LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
cihan62
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2020 13:22

Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door cihan62 »

Ik heb een paar maanden geleden voor mijn gezin herfstvakantie en zomervakantie vluchten gekocht via supersaver.nl en schipholtickets websites
Atlasglobal is helaas failliet en onze vluchten gaat/ging (ene was in februari) niet door.
Ik heb meerdere keer supersaver en schipholtickets gebeld maar ze willen niks terug betalen.

Kan iemand mij een advies geven, wat het best te doen ?
Groeten

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door sjohie »

cihan62 schreef:
04 mar 2020 13:28
Ik heb een paar maanden geleden voor mijn gezin herfstvakantie en zomervakantie vluchten gekocht via supersaver.nl en schipholtickets websites
Atlasglobal is helaas failliet en onze vluchten gaat/ging (ene was in februari) niet door.
Ik heb meerdere keer supersaver en schipholtickets gebeld maar ze willen niks terug betalen.

Kan iemand mij een advies geven, wat het best te doen ?
Groeten
Ik zou even kijken bij de ANVR of ze daar zijn aangesloten, en ik zou ook even kijken wat je reis- en/of annuleringsverzekering hier over te zeggen heeft.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het gaat er om of ze bij de SGR zijn aangesloten. Dat is de instantie die bij faillissement de reiziger bijstaat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door berndv »

Theotrucker schreef:
04 mar 2020 15:48
Het gaat er om of ze bij de SGR zijn aangesloten. Dat is de instantie die bij faillissement de reiziger bijstaat.
Dan zit die bij de SGR toch echt verkeerd als die losse tickets heeft geboekt:
Geldt de garantie van SGR ook voor losse vliegtickets geboekt bij een SGR deelnemer?
Nee, in artikel 3 lid 3 van de garantieregeling staat dat losse overeenkomsten van luchtvervoer niet onder de SGR garantieregeling vallen. Ook lijndiensten en charters vallen niet onder de SGR garantie.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jammer dat het nog niet zo ver is. Ik weet dat de bedoeling is om ook alleen vluchten hiervoor te gaan verzekeren voor € 0,25 per vlucht.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
04 mar 2020 15:48
Het gaat er om of ze bij de SGR zijn aangesloten. Dat is de instantie die bij faillissement de reiziger bijstaat.
SGR is voor reisorganisaties,

Atlasglobal is een Turkse vliegtuigmaatschappij en geen reisorganisatie welke 12 februari failliet is gegaan. TS heeft de tickets gekocht via supersaver.nl en schipholtickets websites en via die portal een overeenkomst gesloten met Atlasglobal.

Wel vreemd dat je een paar maanden geleden tickets heb besteld terwijl de maatschappij al eind november 2019 in financiële problemen zat.

Concreet lijkt het er gewoon op dat je je geld kwijt bent. Je kunt wel bij de curator een claim indienen maar ik weet niet hoe dit zit in Turkije, in Nederland is het wel raadzaam om te doen al is de kans erg klein dat je nog iets terugziet van je geld.

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Hier kan je heel weinig aan doen, dit soort dingen worden door de verkoper van de tickets niet gedekt tenzij je een aparte verzekering er voor hebt afgesloten. Wat in het geval van Atlas raadzaam geweest was, maar daar heb je nu niks meer aan. Ik denk geval geld kwijt.

Fbfan
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2020 03:17

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door Fbfan »

Cihan62,
Heb je nog iets kunnen regelen als restitutie?

Ik had in oktober 2019 mijn tickets geboekt via Supersaver.nl bij dezelfde luchtvaartmaatschappij.
Ik zelf heb geen hoop meer.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

youss schreef:
31 mei 2020 17:30
Als het goed is moet Supersaver het volledige ticketbedrag terugstorten, immers leveren zij nu geen product voor de klant.
Ik adviseer je om juridisch advies in te winnen wellicht vind je daar nog iets.
Supersaver is niets meer dan alleen een online platform. Via hun boek je tickets bij de betreffende airline. Je boekt dus niet bij Supersaver.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door sylvesterb »

youss schreef:
31 mei 2020 17:30
Als het goed is moet Supersaver het volledige ticketbedrag terugstorten, immers leveren zij nu geen product voor de klant.
Ik adviseer je om juridisch advies in te winnen wellicht vind je daar nog iets.
Met supersaver kun je geen overeenkomst sluiten het is gewoon een site die aanbod vergelijkt. Je antwoord is dus onjuist. TS moet zijn bij de curator en achteraan sluiten bij de andere schuldeisers.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door pierrev »

cihan62 schreef:
04 mar 2020 13:28
Ik heb een paar maanden geleden voor mijn gezin herfstvakantie en zomervakantie vluchten gekocht via supersaver.nl en schipholtickets websites
Atlasglobal is helaas failliet en onze vluchten gaat/ging (ene was in februari) niet door.
Ik heb meerdere keer supersaver en schipholtickets gebeld maar ze willen niks terug betalen.

Kan iemand mij een advies geven, wat het best te doen ?
Groeten
Uit de algemene voorwaarden van supersaver: Derhalve treedt de overeenkomst voor de feitelijke levering van Reisdiensten (bijv. vervoer-, verzekering-, huurcontract) in werking rechtstreeks tussen u en de desbetreffende Dienstverlener. We zijn geen co-leverancier van de Reisdiensten en we zijn geen partij in de contractuele relatie tussen u en de Dienstverlener.

Uit de algemene voorwaarden van schipholtickets: Ingeval een luchtvaartmaatschappij haar activiteiten staakt wegens insolventie of een andere willekeurige reden, zal Schipholtickets als tussenpersoon de passagier van dit feit in kennis stellen en voorzien van alle beschikbare informatie. In dergelijke gevallen dient de passagier zelf de terugbetaling van de niet gebruikte tickets te reclameren bij de luchtvaartmaatschappij, omdat het vervoerscontract rechtstreeks wordt afgesloten tussen de passagier en de luchtvaartmaatschappij die de vlucht verkoopt.

Ik ben bang dat u uw geld dus kwijt bent.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door tttlocke »

Het enige dat hier mogelijk soelaas had kunnen bieden (of nog kan bieden natuurlijk) is een eventueel afgesloten 'vliegticketgarantie' of het feit dat de tickets met een creditcard betaald zijn. Het eerste zal niet afgesloten zijn, het tweede biedt nog wellicht kans op geld terug.

https://www.rtlz.nl/life/lifestyle/arti ... -consument

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door Ivo.w »

youss schreef:
31 mei 2020 17:48
https://www.supersaver.nl/voorwaarden#MEDIATION_FLIGHTS
12.2. Als een Dienstverlener de Reisdienst om welke reden dan ook niet kan leveren, inclusief wanneer een Dienstverlener verklaart faillissement te hebben aangevraagd, kunnen wij alleen optreden als tussenpersoon en betalingen restitueren waar wij deze al hebben ontvangen van de desbetreffende Dienstverlener.
Je zal toch echt bij Supersaver moeten claimen en die moeten dat bij de airline verhalen.

Nee. De dienst die Supersaver levert is niet de reisdienst. Die reisdienst zou immers geleverd worden door AtlasGlobal.

De dienst die Supersaver levert is het fungeren als tussenpersoon tussen klant en dienstverlener. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld een verzekeringsagent of hypotheekadviseur. Ook die twee laatstgenoemden zijn niet aansprakelijk als de verzekeringsmaatschappij respectievelijk geldverstrekker hun afspraken met de klant niet nakomen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

In het vervolg maar geen "tussenpersoon tussen klant en dienstverlener" meer nemen maar dat wat we in Nederland een reisbureau noemen. Liefst aangesloten bij de SGR en ANVR.
Maar die anderen zullen wel veel goedkoper zijn.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door Mk »

Ook van een gewoon reisbureau had je in dit geval geen cent teruggekregen. Ze hadden je hooguit gewaarschuwd dat het een bijna failliete tent was..

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

ANVR?

Boek je daar en wat kreeg je dan?
Een complete reis door hun geregeld met hotel en vervoer van vliegveld tot hotel, dan ben je verzekerd via ANVR voorwaarden!

Maar... als ze een factuur voor de losse producten geven, dan alleen voor Hotel ben je gedekt.

Elk ANVR reisbureau moet ook iets afdragen en bij zelf samengestelde losse delen betaal je beetje voor Hotel en rest zonder deze garantie als Losse Tickets vaak helaas.....

Ik laat discussie of dit mag graag aan onze Juristen hier over en denk dat Moderator dan wegens onderlinge ruzie zal ingrijpen.
Mijn advies, vraag of ze erop willen noteren dat de gehele Factuur onder ANVR voorwaarden en garantie valt.
Je betaalde iets meer omdat zij ook moeten afdragen maar dan ben je pas echt verzekerd als er iets fout gaat.

Weet alleen dat dit een flink hogere prijs zal opleveren!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar een echt reisbureau is zo duur!
Voor de SGR betaal je zelfs € 2,50 per boeking. Dat kun je allemaal sparen. Dan noem je het dienstverlener en heb je die onnodige kosten voor de SGR en ANVR gespaard. Dus gewoon een goedkope dienstverlener via internet met Nederlands als taal en de dienstverlener ergens in Madrid of op Malta gevestigd. Want ze zijn zo goedkoop!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
01 jun 2020 09:50
Ik laat discussie of dit mag graag aan onze Juristen hier over en denk dat Moderator dan wegens onderlinge ruzie zal ingrijpen.
Mijn advies, vraag of ze erop willen noteren dat de gehele Factuur onder ANVR voorwaarden en garantie valt.
Je betaalde iets meer omdat zij ook moeten afdragen maar dan ben je pas echt verzekerd als er iets fout gaat.

Weet alleen dat dit een flink hogere prijs zal opleveren!
Denk dat geen jurist hier of moderator uberhaubt begrijpt wat je schrijft. Het is complete wartaal die helemaal niet van toepassing is op het probleem van TS.

TS heeft een vliegticket geboekt via supersaver/schipholtickets en die zijn gewoon vergelijkingssites voor vliegtickets, ze bieden geen pakket reizen aan. Achteraf een factuur aanpassen om er een pakket van te maken is factuur fraude en strafbaar!

Heb je bericht ook maar weer gerapporteerd, mogelijk dat de moderatie eindelijk een keertje inziet dat je gewoon een troll bent en je hier absoluut niet bent om mensen te helpen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 01 jun 2020 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Atlasglobal failliet -> supersaver en schipholtickets betalen ons geld niet terug

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Kommertje schrijft weer onzin in zijn eigen unieke wartaal.
Knap.

Gesloten