LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door BANGGOOD - Garantie wordt niet verleend

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
TheWinnerTakesItAll
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:59

Opgelicht door BANGGOOD - Garantie wordt niet verleend

Ongelezen bericht door TheWinnerTakesItAll »

Hun website ziet er hip en degelijk uit en ik heb in toen ik een leuk aanbod zag besteld bij deze webwinkel.
Ook hun leveringscondities en retourbeleid zien er op het oog degelijk uit, en men geeft aan dat er garantie wordt verleend mocht het geleverde niet in orde zijn.

Een week of vier na de bestelling werd deze bezorgd, en het apparaat bleek in het geheel niet te doen wat het zou moeten doen.
Direct na inschakeling verschijnt een foutmelding op het display en verder niets. Ik heb vervolgens twee dagen na ontvangst de klantenservice ingelicht en met foto's en een video het manco gedemonstreerd.

Vanaf dat moment kreeg ik nog wel antwoord van de klantenservice, maar telkens werd een uitvlucht gemeld. Men zou het probleem doorgeven aan de producent, en ik moest een dag wachten op vervolginstructies. Dat vervolg kwam er niet, en ik ben inmiddels een week verder na bijna dagelijks te hebben gemaild, en mijn betaling terug te eisen. Die is nog niet gekomen, en men verschuilt zich keer op keer achter hun leverancier die nu nog eens drie dagen nodig heeft alvorens men een reactie te zou kunnen geven.

Ik zou het product terug kunnen en willen sturen, maar volgens het RMA protocol dat men heeft gedefinieerd moet ik wachten totdat BANGGOOD daarvoor toestemming en instructie heeft gegeven. Ik heb ook geen adres waar ik het naar toe zou kunnen sturen.

Mij bekruipt een angstig voorgevoel dat ik hier nog dagen zo niet weken mee bezig zal zijn alvorens ik het betaalde vergoed heb gekregen, te meer daar ik inmiddels al verschillende lotgevallen van andere gedupeerden in fora en blogs heb gelezen.

Het garantiebeleid van BANGGOOD staat nauwkeurig en gedetailleerd beschreven op : https://www.banggood.com/Guarantees-and ... 103_at1168

Maar ik constateer dan de klantenservice zich daar niet aan houdt, en aanhoudend met smoesjes de claim probeert te traineren en te ontlopen, en niet doet wat men vooraf heeft verklaard.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opgelicht door BANGGOOD - Garantie wordt niet verleend

Ongelezen bericht door berndv »

TheWinnerTakesItAll schreef:
19 jun 2020 15:58
Ik zou het product terug kunnen en willen sturen, maar volgens het RMA protocol dat men heeft gedefinieerd moet ik wachten totdat BANGGOOD daarvoor toestemming en instructie heeft gegeven. Ik heb ook geen adres waar ik het naar toe zou kunnen sturen.
En als u dat adres heeft, dan zult u schrikken van de verzendkosten, die zijn niet gering naar China.

U geeft aan dat u opgelicht bent, maar dat kan ik niet echt concluderen uit uw verhaal. Uw aankoop voldoet niet aan uw verwachting. U kunt ze natuurlijk voor de rechter dagen. Niet ze zullen op komen dagen, of ze ook maar iets doen met een eventueel vonnis.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Opgelicht door BANGGOOD - Garantie wordt niet verleend

Ongelezen bericht door MaaikeM »

berndv schreef:
19 jun 2020 16:06
TheWinnerTakesItAll schreef:
19 jun 2020 15:58
Ik zou het product terug kunnen en willen sturen, maar volgens het RMA protocol dat men heeft gedefinieerd moet ik wachten totdat BANGGOOD daarvoor toestemming en instructie heeft gegeven. Ik heb ook geen adres waar ik het naar toe zou kunnen sturen.
En als u dat adres heeft, dan zult u schrikken van de verzendkosten, die zijn niet gering naar China.
Als je pech hebt, wordt het pakketje dan ter plekke ook nog eens geweigerd en krijg je het na 2 maanden zelf weer terug. Dat is mij overkomen, en misschien is TS dat verhaal ook al wel tegen gekomen op een ander forum ;)

Een aantal jaar geleden heb ik daar een apparaat gekocht en dat kwam defect aan. Eerst probeerden ze me af te schepen met 25% korting (ik ging niet akkoord), en toen kreeg ik uiteindelijk toch toestemming om het terug te sturen. Kostte rond de 25 euro. Ik had al eens gehoord dat retouren vaak geweigerd werden, omdat de ontvanger in China er dan nog weer kosten over moest betalen. Vaak wilden ze dan ook dat men loog over de inhoud/waarde en bepaalde verzendbedrijven moesten vermeden worden.

Er werd mij verzekerd dat dit geen issue meer was en dat bij ontvangst het apparaat EN de verzendkosten vergoed zouden worden. Toen het pakket aan kwam in China stopte lange tijd de tracking, tot ik uiteindelijk zag dat het retour ging. Geen idee waarom, dat zag ik pas toen het ruim een maand later weer bij mij was: geweigerd door geadresseerde. Met dank aan een webcare medewerker op een forum heb ik uiteindelijk alles wel terug gekregen. Anders had ik gewoon dikke vette pech gehad. Dat was 1x en nooit weer, zulke dingen bestel ik niet meer uit China.

Je moet je echt afvragen of dit soort gedoe het waard is, met wat pech ben je en de kosten van het artikel en de hoge verzendkosten kwijt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Opgelicht door BANGGOOD - Garantie wordt niet verleend

Ongelezen bericht door Brahms »

Gewoon in Nederland kopen, vaak iets duurder, gewoon garantie en niet onbelangrijk, super voor onze economie.

TheWinnerTakesItAll
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:59

Re: Opgelicht door BANGGOOD - Garantie wordt niet verleend

Ongelezen bericht door TheWinnerTakesItAll »

Het garantieregelement is vrij gedetailleeerd en duidelijk beschreven op : https://m.banggood.com/return_policy.html

Quote : "7 Days DOA Product Guarantee
If one or more of the items you received are damaged, different or not working, you will be protected by this guarantee."

Daar reken ik nog steeds op :
" 3.If approved, we will arrange a refund or a replacement of the defective product, and you may be asked to return it. We will be responsible for paying the return shipping fees. "

En dat het ding niet functioneerde was gemakkelijk te zien in mijn video, inclusief het verzendlabel van de zak waarin het was verzonden.

Maarja, iets op je website plaatsen is wat anders dan het ook praktiseren.

TheWinnerTakesItAll
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:59

Re: Opgelicht door BANGGOOD - Garantie wordt niet verleend

Ongelezen bericht door TheWinnerTakesItAll »

MaaikeM schreef:
19 jun 2020 17:03
Met dank aan een webcare medewerker op een forum heb ik uiteindelijk alles wel terug gekregen. Anders had ik gewoon dikke vette pech gehad. Dat was 1x en nooit weer, zulke dingen bestel ik niet meer uit China.
Ik verneem graag wat voor een webcare medewerker dat was en waar ik die kan bereiken ....

Verder heb ik intussen ontdekt dat Banggood enkele depots in Europa heeft. Die hebben ondermeer tot doel de douane afhandeling te versoepelen. Het pakketje dat vanuit China naar mij werd opgestuurd is ook via een tussenstation in België hier naartoe gekomen.


En China is voor mij niet synoniem voor trammelant. Ik heb prettige ervaringen met Aliexpress, en voor het aanbod op hun website bestaat geen lokale variant. Er zitten ook verkopers op AE die troep leveren, maar de klantenservice van Aliexpress is tot nu altijd behulpzaam geweest. Ook wanneer dat soms (recent) wat moeite en geduld kostte.

Bedenk dat China het een land is dat meer inwoners heeft dan er in heel Europa, van Griekenland tot het puntje van Zweden, leven. Daarom past het niet die allemaal af te doen als onbetrouwbaar.

Gesloten