LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

angel1978 schreef:
22 mei 2020 07:18
Allemaal wijsheid achteraf. Je riep zelf om het hardst dat het allemaal zo erg was.
Wijsheid achteraf . Ik riep zeker in het begin dat het allemaal zo erg was wat betreft Corona, zoveel doden ineens , maar vooral had ik vanaf het begin diep medelijden met de mensen die zo eenzaam stierven, zonder dierbaren om zich heen en dát met name vond ik zo erg.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Alle Cijfers?

Ik lees naast de bekende NL kranten en kijk NPO 1 & 2 en de RTL virus... ook Eén en Canvas, en weet nu 1 ding zeker!
Elk land en elke omroep doet maar wat.
Het beste is de oversterfte, en dan niet per week maar per maand, dan vallen de pieken weg en is het beter te zien dan
alle 21 weken maar slechts 4 afgesloten maanden + 1 lopende voorlopige cijfers!
Van 21 naar 5 cijfers per land en ook de niet geregistreerde Covid 19 slachtoffers, aangevuld met eventuele normale griep erbij!

De oversterfte is ook in dubieuze landen veel betrouwbaarder!
Zelfs China, Noord Korea en USA is dan met elkaar betrouwbaar te vergelijken en is gesjoemel door politiek onmogelijk!
Mijn advies: Voor grotere landen als China, USA en Russia per staat of provincie kijken omdat daar grote verschillen zitten.

Ook is N.Brabant, Limburg niet te vergelijken met Friesland & Groningen!
en de wadden eilanden nog erger verschil.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
22 mei 2020 07:46
witte angora schreef:
22 mei 2020 00:02
Zowel hier als in diverse facebookgroepen vielen velen over me heen, want ik had maar thuis te blijven.
Lady1234 schreef:
22 mei 2020 00:15
Men moet ook niet op facebookgroepen gaan zitten.
En wat heeft men dan hier te zoeken als hier hetzelfde gebeurt als daar?

Weer typisch een veroordeling van iemand die maar wat zegt om maar wat te zeggen te hebben.

Als ik het zo lees, woont u schijnbaar in de Kalverstraat en moet u zich door troepen passanten worstelen als u een stukje wilt gaan wandelen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

mh73 schreef:
22 mei 2020 07:35
Gisteren sprak ik met een buurvrouw, haar moeder is overleden aan corona.
Ik moest het verhaal even laten bezinken.
Na twee dagen infuus, moest ze zelf maar weer gaan eten en drinken. Dat deed ze niet en anderhalve dag later was ze dood.
Met name dit deel. De manier waarop er met de moeder is omgegaan, het onverschillige. Mijn huisarts is er ook zo eentje. Fysiek niks aantoonbaars aan de hand, dan niet zeuren. Het ontbreekt er nog maar aan dat tegen je buurvrouw is gezegd dat het moeders eigen schuld is, had ze maar moeten eten, zonder te zeuren. En misschien is het ook wel gezegd.

Ik ben ervan overtuigd dat veel zorgmedewerkers hun werk als een soort roeping zien, dat ze alles op alles zetten om mensen te helpen. Helaas zijn er ook een aantal die kennelijk denken dat een mens niet veel meer is als een machine, en als zodanig behandeld moet worden. En als het diagnosticeren van de machine nu eens altijd vlekkeloos zou lopen, maar ook dat gaat lang niet altijd goed.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
22 mei 2020 09:39
witte angora schreef:
22 mei 2020 07:46
witte angora schreef:
22 mei 2020 00:02
Zowel hier als in diverse facebookgroepen vielen velen over me heen, want ik had maar thuis te blijven.
Lady1234 schreef:
22 mei 2020 00:15
Men moet ook niet op facebookgroepen gaan zitten.
En wat heeft men dan hier te zoeken als hier hetzelfde gebeurt als daar?

Weer typisch een veroordeling van iemand die maar wat zegt om maar wat te zeggen te hebben.

Als ik het zo lees, woont u schijnbaar in de Kalverstraat en moet u zich door troepen passanten worstelen als u een stukje wilt gaan wandelen.
Even ter herhaling:

Weer typisch een veroordeling van iemand die maar wat zegt om maar wat te zeggen te hebben.

Overigens was het de afgelopen weken dood- en doodstil in de Kalverstraat. Maar dat kun je alleen weten als je je blikveld iets verder verruimt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
22 mei 2020 09:47
Ik moest het verhaal even laten bezinken.
Stel je mentaal erop in, dat dit verhaal de komende maanden nog veel vaker verteld zal worden, telkens met iets andere omstandigheden. Ik hoop oprecht, dat media niet na de derde keer denken 'we weten het nu', maar ook blijven publiceren, elke keer weer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Die lees ik dagelijks behalve gister en elke zondag!

Wel is dit met geregistreerde Covid 19 geteste zieken en doden.

Ik vind Oversterfte minder frauderen en eerlijker en liefst niet per week maar maand.
Ook is de start , China First en USA last One!
China staat niet bekend om betrouwbare overheid publicaties, en de USA kregen ze later door wat er ingevoerd is.

En hoe noteren we Oostenrijk en Noord Italy? dat Export product zat niemand te wachten.
Zijn die toeristen daar besmet nu hier of daar genoteerd?

Daarom mijn voorkeur voor oversterfte die minste gesjoemel opleverde.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Je vergeet Japan Kees 2850,
Daar is fraude met overleden ouderen helaas bewezen voor AOW uitkeringen!

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een interessant artikel in Trouw vanochtend: Niet elke oudere is blij dat het verpleeghuis opengaat.
Voor het geval het niet voor iedereen te lezen is een paar citaten (tussen [ ] mijn verduidelijking):
Trouw schreef:Sommige bewoners knappen op van het bezoekverbod. Het zijn de ouderen met dementie die normaal, als de deuren open staan, te veel prikkels krijgen.
(...)
“Dat verdriet [de "ophokplicht"] wil ik zeker niet ontkennen, maar tegelijkertijd zie ik dat de rust die nu heerst bepaalde bewoners goed doet”, zegt Blom [ouderen psycholoog].
(...)
"Ik [zorgverlener Ellen Meerveld] ken een bewoner van 97 jaar die moet lopen van de fysiotherapeut. Waarom moet dat als iemand minimale krachten heeft en benauwd is? Voor de bloedsomloop, klinkt het dan. Maar dat kan ook anders. Nu de fysio niet meer komt, zit de bewoner in een stoel en ter compensatie leggen we haar een uurtje op bed. Vindt ze heerlijk. Ze staat rustiger op, eet beter en is beter aanspreekbaar. En ze hoeft niet meer mee te doen met pimpampet.”
(...)
Blom en Meerveld willen de ervaringen van afgelopen weken gebruiken om afstand te doen van bepaalde gewoonten, om met personeel van verpleeghuizen, therapeuten en vrijwilligers opnieuw te kijken waar bewoners zich goed bij voelen.
Zo kan die afsluiting van verpleeghuizen toch ook iets positiefs hebben.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat die mevrouw van 97 niet meer mee wil doen met pimpampet snap ik volledig. Dat heb ik voor het laatst gespeeld toen ik 12 was of zo. Of 13. Als oudste van vier.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gisteren wel te maken gehad met politie bij dat meertje waar we met zijn 7 zaten. Er was een vechtpartij geweest en ze kwamen vragen wat we gezien hadden. Dat we met 7 te dicht bij elkaar zaten, daar gaven ze niets om. Ze eindigden met 'bedankt voor de info, geniet van het weer en niet te dicht bij elkaar' en daarna een knipoog. Volgens mij hadden ze wel in de gaten dat de sfeer in onze hoek vrij goed was en de verschillende groepen wel redelijk afstand tot elkaar hielden, maar dit in de groepen zelf niet gebeurde en zagen ze dit graag door de vingers.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lees net op de NOS-site dat Boa's overwegen drie dagen actie te gaan voeren. Dat bestaat uit niet-handhaven. Als dat doorgaat is de beer natuurlijk helemaal los.

Bron: https://nos.nl/artikel/2334697-boa-bond ... haven.html

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gelijk hebben ze. Heb je dat filmpje van het strand gezien? Ze kunnen zich niet verdedigen tegen zo'n kudde nietsnutten. Die moeten dan maar door de ME bijelkaar gedreven worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Nijogeth,

En op hoeveel meters kwamen deze handhavers van jullie af te staan?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wat beschermen van je economie kan doen:

https://www.nu.nl/280949/video/sao-paul ... zilie.html

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, en hier gebruikt men alleen zijn verstand als er een politieagent of BOA bijstaat, want waarom zou je zelf nadenken.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Kees2850 schreef:
22 mei 2020 15:47
Ook gelezen dat de oversterfte met 200 minder was afgelopen week in vergelijking met gemiddelde voor week 20? Bron RIVM.nl

Ondersterfte dus. Niet geheel onlogisch.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

mh73 schreef:
22 mei 2020 16:55
Kees2850 schreef:
22 mei 2020 15:47
Ook gelezen dat de oversterfte met 200 minder was afgelopen week in vergelijking met gemiddelde voor week 20? Bron RIVM.nl

Ondersterfte dus. Niet geheel onlogisch.
Sterker nog, te verwachten zelfs, volgens het CBS:
CBS schreef:Het is bekend dat na een periode van hogere sterfte vaak een periode van lagere sterfte—ook wel ondersterfte genoemd—volgt. Ook na de verhoogde sterfte tijdens de griepepidemie in 2018 was er een periode van ongeveer zes weken waarin de sterfte lager lag.
Het nieuwsbericht (stukje naar neneden scrollen) van het RIVM meldt overigens ook dat de oversterfte in de weken 11 tm 19 ongeveer 9000 bedroeg.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
22 mei 2020 15:25
Gelijk hebben ze. Heb je dat filmpje van het strand gezien? Ze kunnen zich niet verdedigen tegen zo'n kudde nietsnutten. Die moeten dan maar door de ME bijelkaar gedreven worden.
Heb vele filmpjes gezien en foto's en in de meeste gevallen houden die groepen gewoon 1,5m afstand. Maar door een bepaald camera standpunt kun je de situatie anders laten voorkomen dat hij werkelijk is.

Maar zoals bij elke mooie dag is er weer veel aandacht in de media en heb je genoeg "boeroepers" vanaf de zijlijn. Echter zie je tot op heden geen enkele piek terug in de cijfers van die mooie dagen, de daling zet gewoon door.

We kunnen nu dus wel heel erg hard gaan roepen en zaken gaan veroordelen, maar laten we nu rustig wachten op die piek over twee weken en als hij er niet komt dan hebben we ieder geval geleerd dat een drukke stranddag prima kan en kunnen we de terrassen ook weer compleet openen.

Komt er een piek, dan is de hoop dat dit klein blijft, maar dan is er gegronde rede om die drukke gebieden compleet af te sluiten en dan staat het publiek ook achter deze maatregel (op enkele nagelaten zoals altijd).

Persoonlijk denk ik echter dat er helemaal geen piek komt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus door het camarastandpunt lijkt alsof ze geslagen worden en de verwondingen van drie boa's komen ook door het camerastandpunt?

Gesloten