LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Raldi_Benjamins
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2020 16:01

MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door Raldi_Benjamins »

Ik heb een goed werkende PC met Windows 7 naar Mediamarkt gebracht om die te upgraden naar Windows 10.
De PC is meer dan 5 jaar oud en ik heb deze elke keer bijgewerkt met updates van Microsoft en het anti-virus programma van AVG.
Aan de balie gezegd dat van de HDU alles weg mag en dat de HDU volledig  geformatteerd mag worden.
Mocht de HDU fouten geven dan mag deze vervangen worden door SSD-geheugen. (Globale kosten voor werkzaamheden + SSD: €59 + €79).
Nu krijg ik van Mediamarkt te horen dat de BIOS niet goed is en dat het aan het moederbord ligt. Men beweert dat het moederbord op instorten staat.
Al met al krijgen ze de PC niet meer aan de praat.

Conclusie:
De PC is niet meer te repareren en ik word geadviseerd om een nieuwe PC aan te schaffen.

Vraag:
Wat zijn mijn rechten. Mag/kan ik er een (schade)vergoeding voor vragen.
Ik kan niet bewijzen of Mediamarkt mijn PC correct heeft behandeld.
Daarbij denk ik bijv. of er een niet goed gekwalificeerde technicus mee bezig is geweest, die per ongeluk kortsluiting heeft gemaakt. Of zou het statische elektriciteit kunnen zijn die niet is afgevoerd tijdens het werken.

Graag uw advies, alvast bedankt ervoor.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door k2p »

Kun je aantonen of bevestigd krijgen dat de computer in werkende staat werd afgegeven?

En hebben ze gezegd dat ze de PC hebben open gemaakt?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door mahadma »

Is je pc qua specs bestand tegen windows 10?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door kokka »

In feite maakt het weinig verschil of Mediamarkt wel of niet aansprakelijk is voor het crashen van je PC. de uitkomst is nagenoeg hetzelfde .
als ze wel aansprakelijk zijn, dan heb je recht op het vergoeden van de dagwaarde van je PC.. die is na meer als 5 jaar zo goed als nul.
zijn ze niet aansprakelijk.. nou dan heb je ook nergens recht op.
je kan proberen om er een fikse aanschafkorting uit te slepen, veel meer verwacht ik niet dat er in zal zitten voor je

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door omega19 »

Als je de Mediamarkt een upgrade naar windows 10 laat uitvoeren heb je niet veel verstand van computers (niet vervelend bedoeld hoor). Je kan dit als gebruiker ook zelf gratis doen.

Dit betekent echter helaas dat ze je van alles wijs kunnen maken
De Bios is niet goed zegt de mediamarkt, maar ze zeggen niks over de Scios Scope 7a?

En een moederboard wat op instorten staat is zeker geen term die een vakman zal gebruiken .
Het kan zijn dat een bepaalde onderdeel in de computer niet compliant is met windows 10 (most likely) .
Het kan ook zijn dat er een onderdeel kapot is.

Maar een moederboard is geen houten toren die "op instorten kan staan ". Het board is kapot of niet.

Je hebt 2 keuzes.
Een nieuwe PC kopen of naar een echte expert gaan.l
Persoonlijk zou ik een nieuwe PC kopen, want na 5 jaar is dit apparaat wel afgeschreven, en bedingen om geen kosten voor de oude PC te betalen

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door k2p »

omega19 schreef:
12 jun 2020 17:08
Als je de Mediamarkt een upgrade naar windows 10 laat uitvoeren heb je niet veel verstand van computers
...
maar ze zeggen niks over de Scios Scope 7a?
Nou weet ik een heleboel over computers. Maar ik heb nog nooit van de Scios Scope gehoord. En als ik er naar Google vind ik: "Scope 7a Brandstofleidingen voor gasvormige brandstoffen met een ontwerpdruk ≤ 0,5 bar"

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zou nooit meer in die winkel komen.

Zet er via DVD of USB stick eens Ubuntu 20.04 op, die Linux draaide op elke oudere computer en niets aan de hand.

Kosten €0,00 en als je het niet weet, als je woonplaats meld zijn er meestal forum leden in jou buurt die dit binnen uurtje kunnen installeren.

Of ga naar plaatselijk Repair Café, die kunnen dit ook meestal wel.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door Jablan »

Je weet dat bij de Mediamarkt alle medewerkers worden gepusht zoveel mogelijk te verkopen?

Ophalen, bij de plaatselijke nerd laten nakijken en opknappen en je kunt nog een paar jaar verder.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ze kunnen het bios verknalt hebben en dan is er waarschijnlijk niets meer te doen met het moederbord.
U kunt op de site van computeridee.nl, de faqman vragen of er überhaupt nog iets te redden is.
Het smoesje van MM niet accepteren.
Wanneer u toch voor een nieuwe laptop kiest, een flinke korting bedingen.
Een meer dan 5 jaar oude laptop is wel afgeschreven, dus iets vergoeden zullen ze niet en u zult ook niet kunnen bewijzen dat ze iets fout gedaan hebben.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door kuklos »

Dit:
omega19 schreef:
12 jun 2020 17:08
Als je de Mediamarkt een upgrade naar windows 10 laat uitvoeren heb je niet veel verstand van computers (niet vervelend bedoeld hoor). Je kan dit als gebruiker ook zelf gratis doen.
En daarna dit:
Komkommertijd schreef:
12 jun 2020 17:32
........ ga naar plaatselijk Repair Café, die kunnen dit ook meestal wel.
Maar in geen geval een nieuwe pc bij MediaMarkt kopen. CoolBlue is veel en veel beter.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

breien schreef:
12 jun 2020 20:25
Een PC is een PC. Als men hetzelfde type van hetzelfde merk koopt zullen de PC's volkomen gelijkwaardig zijn in kwaliteit, ongeacht waar men het koopt.
Mediamarkt is een goede elektronicazaak. Men kan daar nog voor een redelijke prijs in een stenen winkel kopen en ze hebben heel veel keuze.
Echter is de aftersales niet te vergelijken tussen beide genoemde verkopers. MM is geënt op verkopen. Eigen personeel hebben ze nauwelijks, wel ingehuurde krachten vanuit de verschillende leveranciers. En vaak zijn dat ook nog mensen die van straat geplukt zijn, van een paar producten (van hun merk uiteraard) kennis vergaren en niets anders moeten doen dan dat merk of type verkopen. Bij garantiegevallen blijkt uit de vele topics dat dit nogal moeizaam verloopt.

Vele vestigingen van MM zijn verkleint en een aantal kopstukken hebben internationaal het veld moeten ruimen. En dat is niet gedaan omdat het zo goed gaat. Niet mijn winkel.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

breien schreef:
12 jun 2020 21:18
Mediamarkt biedt tenminste nog goede service.
Ik heb er altijd goede ervaring mee. Personen die het vaak zo goed weten dat het een slechte zaak is zullen er dus ook nooit komen. Ze spreken niet eens uit ervaring, maar van horen zeggen.
Dat is een aanname. Ik kom er niet meer vanwege eigen ervaringen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
12 jun 2020 21:18
Mediamarkt biedt tenminste nog goede service.
Ik heb er altijd goede ervaring mee. Personen die het vaak zo goed weten dat het een slechte zaak is zullen er dus ook nooit komen. Ze spreken niet eens uit ervaring, maar van horen zeggen.
Zoek eens op “service Mediamarkt” en je weet hoe misplaatst je conclusie is, je goede eigen ervaring ten spijt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb ook een Lenovo pc van 8 jaar oud. Circa half jaar geleden gratis en legaal zelf online geüpgrade van 7 naar windows 10. Een paar muisklikken en een half uurtje wachten. Werkt allemaal perfect en was een fluitje van een cent. Geen bestanden kwijt of iets dergelijks.

Ik zou inderdaad een lokale pcdokter / whizzkid (zijn die er nog?) laten kijken of er daadwerkelijk iets mis is met het moederbord. Een brandlucht of https://www.google.com/search?q=bolle+e ... sinv&hl=nl verraden o.a. een defect maar er kunnen veel andere oorzaken zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Welke Media Markt?

Vele winkels en elke winkel heeft ander personeel.
Net als Kwik Fit, van dubieuze banden boeren die willen verkopen en bij Elke APK deze extra duur maken tot eerlijke vakmensen.

De Media Markt veroordelen kan niet, overal ander personeel en die bepaalde of je zeer tevreden of nooit meer gaat roepen!

En over die andere MM? Ja, Money Man geloof ik wel maar er zijn enkele deurwaarders,
in elk beroep zitten wel eens rotte Apple's tussen.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Raldi_Benjamins schreef:
12 jun 2020 16:18
Wat zijn mijn rechten. Mag/kan ik er een (schade)vergoeding voor vragen.
Ik kan niet bewijzen of Mediamarkt mijn PC correct heeft behandeld.
Ik zie geen zaak. Je mag natuurlijk altijd vragen om een korting, maar je kan die niet afdwingen.

Ik heb mijn vorige PC zelf in elkaar gezet en heb daarbij geen uitrusting gebruikt om problemen met statische elektriciteit te voorkomen. Ik ga niet met een wollen trui werken en ontlaadt me van te voren via de verwarming. Dat gaat altijd goed en mijn PCs gaan tien jaar mee.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door reggie2 »

alfatrion schreef:
13 jun 2020 11:09
[
Ik zie geen zaak. Je mag natuurlijk altijd vragen om een korting, maar je kan die niet afdwingen.

[/quote]
Korting vragen TS, in sommige gevallen geeft de MM het, is ook niet mijn favoriete winkel, maar toen ik er een keer een radio wilde kopen , heb ik korting gevraagd en ook gekregen.
Niet geschoten is altijd mis :-) succes.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: MediaMarkt krijgt mijn pc niet meer aan de praat

Ongelezen bericht door k2p »

ik kijk een beetje op van de reacties hier. Als jij kan aantonen of van hen bevestigd kan krijgen dat de MM jouw PC heeft gesloopt, heb je gewoon recht op compensatie. Ook al is je PC 5 jaar oud. De waarde zal van diverse factoren afhangen, maar zal niet 0 zijn omdat je PC 5 jaar oud is.

Je hebt wel de bewijslast, wat lastig kan blijken.

Gesloten