LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met draadloze netwerkadapter

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
CarsonGrey
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2020 12:05

Probleem met draadloze netwerkadapter

Ongelezen bericht door CarsonGrey »

Ik heb een draadloze adapter van D-link, DWA-182 en het voelt alsof deze dingen speciaal zijn gemaakt om te stoppen met werken na een jaar gebruik of zoiets. Ik gebruik al twee jaar adapters. Twee jaar geleden kreeg ik mijn eerste van d-link, nog geen jaar later begon het rare dingen te doen en kocht ik er nog een. Het werkte tot voor kort perfect. Dus ten eerste ervaar ik een extreem hoge latentie (300-400 ping). Ten tweede verbreekt het de verbinding op willekeurige tijdstippen, en wanneer het verbreekt, in de instellingen bij "Netwerkstatus", zie ik "Hamachi Private Network" alsof het via Lan is verbonden. Nu weet ik dat Hamachi wordt gebruikt voor het maken van virtuele LAN-netwerken, maar ik gebruik het al heel lang en ik heb er nooit problemen mee gehad. En daarnaast is het programma niet eens open. En als ik het zou verwijderen, is er gewoon niets aan "netwerkstatus", dus ik denk niet dat Hamachi het probleem is

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Probleem met draadloze netwerkadapter

Ongelezen bericht door sjohie »

CarsonGrey schreef:
25 mei 2020 12:08
Ik heb een draadloze adapter van D-link, DWA-182 en het voelt alsof deze dingen speciaal zijn gemaakt om te stoppen met werken na een jaar gebruik of zoiets. Ik gebruik al twee jaar adapters. Twee jaar geleden kreeg ik mijn eerste van d-link, nog geen jaar later begon het rare dingen te doen en kocht ik er nog een. Het werkte tot voor kort perfect. Dus ten eerste ervaar ik een extreem hoge latentie (300-400 ping). Ten tweede verbreekt het de verbinding op willekeurige tijdstippen, en wanneer het verbreekt, in de instellingen bij "Netwerkstatus", zie ik "Hamachi Private Network" alsof het via Lan is verbonden. Nu weet ik dat Hamachi wordt gebruikt voor het maken van virtuele LAN-netwerken, maar ik gebruik het al heel lang en ik heb er nooit problemen mee gehad. En daarnaast is het programma niet eens open. En als ik het zou verwijderen, is er gewoon niets aan "netwerkstatus", dus ik denk niet dat Hamachi het probleem is
Bij zwaar gebruik van de achterliggende infrastructuur, kan een VPN connectie serieus hogere pingtijden geven. Eerste test daarvoor is uiteraard, je ping testen zonder VPN, en mét, als dat kan. Maar goed, als je werkt met VPN verbindingen privé, lijkt me dat je ook wel iets aan IT kennis hebt, en dit zelf kan bedenken. Idem even de drivers updaten, of die stick in een andere (niet USB-3?) poort stoppen om te testen of de actuele USB poort niet de dader is, en dus of die USB-2 stick wel happy is in een USB-3 poort, welke meer vermogen af kan geven dan een '-2 versie.

CarsonGrey
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2020 12:05

Re: Probleem met draadloze netwerkadapter

Ongelezen bericht door CarsonGrey »

CarsonGrey schreef:
25 mei 2020 12:08
Ik heb een draadloze adapter van D-link, DWA-182 en het voelt alsof deze dingen speciaal zijn gemaakt om te stoppen met werken na een jaar gebruik of zoiets. Ik gebruik al twee jaar adapters. Twee jaar geleden kreeg ik mijn eerste van d-link, nog geen jaar later begon het rare dingen te doen en kocht ik er nog een. Het werkte tot voor kort perfect. Dus ten eerste ervaar ik een extreem hoge latentie (300-400 ping). Speed Test Solitaire essay writer Ten tweede verbreekt het de verbinding op willekeurige tijdstippen, en wanneer het verbreekt, in de instellingen bij "Netwerkstatus", zie ik "Hamachi Private Network" alsof het via Lan is verbonden. Nu weet ik dat Hamachi wordt gebruikt voor het maken van virtuele LAN-netwerken, maar ik gebruik het al heel lang en ik heb er nooit problemen mee gehad. En daarnaast is het programma niet eens open. En als ik het zou verwijderen, is er gewoon niets aan "netwerkstatus", dus ik denk niet dat Hamachi het probleem is
dank u mijn probleem is opgelost

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Probleem met draadloze netwerkadapter

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Graag even de storing en oplossing vermelden, was het in een USB 2.0 poort en volgens mijn is deze voor 3.0 gemaakt maar de oplossing vermelden is wel zo handig voor anderen... ik heb dezelfde en die is NOG NIET gestoord.

Gesloten