LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
haagsehugo
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2016 21:20

Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Ongelezen bericht door haagsehugo »

Ik heb 20 mei een Samsung Galaxy tab s5a besteld bij bol.com, een paar dagen later kreeg ik een mail dat het nog even duurde voor ik mijn bestelling kreeg want hij kwam uit Belgie. Daar was ik al niet blij mee want ik zou nooit een tablet bij een buitenlandse webshop kopen ivm eventuele garantie. Ik ging is verder kijken en toen bleek dat ik de tablet besteld had bij phone and more uit Antwerpen, dit was niet te zien in de advertentie die ik voor me kreeg via google toen ik zocht op de Samsung Galaxy tab s5a, ik zag town alleen bol.com.

Toen ik de tablet thuis kreeg zag ik gelijk dat de doos lange tijd ergens gelegen had, er waren hoekjes kapot, er zaten krassen en vegen op. Niet een doos van een nieuwe tablet. Ik heb hem retour gestuurd en gelijk een melding bij de klantenservice van bol.com gemaakt.

Ik kreeg een retour label van dpd, vervolgens moest ik op zoek naar een dpd punt, hiervoor moest ik een tijd reizen want die zitten niet overal.

Nadat ik een week niks vernomen had ging ik kijken op de track and trace, en zag ik dat mijn pakket 2x aangeboden was maar er was niemand thuis,nu lag mijn pakket in Mechelen en als het na een week niet afgehaald was zou hij retour naar mij komen Ik heb gelijk contact gezocht met bol.com want dit vind ik een onacceptabele situatie. Ik werd slecht geholpen, een oplossing hadden ze niet en ik moest hem maar opnieuw verzenden als hij bij me terug kwam. Ik kon haast niet geloven dat bol.com mij zo slecht behandelde. Ik ben al jaren klant, bestel er veel en ben zelfs select klant ik heb dan ook dagelijks opnieuw gebeld met de klantenservice maar keer op keer konden ze niks voor mij doen.

Nu is mijn pakket weer bij mij thuis afgeleverd en kreeg ik na contact met bol.com een mail van phone and more dat ik op eigen kosten het pakket maar via postnl naar hun moet verzenden. Phone and more is nergens terug te vinden, de website geeft een eror aan. Ik weiger dan ook nogmaals mijn dure tablet te verzenden in de hoop dat hij ergens aankomt. Bol.com wil mij nergens mee helpen en ik voel me echt opgelicht en in de steek gelaten door bol.com. Ik raad dan ook iedereen af om daar iets duurs te bestellen en zeker niet bij een partner want je staat machteloos als er iets fout gaat.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jun 2020 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat er een hoop partners via BOL verkopen is niets nieuws. Bij elk artikel dat er aangeboden staat de verkoper rechts in beeld: “ Verkoop door Phone and More”.
U hebt gekocht op een website die gericht is op de Nederlandse en Belgische markt. Van wie het af komt maakt in principe niet uit, de rechten blijven hetzelfde voor de klant.

Een doos zegt niets over de inhoud. Het komt vaker voor dat een doos langer in een magazijn blijft liggen of met heen en weer schuiven beschadigd raakt. Maar dat hoeft geen invloed te hebben op het product.

Dit type tablet is al meer dan een jaar oud, de doos kan dus al een jaar op de plank liggen.

Tja, u hebt de tablet terug gestuurd, maar deze is niet afgehaald. De website van hun is uit de lucht, dus wat rest voor u is telefonisch contact proberen te zoeken. U hebt een overeenkomst met de verkoper en BOL is slechts een platform. Als blijkt dat de winkel niet meer bestaat zit er niet veel anders op dan de tablet de accepteren.
U kunt natuurlijk ook aan BOL vragen om na te gaan wat er aan de hand is met hun partner.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is natuurlijk vooral dom van Bol.com dat zij klanten die zich gedupeerd voelen door dit soort verkopers niet ruimhartiger compenseren. Bol.com vangt commissie van deze verkopers en kennelijk ligt Bol.com er niet wakker van dat hun eigen reputatie wordt geschaad: het gebeurt allemaal op hun platform.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Zaten er krassen en vegen op de doos of op de tablet?

sake1987

Re: Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Ongelezen bericht door sake1987 »

Melviinbl schreef:
07 jun 2020 03:36
Zaten er krassen en vegen op de doos of op de tablet?

Volgens mij heeft TS het product helemaal niet uitgepakt.
Bob Schurkjens schreef:
06 jun 2020 13:04
Het is natuurlijk vooral dom van Bol.com dat zij klanten die zich gedupeerd voelen door dit soort verkopers niet ruimhartiger compenseren. Bol.com vangt commissie van deze verkopers en kennelijk ligt Bol.com er niet wakker van dat hun eigen reputatie wordt geschaad: het gebeurt allemaal op hun platform.
Vroeger kocht ik bij Bol.com zonder twijfel. Maar nu controleer ik eerst bij wie ik koop en heb ik het idee dat zelfs dropshippers via hun verkopen.
Jammer ik vond het altijd een mooi verkoop platform

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

sake1987 schreef:
07 jun 2020 09:29
Vroeger kocht ik bij Bol.com zonder twijfel. Maar nu controleer ik eerst bij wie ik koop en heb ik het idee dat zelfs dropshippers via hun verkopen.
Jammer ik vond het altijd een mooi verkoop platform

Veel dropshippers zitten inderdaad op Bol.com. Net als er veel dropshippers zitten op Vidaxl, Blokker enz. Ik koop nog steeds vaak bij Bol.com maar let wel even op wie de verkoper is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Veel werk voor niets dus, dan voor mijn ook geen Bol . komkommer meer !

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Ongelezen bericht door piet44m »

gewoon naar bcc of zoiets persoonlijk gaan inkopen .vergeet bol.com

Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Ongelezen bericht door Confetti »

Bol.com werkt meer en meer met 'verkooppartners'. Er is een wildgroei aan verkopers ontstaan.
Dan weet je dus niet met wie je zaken doet en dat is onprettig zoals deze kwestie weer aantoont.

Het komt het vertrouwen in Bol niet ten goede, en daar komt nog bij dat de prijzen bij Bol het laatste jaar enorm zijn gestegen, vaak echt belachelijk hoog.

Ik heb al meerdere van deze netelige kwesties gelezen dus ik ben heel voorzichtig geworden.
Eerst bestelde ik daar geregeld maar voor mij heeft Bol zo langzamerhand wel afgedaan.
Ik vrees dat Bol het onderspit gaat delven. Nu is Amazon in opkomst maar daar ben ik ook niet ondersteboven van.
Wie weet, nog even en we gaan weer allemaal bij lokale ondernemers kopen!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Ongelezen bericht door moederslink »

Jammer dat mijn positieve review over Bol is verwijderd.
Was mijn bijdrage gemeld dan :( ?

sake1987

Re: Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Ongelezen bericht door sake1987 »

moederslink schreef:
10 jun 2020 17:06
Jammer dat mijn positieve review over Bol is verwijderd.
Was mijn bijdrage gemeld dan :( ?
Ik ben zelf ook altijd heel positief over Bol geweest, heb er ook veel verschillende zaken gekocht.
Echter bewijst Bol zichzelf geen dienst door alles maar toe te laten. Heb het idee dat het vooronderzoek slecht is en als er klachten komen is het kwaad geschiedt

Sportyjo
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2018 09:26

Re: Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Ongelezen bericht door Sportyjo »

Ik bestel regelmatig bij Bol.com en bij de partners, kies dan voor After-pay. Niet goed geleverd of niet tevreden, dan retour afzender en dan hoeft de factuur ook niet betaald te worden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Besteld bij partner Bol.com en in de kou gezet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Sportyjo schreef:
10 jun 2020 22:56
Ik bestel regelmatig bij Bol.com en bij de partners, kies dan voor After-pay. Niet goed geleverd of niet tevreden, dan retour afzender en dan hoeft de factuur ook niet betaald te worden.
Maar in dit geval weigert TS het pakket retour te sturen via Post NL dan moet je via After Pay gewoon betalen. Dus snap deze aanvulling niet.

Gesloten