LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hoezo, is de calimero houding dan ineens weg?
En die reclame die bijna de helft van het scherm inneemt is ook weg?

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@witte angora

Misschien moesten ze wel naar een dokter of naar een ziekenhuis. Misschien zelfs een uitvaart.

Maar van uw eigen reis wist u natuurlijk zeker dat die niet noodzakelijk was. Waarom kijkt u daar eigenlijk medereizigers op aan?

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
29 mei 2020 17:48
Moneyman schreef:
29 mei 2020 17:24
Ik heb het over een conclusie van vorige week, gebaseerd op de gevallen in het ziekenhuis van de week ervoor.
Helemaal niets van meegekregen. Welk ziekenhuis was dat of is dit buiten de algemene media gebleven, alleen bekend binnen de medische wereld?

Alleen dit gevonden Rivm bevestigt: het is zeer onwaarschijnlijk dat een herstelde patiënt voor de tweede keer wordt besmet met het Coronavirus (Dagblad van het Noorden, 7 mei)
Ik zal eens navraag doen, Jablan. Ik kan zo op internet niets vinden. Specifiek gericht op het onderstaande uit jouw link ben ik wel benieuwd. De WHO is immers zeer stellig (al is het RIVM weer wat minder stellig):
Vorige maand kon de WHO nog geen antwoord geven op die prangende vraag, maar daar is inmiddels verandering in gekomen. Dankzij recente data kan de WHO nu met zekerheid vaststellen dat patiënten op korte termijn onmogelijk tweemaal besmet kunnen worden met het coronavirus.

,,We zijn ons ervan bewust dat sommige patiënten positief testen nadat ze klinisch terug hersteld zijn”, aldus de WHO tegenover persbureau AFP. Volgens de WHO gaat het daarbij niet om een tweede besmetting, maar wel om de laatste restjes van het virus die op dat moment uit de longen worden verdreven. ,,Het is een onderdeel van de herstelfase.”

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
29 mei 2020 19:29
Waarom kijkt u daar eigenlijk medereizigers op aan?
Waarom denk jij überhaupt dat WA andere reizigers “erop aankijkt”? Ik lees slechts een simpele constatering.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 29 mei 2020 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
29 mei 2020 18:14
Moneyman schreef:
29 mei 2020 17:24
[...]
tttlocke schreef:
29 mei 2020 14:32
Het punt was of het mogelijk is dat iemand die genezen is van COVID-19 (en daarmee in feite net zo gezond als iemand die nooit besmet is geweest) opnieuw met het virus besmet kan worden.
Er is geen bewijs dat dat mogelijk is. Wat een enkele arts zegt, doet daar niets aan af. De meeste artsen weten beter.
Je beseft hopelijk wel dat dit een op niets gebaseerde reactie is? Jij zegt "er is geen bewijs", terwijl je bedoelt "ik weet niet beter dan dat er geen bewijs is". Een heel verschil.
Flauw. Ik bedoel gewoon wat ik schrijf: dat er geen bewijs is.
Er is geen bewijs dat een dergelijke tweede besmetting kan gebeuren.
je kunt dat weerleggen door met dat bewijs op de proppen te komen.
Net zo flauw :wink: Ik heb uiteraard nooit gezegd dat ik hard bewijs heb, om de simpele reden dat ik dat niet heb. Jij zet vervolgens de bewuste arts weg als iemand die geen idee heeft waar hij het over heeft, zonder te weten of de beste man zélf al dan niet over bewijs beschikt. Je schrijft “dat de meeste artsen beter weten”, maar ook dat is slechts jouw mening. Dát is het punt wat ik maakte.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
29 mei 2020 19:31
Lady1234 schreef:
29 mei 2020 19:29
Waarom denk jij überhaupt dat WA andere reizigers “erop aankijkt”? Ik lees slechts een simpele constatering.






“Van de meesten had ik niet echt het idee dat ze een 'noodzakelijke' reis gingen maken”

Simpele constatering. WA ging een niet noodzakelijke reis maken, en vermoedde dat dat ook op de medereizigers van toepassing zou zijn.

Als ik al bij een bushalte zou staan met andere mensen, vraag ik mij niet af of zij noodzakelijk met die bus zouden moeten reizen.

Was vandaag even bij de supermarkt, voor mij gingen mensen naar binnen. Zouden die wel boodschappen gaan doen?

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady, Je geeft geen antwoord op mijn vraag waaruit blijkt dat WA mensen “ergens op aankijkt”. De reden is natuurlijk simpel: WA schreef dat ook niet.
Kees2850 schreef:
29 mei 2020 19:44
Scherpe opmerking👍
In tegendeel. Pure invulling.

Censor
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2018 11:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Censor »

mh73 schreef:
29 mei 2020 18:47
Pittig artikel:
https://www.faillissementsdossier.nl/ni ... leidt.aspx
Ik ben niet afgehaakt , maar heb het helemaal gelezen.
Deze " kritiek " hoor je steeds meer.
De gezondheid van vele duizenden is naar de knoppen.
De economie is naar de knoppen en we zitten nog steeds met dat rot virus waar we ook niet vanaf komen tenzij we met 7 miljard ingeënt kunnen worden.
Groepsimmuniteit is niet haalbaar.
Nu zijn alle ogen van het RIVM weer gericht op HET wondermiddel en dat is testen, testen en nog eens testen en traceren en volgen en desnoods weer isoleren.
De zomer staat voor de deur , de komende warme Pinksterdagen ook , men gaat weer massaal op pad en hoe vallen in vredesnaam dan nog de contacten te traceren van miljoenen mensen , die dagjes uit gaan en die op vakantie gaan?
Toen was testen niet haalbaar, mondkapjes onnodig en dat alleen door een chronisch tekort .
En nu moeten mondkapjes weer wel en moet er getest worden .
Wie het allemaal nog goed snapt ?
Wat ik wel jammer vind is dat ik nog bijna geen een persoon van de adviseurs of het OMT of het RIVM heb horen zeggen dat deze intelligente lockdown heeft gewerkt, behalve dan het afvlakken op de ic.s.
Maar het virus is er toch nog ? Waarom mag dan nu toch bijna alles weer open? Onder druk van de samenleving? Zieltjes winnen?
Straks weer paniek op de ic.s? De gewone griep komt er in het najaar ook weer aan?
Het virus krijgen wij zo toch ook niet uit de wereld , ook niet met al onze aanpassingen?
Dus stomweg wachten op HET vaccin dan maar?
Wie zegt dat er 7 miljard ingeënt gaan worden ?

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Censor schreef:
29 mei 2020 19:48
mh73 schreef:
29 mei 2020 18:47
Pittig artikel:
https://www.faillissementsdossier.nl/ni ... leidt.aspx
Ik ben niet afgehaakt , maar heb het helemaal gelezen.
Deze " kritiek " hoor je steeds meer.
De gezondheid van vele duizenden is naar de knoppen.
De economie is naar de knoppen en we zitten nog steeds met dat rot virus waar we ook niet vanaf komen tenzij we met 7 miljard ingeënt kunnen worden.
Groepsimmuniteit is niet haalbaar.
Nu zijn alle ogen van het RIVM weer gericht op HET wondermiddel en dat is testen, testen en nog eens testen en traceren en volgen en desnoods weer isoleren.
De zomer staat voor de deur , de komende warme Pinksterdagen ook , men gaat weer massaal op pad en hoe vallen in vredesnaam dan nog de contacten te traceren van miljoenen mensen , die dagjes uit gaan en die op vakantie gaan?
Toen was testen niet haalbaar, mondkapjes onnodig en dat alleen door een chronisch tekort .
En nu moeten mondkapjes weer wel en moet er getest worden .
Wie het allemaal nog goed snapt ?
Wat ik wel jammer vind is dat ik nog bijna geen een persoon van de adviseurs of het OMT of het RIVM heb horen zeggen dat deze intelligente lockdown heeft gewerkt, behalve dan het afvlakken op de ic.s.
Maar het virus is er toch nog ? Waarom mag dan nu toch bijna alles weer open? Onder druk van de samenleving? Zieltjes winnen?
Straks weer paniek op de ic.s? De gewone griep komt er in het najaar ook weer aan?
Het virus krijgen wij zo toch ook niet uit de wereld , ook niet met al onze aanpassingen?
Dus stomweg wachten op HET vaccin dan maar?
Wie zegt dat er 7 miljard ingeënt gaan worden ?
Nog maar een keer dan, welk beleid werkt(e) wel?

Wat was het doel van deze intelligente lockdown dan wel? En wat heeft er dan niet gewerkt?
Waar komt het idee vandaan dat niets doen veel beter voor de economie zou zijn geweest ( zelfs zweeds model heeft dat effect niet gehad ). Denk je dat iedereen lallend en feestend in de kroeg had gestaan half april als de ziekenhuizen uitgepuild hadden van de dode mensen? Of was iedereen dan toch maar thuis gebleven ( dan wordt het een zelfgekozen lockdown ) om het virus te ontwijken. Waar waren dan de inkomsten vandaan gekomen? Van al die toeristen die er niet kwamen?
Laatst gewijzigd door angel1978 op 29 mei 2020 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
29 mei 2020 19:31
Lady1234 schreef:
29 mei 2020 19:29
Waarom kijkt u daar eigenlijk medereizigers op aan?
Waarom denk jij überhaupt dat WA andere reizigers “erop aankijkt”? Ik lees slechts een simpele constatering.
Eens : ik lees alleen maar dat WA niet het idee had dat deze reizigers een noodzakelijke reis moesten maken .
En waarom mag je eigenlijk niet ' gewoon ' met het OV nu? Zoveel reizigers zijn er überhaupt niet ( meer ).

Censor
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2018 11:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Censor »

angel1978 schreef:
29 mei 2020 19:51
Nog maar een keer dan, welk beleid werkt(e) wel?
Ik denk aan een paar dingen:
-per direct die tehuizen beschermen , daar werd niet naar gekeken en er waren geen beschermende middelen.
-aparte corona ziekenhuizen inrichten zodat de gewone zorg ook door kon gaan
-bedenken wat langdurige opname op een ic doet bij zwaar zieke mensen en dan toch nog ellendig alleen overlijden.
-waarom kwamen die oudjes op de ic ? Wilden ze dat zelf wel? Nu hoor je veel ouderen dat ze daar mooi voor bedanken!
-en waarom zijn ze gestopt met het traceren? Omdat het niet te doen was? En nu wordt het weer wel ingezet ?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

@Moneyman: zullen we die 2e besmettingen in de parkeerstand zetten?
mh73 schreef:
29 mei 2020 18:47
Pittig artikel:
Hoe het RIVM Nederland naar een faillissement leidt
Met jouw sarcasme is dit toch positief nieuws om het weekend mee in te gaan? 8)

Ik zou het eerder een blog noemen, die het tegengeluid samenvat. Veel dingen zijn in dit topic al uitgebreid langsgekomen. Cursief zijn quotes uit deze provocerende tekst van Henk Hanssen.

RIVM volhardt in beleid dat economie kapotmaakt. Hier wordt Maurice De Hondt geprezen. Het enige terechte verwijt aan het RIVM is de starheid. Ik zou graag willen weten of het RIVM nu extra mensen heeft aangenomen om alles rond Sars-Cov2 goed aan te kunnen. Zo ja, waarom niet flexibeler inspelen op de ontwikkelingen. Zo nee, waarom niet?

De belangrijkste oorzaken blijven onbenoemd. Een stukje over de specifieke groep slachtoffers van Covid19, ouderen met obesitas. Dit is een mening, die op basis van beeldvorming tot stand is gekomen. Zolang er geen steekproeven zijn gehouden, zolang er te weinig wordt getest, kun je niet zo stellig zijn over wie nu ziek worden of wie er overlijden.

We kunnen tot Sint-Juttemis wachten op een vaccin Hier de stelling, dat een vaccin er niet inzit en we op groepsimmuniteit moeten inzetten. Misschien een tip voor de criticasters: duik erin, lees alles, luister en kijk alles en verbaas je over de snelheid. In maart zijn de eerste potentiële vaccins op mensen getest. Juist op dit gebied gaan de ontwikkelingen razendsnel en de meningen van de critici gaan teveel uit van de traditionele ontwikkeling van een vaccin.
Groepsimmuniteit vind ik een grotere utopie dan een vaccin of medicijn.

Wij worden niet gehoord. Vlijmscherpe kritiek op de weinige ruimte voor de critici in de media. Eerder in dit topic is Medialab verlinkt en dat programma heeft eigenlijk alles al verklaard.


Oh ja, het volgende begrip, dat ik niet meer wil lezen of horen: 'Intelligente lockdown'. Het enige intelligente aan de beperkingen, is dat er inderdaad over is nagedacht.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Censor schreef:
29 mei 2020 20:01
angel1978 schreef:
29 mei 2020 19:51
Nog maar een keer dan, welk beleid werkt(e) wel?
Ik denk aan een paar dingen:
-per direct die tehuizen beschermen , daar werd niet naar gekeken en er waren geen beschermende middelen.
-aparte corona ziekenhuizen inrichten zodat de gewone zorg ook door kon gaan
-bedenken wat langdurige opname op een ic doet bij zwaar zieke mensen en dan toch nog ellendig alleen overlijden.
-waarom kwamen die oudjes op de ic ? Wilden ze dat zelf wel? Nu hoor je veel ouderen dat ze daar mooi voor bedanken!
-en waarom zijn ze gestopt met het traceren? Omdat het niet te doen was? En nu wordt het weer wel ingezet ?
Hoeveel faillissementen had dat gescheeld?
Was het virus dan wel weg geweest?

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Oh ja, het volgende begrip, dat ik niet meer wil lezen of horen: 'Intelligente lockdown'. Het enige intelligente aan de beperkingen, is dat er inderdaad over is nagedacht.
Fijn voor je, maar daar ga jij niet over.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat is het juist, waarom die opmerking dat die mensen, naar het idee van WA geen noodzakelijke reis maakten? Ten eerste doet WA dat toch zelf ook niet? En moeten die mensen dan aan WA verklaren waarom zij een reis maken? Regelmatig plaatst WA opmerkingen dat het ergens (te) druk is met mensen, maar hij loopt er zelf ook zonder noodzaak. Prima, maar dan niet “vallen” over wat anderen doen.


En wat moet je met een apart corona ziekenhuis? Worden daar robots te werk gesteld? Of is er ergens een kast over met personeel voor die ziekenhuizen. In het noorden en bijvoorbeeld Noord-Holland is er veel minder corona en daar ging de gewone zorg wel degelijk door.

Censor
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2018 11:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Censor »

angel1978 schreef:
29 mei 2020 20:02
Hoeveel faillissementen had dat gescheeld?
Was het virus dan wel weg geweest?
Dat had heel veel faillissementen gescheeld denk ik en het virus was dan ook niet weggeweest, natuurlijk niet.
Onder de doden waren voornamelijk oudjes met grote onderliggende problemen.
Nogmaals , wilden ze wel naar de ic?
Is hun iets gevraagd?
Jongeren , 60 min , kunnen ook ziek worden maar zijn niet overleden , op de uitzonderingen na.
Je had die oudjes moeten isoleren en niet de hele samenleving verplicht opgehokt binnen moeten laten blijven.
Voor bezoek van de ouderen had je ontmoetingsunits kunnen neerzetten zoals het nu blijkbaar wel mogelijk is.
Dan was het niet zo uit de klauwen gelopen met faillissementen , armoede , voedselbanken en niet te vergeten de eenzaamheid van die ouderen ook.
Wat is hier intelligent aan ?

Censor
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2018 11:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Censor »

Lady1234 schreef:
29 mei 2020 20:09
En wat moet je met een apart corona ziekenhuis? Worden daar robots te werk gesteld? Of is er ergens een kast over met personeel voor die ziekenhuizen. In het noorden en bijvoorbeeld Noord-Holland is er veel minder corona en daar ging de gewone zorg wel degelijk door.
Ook hier werd de zorg compleet stilgelegd .
Wanneer je niet die ouderen naar de ic had vervoerd waren de ic .s beter te handelen geweest.
Ik vraag mij echt af of die oudjes dit wel wilden?
Nu wordt er voor bedankt.
Over aparte corona of pandemieziekenhuizen wordt nu wel nagedacht voor in de toekomst , dus zo gek is dat idee niet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

angel1978 schreef:
29 mei 2020 20:04
Fijn voor je, maar daar ga jij niet over.
Je zal ook eens positief reageren. :wink:
Het begrip 'intelligente lockdown' is 100% politieke marketing. Ben je het er niet mee eens, dan ben je niet intelligent bezig. Truc om tegenstanders stil te krijgen. Nog zo eentje: 'moderne wetgeving', het liefst bij wetgeving, die vrijheden inperkt en veiligheidsdiensten meer ruimte geeft. Wie er tegen is, is dan automatisch ouderwets. Beide begrippen zijn meer beeldvorming dan sterke inhoud.

Censor schreef:
29 mei 2020 20:01
Ik denk aan een paar dingen:
-per direct die tehuizen beschermen , daar werd niet naar gekeken en er waren geen beschermende middelen.
-aparte corona ziekenhuizen inrichten zodat de gewone zorg ook door kon gaan
-bedenken wat langdurige opname op een ic doet bij zwaar zieke mensen en dan toch nog ellendig alleen overlijden.
-waarom kwamen die oudjes op de ic ? Wilden ze dat zelf wel? Nu hoor je veel ouderen dat ze daar mooi voor bedanken!
-en waarom zijn ze gestopt met het traceren? Omdat het niet te doen was? En nu wordt het weer wel ingezet ?
Traceren ... het testen en het contactonderzoek worden nu pas serieus uitgerold, naar Duits voorbeeld. Daar moet in Den Haag een behoorlijke stammenstrijd over zijn geweest, want een app zou het contactonderzoek overbodig maken. Nu is er geen goede app - een maand tijdverlies, dank je wel - en het verplichte reserveren overal met naam en telefoonnummer zal het contactonderzoek bij nieuwe gevallen veel gemakkelijker maken. Die reserveringsplicht komt ook via Duitsland binnengewaaid.

Ken je de sleeplijst al? Daarin vatten ik, moederslink en witte angora systeemrelevante missers samen. Herken je eigen punten hieronder :)
Sleeplijst voor later, ooit, als alles achter de rug is schreef:- Betere communicatie met burgers. => voorbeelden: NS/Dagjesmensen, Mondkapjes/OV, Oproep Rutte aan jongeren, maximum aantal personen in een ruimte of buiten
- Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt (Duitsland: Reha)
- Traag/verkeerd reageren door huisartsen en assistenten
- Te weinig capaciteit, overal, met onmogelijke morele dilemma's als gevolg
- Minstens net zoveel standaard Intensieve Zorg-bedden als de Belgen (die hebben er standaard 2000, wij 1150).
- Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.
- Reguliere zorg onbeperkt door laten gaan. Speciale ziekenhuizen voor epidemie-patiënten
- Volgende keer direct een landelijk coördinatiecentrum opzetten en operabel maken, zoals we nu ( te laat ) hebben.
- Het leger direct inzetten voor distributie/ beveiliging etc .
- Bij beperkingen ook aandacht voor geestelijke gezondheid. Hoe draai je niet doorrrrrr?
- Adviezen WHO echt opvolgen (testen, testen, testen)
- Productie van genees- en hulpmiddelen in Europa in plaats van Azië
- Veel sneller reageren/vergunningen zo snel mogelijk (binnen enkele uren) verlenen (mondkapjes)
- Woonzorgcentra dezelfde prioriteit geven als ziekenhuizen
- Extra onderzoek naar invloed van externe factoren zoals luchtkwaliteit, omgeving (stad/platteland)
- De tweederangs inwoners van het land niet vergeten. Arbeidsmigranten, Asielzoekers

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Censor schreef:
29 mei 2020 20:14
angel1978 schreef:
29 mei 2020 20:02
Hoeveel faillissementen had dat gescheeld?
Was het virus dan wel weg geweest?
Dat had heel veel faillissementen gescheeld denk ik en het virus was dan ook niet weggeweest, natuurlijk niet.
Onder de doden waren voornamelijk oudjes met grote onderliggende problemen.
Nogmaals , wilden ze wel naar de ic?
Is hun iets gevraagd?
Jongeren , 60 min , kunnen ook ziek worden maar zijn niet overleden , op de uitzonderingen na.
Je had die oudjes moeten isoleren en niet de hele samenleving verplicht opgehokt binnen moeten laten blijven.
Voor bezoek van de ouderen had je ontmoetingsunits kunnen neerzetten zoals het nu blijkbaar wel mogelijk is.
Dan was het niet zo uit de klauwen gelopen met faillissementen , armoede , voedselbanken en niet te vergeten de eenzaamheid van die ouderen ook.
Wat is hier intelligent aan ?
We hebben hier al heel lang het beleid dat eerst gevraagd wordt aan de patient of deze wel naar de IC wil of toch niet een andere keuze wil maken. Jij denkt echt dat er alleen maar mensen op de IC liggen die hoog bejaard zijn en die keuze zelf niet gemaakt hebben?
Dan waren de ziekenhuizen overstroomd met mensen die ziek zouden zijn geworden en hoogstwaarschijnlijk de IC’s ook. Normale behandeling in het ziekenhuis is dan niet meer mogelijk met alle gevolgen van dien.
Als je ziet hoe lang een gemiddelde corona-patient ziek is ( even los van de IC ) zou het halve ( zo niet hele ) land weken plat hebben gelegen.

Klanten: niet, ziek
Horeca : niet, ziek
Onderwijs: niet, ziek.. en geen ouders om kinderen te brengen
Toerisme: niet, grenzen zitten dicht

Als je ziet hoe het virus huis kan houden in een samenleving die zich behoorlijk aan social distancing houdt wil je niet weten wat er gebeurt als het gewoon onbeperkt kan losbarsten.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Censor schreef:
29 mei 2020 20:19
Lady1234 schreef:
29 mei 2020 20:09
En wat moet je met een apart corona ziekenhuis? Worden daar robots te werk gesteld? Of is er ergens een kast over met personeel voor die ziekenhuizen. In het noorden en bijvoorbeeld Noord-Holland is er veel minder corona en daar ging de gewone zorg wel degelijk door.
Ook hier werd de zorg compleet stilgelegd .
Wanneer je niet die ouderen naar de ic had vervoerd waren de ic .s beter te handelen geweest.
Ik vraag mij echt af of die oudjes dit wel wilden?
Nu wordt er voor bedankt.
Over aparte corona of pandemieziekenhuizen wordt nu wel nagedacht voor in de toekomst , dus zo gek is dat idee niet.
Als extra kan het prima, maar dan moet je daar wel de financiën voor op willen brengen Dat zo’n ziekenhuis regulier niets te doen heeft.
Als het niet extra is, maar puur verplaatsing, dan haal je dus mensen weg bij de reguliere zorg en is de bottleneck even groot, daar personeel het grootste probleem is.

Gesloten