LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HR: gemeente is verantwoordelijk voor fout in parkeerapp

Andere onderwerpen over auto en vervoer
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: HR: gemeente is verantwoordelijk voor fout in parkeerapp

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
22 jun 2020 07:34
tttlocke schreef:
21 jun 2020 17:24
Het is achteraf praten, maar ik vind het juist bijzonder vreemd dat deze zaak überhaupt bij de rechter terechtgekomen is.
Nog vreemder dat de burger ongelijk kreeg bij de rechter, het beroep en het hoger beroep.
Zeker. Als je mag verwachten dat de gemeente zelf wel tot het juiste inzicht had kunnen komen, dan mag je zeker verwachten dat de rechter het goed doet, als de gemeente dat nalaat.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: HR: gemeente is verantwoordelijk voor fout in parkeerapp

Ongelezen bericht door k2p »

Komkommertijd schreef:
22 jun 2020 09:46
k2p schreef:
22 jun 2020 09:40
Wat een ongebruikelijk hoog proceskostenvergoeding. Allemachtig. 5419 om een parkeernaheffing aan te vechten?! Wat maakte deze zaak zo complex, dat er zoveel voor werd vergoed?

tttlocke schreef:
21 jun 2020 14:05
Waar zouden we zijn zonder komkommertijd voor relevante context en de broodnodige duiding van dit arrest?
Ik stel 'm anders zeer op prijs!
De eerste zaak is normale tarief.
Maar als ze niet toegeven dat niet parkeerder maar gemeente fout is....
Dan ga je in Hoger beroep en dat is wel flink aan de prijs.
Naast de normale kosten nog een Advocaat erbij en ik vind deze prijs nog meevallen.
De details ken ik niet uit mn hoofd. Maar ik dacht altijd dat er iets van € 750 per rechtsgang werd vergoed in simpele zaken...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: HR: gemeente is verantwoordelijk voor fout in parkeerapp

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hoger beroep gaan is geen Simpele zaak meer.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: HR: gemeente is verantwoordelijk voor fout in parkeerapp

Ongelezen bericht door k2p »

Komkommertijd schreef:
22 jun 2020 10:02
Hoger beroep gaan is geen Simpele zaak meer.
Dat hangt natuurlijk van de zaak af. Hoeveel keer er heen en weer wordt gecorrespondeerd. En hoe lijvig de brieven zijn. Maar in deze zaak, hoeveel kun je uberhaupt schrijven?
:mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HR: gemeente is verantwoordelijk voor fout in parkeerapp

Ongelezen bericht door alfatrion »

k2p schreef:
22 jun 2020 09:40
Wat een ongebruikelijk hoog proceskostenvergoeding. Allemachtig. 5419 om een parkeernaheffing aan te vechten?!
k2p schreef:
22 jun 2020 09:59
[Ik] dacht altijd dat er iets van € 750 per rechtsgang werd vergoed in simpele zaken...
De grootste kostenpost is cassatie met € 128,- (mooi rond getal) aan griffierecht en € 3.544,- voor beroepsmatig verleende rechtsbijstand. Vervolgens heb je het hoger beroep met € 126,- aan griffierecht en € 1.050,- voor beroepsmatig verleende rechtsbijstand. En tot slot is er nog de eerste aanleg met € 46,- aan griffierecht en € 525,- voor beroepsmatig verleende rechtsbijstand.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: HR: gemeente is verantwoordelijk voor fout in parkeerapp

Ongelezen bericht door k2p »

alfatrion schreef:
22 jun 2020 10:23
k2p schreef:
22 jun 2020 09:40
Wat een ongebruikelijk hoog proceskostenvergoeding. Allemachtig. 5419 om een parkeernaheffing aan te vechten?!
k2p schreef:
22 jun 2020 09:59
[Ik] dacht altijd dat er iets van € 750 per rechtsgang werd vergoed in simpele zaken...
De grootste kostenpost is cassatie met € 128,- (mooi rond getal) aan griffierecht en € 3.544,- voor beroepsmatig verleende rechtsbijstand. Vervolgens heb je het hoger beroep met € 126,- aan griffierecht en € 1.050,- voor beroepsmatig verleende rechtsbijstand. En tot slot is er nog de eerste aanleg met € 46,- aan griffierecht en € 525,- voor beroepsmatig verleende rechtsbijstand.
3544 euro voor rechtsbijstand cassatie?! Als ik me niet vergis wordt in cassatie enkel gekeken of de wetten correct zijn toegepast in eerdere fases. Dus denk ik dan weinig te doen voor de gemachtigde ... Nou, ik leer weer wat hoor. :)

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: HR: gemeente is verantwoordelijk voor fout in parkeerapp

Ongelezen bericht door Moneyman »

k2p schreef:
24 jun 2020 15:33
3544 euro voor rechtsbijstand cassatie?! Als ik me niet vergis wordt in cassatie enkel gekeken of de wetten correct zijn toegepast in eerdere fases. Dus denk ik dan weinig te doen voor de gemachtigde ... Nou, ik leer weer wat hoor. :)
:D lees eens een paar arresten van de Hoge Raad door, zou ik zeggen, dan kom je er vanzelf heel rap achter hoe onjuist deze weergave is :D

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: HR: gemeente is verantwoordelijk voor fout in parkeerapp

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je via de parkeermeter een hoger tarief voor Tilburg kwijt bent dan de App.....

Beide aangeboden door gemeente Tilburg en hun tarieven.
Als zij een fout maken die consument niet kan zien, wie gaat na betalen via App nog naar een meter op zoek?
Dan is de gemeente Tilburg verantwoordelijk voor deze fout en de kosten.

Gewoon verantwoordelijke wethouder om geld terug vragen.
De tarieven horen overal gelijk te zijn en niet per betaalmethode te verschillen.

Gesloten