Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vooruitzien is in overleg gaan met de organisatie, daar een akkoord mee bereiken. Als dan ineens in een uur er 5000 man op de dam staat, dan was dat moeilijk vooraf te voorzien, aangezien er aantallen besproken waren en alles daarop was aangepast. Halsema wilde de demonstratie zoals men die is overeen gekomen door laten gaan, niets mis mee. Vervolgens kun je in een uur tijd niet ineens een heel ander plan opstellen, de wegen dichtgooien of dat plein schoonvegen, zonder daarbij gigantische problemen te krijgen. In mijn ogen mag die organisatie keihard aangepakt worden, want ik vind persoonlijk dat je Halsema niet kunt verwijten dat dat plein niet met geweld is schoon geveegd, daar kun je haar eerder zelfs voor prijzen, want dat had nog meer problemen opgeleverd.

Overigens, ik heb gisteren mijn telefoon in het zwembad laten vallen, dus die ligt al een dag in een bak met rijst. Helaas zijn de Aziaten nog niet geweest (als we het dan toch over etnische vooroordelen hebben) en zit ik met mijn oude telefoon te hannesen. Ondertussen wel een nieuwe besteld, maar die heeft dus al vertraging opgelopen. Dus FonsPlons, pas op bij dat nieuwe zwembad.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij de Action verkopen ze zakjes waarmee je zelfs op de bodem van ' t zwembad van plons flons nog kunt blijven bellen.

En zaterdag een nieuwe bij de Aldi halen, €109,- en binnenkort mag daar Android 10 op gezet worden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

manta2.2 schreef:
03 jun 2020 18:32

is er trouwens een kleurling op dit forum aanwezig? laat je stem eens horen....? Het is geen oproep hoor, maar heb soms wel stevig de indruk dat de community Radar, alleen uit blanken mensen bestaan. En niet zo geïnteresseerd zijn in dat, wat niet Nederlands is.
Hopelijk vergis ik mij en is de tekst welke u hier schrijft bepaald niet uw sterkste en is de bedoeling hiervan anders dan het bij mij doet overkomen !
Is een Nederlander met een andere dan een 'witte' huidskleur dan geen Nederlander en niet Nederlands ?

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scharrelschipper schreef:
03 jun 2020 16:25
ZeerPrivé schreef:
03 jun 2020 15:45
fonsflons schreef:
03 jun 2020 14:52
Een uit de hand gelopen demonstratie tegen geweld met politie uit elkaar drijven. Ik snap de keuze wel om het niet verder dan nodig te escaleren.

Ik schreef het gister al: ze zijn niet vanuit de lucht gedropt op de Dam. Ze hadden de toegangswegen moeten afsluiten. Halsema had de demonstranten kunnen verzoeken te vertrekken. Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden die een GOEDE burgemeester kan bedenken.

Maar mevrouw de burgemeester zei letterlijk tegen AT5 dat zij DEZE demonstratie te belangrijk vond. Volgens mij hoort een GOEDE burgemeester neutraal te zijn. Ze had helemaal geen zin om DEZE demonstratie te beëindigen.
In je eigen gemeente moet een burgemeester neutraal zijn,maar je mag toch wel je mening/idee ventileren over wat in een ander werelddeel gebeurt?
Hoorde haar trouwens zeggen dat ze totaal overdonderd was en om escalatie te voor niet ingegrepen heeft.

Ja, dat laatste zei ze later toen er een stroom van kritiek op kwam. Luister maar eens op AT5 terug wat zij tijdens de demonstratie zei. Nee, ze mag wat demonstratie betreft GEEN enkel onderscheid maken en dat deed ze nu wel omdat zij DEZE demonstratie te belangrijk vond om de regels te handhaven.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

De reisadviezen gaan naar geel. Het zal hier vast veel onderwerpen opleveren over hogere prijzen. Het was in elk geval fijn, dat tijdens de persconferentie een paar keer landennamen zijn genoemd, want 3x Kroatië uit de mond van de MP is hele goede reclame.

Gaan hier nog mensen weg en waarheen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jij bedoelde inderdaad Visé. Verschrikkelijk wat daar gebeurd is. Ik heb er ook een mening over. Ik ben blij dat ik nooit in die situatie was. Vaak leek het er erg op in Calais voor de boot. Daar ben ik met stenen beworpen door hele groepen. Zeer bedreigend. Ik heb daarna geweigerd om mog naar het VK te rijden. Maar ik heb daar niemand aangereden, in Visé niet, toen was ik al met pensioen en had een herseninfarct gehad. En die aanrijding bij Pinkpop was ik ook niet. Dat was een jonger iemand met een busje. Maar Wxxxxx, of Obelix1 of Omega19 of Manta zoekt een stok om te slaan. Hij wordt niet gediscrimineerd maar wil altijd weer in die slachtofferrol duiken en in de rondte schoppen. Ik heb hem niets gedaan, ik ken zijn naam en adres, hij kent ook mijn naam en adres. Ik heb alleen geprobeerd hem te helpen in het verleden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

scharrelschipper schreef:
04 jun 2020 09:01
Jablan schreef:
04 jun 2020 08:38
De reisadviezen gaan naar geel. Het zal hier vast veel onderwerpen opleveren over hogere prijzen. Het was in elk geval fijn, dat tijdens de persconferentie een paar keer landennamen zijn genoemd, want 3x Kroatië uit de mond van de MP is hele goede reclame.

Gaan hier nog mensen weg en waarheen?
Wij zijn in januari naar Marokko geweest dus onze vakantiedagen zijn op :( .
Een mooi land,en zo makkelijk ;bijna iedereen spreekt er Frans :)
Wij zijn een paar jaar terug aan de kust (Essaouira) geweest, inderdaad erg mooi. We zijn op 28 februari terug gekomen van 3 weken Zanzibar en Tanzania, dus dat was qua timing wel erg goed. :-) Wat we de rest van het jaar nog gaan doen weten we nog niet echt, vml ergens in september nog een weekje naar Duitsland ofzo, maar met alle wekelijks veranderende kleuren van BuZa en gerede kans op een uitbraak ergens, durven wij het niet aan om iets te boeken met een vlucht ofzo.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
04 jun 2020 08:38
Gaan hier nog mensen weg en waarheen?
Het begint er steeds meer op te lijken dat mijn drie weken Zuid-Frankrijk gewoon door kunnen gaan. Me happy!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik denk dat meer mensen dan normaal, ervoor zullen kiezen om met eigen vervoer op vakantie te gaan, zodat ze bij problemen eea zelf in de hand hebben, en niet afhankelijk zijn van vliegmaatschappijen of rederijen. Wat denken jullie?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar er liggen nog stapels betaalde vouchers in de kast. Corendon wil me wel overhalen naar het vliegtuig hotel in hoofddorp all in met gratis charter naar Zandvoort en Amsterdam!

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Radar »

Gebezemd.

^KL

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
04 jun 2020 09:51
Jablan schreef:
04 jun 2020 08:38
Gaan hier nog mensen weg en waarheen?
Het begint er steeds meer op te lijken dat mijn drie weken Zuid-Frankrijk gewoon door kunnen gaan. Me happy!
Zuid Frankrijk is mooi,en veel mooi weer en lekker eten en drinken!
Het is voor ons wel bewerkelijk om er heen te varen,een paar honderd sluizen enzo,en we zijn al dik 14 dgn. bezig vanaf de ned.grens tot Lyon.
Maar als ik er dan eenmaal ben,wil ik er eigenlijk ook niet meer weg.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ben je niet langs Rethel gekomen dan. Dat was toch het plan?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Maar dan is mijn vraag MM , mag je wel terug als er weer problemen zijn.

Helaas kan het land niet uit , de speciale thuiszorg mag niet mee naar Luxemburg . Voorlopig einde vakantie .@#@%$ :evil:

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het enige probleem met Zuid-Frankrijk is toch dat men echt geen moeite wil doen om met toeristen te praten. Ik spreek nog enigszins Frans, maar beter Nederlands, Duits en Engels, waardoor ik nog wel mezelf daar kan redden als ik iets moet vragen of mij iets gevraagd wordt. Maar mijn vader spreekt dan weer geen woord Frans en die 2x dat we naar de Alpe D'Huzes (mijn vader heeft 2x meegedaan) zijn geweest, dan merk je toch dat in de plaatsjes eromheen de meesten het echt vertikken iets anders te spreken. Dan kom ik redding brengen als de meest belabberde tolk ter wereld. Het is me maar 1x voorgekomen dat zo'n Fransoos uit zichzelf overschakelde naar het Engels en dat was bij een dokter, omdat ik mijn elleboog ontstoken had. Nadat het echt heel lang duurde voordat ik mijn verhaal in het Frans had verteld, vroeg hij ineens of Engels niet makkelijker was.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

tttlocke schreef:
04 jun 2020 11:47
Ben je niet langs Rethel gekomen dan. Dat was toch het plan?
Ben wel in Rethel geweest,ben daar rond gegaan (wij noemen dat gezwaaid) gisteren het schip geladen,en nu weer op de terugweg richting Nederland.
De kortste route is verder via het Ardennen kanaal en de Maas,maar dat zit al 2 jaar dicht wegens een ingestorte sluis.
En zuid Frankrijk begint voor mij eigenlijk pas bij Lyon.
Vorig jaar nog wel een keer tot Chalon sur Saone geweest,maar verderop is al weer een jaar of 10 geleden.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
04 jun 2020 12:24
Het enige probleem met Zuid-Frankrijk is toch dat men echt geen moeite wil doen om met toeristen te praten.
Mijn ervaring is toch iets anders. Natuurlijk ben ik wel eens schofterig behandeld door een caissière bij een benzinepomp en natuurlijk door een klassiek-chagrijnige ober, maar verder eigenlijk altijd wel netjes. En mijn Frans is echt niet om "écrire à la maison" hoor. Op terrassen ook vaak genoeg wel leuke gesprekken gehad met onbekenden.

Ik merk wel een verschil met bv Duitsland. Daar is iedereen, niet alleen winkel- en horecapersoneel, echt veel vriendelijker dan in Frankrijk. En de wc's in restaurants kun je daar tenminste veilig gebruiken.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
04 jun 2020 12:24
Het enige probleem met Zuid-Frankrijk is toch dat men echt geen moeite wil doen om met toeristen te praten.
Ik moet zeggen dat dat vroeger veel erger was. Tegenwoordig herken ik het nauwelijks meer. Als men zelf al geen Engels spreekt, haalt men er meestal iemand bij die dat wél doet.
gosewijn schreef:
04 jun 2020 12:18
Maar dan is mijn vraag MM , mag je wel terug als er weer problemen zijn.
Ja hoor. Ergste wat kan gebeuren is twee weken thuisquarantaine.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
04 jun 2020 12:59
Nijogeth schreef:
04 jun 2020 12:24
Het enige probleem met Zuid-Frankrijk is toch dat men echt geen moeite wil doen om met toeristen te praten.
Mijn ervaring is toch iets anders. Natuurlijk ben ik wel eens schofterig behandeld door een caissière bij een benzinepomp en natuurlijk door een klassiek-chagrijnige ober, maar verder eigenlijk altijd wel netjes. En mijn Frans is echt niet om "écrire à la maison" hoor. Op terrassen ook vaak genoeg wel leuke gesprekken gehad met onbekenden.

Ik merk wel een verschil met bv Duitsland. Daar is iedereen, niet alleen winkel- en horecapersoneel, echt veel vriendelijker dan in Frankrijk. En de wc's in restaurants kun je daar tenminste veilig gebruiken.
Het is al veel beter met de talen kennis van de Fransen dan vroeger,men heeft nu ook de wil om andere talen te spreken.
Talen zijn een beetje mijn hobby,en toen ik jaren geleden eens op Kreta was bevond ik mij voor het eerst in een waar ik de mensen niet verstond.
Dat was best een rare gewaarwording.
Mijn vrouw die wel Engels en toen nog maar weinig Frans en Duits sprak verwoordde het als volgt "zo,nu weet je ook eens wat het is om een land te zijn waar je de mensen niet verstaat"

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

In Frankrijk is het eerste contact het belangrijkste. Als je binnenkomt, een hand geeft en Bonjour Monsieur ou Madam is het ijs gebroken. Maar als je zonder iets te zeggen iemand de vrachtbrief in de handen duwt heb je nog veel tijd nodig in Frankrijk om iets gedaan te krijgen.

Plaats reactie