LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Livell

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
germa.barten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2019 15:37

Livell

Ongelezen bericht door germa.barten »

Ik heb (heel dom misschien) mezelf laten verleiden tot het kopen van een horloge bij Livell. Ik kwam deze advertentie een paar keer tegen op FB. Ik ben gaan Googlen en kon in eerste instantie geen reviews vinden over het bedrijf en heb vrij impulsief het horloge besteld.
Levertijd 3-8 dagen en wat blijkt nu na, nog steeds niets ontvangen te hebben dat het horloge uit China komt. Van iemand die mij benaderd heeft via messenger en die tegen hetzelfde probleem aanliep kwam ik erachter dat het horloge bij Ali expres wordt verkocht.
Nadat ik mijn ongenoegen bij de advertentie op FB heb gezet ben ik bij Livell geblokkeerd.
Mogelijk doen zij niets verkeerd en verdienen deze jongens snel geld maar je wordt gewoon belazerd met een goedkoop klokje uit China.
Mensen moeten hiervoor gewaarschuwd worden.

chaan762

Re: Livell

Ongelezen bericht door chaan762 »

Hier dezelfde ervaring helaas. Ik dacht bij een NL bedrijf te bestellen en dacht met een levertijd van 2-8 dagen dat dit ook het geval was. Nu bijna een maand verder en nog niks ontvangen. Bovendien komt dit rechtstreeks van Alie waar het klokje een 3e van de prijs kost die ik moest betalen. Wil graag anderen hiervoor behoeden! Laten we hopen dat dit soort praktijken strafbaar wordt. Aangezien het naar mijn idee echt misleiding is.

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mei 2020 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Eigen naam verwijderd

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Livell

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mensen moeten hiervoor gewaarschuwd worden?
Elke dag komen er nieuwe dropshippers te voorschijn.
Het is een pandemie.
Kijk op Facebook naar "Ali versus de rest"
Dan gebeurt het jou niet meer.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Livell

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Mensen moeten hiervoor gewaarschuwd worden.“

Waarom? En waar moeten ze dan tegen gewaarschuwd worden?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Livell

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je ergens iets wil kopen kijk naar
Adres.
Google op adres? Rijtjeswoning of flat?
Telefoonnummer? Alleen 06 nummer?
Email adres? Gratis Gmail of hotmail?
Kvk inschrijving. Verplicht!
Google op de naam naar klachten.

Zo haal je ze eruit.
Je wordt nog slimmer via
Ali versus de rest

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Livell

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Deze € 79,99 bijvoorbeeld bij Livell. Welkom in de dropshipper wereld.
De volgende keer spaar je € 60.

€ 20,10 50%OFF | 696 DT78 Smart Horloge Mannen Vrouwen Smartwatch Armband Fitness Activiteit Tracker Wearable Apparaten Waterdichte Hartslagmeter Band
https://a.aliexpress.com/_dWF3PFL

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Livell

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Prima verkopers mits ze zich aan de 3~8 dagen levertijd houden!

Als ik voor mijn Drop Winkeltje deze zooi inkoop, controleerde of ze het doen, soms nieuwe batterij nodig....
En dan van minder dan €10 voor €80,- ga aanbieden mag dat.
De B Post bezorgde goedkoper dan Post NL en dan komt het vrijwel altijd binnen 2 werkdagen thuis.

Wel loop ik het risico met defecte rommel te zitten of onverkoopbare over zal houden, die in opruiming voor half geld dus minder winst weg moeten!
Van €70,- voor €30,- winstmarge dus!

Ja, ook ik heb een Drop Winkeltje op Fake boek, en helaas houd niet elke verkoper zich aan de levertijden helaas.
Als U bij mijn zou kijken zie je net geen Nederland... ingesloten aan 3 kanten maar echt een Belg!
Geen 06 nummer maar ik stuur meestal zelfde dag, B Post kantoortje is maar 170 meters lopen... en ik heb ze ingepakt klaar liggen, zoek de juiste code en plak sticker en betalen en wegwezen zodra geld binnen is.

Wel heb je de garantie dat binnen 6 maanden het Chroom achterzijde mooi mat is geworden en je dagelijks jezelf moet wassen!

sake1987

Re: Livell

Ongelezen bericht door sake1987 »

Radar maakt geregeld tijd vrij om aandacht te besteden aan Phising, of Whatsapp fraude. En dat helpt niet want hele volksstammen blijven er in trappen.
Daarom misschien toch eens een 10 minuten wijden aan dropshoppers bij dropshippers, dropshipping.
Weet we,l zal net als het eerst genoemde niet werken, maar toch weer 10 minuten zendtijd.
Zag vanmorgen op Instagram nog een geweldige aanbieding, 2 fietszadel hoezen met wel 43 % korting voor maar 19,95 euro. Heb 2 maanden geleden precies hetzelfde voor 4 euro bij Ali gekocht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Livell

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Sake 1987,

Die 43% korting is inderdaad broodje aap verhaal.

Maar als ik inkoop op Ali, en met dikke winst probeer er weer vanaf te komen?
Als je een ding binnen enkele dagen wilde moet ik inkopen, en hopen dat ze ooit verkocht worden!

Ook heb ik het Action risico, elk ding dat per Container daar binnenkomt kan ik achteraan leggen omdat de Porto vaak hoger is dan inkoop prijzen!
Vele Drop Winkeltjes moeten met een erg hoge marge de mislukte onverkoopbare zooi die in Zwarte Kliko kan verrekenen.

Ik ben nu echte Oplichter, bandenlichters van plastic voor fietsers onderweg, met plakker voor de banden erbij...
maar nauwelijks verkoopbaar helaas.
Hoe kom ik die ooit 400 setjes ooit kwijt?
Dit voorbeeld product, na verkoop 150X kan ik geen verlies maken maar wel volle Container en maar wachten.
Als Action dit ziet, hun Fiets spullen paste het perfect tussen en ik heb onverkoopbare zooi.

De Topic starter klaagde niet over de prijs maar de levertijd.
Van 3~8 dagen en blijkbaar is dit meerdere weken!
Dan verlies je de naam en benadeel je de goede Drop Winkels zoals ik heb.

Kijk wat porto kosten is en ik heb vooral Brievenbus pakjes en aangepaste dus Horloge, doosje weg pleuren en plastic Bobbel zakje voor lagere Porto kosten.
Elke gekraakte nogmaals sturen is voordeliger dan pakje sturen in past net niet doosje van 4 cm hoogte!
Helaas is er een kleine groep sjoemelaars die het voor de goede verpesten, en Fake Boek wil alleen provisie verkopers, en verwijderen de dubieuze helaas zelden.

sake1987

Re: Livell

Ongelezen bericht door sake1987 »

[quote=Komkommertijd post_id=2758133 time=1590222597 user_id=400163
Maar als ik inkoop op Ali, en met dikke winst probeer er weer vanaf te komen?
Als je een ding binnen enkele dagen wilde moet ik inkopen, en hopen dat ze ooit verkocht worden!
[/quote]

Komkommer dan is het geen dropshipping maar levert u uit eigen voorraad.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Livell

Ongelezen bericht door Cro »

Ik snap eigenlijk ook niet dat Dropshipping oplichting wordt genoemd. Ze verkopen iets en mensen vinden het schijnbaar dat geld ook waard, anders bestel je het immers niet. Dat de klant niet verder kijkt dan zijn of haar neus lang is maakt het nog geen oplichting.

sake1987

Re: Livell

Ongelezen bericht door sake1987 »

Cro schreef:
23 mei 2020 11:20
Ik snap eigenlijk ook niet dat Dropshipping oplichting wordt genoemd. Ze verkopen iets en mensen vinden het schijnbaar dat geld ook waard, anders bestel je het immers niet. Dat de klant niet verder kijkt dan zijn of haar neus lang is maakt het nog geen oplichting.
Ik zie dit ook niet als oplichting maar als handig zaken doen :D het wordt pas oplichting als je de bestelling niet naar Ali doorzet, of dat je je aan je zorg plicht onttrekt.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Livell

Ongelezen bericht door kuklos »

germa.barten schreef:
23 mei 2020 08:25
Mogelijk doen zij niets verkeerd en verdienen deze jongens snel geld maar je wordt gewoon belazerd met een goedkoop klokje uit China.
Inderdaad, ze doen niets verkeerd en nee, je wordt niet belazerd. Jij KIEST ervoor om tegen deze prijs dit klokje hier te kopen.
germa.barten schreef:
23 mei 2020 08:25
Mensen moeten hiervoor gewaarschuwd worden.
Van dit soort opmerkingen krijg ik langzaamaan de kots. Jij bent nummer zoveel die naar aanleiding van een advertentie op Facebook iets koopt en pas daarna erachter komt dat het klokje van AliExpress komt, en dan hier een topic plaatst om te klagen. Nummer zoveel.
Het zijn er inmiddels zoveel dat Tros Radar er een nummer aan kan geven, "het blijkt goedkoper te zijn op AliExpress nr xxxx."

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Livell

Ongelezen bericht door pierrev »

mensen moeten gewaarschuwd worden? de titel zou moeten zijn mensen moeten eens een keer leren hun verstand te gebruiken bij al die "geweldige" aanbiedingen op facebook

chaan762

Re: Livell

Ongelezen bericht door chaan762 »

Het feit dat hier niet aan afspraken wordt gehouden zoals levertijd of totaal geen communicatie mogelijk is, er wordt niet gereageerd op emails etc. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van het recht om te herroepen binnen de gestelde termijn maar ook daar komt geen reactie op, laat staan een terugbetaling. Dan houd je je wel bezig met malafide zaken..

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Livell

Ongelezen bericht door pierrev »

Chantal Bast schreef:
23 mei 2020 12:42
Het feit dat hier niet aan afspraken wordt gehouden zoals levertijd of totaal geen communicatie mogelijk is, er wordt niet gereageerd op emails etc. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van het recht om te herroepen binnen de gestelde termijn maar ook daar komt geen reactie op, laat staan een terugbetaling. Dan houd je je wel bezig met malafide zaken..
Eerst onderzoeken en dan pas kopen had dus een hoop ellende bespaard

sake1987

Re: Livell

Ongelezen bericht door sake1987 »

Chantal Bast schreef:
23 mei 2020 12:42
Het feit dat hier niet aan afspraken wordt gehouden zoals levertijd of totaal geen communicatie mogelijk is, er wordt niet gereageerd op emails etc. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van het recht om te herroepen binnen de gestelde termijn maar ook daar komt geen reactie op, laat staan een terugbetaling. Dan houd je je wel bezig met malafide zaken..
Levertijd wordt aangegeven, herroepen kan pas als u uw artikel ontvangen heeft en dan pas, als er niet wordt gereageerd is er sprake van malafide zaken.
Zoek ook even op Google op dropshipping.

chaan762

Re: Livell

Ongelezen bericht door chaan762 »

pierrev schreef:
23 mei 2020 12:45
chaan762 schreef:
23 mei 2020 12:42


Eerst onderzoeken en dan pas kopen had dus een hoop ellende bespaard
Dat snap ik wel maar je medemens hiervoor behoeden lijkt me alleen maar heel goed bedoeld

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Livell

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar men leest hier pas NADAT. Het “leed” al is geschied. Dus zinloos die waarschuwingen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Livell

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als er zaken bij de advertentie niet kloppen, bijvoorbeeld geen vermelding van kvk inschrijving, of adres kun je een melding via de ACM doen. Als de advertentie op Facebook staat kun je ook daar een melding doen. Maar om je eigen schade te verhalen in een civiele procedure is een lastige zaak. Meestal loont het niet hiervoor een rechtszaak op te starten.

Het is heel goed bedoeld en jij zult hier van geleerd hebben.
Maar Livell begint over twee weken als Rivell en zo gaat dat door.
Als ze door hebben hoe ze mensen kunnen plukken stoppen ze er niet meer mee.

Gesloten