch hartpatient ben.
Ik heb bij Klarna mijn betaling tijdelijk gepauzeerd om tot een oplossing te komen omdat ik helemaal van de aankoop wil afzien maar zij tonen totaal geen coulance.
Dit is een uitzonderlijke situatie en daar kunnen toch wel uitzonderingen voor gemaakt worden?.
Ik weet dat dit soort bedrijven het zwaar hebben in deze tijd maar moet ik daar mijn leven voor riskeren?.

Weet iemand hoe ik dit verder moet aanpakken?.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Ongelezen bericht door berndv »

lastige situatie. Als ik het zo lees, bent u degene die de afspraak wilt annuleren. En conform de voorwaarden geven zij dus schijnbaar geen geld terug. Dus voor zover ik kan lezen, gebeurt er niets wat niet mag. Moreel gezien is het wellicht een ander verhaal natuurlijk.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Ongelezen bericht door pierrev »

breien schreef:
20 mei 2020 13:10
Deze coronatijd houdt echt niet voor eeuwig stand. Over een paar maanden is alles weer als vanouds.
Het witte gebit zal geen haast hebben. Dus TS zal in de toekomst ook veilig naar witgebit kunnen gaan.
paar maanden? het RIVM heeft het over 2 jaar

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Ongelezen bericht door tttlocke »

Marissska schreef:
19 mei 2020 16:01
Ik weet dat dit soort bedrijven het zwaar hebben in deze tijd maar moet ik daar mijn leven voor riskeren?.
Zo erg is het toch niet? Kan het zijn dat er aan uw kant sprake is van een misverstand?
U bent immers niet verplicht te gaan. Dus als u het niet verantwoord acht, dan gaat u niet. U hoeft uw leven dus niet te riskeren!
(En u krijgt een tegoedbon, die u kunt gebruiken als het risico geweken is).

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Ongelezen bericht door kokka »

Ik denk dat je in de supermarkt meer kans hebt om iemand met corona tegen het lijf te lopen als bij witgebit. Het is natuurlijk niet hun schuld dat je nu niet meer gebruik kan of wil maken van hun diensten. Je hoeft zeker je leven niet te wagen, maar ze hoeven je waarschijnlijk ook je geld niet terug te geven

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Ongelezen bericht door 16again »

berndv schreef:
20 mei 2020 12:58
lastige situatie. Als ik het zo lees, bent u degene die de afspraak wilt annuleren. En conform de voorwaarden geven zij dus schijnbaar geen geld terug. Dus voor zover ik kan lezen, gebeurt er niets wat niet mag.
Al staat het in de voorwaarden, dan nog kan het onredelijk bezwarend zijn.
Kosten in rekening brengen bij annulering mag, al dienen dit wel de werkelijke kosten te zijn.
Als de consument wijs wordt, en niet aan zijn gebit wil laten rommelen, wordt nog steeds het volledige bedrag in rekening gebracht. En heb je niets aan tegoedbon.
Laat het bedrijf maar de daadwerkelijk geleden schade aantonen. Kan nooit de volle mep zijn, als vadertje staat al 90% van de loonkosten ophoest.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Ongelezen bericht door artilux »

Dan maar goed poetsen voorlopig,deze behandeling kan toch wel een poosje wachten?
Iedereen wil maar geld terug u krijgt een tegoed bon u heeft zelf geannuleerd wees er blij
mee dat ze u die bon geven.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Vorige week bij de tandarts geweest, ook mijn medische achtergrond is niet best. Maar ik leek wel een melaatse zo waren de voorzorgsmaatregelen. Volgens mij kan je gewoon gaan. Ze zullen heus het risico niet lopen...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik was ook vorige week bij de tandarts.
Ze waren zéér goed voorbereid om te behandelen . Daar loop je geen risico om besmet te worden schat ik zo in.
Echt niet.
Ik zou de tegoedbon accepteren of gewoon gaan, tenzij u sowieso vd behandeling wilt afzien , maar dan mogelijk om andere redenen dan uw hartkwaal?

eagle3824
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Ik begrijp dat je online besteld hebt? Zo ja dan is de wet koop op afstand van toepassing. Dus zou je gebruik kunnen maken van je herroepingsrecht.
Dat betekend dat je gewoon kan annuleren en recht hebt op je geld terug.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... bedenktijd

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Marissska schreef:
19 mei 2020 16:01
Kortom, ik heb tijdig de afspraak geannuleerd i.v.m. het virus omdat ik chronisch hartpatient ben.
U kunt binnen 14 dagen na ingaan van de overeenkomst annuleren als u de dienst vanaf afstand overeen bent gekomen. Uit uw bericht is niet op te maken of dit het geval is.
Marissska schreef:
19 mei 2020 16:01
Ik heb bij Klarna mijn betaling tijdelijk gepauzeerd om tot een oplossing te komen omdat ik helemaal van de aankoop wil afzien maar zij tonen totaal geen coulance.
Ze bieden toch een voucher die u kunt gebruiken. Dat is een vorm van coulance, immers zijn ze open en kunnen hun de overeenkomst gewoon nakomen.
Marissska schreef:
19 mei 2020 16:01
Dit is een uitzonderlijke situatie en daar kunnen toch wel uitzonderingen voor gemaakt worden?.
Maar u wilt een uitzondering waarbij zij de schade lijden en u geen geld verliest, klinkt wel erg eenzijdig.
Marissska schreef:
19 mei 2020 16:01
Ik weet dat dit soort bedrijven het zwaar hebben in deze tijd maar moet ik daar mijn leven voor riskeren?.
Dat hoeft niet want ze bieden u een voucher, echter vind u dit niet voldoende coulance.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dat punt van het herroepingsrecht zou wel eens een goed punt kunnen zijn.
Zo te zien aan de website voldoet het bedrijf niet aan de wettelijke eisen waaraan voldaan moet zijn bij het verstrekken van informatie over het herroepingsrecht.
Dat betekent dat voor een eventueel van toepassing zijnd herroepingsrecht niet beperkt wordt door een termijn van 14 dagen, maar dat deze termijn verlengd wordt, met maximaal 12 maanden.
Dat biedt wellicht de mogelijkheid om alsnog gebruik te maken van het herroepingsrecht. Als je dat doet, doe dat dan op niet mis te verstane wijze. En bereid je voor op mogelijk een stevige confrontatie met bedrijf en/of payment provider.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Witgebit biedt geen passende coulance ondanks corona

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

en als je geen voorwaarden verstrekt hebt gekregen bij fysieke afsluiting, dus ter plaatste, heb je dit recht ook!!!!

Gesloten