LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opnieuw identificeren Knab bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Als bank zijn we wettelijk verplicht om precies te weten wie onze klanten zijn en waar hun geld vandaan komt. Daarom vragen we je je opnieuw te identificeren bij Knab en om een aantal vragen te beantwoorden over het gebruik van je rekening. We hebben dit zo simpel mogelijk voor je gemaakt. Dit doe je eenvoudig en veilig via de Knab App.

Destijds geopend met identiteitskaart. Anders kun je geen IBAN rekeningnummer openen. En nu moet ik me opnieuw identificeren. Is de Knab bank de kopie van mijn identiteitskaart kwijt geraakt? Gebeurt dit bij andere klanten ook dat ze zich opnieuw moeten identificeren?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door Erthanax »

liefdeisdeweg schreef:
16 jun 2020 12:54
(...) Is de Knab bank de kopie van mijn identiteitskaart kwijt geraakt? Gebeurt dit bij andere klanten ook dat ze zich opnieuw moeten identificeren?
Dat kunt u het beste aan Knab zelf vragen, lijkt me.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door berndv »

liefdeisdeweg schreef:
16 jun 2020 12:54
Destijds geopend met identiteitskaart. Anders kun je geen IBAN rekeningnummer openen. En nu moet ik me opnieuw identificeren. Is de Knab bank de kopie van mijn identiteitskaart kwijt geraakt? Gebeurt dit bij andere klanten ook dat ze zich opnieuw moeten identificeren?
wat raar dat u in uw bericht niet de informatie heeft gehad die alle andere klanten wel hebben gehad. Knab heeft deze info namelijk gewoon op hun website staan, je kunt het zien via deze link: https://www.knab.nl/veiligheid/gegevens

Mocht het ook hier niet lukken om de link te openen, heb ik hier de info even voor u gekopieerd:
WAAROM VRAGEN WE DIT VAN JE?
Bankieren veilig houden
Als bank zijn we 'poortwachter van het financiële systeem'. Samen met De Nederlandsche Bank (DNB) en alle andere banken in Nederland doen we alles om bankieren veilig te houden. Dat willen we niet alleen, we zijn het ook wettelijk verplicht.

Onderdeel van die rol als poortwachter is dat we financiële criminaliteit tegengaan. We binden de strijd aan met zaken als witwassen, corruptie en terrorismefinanciering. En daarbij hebben we jou nu dus nodig.

We beseffen dat we best iets van je vragen. Hopelijk zie je het belang ervan in. Doordat alle klanten zich (opnieuw) identificeren en enkele vragen beantwoorden over hun rekening(en), krijgen we een compleet inzicht in wie onze diensten gebruiken en met welk doel. Zo houden we samen bankieren veilig.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Wanneer ik de id kaart wil scannen zegt de app er is een fout opgetreden en vervolgens wordt de app afgesloten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door berndv »

geen idee wat dat zou kunnen zijn. Ik zie wel een lijstje met instructies staan over hoe te scannen, maar niet wat u moet doen als de app zich afsluit.
https://www.knab.nl/veiligheid/id-scannen
U zou kunnen proberen om hen te contacteren via het beschikbare telefoonnummer of de chat functie op de website. Misschien heeft het te maken met het type telefoon of het besturingssysteem.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Knab bank zegt destijds onvoldoende vragen te hebben gesteld bij het openen van de rekening. Ze zijn een online bank. In die tijd dat IBAN nummer geopend kon worden zou de regelgeving anders zijn.

Vreemd bij ABN AMRO, MoneYou, ASN, Rabobank en Argenta bank hebben mij niets gevraagd en daar zit ik langer bij.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door sjohie »

ICS gaat het ook doen voor alle creditcardhouders hoor ik al geruime tijd in radio-spotjes, dus dit is blijkbaar inderdaad niet uniek voor Knab.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Weet U zeker da die mail echt van uw bank komt, en niet de zoveelste poging om uw gegevens te bemachtigen ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door berndv »

peter17111962 schreef:
16 jun 2020 15:37
Weet U zeker da die mail echt van uw bank komt, en niet de zoveelste poging om uw gegevens te bemachtigen ?
zover ik het van ts begrijp moet ts deze identificatie uitvoeren in de app van de bank, niet een in de mail aangeleverde url naar een phishing pagina.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door Brahms »

liefdeisdeweg schreef:
16 jun 2020 13:55

Vreemd bij ABN AMRO, MoneYou, ASN, Rabobank en Argenta bank hebben mij niets gevraagd en daar zit ik langer bij.
Zoveel verschillende bankrekeningen ?
Maar ook die gaan het nog vragen, als hun systeem niet juist gevuld is met klantengegevens. Ze moeten wel.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Inmiddels is duidelijk wat het probleem is. Ik moet NFC hebben. Ik heb Knab bank applicatie geïnstalleerd op een mobiele telefoon waar dit op stond en vervolgens met mijn eigen toestel weer gekoppeld met QR code zodat het weer werkt.

aad.motz
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2019 22:40

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door aad.motz »

Pure nep. Ik heb ze inmiddels van vrijwel alle banken ontvangen incl van ICS creditcards. Wij hebben maar bij 1 bank een rekening lopen. Dit soort mails gewoon negeren en gelijke deleten.

Thatch22
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2017 16:58
Contacteer:

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door Thatch22 »

Lijkt me een nep mail, zo te lezen. Maar bel KNAB om zeker te weten.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door pierrev »

Absoluut geen nepmail ging bij mij via de app dus niks mail en moet gewoon

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door Moneyman »

pierrev schreef:
21 jun 2020 14:12
Absoluut geen nepmail ging bij mij via de app dus niks mail en moet gewoon
Probeer het nog eens, maar dan zo dat we ‘t begrijpen?

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door pierrev »

Moneyman schreef:
21 jun 2020 15:11
pierrev schreef:
21 jun 2020 14:12
Absoluut geen nepmail ging bij mij via de app dus niks mail en moet gewoon
Probeer het nog eens, maar dan zo dat we ‘t begrijpen?
Gemeld totaal onnodige reactie. En als je bij knab zit en dit niet doet kan je straks je rekening niet meer in.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door Moneyman »

pierrev schreef:
21 jun 2020 15:23
Moneyman schreef:
21 jun 2020 15:11
pierrev schreef:
21 jun 2020 14:12
Absoluut geen nepmail ging bij mij via de app dus niks mail en moet gewoon
Probeer het nog eens, maar dan zo dat we ‘t begrijpen?
Gemeld totaal onnodige reactie.
Vind je? Je zin is onbegrijpelijk en tegenstrijdig.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door pierrev »

Moneyman schreef:
21 jun 2020 16:58
pierrev schreef:
21 jun 2020 15:23
Moneyman schreef:
21 jun 2020 15:11

Probeer het nog eens, maar dan zo dat we ‘t begrijpen?
Gemeld totaal onnodige reactie.
Vind je? Je zin is onbegrijpelijk en tegenstrijdig.
Probeer eens inhoudelijk te reageren en niet steeds andermans reacties onderuit te halen daar heeft een TS pas echt wat aan

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door angel1978 »

pierrev schreef:
21 jun 2020 17:13
Moneyman schreef:
21 jun 2020 16:58
pierrev schreef:
21 jun 2020 15:23

Gemeld totaal onnodige reactie.
Vind je? Je zin is onbegrijpelijk en tegenstrijdig.
Probeer eens inhoudelijk te reageren en niet steeds andermans reacties onderuit te halen daar heeft een TS pas echt wat aan
Probeer dan ook eens gewoon fatsoenlijke en begrijpelijke teksten op te schrijven zodat niet iedereen elke keer hoeft te raden wat er nu precies staat. Een beetje fatsoenlijk gebruik van interpunctie kan ook geen kwaad.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Opnieuw identificeren Knab bank

Ongelezen bericht door pierrev »

angel1978 schreef:
21 jun 2020 17:57
pierrev schreef:
21 jun 2020 17:13
Moneyman schreef:
21 jun 2020 16:58

Vind je? Je zin is onbegrijpelijk en tegenstrijdig.
Probeer eens inhoudelijk te reageren en niet steeds andermans reacties onderuit te halen daar heeft een TS pas echt wat aan
Probeer dan ook eens gewoon fatsoenlijke en begrijpelijke teksten op te schrijven zodat niet iedereen elke keer hoeft te raden wat er nu precies staat. Een beetje fatsoenlijk gebruik van interpunctie kan ook geen kwaad.
En ook gemeld leer nu eens wat ook al vaker door de moderator is gezegd als de reactie je niet bevalt niks verplicht je tot reageren.

Gesloten