Dit maakt het nog steeds geen bewijs.Moneyman schreef: ↑29 mei 2020 17:24Ah, dat verklaart je afwijkende standpunt. Ik heb het helemaal niet over meldingen uit die periode. Ik heb het over een conclusie van vorige week, gebaseerd op de gevallen in het ziekenhuis van de week ervoor.Jablan schreef: ↑29 mei 2020 15:08Dat is in dit geval hetzelfde, want ik schrijf niets anders, dan wat in deze gevallen aan het licht is gekomen na aanvullend onderzoek. Volkskrant heeft er genoeg artikelen aan gewijd.
De meldingen over zogenaamde 2e besmettingen waren tussen half maart en half april. De gebruikte test was niet stabiel genoeg en wordt daarom niet meer ingezet.Ik sluit dat ook niet uit. Maar daarvan is nog niets gebleken. Dit ging om een gezamenlijke conclusie van de behandelend arten, over (op dat moment in dat ziekenhuis) twee patiënten.Dat ik het geloof, zegt inderdaad helemaal niets. Dat het de conclusie van de behandelend artsen is, zegt daarentegen veel meer.Je beseft hopelijk wel dat dit een op niets gebaseerde reactie is? Jij zegt "er is geen bewijs", terwijl je bedoelt "ik weet niet beter dan dat er geen bewijs is". Een heel verschil.tttlocke schreef: ↑29 mei 2020 14:32Het punt was of het mogelijk is dat iemand die genezen is van COVID-19 (en daarmee in feite net zo gezond als iemand die nooit besmet is geweest) opnieuw met het virus besmet kan worden.
Er is geen bewijs dat dat mogelijk is. Wat een enkele arts zegt, doet daar niets aan af. De meeste artsen weten beter.
Ik heb het nu van horen zeggen van iemand die het van horen zeggen heeft van behandelend artsen. Wat ik best geloof dat zo zal zijn, maar zoals al gezegd is ‘geloven’ niet zo’n heel sterk argument.