LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Er gaat veel verdwijnen. Mijn buurman was prins carnaval. Die blijft nu prins. Er komt nog minstens een seizoen bij. De speeltuin blijft in ieder geval tot volgend jaar dicht. Vrijwilligers werk in de verpleegkliniek is opgeschort tot volgend jaar. Veel wat verdwijnt komt niet meer terug.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Fietsen spuiten?

De Action spuitbus geeft snel weer ander resultaat bij kinderen...
En echte dure word het te dure lak.

Denk aan slopen voor onderdelen en oud ijzer bak.
En dan die afvoeren, zowel onderdelen als oude ijzer en vaak zijn er nog voldoende alleen maar poetsen beschikbaar.
WD40 of remmen reiniger is vaak voldoende en geeft langer een mooie fiets dan overspuiten.

Ook kun je informeren of bedrijven tijdelijk ruimte teveel hebben wegens crisis....
en overal alles doen hoeft niet, een deel voor demonteren kapotte onderdelen en totaal slopen.
Elders de ontbrekende delen weer aanvullen, is maar 1x vervoeren en de kinderen zien de oude zooi niet meer.
Als je elke fiets probeerde te redden koste veel tijd en er is teveel aanbod kreeg ik de indruk.

Jurritvlag
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:10

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jurritvlag »

Wij waren heel blij dat we gisteren eindelijk weer uit eten konden. Het restaurant had het goed geregeld met voldoende afstand en iedere keer nieuwe mensen als andere mensen weggingen! Tot die tijd hebben we zelf lekker gekookt en veel inspiratie opgedaan op recepten websites
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2020 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link verwijderd

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

https://nos.nl/artikel/2336019-zweedse- ... -gaan.html

Waarschijnlijk als reactie op:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/233594 ... d-toe.html

Maar zoals eigenlijk overal:
"Met de kennis die we nu hebben, had de aanpak ergens tussen die van ons en die van de rest van de wereld moeten liggen", zegt hij.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Groepsimmuniteit is nog ver weg in Nederland, dat kan dus niet het doel (meer) zijn, dat zou nog wel eens 2 jaar kunnen duren.
Een vaccin zal dus echt de redding moeten zijn.
Onder de bloeddonoren had eerst , in april , 3% antistoffen ontwikkeld, nu +-5.5 % in mei.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat van die 5,5% stond vanmorgen op het nieuws. Ergens niet vreemd, maar ergens ook wel teleurstellend. Dan is het ook maar de vraag of de antistoffen in kwestie verhinderen dat iemand voor de tweede keer ziek wordt.

Groepsimmuniteit zal dus vooral een kwestie zijn van afstand houden denk ik. En als ik het allemaal zo bekijk lijkt het er op dat de grote meerderheid zich erbij heeft neergelegd. Wat in Amsterdam is gebeurd, het lijkt er vooral op dat iedereen erg geschrokken is, en dat het daarom de volgende dag in Den Haag stukken beter ging. Je ziet het ook in het OV: hoewel het op sommige momenten op bepaalde trajecten te druk was, lijkt het er in eerste instantie op dat de treinen vooral leeg blijven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit was de conclusie van Sanquin.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dan is het wel netjes het hele interview te noemen en er niet alleen een klein stukje uit te nemen.
https://www.ad.nl/binnenland/groepsimmu ... ~a104176f/

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

De door sommigen zo geroemde "Zweedse aanpak" blijkt toch ook niet zo'n grandioos succes, geeft bedenker Anders Tegnell toe, "We hadden anders te werk moeten gaan," meldt de NOS.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Kees2850 schreef:
03 jun 2020 12:40
Mensen die besmet zijn geweest met het virus maar daar weinig klachten van hadden hebben meestal geen antistoffen. Zoals bijna alle kinderen.
Via de Podcast Corona-Virus-Update van NDR: Iedereen, die besmet raakt, maakt antistoffen aan, ook kinderen. De test, die deze antistoffen aan moet tonen, is nog niet gevoelig genoeg om deze antistoffen in alle gevallen aan te tonen. Nog een bijzonderheid: de eerste symptomen bij jongere kinderen zijn juist niet de verkoudheidsklachten, maar diarree.

Het sluiten van kinderdagverblijven en scholen heeft ervoor gezorgd, dat kinderen zelf anderen niet konden besmetten, omdat ze thuis opgehokt zaten en alleen door de eigen familie/verzorgers konden worden besmet. Hierdoor zal je bij een steekproef in verhouding minder kinderen met antistoffen vinden.

Eigen gedachten hierbij: als je besmet bent en alleen milde klachten hebt, dan werkt je immuunsysteem heel erg goed, het reageert direct op indringers. Als je sterkere klachten ontwikkelt, dan reageert je immuunsysteem wat trager, tegelijk feller.
Laatst gewijzigd door Jablan op 03 jun 2020 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
03 jun 2020 12:40
moederslink schreef:
03 jun 2020 11:53
Groepsimmuniteit is nog ver weg in Nederland, dat kan dus niet het doel (meer) zijn, dat zou nog wel eens 2 jaar kunnen duren.
Een vaccin zal dus echt de redding moeten zijn.
Onder de bloeddonoren had eerst , in april , 3% antistoffen ontwikkeld, nu +-5.5 % in mei.
Die uitkomsten van genoemde studie zijn misleidend. Mensen die besmet zijn geweest met het virus maar daar weinig klachten van hadden hebben meestal geen antistoffen. Zoals bijna alle kinderen. Maar ze zijn zelf wel immuun voor ca. 6 maanden tot 2 jaar hebben verschillende studies laten zien. Ook zijn deze mensen niet besmettelijk voor anderen.
Wat een stellige uitspraken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik las ook ergens ( weet niet meer wáár) dat het Coronavirus er vermoedelijk bij zal gaan horen, net als een jaarlijkse griep .
Ik ben wel wat bezorgd over de komende vakantievluchten. Men vliegt weer alle kanten op en waar kom je weer mee thuis , misschien?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou, denk ik, al een heel eind schelen als mensen voor hun plezier niet meer over de hele wereld zouden reizen, maar enkel op hun eigen continent blijven. Voor Europeanen is Europa groot genoeg. Voor Chinezen is China groot genoeg. Voor Russen is Rusland groot genoeg. Enzovoorts, enzovoorts. Je voorkomt er uiteraard geen uitbraken mee; maar je voorkomt wel dat het meteen een wereldpandemie wordt, als het weer de kop opsteekt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Van 3 naar 5½ %?

Als ik sommetje maakte;
April 3%
Juni 6%
Augustus 12%
Oktober 24%
December 48%
Februari 96%.

Ja, bijna verdubbeling en mijn cijfers kloppen nooit.
Dat kan sneller en trager gaan maar door de 1½ meters is naast minder zieken ook minder doorgifte en immuniteit opgebouwd.
Ik maakte door rekening over 2 maanden en dan is het over?
Alleen is bij Oktober de besmet kans flink lager en in December verwacht ik weer een normale jaarlijkse griep de eerste gevallen.
Test je suf en of er dan nog iemand tijdig gevonden word?

Ik ben voor om alle zwakkeren als in tehuizen voor zieke en ouderen elke jaar achter Perspex te zetten en beperkte bezoek regeling,
want naast Covid 19 geld deze maatregel voor elke griepgolf.

En houden we dat Thuiswerken? Geen files en schoner milieu en minder dure kantoren nodig.
1 of 2x per week is voor vele voldoende.

Ik zie steeds meer voordelen en minder de nadelen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Van je berekening snap ik niks, komkommer. Maar ik ben dan ook geen augurkje. Feit is en blijft dat de Coronamaatregelen nog heel lang zullen gaan duren. Tenzij we een nieuwe epidemie/pandemie accepteren met vele, vele doden en nog veel meer ernstig zieken/invaliden. En dat ieder jaar weer.

Wel moeten 'we' oppassen dat we diagnoses niet gaan vervuilen. Er leek een relatie te zijn tussen vitamine-K tekorten en Corona. Maar die relatie is er volgens mij niet. Door een vitamine-K tekort kunnen er ernstigere gevolgen zijn, waaronder een grotere kans op trombose. Maar meer vitamine-k slikken voorkomt absoluut geen besmetting of wat dan ook.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je de bloedtesten van 3% naar 5½ % even door zou mogen trekken....

Het is pure Theo & Rie, zo heten mijn buren ook en maakte vaak grappen erover.
Hoe meer het hebben des te groter de groep immuniteit.

Verder kijk ik liever naar de Broetjes in Berlijn dan zelf alles uit te zoeken,
al vele landen gezien en nu nog Landgraaf en omgeving dan maar.
Ik hoop dat ik op de K75 nog een andere BMW rijder tegen te komen!

Ja, ik vlieg alle kanten heen en onvoorspelbaar maar dat is het Covid 19 virus tenslotte ook.


tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Komkommertijd schreef:
03 jun 2020 14:09
Van 3 naar 5½ %?

Als ik sommetje maakte;
April 3%
Juni 6%
Augustus 12%
Oktober 24%
December 48%
Februari 96%.
Beter maak je geen berekeningen, komkommer (want waarom bijv. verdubbelen en niet er iedere twee maanden 3% bij optellen?)

Maar als je eraan toegevoegd zou hebben: 'April 192%', dan zou WA de berekening mogelijk wel begrepen hebben ;)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
03 jun 2020 13:43
Ik ben wel wat bezorgd over de komende vakantievluchten. Men vliegt weer alle kanten op en waar kom je weer mee thuis , misschien?
Over het vliegen zelf maak ik mij geen zorgen meer, nu ik weet hoe de lucht in de cabine van een vliegtuig wordt gereinigd. Waar je mee thuis komt, zal sterk van het eigen gedrag afhangen. Denk aan voedselvergiftiging, malaria, onverwachte berichten over zwangerschappen en vakantieliefdes, ontmoetingen met wilde of giftige dieren en nu nieuw, nieuw, nieuw ... lukt het om genoeg afstand te houden?
witte angora schreef:
03 jun 2020 13:48
Het zou, denk ik, al een heel eind schelen als mensen voor hun plezier niet meer over de hele wereld zouden reizen, maar enkel op hun eigen continent blijven. [...] Je voorkomt er uiteraard geen uitbraken mee; maar je voorkomt wel dat het meteen een wereldpandemie wordt, als het weer de kop opsteekt.
Ik zie het nog niet voor mij. Als eerste de zakelijke reizen. Het bedrijf, waar mijn man werkt, heeft vestigingen in Zuid-Afrika, India en de VS. Op mijn werk hebben we veel te maken met expats of in het ene land werken en in het andere land wonen. Dit geldt voor veel meer bedrijven, juist het MKB is tegenwoordig internationaler dan de grote, beursgenoteerde bedrijven.
Als tweede de privésituatie. De familiebanden van de voormalige gastarbeiders of de oorlogsvluchtelingen, die over de hele wereld verspreid leven. Of heel simpel een geslaagde vakantieliefde.
Het leidt allemaal tot zeer noodzakelijke reizen over de wereld.

Ik ben er eerder voor om het verkeer met China strikt te reguleren en controleren. Alle nieuwe virussen van de afgelopen dertig jaar komen daar vandaan, dan liever de bron honderd procent bewaken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er is geen 100% garantie dat het uit China komt,
voor je 't weet verklaren ze Taiwan even als erkend zelfstandig land en schuiven ze het daar naartoe.

In China komen zoveel mensen uit allerlei landen, en ook Chinezen op familie bezoek en noem eens alle gemeentes in Nederland zonder Chinees!
Ik weet er maar 1, en dat Waddeneiland is erg klein en Covid 19 vrij, nog wel!

Gesloten