LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@censor

U hebt blijkbaar geen idee hoe het gaat bij voorgenomen opname op de IC.

Maar komisch, je mag tot 67 jaar werken, maar heb niet het lef om ziek te worden na je 60-ste want dan wordt je geïsoleerd, en mag je het vaantje strijken. Alles ter meerdere eer en glorie van de economie en de jongeren.

Laat me raden. U bent onder de 60 ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees2850 schreef:
29 mei 2020 20:04
Natuurlijk schreef @witte angora dat wel. Zoals zo vaak beschrijft zij hoe goed zevoor zichzelf zorgt. En ondertussen veroordeelt zij anderen die zich niet aan de maatregelen houden. Maar wellicht is dat inherent aan autisme. Zoals ook wellicht reageerg......d waar meer mensen hier last van hebben en geen enkele bijdrage leveren aan dit onderwerp.
Ten eerste is WA geen zij , maar een hij en waarom wordt in het Coronatopic WA even onder een vergrootglas gelegd eigenlijk? :roll:
Nu speel je toch écht even op de man hoor.
Hij had het idee alleen, niks meer niks minder. :!:

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je zal ook eens positief reageren.
Ik vind: ‘dit wil ik niet meer horen’, weinig positiefs aan.

Lijkt meer op censuur dan op positivisme. Je hoeft het zelf niet te gebruiken als je dat niet wil, maar laat iedereen dat lekker zelf weten.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
29 mei 2020 19:53
Eens : ik lees alleen maar dat WA niet het idee had dat deze reizigers een noodzakelijke reis moesten maken .
En waarom mag je eigenlijk niet ' gewoon ' met het OV nu? Zoveel reizigers zijn er überhaupt niet ( meer ).

Omdat nog steeds met grote letters op de NS site staat:

Reis alleen als het echt moet En omdat nog steeds zoveel mogelijk mensen thuis werken om overbelasting in het OV te voorkomen. Een rondje Den Helder is bepaald niet noodzakelijk.

https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... tueel.html

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

n. Nu is er geen goede app - een maand tijdverlies, dank je wel - en
Die 2 hebben geen verband met elkaar.

Censor
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2018 11:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Censor »

Lady1234 schreef:
29 mei 2020 20:26
@censor

Maar komisch, je mag tot 67 jaar werken, maar heb niet het lef om ziek te worden na je 60-ste want dan wordt je geïsoleerd, en mag je het vaantje strijken .Alles ter meerdere eer en glorie van de economie en de jongeren.

Laat me raden. U bent onder de 60 ?
Dat schrijf ik toch nergens?
De overleden ouderen 75 -80 plussers hadden grote onderliggende medische problemen , ze zijn nu alleen veel eerder en ellendiger overleden . De artsen hadden kunnen weten hoe dit voor de meesten zou aflopen aan die beademing en op de buik liggen.
Ze hadden ook kunnen weten dat er trombose kan ontstaan.
Ze hadden naar mijn mening per direct grote zorg en aandacht en bescherming moeten geven aan al die ouderen in de tehuizen.
Dat blijf ik zeggen en ik hoor het nu steeds vaker ook op tv.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
29 mei 2020 20:30
Omdat nog steeds met grote letters op de NS site staat:

Reis alleen als het echt moet En omdat nog steeds zoveel mogelijk mensen thuis werken om overbelasting in het OV te voorkomen. Een rondje Den Helder is bepaald niet noodzakelijk.
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... tueel.html
Maar dat was toch ook vooral omdat er zoveel treinen zijn uitgevallen en er geen reguliere dienstregeling meer was?
Dat wordt nu per 1 juni weer netjes allemaal opgestart, vandaar , denk ik mede, dus ook de verplichte mondkapjes.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dat er trombose ontstaat, is een gevolg van Corona. Dat het een paar weken duurde voordat ze daar achter kwamen, vind ik logisch bij een onbekend virus.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ze hadden naar mijn mening per direct grote zorg en aandacht en bescherming moeten geven aan al die ouderen in de tehuizen.
In zoverre mee eens dat ze dit OOK hadden moeten doen, maar dat hebben ze zelf ook al geconcludeerd. Maar dan hadden we minder ( hoeveel is onbekend ) uitbraken in tehuizen gehad en wellicht ook wat minder doden daar, maar dat had voor de rest dus helemaal niets uitgemaakt voor de rest van het land.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Moederslink, die regel telt nog steeds, ook na 1 juni.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
29 mei 2020 20:42
ZeerPrivé schreef:
29 mei 2020 20:30
Omdat nog steeds met grote letters op de NS site staat:

Reis alleen als het echt moet En omdat nog steeds zoveel mogelijk mensen thuis werken om overbelasting in het OV te voorkomen. Een rondje Den Helder is bepaald niet noodzakelijk.
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... tueel.html
Maar dat was toch ook vooral omdat er zoveel treinen zijn uitgevallen en er geen reguliere dienstregeling meer was?
Dat wordt nu per 1 juni weer netjes allemaal opgestart, vandaar , denk ik mede, dus ook de verplichte mondkapjes.
Nee dat is en was om de vitale beroepen te kunnen laten reizen met voldoende afstand en dat blijft nog steeds zo. Nog steeds blijft het advies om thuis te blijven werken als dat kan en geen gebruik te maken van het OV als het niet hoeft.

Censor
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2018 11:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Censor »

ZeerPrivé schreef:
29 mei 2020 20:43
Dat er trombose ontstaat, is een gevolg van Corona. Dat het een paar weken duurde voordat ze daar achter kwamen, vind ik logisch bij een onbekend virus.
Trombose heeft niets te maken met een virus en is geen gevolg van corona , wel het gevolg van langdurige bedlegerigheid.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Censor schreef:
29 mei 2020 20:46
ZeerPrivé schreef:
29 mei 2020 20:43
Dat er trombose ontstaat, is een gevolg van Corona. Dat het een paar weken duurde voordat ze daar achter kwamen, vind ik logisch bij een onbekend virus.
Trombose heeft niets te maken met een virus en is geen gevolg van corona , wel het gevolg van langdurige bedlegerigheid.
Ik denk dat je je iets beter moet inlezen in de materie...

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@censor

U schrijft dit: “
Jongeren , 60 min , kunnen ook ziek worden maar zijn niet overleden , op de uitzonderingen na.
Je had die oudjes moeten isoleren en niet de hele samenleving verplicht opgehokt binnen moeten laten blijven”.

Hebt u eigenlijk wel een overzicht van hoeveel ouderen en dan bedoel ik boven de 75 op hun buik aan de beademing gelegd zijn op de IC.?

En niet gelezen dat Corona stolsels kan veroorzaken met als gevolg trombose, of longembolie, of een infarct?

Censor
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2018 11:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Censor »

angel1978 schreef:
29 mei 2020 20:43
Ze hadden naar mijn mening per direct grote zorg en aandacht en bescherming moeten geven aan al die ouderen in de tehuizen.
In zoverre mee eens dat ze dit OOK hadden moeten doen, maar dat hebben ze zelf ook al geconcludeerd. Maar dan hadden we minder ( hoeveel is onbekend ) uitbraken in tehuizen gehad en wellicht ook wat minder doden daar, maar dat had voor de rest dus helemaal niets uitgemaakt voor de rest van het land.
Dat weet ik niet, ik denk wel dat er meer besmettingen waren geweest , ook onder jongere mensen, maar die waren misschien niet eens overleden?
Een gezonde 70 minner , zonder hart en vaatziekten , geen obesitas , geen diabetes , was er misschien zonder al te veel ellende uitgekomen ?
Ik verwacht dat men hier ( harde ) lessen uit heeft getrokken.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Censor schreef:
29 mei 2020 20:46
ZeerPrivé schreef:
29 mei 2020 20:43
Dat er trombose ontstaat, is een gevolg van Corona. Dat het een paar weken duurde voordat ze daar achter kwamen, vind ik logisch bij een onbekend virus.
Trombose heeft niets te maken met een virus en is geen gevolg van corona , wel het gevolg van langdurige bedlegerigheid.

Hier 1 van de vele artikelen die je kunt lezen over trombose en Corona
https://www.trombosestichting.nl/corona/
Andere artikelen mag je zelf zoeken.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Censor schreef:
29 mei 2020 20:53
angel1978 schreef:
29 mei 2020 20:43
Ze hadden naar mijn mening per direct grote zorg en aandacht en bescherming moeten geven aan al die ouderen in de tehuizen.
In zoverre mee eens dat ze dit OOK hadden moeten doen, maar dat hebben ze zelf ook al geconcludeerd. Maar dan hadden we minder ( hoeveel is onbekend ) uitbraken in tehuizen gehad en wellicht ook wat minder doden daar, maar dat had voor de rest dus helemaal niets uitgemaakt voor de rest van het land.
Dat weet ik niet, ik denk wel dat er meer besmettingen waren geweest , ook onder jongere mensen, maar die waren misschien niet eens overleden?
Een gezonde 70 minner , zonder hart en vaatziekten , geen obesitas , geen diabetes , was er misschien zonder al te veel ellende uitgekomen ?
Ik verwacht dat men hier ( harde ) lessen uit heeft getrokken.
Er zijn heel wat gezonde mensen met corona die er toch echt niet zo goed uit komen. Die behoorlijke longschade hebben opgelopen en wellicht ook permanent ( dat is nig afwachten ) en die nu permanent met een slangetje zuurstof rondlopen. Daarnaast weken uit de roulatie zijn voordat ze weer een beetje kunnen functioneren ( in het gezin, nog niet eens op het werk ). En ja er zijn er ook met een lichte verkoudheid.. Maar helaas voor de gezonde 70minners is dat lang niet iedereen.

witte angora
Berichten: 30791
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

@Lady1234

Ik was niet met het OV, maar met de auto. Dus de reizigers waren geen medereizigers. De trein is nog steeds geen uitje.

En ik blijf zeggen: om fatsoenlijk te wandelen op plekken waar het niet druk is, zal ik gewoon verder weg moeten. Naar plekken waarvan je weet dat het er rustiger is. Dat is dus noodzakelijk. Mezelf thuis opsluiten is een no-go, zeker met afgelopen Hemelvaartsdag, en het feit dat de overheid accepteert dat mensen gewoon naar parken, stranden en wat al niet meer gaan. Vind je jezelf niet een beetje vervelend worden? Waarom mag ik van jou kennelijk de deur niet uit? Met de auto is geen probleem, maar met het OV duidelijk wel.

Waar die mensen heen gingen weet ik inderdaad niet. Ik heb het ook niet als een feit bestempelt, dat ze geen noodzakelijke reis maakten; ik schreef dat ik het idee had. Iemand met een vakantie/wandelrugzak zie ik niet zo gauw naar een uitvaart of een ziekenhuis gaan. En naar het werk, om 10.30 uur? Kan, maar lijkt me niet. Maar ook de anderen hadden niet echt een gezicht of ze naar een ziekenhuis of een uitvaart gingen. Neem dat maar van me aan.

Censor
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2018 11:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Censor »

Lady1234 schreef:
29 mei 2020 20:53
@censor
Hebt u eigenlijk wel een overzicht van hoeveel ouderen en dan bedoel ik boven de 75 op hun buik aan de beademing gelegd zijn op de IC.?
En niet gelezen dat Corona stolsels kan veroorzaken met als gevolg trombose, of longembolie, of een infarct?
Nee ik heb daar geen exacte cijfers van, sorry, maar 3/4 van de 80 plussers overleden op de ic.s , mensen die al hartstikke ziek waren.
En dat corona ook die stolsels kan veroorzaken is inderdaad waar , dat heb ik toch ook gelezen.
Toch krijgt iedereen bij langdurig op bed liggen kans op trombose.
Ook na een operatie moet je zodra het kan in de benen komen. Dat is bekend.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Censor schreef:
29 mei 2020 21:00
Lady1234 schreef:
29 mei 2020 20:53
@censor
Hebt u eigenlijk wel een overzicht van hoeveel ouderen en dan bedoel ik boven de 75 op hun buik aan de beademing gelegd zijn op de IC.?
En niet gelezen dat Corona stolsels kan veroorzaken met als gevolg trombose, of longembolie, of een infarct?
Nee ik heb daar geen exacte cijfers van, sorry, maar 3/4 van de 80 plussers overleden op de ic.s , mensen die al hartstikke ziek waren.
En dat corona ook die stolsels kan veroorzaken is inderdaad waar , dat heb ik toch ook gelezen.
Toch krijgt iedereen bij langdurig op bed liggen kans op trombose.
Ook na een operatie moet je zodra het kan in de benen komen. Dat is bekend.
Maar waarom schrijf je dan dat trombose niets met een virus te maken hebben?

Gesloten