LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, de afvlakking is blijkbaar alleen Europees. Vandaar dus dat de Europese grenzen dicht blijven.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heeft ze tegen mij. Iedere keer weer. Ze doet net of ik opzettelijk bezig ben met continue regels breken, wat uiteraard niet waar is. Ik let er gewoon niet meer op. Maar ze heeft makkelijk praten, want ze heeft geen vitaal beroep en staat niet in de frontlinie, daar waar ik meerdere keren in de frontlinie heb gestaan (verzorgingstehuizen, coronahotels bijvoorbeeld) en je dan gewoon niet altijd bezig kan zijn met die maatregelen en je er dus op een bepaald moment niet meer op gaat letten.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Vermoedelijk was het Corona-virus eerder in Europa dan gedacht (en wat al eerder vermoed werd). Hier een goed artikel er over:

https://newscientist.nl/nieuws/coronavi ... e-dachten/

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Alternatief: rivm.nl => actueel => internationale kaart Covid-19. Hier kun je gedetailleerd doorklikken.

De stijging komt voor rekening van de VS, Brazilië, Rusland en het VK. Kijk je naar de active cases, dan krijg je al een ander beeld. Beetje inzoomen op Europa, op het bolletje van een land klikken en dan krijg je bijv. dit:

Netherlands
Confirmed: 46.152
Deaths: 5.922
Recovered: 177
Active: 40.053

Nederland heeft hier ruim 40.000 actuele besmettingen en dat komt, omdat hier geen centrale registratie van het aantal 'genezen' patiënten is. Zoiets leidt tot vuile cijfers. Aangezien er weinig getest wordt, kun je t/m 31 mei het actuele aantal ziekenhuisopnames gebruiken. Bevestigde besmetting min sterfgevallen min ziekenhuisopnames is het aantal 'genezen' als grove indicator.

Hier een potentieel populair vakantieland voor dit jaar:

Croatia
Confirmed: 2.245
Deaths: 102
Recovered: 2.051
Active: 92

In Zagreb is de registratie beter op orde en heb je slechts 92 mensen, die op dit moment als ziek te boek staan, ondanks 2245 positief geteste personen.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
28 mei 2020 21:51
(...) daar waar ik meerdere keren in de frontlinie heb gestaan (verzorgingstehuizen, coronahotels bijvoorbeeld) en je dan gewoon niet altijd bezig kan zijn met die maatregelen en je er dus op een bepaald moment niet meer op gaat letten.
Van iemand die in frontlinie staat verwacht ik eerlijk gezegd dat die juist heel erg met de maatregelen bezig is er er heel goed op let. Maar dat ligt dan aan mij, vermoedelijk.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Het is maar goed dat Nijogeth niet op de IC werkt met die logica. :wink:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ga eens kijken in het ziekenhuis hier , de bewaking staat nog net niet met een geweer in aanslag bij de deur . Hier is het nog een puinhoop.
Ik moet bloedprikken van de arts in Nijmegen , maar heeft liever niet dat ik het in Nijmegen doe , ga maar naar het ziekenhuis in jouw dorp . Even voor de veiligheid gebeld , beslist niet doen voor uw eigen veiligheid .ga maar naar Nijmegen . Half Juni moet ik er zijn voor controle ,dan maar gelijk bloedprikken . Nederland is wat groter dan je eigen woonplaats .

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Erthanax schreef:
28 mei 2020 18:25
Ik moet weer denken aan die malle Amerikaanse televisiedominee. Even heftig bidden en preken, en het duivelswerk covid-19 was uitgeroeid.

Ik vind zelf dat er nu ook een duidelijke einddatum genoemd moet worden voor kanker en neusverkoudheid. Die hebben nu ook wel lang genoeg geduurd.

Hallelujah, Praise the Lord :)
https://youtu.be/OSIrQBGfUtw

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

tttlocke schreef:
28 mei 2020 22:39
Het is maar goed dat Nijogeth niet op de IC werkt met die logica. :wink:
Het is geen logica, maar als je in een keuken loopt waar 3 man staat te werken, dan is daar gewoon geen anderhalve meter te houden. Ik heb gewoon mijn werk te doen en een ontheffing van de anderhalve meter, omdat ik tot de vitale beroepen hoor. Bij de meeste bedrijven waar ik kom is alles netjes geregeld als je door de voordeur komt. Via de achterdeur is het een ander verhaal. Dat geldt voor de coronahotels, de verzorgingstehuizen, maar ook voor zaken waar mensen eten kunnen afhalen, gewone hotels en supermarkten.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door k2p »

Jablan schreef:
28 mei 2020 20:20
@k2p
Je post is me iets te lang en vol met buiten context geplaatste uitspraken van mij, om overal inhoudelijk op te reageren.

Het enige wat ik in mijn openingspost deed was wijzen naar een stijging van het reproductiegetal, kort nadat de eerste versoepelingen werden doorgevoerd (basisscholen heropend, tandartsen, etc). En waarschuwen dat als we ons laten sturen door ons 'gevoel', we later wel eens spijt zouden kunnen krijgen.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Maar waar maakt u zich toch zo’n zorgen over? U hebt corona gehad. Uw hele familie heeft het gehad. U kunt niemand meer besmetten en anderen kunnen u niet meer besmetten.

En ook die 1,5 meter kan u toch helemaal niets schelen als u via de achterom dat cafe ingaat? Toch helemaal prima met uw vitale beroep?

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus, dan mag ik niet meer verlangen naar een normale samenleving? Eentje waar de geestelijke gesteldheid van de gehele bevolking er niet op achteruit gaat door maatregelen vanuit de regering en waar de economie niet wordt vernietigd door maatregelen vanuit de regering. Ik probeer in elk geval een discussie aan te gaan. Ik probeer jullie vragen zelfs te beantwoorden. Wat doe jij? Alles behalve een discussie aangaan en met de vinger wijzen. Dus bij deze nogmaals de volgende vragen (probeer ze nu eens niet te ontwijken, door weer naar anderen te wijzen):
Hoe zien jullie ons vanuit hieruit teruggaan naar normaal en hoe lang denken jullie dat dit gaat duren?
Hoe lang denken jullie dat een anderhalve meter maatschappij gaat werken en waarom?
Hoeveel levens mogen er vernaggeld worden om een klein percentage levens te redden?

Ik heb het idee dat er een aantal hier vooral aan zichzelf denken, niet aan de rest van de samenleving.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien kun je beter running mate van Trump worden. Jullie passen bij elkaar.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Mijn antwoord?

Heel langzaam. En als velen er onderwijl met de pet naar gooien, duurt het nog langer.

Dus uw leven wordt vernaggeld? Ik heb het idee dat u hier vooral aan uzelf denkt en niet aan de rest van de samenleving.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Revoked »

Dat eea weer "open" gaat, wil niet zeggen dat men er heen mòet. Wij werken voorlopig ook nog op afstand, en blijven zoveel mogelijk thuis. De kids moeten binnenkort naar school, en dat wachten we gewoon af.
Dat veel mensen maar doen- en laten wat ze willen, nemen we voor lief. Het zal wel typisch Nederlands zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
29 mei 2020 00:06
Ik heb het idee dat er een aantal hier vooral aan zichzelf denken, niet aan de rest van de samenleving.
Serieus? Van alle mensen in de coronadiscussie kom jij voor mij het meest over als degene die vooral aan zichzelf denkt.

Niet als iemand die met een goed verhaal komt voor een alternatief beleid (dat is hier trouwens nog niemand gelukt). Dat verhaal is best neer te zetten en te onderbouwen, maar als jij zegt dat het anders moet dan lijkt dat toch vooral ingegeven te worden door eigen belang, eigen welzijn.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

De Nederlander anno 2020 heeft geen enkel geduld meer. De deskundigen geven een vinger, de Nederlander pakt gelijk de gehele hand.
De Nederlander spreekt schande van beperkende maatregelen, duidelijk nooit de oorlog meegemaakt, alleen toen duurde het 5 lange jaren !
Alles gaat nu veel te snel weer los, zogauw de -R- weer in de maand komt, moet je eens zien hoe fout het gaat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ach, normaal wordt het nooit meer. Hoeveel van die covids gaan we nog krijgen? De mensen hebben geen idee. Leven in hun cocon van welvaart en stabiliteit. En worden daarin gestoord door iets "van buitenaf". Iets wat je niet kan zien, horen, ruiken of voelen. Het meest verhelderende artikel over Corona vind ik nog steeds het onderstaande:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b045feeb/

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Een interessant artikel over Corona en leefstijl. Een interview met hoogleraar Jaap Seidell. Het verband tussen Corona en gezond leven dat hij legt is uiteraard niet nieuw; wel interessant is hoe hij het verwoord, en hoe hij zelf leeft. Maar ook zijn mening over economie, handel en toerisme.

https://newscientist.nl/blogs/de-corona ... em-hebben/

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wij hebben al jaren gezien dat er in Azië vaak mondkapjes werden gedragen. Hoe erg het ook is, wij zullen dat normaal moeten gaan vinden. Dan maar afscheid nemen van de hoorapparaten. Ik vind het ook erg maar eigenlijk hebben we het al jaren zien gebeuren, maar dat was niet ons probleem. Dat was in verrewegistan. Corona is mondiaal, kent geen grenzen.

Gesloten