LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantie dagen opnemen na ontslag

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Lisaxmichelle
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2020 13:20

Re: Vakantie dagen opnemen na ontslag

Ongelezen bericht door Lisaxmichelle »

Wellicht dat de gewrichten reden zal zijn: onderbezetting. Alleen weet ik dat ze in corona tijd iemand heeft ontslagen en nu sinds juni 2 mensen heeft kunnen werven. Daarvan is 1 persoon al ingewerkt.

Naar mijn mening heeft ze onvoldoende geprobeerd deze diensten voor mij op te lossen.

Ik ga er maandag dus gewoon vanuit dat er doormiddel van de wet akkoord is gegaan.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantie dagen opnemen na ontslag

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou daar dinsdag vanuit gaan. Uit de algemene tijden wet volgt dat een termijn moet worden verlengt tot en met de volgende werkdag wanneer deze eindigt in het weekend of een erkende feestdag.

Lisaxmichelle
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2020 13:20

Re: Vakantie dagen opnemen na ontslag

Ongelezen bericht door Lisaxmichelle »

Geld dat ook voor bedrijven die 7 dagen per week werken?

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantie dagen opnemen na ontslag

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, een werkdag is ma t/m vr met uitzondering van erkende feestdagen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vakantie dagen opnemen na ontslag

Ongelezen bericht door tttlocke »

Het goede nieuws is dat het verlof vandaag inmiddels vaststaat (over de mogelijkheid van intrekking ervan is al genoeg gezegd.) als u nu nog geen schriftelijke afwijzing ontvangen heeft. Gisteren lag dat mogelijk nog anders.

De informatie die daar gisteren over verspreid werd was op zijn zachtst gezegd dubieus en bracht het risico met zich mee TS op het verkeerde been te zetten. Het desgevraagd niet willen toelichten van de gemaakte claim maakte de zaak er niet beter op. Integendeel.
Gelukkig speelt dat nu geen rol meer.

Wellicht kan een deskundige nog even uitleggen wat de gevolgen zijn voor een werknemer die niet is komen opdagen voor werk terwijl er geen verlof was, in het geval een rechter meegaat met de opvatting van de werkgever dat er inderdaad 'gewichtige redenen' waren om het verlof in te trekken of niet toe te kennen.

Lisaxmichelle
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2020 13:20

Re: Vakantie dagen opnemen na ontslag

Ongelezen bericht door Lisaxmichelle »

Na nogmaals contact te hebben gezocht bleef mijn baas me ontwijken. Uiteindelijk heb ik haar half 5 gesproken en kreeg ik te horen dat het niet kan door de drukte en vakantie periode.

Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik niet langer dan 2 weken heb gewacht op het slechte verhaal met slechte onderbouwing. Met als gevolg dat het niet volgens de normale weg was aangevraagd. Terwijl ze aangaf dit zelf te gaan regelen. Daarnaast werd er vermeld dat ze zeer teleurgesteld was en ik al mijn (ex)collega's in de steek laat.

Ik heb aangegeven de dinsdag nog te komen maar dat ze de rest zelf mag oplossen. Hier werd mw boos om en vertelde dat ik niet meer welkom ben en heb ik het gesprek afgerond. Na 10 seconde ben ik in paniek terug gebeld en werd er gevraagd toch de dinsdag te komen. Ik heb dit geaccepteerd en duidelijk vermeld dat dit het laatste is wat ik nog doe. Woensdag krijgt ze alle bezittingen terug en kan ik mij focussen op mijn nieuwe baan.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantie dagen opnemen na ontslag

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat klinkt niet zo vriendelijk.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vakantie dagen opnemen na ontslag

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik weet niet hoe lang je hier gewerkt hebt, maar op deze manier vertrekken is voor geen van beide partijen wenselijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vakantie dagen opnemen na ontslag

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik lees; Salaris regelmatig te laat is slordig en je bent geen bank, ze horen op tijd te betalen en dat eisen ze ook van jou.
Huur of Hypotheek een weekje later en incasso koste?

En een rooster voor 7 dagen per week, kantoor werkte alleen Ma/vrijdag dus die opzegging op Vrijdag maandag verwerken zou
ik redelijk vinden omdat vaak een deel 7 en rest 5 dagen werkte.
Dus van 30 mei naar 1 Juni....

Bij dergelijke rommelige firma zou ik ook graag weg willen.
En laat je nog iets horen over je nieuwe werkgever?

Tot later en succes.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Vakantie dagen opnemen na ontslag

Ongelezen bericht door omega19 »

ik heb een zo een voorgevoel dat dit nog wel eens een vervelend staartje voor TS kan krijgen.

sake1987

Re: Vakantie dagen opnemen na ontslag

Ongelezen bericht door sake1987 »

omega19 schreef:
16 jun 2020 17:29
ik heb een zo een voorgevoel dat dit nog wel eens een vervelend staartje voor TS kan krijgen.
Het is altijd belangrijk om geen schepen achter je te verbranden, je weet nooit of je nog een keer terug moet springen en dan is een goed afscheid altijd fijn.
Maar je hoeft als werknemer ook niet met je te laten sollen.
Hoop dat TS alles goed gedocumenteerd heeft, dan komt er echt geen vervelend staartje.
En die flauwe kul chantage denk aan je collega's en op mijn werk komt er ook nog bij denk aan de oude mensjes, hangt mij al lang de keel uit. Dit komt vaak van teamleiders die hun eigen werk niet goed kunnen doen.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantie dagen opnemen na ontslag

Ongelezen bericht door alfatrion »

sake1987 schreef:
16 jun 2020 19:53
Het is altijd belangrijk om geen schepen achter je te verbranden, je weet nooit of je nog een keer terug moet springen en dan is een goed afscheid altijd fijn.
Maar je hoeft als werknemer ook niet met je te laten sollen.
Eens, maar ook dan had dit vriendelijk gekund. In plaats van "dinsdag kom ik en daarna zoek je het maar uit" kun je ook zeggen "op de dag dat je mij het meeste nodig heb ben ik er voor je maar daarna ga ik mijn vakantieplannen uitvoeren". Dat laatste klinkt vriendelijker.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Vakantie dagen opnemen na ontslag

Ongelezen bericht door omega19 »

sake1987 schreef:
16 jun 2020 19:53
Het is altijd belangrijk om geen schepen achter je te verbranden, je weet nooit of je nog een keer terug moet springen en dan is een goed afscheid altijd fijn.
Maar je hoeft als werknemer ook niet met je te laten sollen.
Hoop dat TS alles goed gedocumenteerd heeft, dan komt er echt geen vervelend staartje.
Er moet nog wel een financiele eindafrekening door het bedrijf worden gemaakt.
Ik hoop dat ze niet lastig gaan doen over over-uren, toeslagen, vakantie-dagen, vakantie-geld, etc.

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn vaak 2 verschillende zaken

Gesloten