LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Theo knigge
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2020 19:25

Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door Theo knigge »

Heb een renault laguna bj 2003 gekocht bij ama garage winschoten . De eigenaar liet de auto ff lopen.proefrit niet mogelijk !!benzine was op.Op goed vertrouwen toch gekocht. Hij zou geleverd worden met nieuwe apk en nieuwe accu..2 dagen later auto opgehaald. Zei hij je weet dat je geen niruwe auto koopt
Binnen 1 dag dikke rook uit de uitlaat. Kapotte lamba sonde , accu verrot luchtfilter zwart en alle 4 bougies pikzwart. Dit noem ik geen garage. Terug naar de garage is geen optie.
Meneer kwam zeer boos over .dus mensen koop geen auto bij ama in winschoten

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door mahadma »

En wat heeft u (waarschijnlijk cash) betaald voor deze bolide? Zal max 3 cijfers voor de komma zijn.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door witte angora »

Theo knigge schreef:
20 mei 2020 19:39
De eigenaar liet de auto ff lopen.proefrit niet mogelijk !!
Het zal intussen een open deur zijn voor je, maar volgende keer zul je je vast omdraaien om er nooit meer terug te komen, of wel?

Je kunt eens informeren bij het Juridisch Loket of er mogelijkheden zijn de koop te ontbinden. In principe zijn die er wel, maar soms weet je op voorhand dat het niet gaat lukken.

Overigens: luchtfilter en bougies zul je bij aankoop van een gebruikte auto eigenlijk altijd wel moeten vervangen. Een accu kost je ook geen vermogen. Wat het vervangen van een lambdasonde kost weet ik ook niet. Misschien vallen die kosten nog wel mee?

Theo knigge
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2020 19:25

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door Theo knigge »

De auto koste mij 1250 euro. En in 1 week tijd al voor 400 euro extra dingen bij gekost aan reparaties

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is dan inderdaad achterstallig onderhoud. In die prijsklasse zul je sowieso met een kleine beurt moeten beginnen, liever nog een grote beurt.

Je kunt heel erg geluk hebben dat je een goede auto treft, maar dan moet je wel verschrikkelijk goed zoeken, en met een paar weken ben je er echt nog niet. De mijne is indertijd ingeruild met een kapotte versnellingsbak. Die is door de handelaar vervangen, dus de auto was in orde. Pas een beurt gehad, achter nieuwe banden... dan ben je redelijk blij. Maar nogmaals, dat komt maar zelden voor. Al te vaak worden auto's gewoon verkocht zoals ze ingeruild zijn, en dan zit er nog een hoop werk aan te komen.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door kuklos »

Theo knigge schreef:
20 mei 2020 19:39
De eigenaar liet de auto ff lopen.proefrit niet mogelijk !!benzine was op.Op goed vertrouwen toch gekocht.
Je kon dus geen proefrit maken, hebt geen aankoopkeuring laten uitvoeren, tsja, dan verbazen dit soort problemen niet.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Dus: er zou een nieuwe accu in gezet worden, maar u heeft dat bij ophalen verder niet gecontroleerd?

En geen proefrit gemaakt? En geen aankoopkeuring gedaan?
Dan koopt u de auto 'as is', met alle kenmerken en gebreken die bij een auto van 17 jaar oud van toepassing kunnen zijn.

Een auto van 17 jaar oud heeft een technische restlevensduur van 0 dagen. Verkoper hoeft dan ook geen enkele garantie te geven, behalve op zaken waarvan verkoper beweert dat ze echt tiptop in orde zijn.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door witte angora »

Ivo.w schreef:
21 mei 2020 12:49
Een auto van 17 jaar oud heeft een technische restlevensduur van 0 dagen.
Volgens mij ben je in de war met de economische levensduur?

Mijn laatste 4 auto's hebben alle vier de 20 gehaald, in de laatste rijdt ik nog steeds, en kan ik nog wel een poosje verder rijden.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door Redfloor »

Ik koop ook graag auto's in deze prijsklasse, maar je moet ze wel testen in een uitgebreide proefrit. Koppeling laten opkomen op de handrem om te checken of de koppelingsplaten niet slippen, remmen bij hoge snelheid om de remmen te testen, auto 10 minuten stationair laten draaien om te kijken of de koeling werkt etc. En dan nóg moet je mazzel hebben...

Ik wilde overigens zeggen dat ik vaak auto's in deze prijsklasse koop, maar dat is niet waar, want mijn vorige auto van € 700 ging 9 jaar mee, dus pas onlangs een nieuwe(re) auto gekocht.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door Ivo.w »

witte angora schreef:
21 mei 2020 12:54
Ivo.w schreef:
21 mei 2020 12:49
Een auto van 17 jaar oud heeft een technische restlevensduur van 0 dagen.
Volgens mij ben je in de war met de economische levensduur?

Mijn laatste 4 auto's hebben alle vier de 20 gehaald, in de laatste rijdt ik nog steeds, en kan ik nog wel een poosje verder rijden.
Nee de technische levensduur.
Dat auto's met goed (preventief) onderhoud langer mee gaan, komt omdat op een gegeven alle delen wel zijn vervangen waarvan de technische levensduur wordt overschreden.

sake1987

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heerlijk weer een auto topic in deze Corona tijd .
Maar hoeveel rode vlaggen heeft u nodig om om te draaien?
Hoezo geen benzine, zo groot is Winschoten niet en er zitten 4 pompstations naast elkaar bij de auto handelaars

En A.M.A garage is ook nog een doe het zelf garage dus u hebt echt waar voor uw geld .
Laatst gewijzigd door sake1987 op 21 mei 2020 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door scontra »

A.M.A. Doe Het Zelf Garage in Winschoten.

Voorradige occasions : 0
Dus u was spekkoper met de laatst beschikbare auto.

Dit bedrijf levert ook veel onderdelen, die zouden via internet te bestellen zijn en het grote voordeel daarvan is dat ze allemaal met € 0,00 geprijsd staan, dus bij hem kunt u voor noppes de vervangende onderdelen bestelen.

Leer uw les en weet dat : "De eerste eerlijke autohandelaar nog geboren moet worden" !!!!!

Even voor de duidelijkheid, een Renault Laguna met van die leeftijd zal een bodemloze put blijken te zijn, snel opruimen die handel en elders een degelijke auto kopen of toch maar even met een paar stoere vrienden of kennissen bij deze sjacheraar langsgaan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Geen nieuwe maar andere accu waar nog wel stroom uit kwam!

Een nieuwe is een grote investering en voor aflevering had je kunnen kijken.
En is de APK wel gedaan?

Ik koop regelmatig goedkopere die beter zijn... wel flink zoeken en negeer de verkoper,
die verhalen ben ik zelf veel beter in.

Verder heeft zelfs een Renault er wel eens goede tussen.

Rij nu een Master uit vorige eeuw, dus flink oudere nog!

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door thecure »

Een 17 jaar oude renooit, jij durft!!! En dan ook nog zonder proefrit. Sorry maar hier kan ik alleen maar om lachen

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Een Laguna uit 2003, sorry, maar dan weet je dat je bagger koopt. En zonder proefrit is niet slim.....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Laguna uit 2002 zag ik vanmorgen bij de Buurt Super staan, mooi leder, zit heerlijk en open schuifdak er nog bij!

Ik vroeg net de eigenaar en die is zeer tevreden, wel enkele flinke reparaties zelf uitgevoerd omdat Dealer beetje erg duur werd.
Deze heeft nu 270.000 km op teller en zag er nog prima uit voor de leeftijd, net als de eigenaar....
Deze Renooit, Laguna, is van 2e Eigenaar, na pensioen als Koeltechnicus mocht hij het aflopende Lease contract deze voordelig kopen!
Na 4 jaren lease en 14 jaren zelf eigenaar dus 18 jaren tevreden gebruiker!
Alleen de bestuurdersstoel vertoonde 't echte Leder nu in en uitstap sporen helaas.

Een nette goed onderhouden kan nog wel 10~15 jaren mee kreeg ik de indruk, maar of deze nu 74 jarige dat volhoud is eerder
de vraag! Na de Vut ook de auto gekocht... en dat bevalt hem prima.

Dus hoewel erg populair op de sloop en de Shredder, er zitten vele goede tussen!

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je een beetje handig bent en de meeste reparaties zelf kunt uitvoeren, is eigenlijk iedere auto wel betaalbaar op de weg te houden. Maar de meeste mensen hebben die handigheid niet. Ik heb het intussen ook wel een beetje verleerd, wat ik tenminste zelf kon.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bagger auto?

Ik weet dat je zelfs een Alfasud 1.7 Ti uit 1972 roestvrij kunt krijgen!
Na slijpen, inlassen en galvaniseren tot lantaarnpaal grijze nog vele uren op de richtbank.

Deze zeer zeldzame roestbak was geweldig rijdende ooit en is nu na heel veel uren werk een perfecte betrouwbare
met verbeterde onderdelen en een Taxatie van €28.000,- een echte Classic Car.
Zelfs in de Wintermaanden met veel Pekel doen er niet meer toe.

Maar deze Laguna, best mooie ruime auto die beetje prijzig is in belasting en brandstof verbruik.
Net als de Renault 16, de Fuego en R 15 & R17 toekomstige liefhebbers voertuigen.
Net als de Renault 11 van eerst met dubbele koplampjes, en de R5 is ook veel waard.

Een merk zomaar veroordelen is nooit leuk, Renooit noemers die straks staan te kwijlen bij een unieke perfecte Classic Car die ze ooit voor Apple & Eikel konden kopen.

janduc
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2020 10:26

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door janduc »

Voor 1250 kan je zeker geen goede auto kopen waaraan niets mankeert.
zeker een renault van voor 2008 zijn storing gevoelig
Alles is op te zoeken over een auto op internet
bij niet één garage krijg je op een auto van 2004 garantie.
een apk zegt niet over de staat van een auto .
erg naief ben je

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Auto bij garage gekocht, na twee dagen stuk

Ongelezen bericht door Aygulf »

Een 17 jaar oude auto kopen, geen proefrit maken, geen APK, niet controleren bij aflevering en dan hier op een forum klagen...

Gesloten