LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

ZeerPrivé
Berichten: 5446
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

angel1978 schreef:
21 mei 2020 22:31
ZeerPrivé schreef:
21 mei 2020 22:28
angel1978 schreef:
21 mei 2020 22:21


Zeker. Maar daarna moet diezelfde 18+er dan niet in staat zijn om anderen te besmetten die er niets aan kunnen doen dat deze losbandige er zo op los leeft. Daarna verplicht vrijwillig in quarantaine dus.

Ik draai het om (telt ook voor mezelf). Iedere oudere (tenzij dementerend, maar dan is er ongetwijfeld een ouder die het wel even zegt) kan die jongeren ook zelf buiten de deur houden.
Dus dan wordt weer de Verantwoordelijkheid bij de ander gelegd. Deze 18+ wil zelf keuzes maken en verantwoordelijkheid, dus dan deal er ook maar mee.. en ook niet ouderen willen graag zonder besmet te worden kunnen leven.

Dan is het dus aan hen, om er voor te zorgen dat zij niet besmet raken. Ik ben een niet-oudere, maar wel vallend binnen de risicogroep, en ik ben dan ook degene die iedereen buiten mijn deur houdt, ik ben degene die drukke winkels vermijdt of uit vlucht en ik ben degene die bij drukte op straat desnoods midden op de weg ga lopen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

De grootste uitbraken waren bij grote evenementen in het begin én bij de ouderen in de tehuizen.
Ergo....het bij elkaar plakken in dichte niet goed geventileerde ruimtes geeft méér risico.
Zo ook in een kroeg binnen.

Kan ik besmet worden wanneer ik buiten ' gewoon ' iemand passeer?
Of met 10 man bij elkaar in een parkje zit op wat afstand?
Waarom moest of moet dat met € 400 (!) pp beboet worden?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het wordt beboet met € 399 plus strafblad om veel druk uit te kunnen oefenen. Vermoedelijk is dat strafblad veel erger dan de boete.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
21 mei 2020 21:35
7,3 was in Stockholm. Daarbuiten was het 5

En hoewel malaria een probleem is in Brazilië, heb ik daar dit effect:
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 25891.html

nog nooit gezien van malaria. Dus welk perspectief wil je daar op los laten?
Als je iets niet ziet, houdt dat niet in dat het er niet is.
Nigeria, 2018 , 150.000 malaria doden volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Malaria
Wordt geen aandacht aan besteed in de media, die ziekte hebben we hier niet.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Met deze 2 twentse artsen, ben ik het roerend eens:
https://www.tubantia.nl/enschede/twents ... ~a0f8bb79/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Er wordt ook geen aandacht besteed aan de sterfte door mazelen.
Nu al 6000 peuters overleden in Congo.
De zéér besmettelijke mazelen rukken op , men krijgt het niet onder controle en de inentingen zijn gestaakt vanwege het oprukkende Corona daar.
Liberia, Madagaskar, Congo, maar ook Brazilië , Jemen
én in Europa: Oekraïne, Frankrijk, Italië.
In Europa zelfs een stijging van 400 %.
Ebola gaf zelfs zo.n 2250 minder doden dan de mazelen.

In de jaren 60 stierven zo.n 2.5 miljoen mensen door de mazelen.

Virussen, besmettingen zijn van alle tijden , Spaanse Griep, de Pest etc etc.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Inzetten op gezond leven en een gezonde leefstijl , fit zijn en worden, lekker bewegen , dus weerstand opbouwen.
Lekker in de buitenlucht , sporten, wandelen, fietsen.

ZeerPrivé
Berichten: 5446
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Theotrucker schreef:
21 mei 2020 22:57
Het wordt beboet met € 399 plus strafblad om veel druk uit te kunnen oefenen. Vermoedelijk is dat strafblad veel erger dan de boete.

Er is door GL aan Grapperhaus verzocht om die Corona straf aantekening te laten vervallen omdat het buiten proportie is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
21 mei 2020 22:16
ZeerPrivé schreef:
21 mei 2020 21:15
[...]
En hoe had je je die betere bescherming dan voorgesteld? Bij de allereerste Corona signalen de deuren dicht van de verpleeghuizen? Nog langer in isolement laten zitten? [...]
Om te beginnen werd er gewerkt zonder PBM , dat wás er gewoon niet.
Ten tweede had je dat soort spreekunits gelijk kunnen plaatsen die er nu pas wél zijn.
Ik hoor gelukkig steeds meer geluiden , ook van experts , die hierover echt verbolgen zijn, hoe dit daar zo uit de hand heeft kunnen lopen. Diep triest.
Wijsheid achteraf. En dan nog voor zover het klopt (in het geval je suggereert dat men geen PBM gebruikte vanwege tekorten terwijl dat wel noodzakelijk werd geacht, klopt het in ieder geval niet).

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
21 mei 2020 23:42
Inzetten op gezond leven en een gezonde leefstijl , fit zijn en worden, lekker bewegen , dus weerstand opbouwen.
Lekker in de buitenlucht , sporten, wandelen, fietsen.
En dat binnen de adviezen die gegeven worden/werden.

Een en ander betekent dus dat ik het indertijd wél goed zag: Een flink aantal kilometers rijden om een flink stuk in alle rust te wandelen, waar dat in de eigen omgeving zeer lastig is. Dan ben je dus in de buitenlucht, het is fysiek en emotioneel gezond. De kilo's blijven binnen de perken, de kop waait leeg, de conditie verbetert, noem maar op. En wat gebeurde er? Zowel hier als in diverse facebookgroepen vielen velen over me heen, want ik had maar thuis te blijven.

Ik weet dus wel weer voldoende.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men moet ook niet op facebookgroepen gaan zitten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
21 mei 2020 21:27
angel1978 schreef:
21 mei 2020 21:13
door de boel meer los te laten ( zweeds model ) bouw je deze groepsimmuniteit ook niet op.
Het gaat in ieder geval wel sneller. Het getal van 7.3 procent dat circuleert was eind april, en zal nu hoger liggen.
De Zweedse aanpak lijkt toch mede ingegeven te zijn door het sneller opbouwen van die groepsimmuniteit bij die aanpak (de regering ontkent dat natuurlijk, maar de adviserende viroloog is daar heel duidelijk over).
En dat werkt dus niet zoals het bedacht is: 25% was de bedoeling, in plaats van 7,3%, en 40% volgende week.

In delen van Nederland halen wij die 7.3% vast ook wel.

Zoals al gezegd denk dat de Zweedse en de Nederlandse aanpak in de praktijk niet zo veel verschil geven. De maatregelen zijn dan wel beperkt anders (in ieder geval veel minder dan gesuggereerd wordt), in de praktijk maakt het waarschijnlijk niet zo veel uit.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
21 mei 2020 23:05
angel1978 schreef:
21 mei 2020 21:35
7,3 was in Stockholm. Daarbuiten was het 5

En hoewel malaria een probleem is in Brazilië, heb ik daar dit effect:
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 25891.html

nog nooit gezien van malaria. Dus welk perspectief wil je daar op los laten?
Als je iets niet ziet, houdt dat niet in dat het er niet is.
Nigeria, 2018 , 150.000 malaria doden volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Malaria
Wordt geen aandacht aan besteed in de media, die ziekte hebben we hier niet.

Niet met getalletjes strooien zoals je ook met het Zweedse model hebt gedaan. Gewoon even laten zien dan.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
21 mei 2020 23:37
Er wordt ook geen aandacht besteed aan de sterfte door mazelen.
Nu al 6000 peuters overleden in Congo.
De zéér besmettelijke mazelen rukken op , men krijgt het niet onder controle en de inentingen zijn gestaakt vanwege het oprukkende Corona daar.
Liberia, Madagaskar, Congo, maar ook Brazilië , Jemen
én in Europa: Oekraïne, Frankrijk, Italië.
In Europa zelfs een stijging van 400 %.
Ebola gaf zelfs zo.n 2250 minder doden dan de mazelen.

In de jaren 60 stierven zo.n 2.5 miljoen mensen door de mazelen.

Virussen, besmettingen zijn van alle tijden , Spaanse Griep, de Pest etc etc.
Allemaal wijsheid achteraf. Je riep zelf om het hardst dat het allemaal zo erg was.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
22 mei 2020 07:12
Niet met getalletjes strooien zoals je ook met het Zweedse model hebt gedaan. Gewoon even laten zien dan.
Vreemde opmerking. Die getalletjes laten het zien. Of verwacht je, dat ik met camaera gewapend zelf naar Nigeria afreis, om een eigen malaria reportage te maken?

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je bent nogal aan het draaien 16again.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Gisteren sprak ik met een buurvrouw, haar moeder is overleden aan corona.
Het verhaal was schrijnend. Deze mevrouw woonde in een tehuis. Ze was een familiemens en moest het 7 weken zonder bezoek stellen. Daar werd ze depressief van en ze viel kilo's af.
Ondertussen brak het virus los op de gesloten afdeling van het tehuis en maakte daar veel slachtoffers. Het sloeg over op de andere afdelingen en zo raakte deze mevrouw besmet. Erg ziek was ze niet eens, maar omdat ze zo slecht at had ze weinig weerstand. Na twee dagen infuus, moest ze zelf maar weer gaan eten en drinken. Dat deed ze niet en anderhalve dag later was ze dood.

De familie mocht afscheid nemen, maar beschermende pakken waren niet voorhanden. Van de verpleging hoorde de buurvrouw dat de eerste beschermingsmaterialen voor het personeel een dag voor het overlijden van haar moeder waren gearriveerd.

Aldus de bescherming van kwetsbare ouderen.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

witte angora schreef:
22 mei 2020 00:02
Zowel hier als in diverse facebookgroepen vielen velen over me heen, want ik had maar thuis te blijven.
Lady1234 schreef:
22 mei 2020 00:15
Men moet ook niet op facebookgroepen gaan zitten.
En wat heeft men dan hier te zoeken als hier hetzelfde gebeurt als daar?

Weer typisch een veroordeling van iemand die maar wat zegt om maar wat te zeggen te hebben.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
22 mei 2020 00:02
moederslink schreef:
21 mei 2020 23:42
Inzetten op gezond leven en een gezonde leefstijl , fit zijn en worden, lekker bewegen , dus weerstand opbouwen.
Lekker in de buitenlucht , sporten, wandelen, fietsen.
En dat binnen de adviezen die gegeven worden/werden.

Een en ander betekent dus dat ik het indertijd wél goed zag: Een flink aantal kilometers rijden om een flink stuk in alle rust te wandelen, waar dat in de eigen omgeving zeer lastig is. Dan ben je dus in de buitenlucht, het is fysiek en emotioneel gezond. De kilo's blijven binnen de perken, de kop waait leeg, de conditie verbetert, noem maar op. En wat gebeurde er? Zowel hier als in diverse facebookgroepen vielen velen over me heen, want ik had maar thuis te blijven.

Ik weet dus wel weer voldoende.
Ongetwijfeld mensen die nu weer aan het roepen zijn dat het allemaal niet nodig is geweest. Wij gaan al vanaf het begin zoveel mogelijk naar buiten, heerlijk.
Overigens woon je dan niet in het fijnste gedeelte van het land. 75% van Nederland kun je perfect buiten lopen binnen de richtlijnen en zonder veel mensen tegen te komen.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat klopt, ik woon dus in het deel van Nederland dat als eerste de wegen naar de kust af moest sluiten omdat het er te druk werd. En dan woon ik dus ook nog aan een doorgaande weg dwars door het dorp heen. Een weg die eigenlijk al te smal is voor regulier verkeer.

Het is niet voor niets dat ik hier al jaren weg wil.

Gesloten