LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... edoelingen

Pijnlijk duidelijk waar het dus fout gaat, ook al is het met de beste bedoelingen en wat onderschatting kan doen..
Niet dat ik denk dat er van geleerd wordt overigens ;)
Laatst gewijzigd door angel1978 op 23 jun 2020 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Net terug van de boodschappen. Om op het verhaal van Nijoteth in te gaan: De sfeer in het eigen dorp en het buurdorp is vreemd. In het eigen dorp zitten mensen op een terrasje, en flink wat - maar er heerst een vreemde sfeer. Het is stil. Mensen zwijgen. Het is ergens vergelijkbaar met de sfeer die er was toen de lock-down een feit was, maar dan minder beklemmend. Het lijkt wel of mensen niet goed weten wat ze nu moeten. Tegelijkertijd zie je dat de anderhalve meter genegeerd wordt. Kennelijk om die reden is het centrum nu afgesloten voor fietsers? Ik weet het niet.

In het buurdorp zie je bij de Appie eigenlijk geen maatregelen meer. De belijning in/uit de winkel is weg. Enkel in de winkels is nog wat te zien. Bij de andere super is de nonchalance ook enorm toegeslagen. Mensen letten er niet meer op.

Bij de super hier in het dorp gaat het dan nog iets 'netter'. De karretjes worden nog steeds door een jongen schoon gemaakt, alleen: de karretjes staan nu op slot. En dat kostte me 50 cent, want: vergeten het muntje er weer uit te halen. En dat zal wel vaker gaan gebeuren, omdat bij veel supermarkten de karretjes niet op slot staan, en bij die ene wel. Zo wen je er nooit aan.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
23 jun 2020 15:33
[...]
Mij lijkt dat ruimschoots nauwkeurig genoeg om mijn doel te dienen: namelijk de stelling van Nijogeth te weerleggen.
Lijkt mij ook.
Niet representatief zal best, maar zeer bruikbaar als het erom gaat om een indicatie te hebben van het percentage van de bevolking dat op enig moment besmet is geweest.
Maar het hangt natuurlijk van het gebied af waarop je 'inzoomt'.
Het is best mogelijk dat dat percentage landelijk op dit moment op 6% liggen, in de brandhaardprovincie Noord-Brabant op 10%, in de zwaarste getroffen GGD-regio aldaar op 13%, en in de zwaarst getroffen gemeente op 18% of zo (ik noem maar wat).
Als je maar ver genoeg inzoomt, stuit je vanzelf op 'gebieden' waar het percentage 100% is.

Maar een orde van grootte van >60% in een bepaalde gemeente, lijkt me vergezocht.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
23 jun 2020 15:33
Mij lijkt dat ruimschoots nauwkeurig genoeg om mijn doel te dienen: namelijk de stelling van Nijogeth te weerleggen.
Ik snap het niet goed. Ik poneerde geen stelling. Gaf gewoon aan wat ik om me heen heb gehoord, wat ik (nu voornamelijk) via anderen verneem. Ik ben de laatste anderhalve week alleen bij de supermarkt geweest, dus ik kan alleen daarover oordelen en wat ik ervoor zelf heb gehoord en gemerkt.

Ik heb trouwens navraag gedaan naar aanleiding van mijn negatieve test op antistoffen. Er zijn wel degelijk antistoffen in mijn bloed gevonden, maar niet voldoende om de test als positief te bestempelen volgens de voorschriften van die test. De ratio aan antistoffen zou bij meerdere anderen dus wel als positief bestempeld zijn geweest, dus ja, wat moet je er mee?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

angel1978 schreef:
23 jun 2020 15:48
https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... edoelingen

Pijnlijk duidelijk waar het dus fout gaat, ook al is het met de beste bedoelingen en wat onderschatting kan doen..
Niet dat ik denk dat er van geleerd wordt overigens ;)
Komt natuurlijk niet door die tennispotjes, maar wel door de houding 'het loopt allemaal zo'n vaart niet' (vandaar dat die toernooitjes ook georganiseerd werden). Lekker samen bezig, wie maakt ons wat. En tussendoor nog even met zijn allen feesten in de kroeg. Alsof het een daad van verzet betrof.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En zou ie er nu wat onder lijden? Nu gaat ie in zijn tuin trainen, ziek wordt ie waarschijnlijk niet, en na 2 weken gaat ie weer een volgend toernooi spelen in de wetenschap dat hij al corona heeft gehad, net als een aantal andere van zijn collega's. Ik denk persoonlijk dat ie blij zal zijn dat ie het gehad heeft.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

tttlocke schreef:
23 jun 2020 16:21
angel1978 schreef:
23 jun 2020 15:48
https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... edoelingen

Pijnlijk duidelijk waar het dus fout gaat, ook al is het met de beste bedoelingen en wat onderschatting kan doen..
Niet dat ik denk dat er van geleerd wordt overigens ;)
Komt natuurlijk niet door die tennispotjes, maar wel door de houding 'het loopt allemaal zo'n vaart niet' (vandaar dat die toernooitjes ook georganiseerd werden). Lekker samen bezig, wie maakt ons wat. En tussendoor nog even met zijn allen feesten in de kroeg. Alsof het een daad van verzet betrof.
Nou ja, als poseren schouder aan schouder, handen geven enz.. onderdeel zijn, dan zal dat zeker niet geholpen hebben..
Maar over het algemeen geldt dus: niet aan de 1,5 meter houden heeft consequenties.. dat kan men niet leuk vinden en de maatschappij kan er wel klaar mee zijn, maar dit is gewoon de praktijk.. En als een consequentie is dat er weer een lockdown moet komen, wie heb je er dan het meest mee?

Er zal nu maar een tennisser zijn die zijn ouder van 80 corona heeft gegeven en overlijdt. en dat alleen omdat je het zo nodig vindt om alles aan je laars te lappen. Daar ben je dan mooi klaar mee.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar hoe lang wil je dan onmenselijk blijven leven? Een vaccin is er nog lang niet, ergens moet een keer de druk van de ketel. Als die ouder van 80 het niet van jou zou krijgen, dan krijgen ze het van een ander of waren ze toch binnen een paar jaar dood. Ergens moet toch een balans gevonden worden, we kunnen niet jarenlang alles laten voor een klein groepje?

In mijn ogen moeten risicogroepen gepusht worden om zichzelf te beschermen in een normale maatschappij en niet de hele maatschappij aangepast worden (met bijbehorende boetes) om dat kleine percentage te beschermen. Klinkt lomp, maar lijkt me een stuk realistischer.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
23 jun 2020 16:25
En zou ie er nu wat onder lijden? Nu gaat ie in zijn tuin trainen, ziek wordt ie waarschijnlijk niet, en na 2 weken gaat ie weer een volgend toernooi spelen in de wetenschap dat hij al corona heeft gehad, net als een aantal andere van zijn collega's. Ik denk persoonlijk dat ie blij zal zijn dat ie het gehad heeft.
Misschien hij niet, misschien ook wel.. ook een jonger iemand kan er flink last van hebben. En zijn vriendin? Die een stuk minder fit zal zijn.. En aan wie hebben ze het allemaal nog meer gegeven?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
23 jun 2020 16:53
Maar hoe lang wil je dan onmenselijk blijven leven?
Wat is er onmenselijk aan deze maatregelen?
Dat je elkaar niet kunt aanraken, niet huggen, afstand moet houden?
Het valt wel mee allemaal toch?
Je kunt weer een terrasje pakken , sporten en fietsen en op afstand met je vrienden verkeren.
Ik ben ouder en van mij heb je geen last :lol: ik blijf veel thuis en zoek geen drukte op .

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
23 jun 2020 16:53
Maar hoe lang wil je dan onmenselijk blijven leven? Een vaccin is er nog lang niet, ergens moet een keer de druk van de ketel. Als die ouder van 80 het niet van jou zou krijgen, dan krijgen ze het van een ander of waren ze toch binnen een paar jaar dood. Ergens moet toch een balans gevonden worden, we kunnen niet jarenlang alles laten voor een klein groepje?

In mijn ogen moeten risicogroepen gepusht worden om zichzelf te beschermen in een normale maatschappij en niet de hele maatschappij aangepast worden (met bijbehorende boetes) om dat kleine percentage te beschermen. Klinkt lomp, maar lijkt me een stuk realistischer.
Als je zelf niet eens door hebt dat dit en enorm asociaal en uitermate dom is, dan weet ik het ook niet meer..

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
23 jun 2020 17:20
Nijogeth schreef:
23 jun 2020 16:53
Maar hoe lang wil je dan onmenselijk blijven leven?
Wat is er onmenselijk aan deze maatregelen?
Dat je elkaar niet kunt aanraken, niet huggen, afstand moet houden?
Het valt wel mee allemaal toch?
Je kunt weer een terrasje pakken , sporten en fietsen en op afstand met je vrienden verkeren.
Ik ben ouder en van mij heb je geen last :lol: ik blijf veel thuis en zoek geen drukte op .

Je bent oud en gaat toch over een paar jaar dood.. dus wat stel je nog voor..

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Haha....sarcastisch bedoeld toch?
Maak van die paar jaar maar 25 jaar.....dát is de bedoeling :D

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wat mij betreft gaat iemand van 80 nog 20 jaar mee ( en hopelijk in goede gezondheid ).. Maar van Nijogeth mag je blijkbaar zowel het te dure verzorgingsstelsel als het asbest probleem oplossen. Zo lang leef je toch niet meer

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zie het asociale eigenlijk niet zo. Ik vind het veel asocialer om de hele maatschappij redelijk op slot te gooien voor een klein groepje.

Wat dat betreft doe ik daar al niet meer aan mee. En weet je wat? Ik heb nog geen boetes gekregen. De kroegen hier hebben nog geen boetes gehad, alleen af en toe politie en die komen dan controleren of er regels gecommuniceerd zijn en als dat zo is, dan vinden ze het goed.

Persoonlijk ga ik na mijn quarantaine (de laatste overigens, ik doe het niet meer vrijwillig, want de GGD wil zelf niet meedenken) gewoon mijn leven leiden zoals voorheen, rekening met de coronaregels houden zal ik niet meer doen.

En ja, dan komt er misschien wel een 2e golf en dan komt er misschien weer een lockdown. Ik zal daar persoonlijk niet voor verantwoordelijk zijn, gok ik zo en dan heb ik in de tussentijd wel weer eens normaal kunnen doen. Ik ben dit hele gezever gewoon spuugzat, noem het asociaal, ik noem het menselijk dat vrijheden afnemen een keer de keel uit gaat hangen.

En nog een toevoeging. Mijn idee van leven is anders dan die van jullie. Dat hebben jullie ook te accepteren, net als dat ik het accepteer dat jullie me asociaal noemen omdat ik kwaliteit van leven boven kwantiteit van jaren verkies.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zelden zo’n egocentrische reactie gelezen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
23 jun 2020 17:35
Zelden zo’n egocentrische reactie gelezen.
Het is in ieder gewoon duidelijk.. in plaats van dat verkapte gedoe..

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

angel1978 schreef:
23 jun 2020 17:25
Wat mij betreft gaat iemand van 80 nog 20 jaar mee ( en hopelijk in goede gezondheid ).. Maar van Nijogeth mag je blijkbaar zowel het te dure verzorgingsstelsel als het asbest probleem oplossen. Zo lang leef je toch niet meer
In de USA is de zorg nog ietsje duurder....

En Asbest, heb net dit opgelost, zie Topic, en hopelijk is er een deskundige die Slowaaks kan vertalen!

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Alhoewel ik er zelf anders over denk, kan ik wel begrijpen wat Nijogeth bedoelt.
En egocentrisch? Zal best, maar als je vindt dat de hele wereld stil moet staan om een kleine groep te beschermen, dat is toch ook egocentrisch?

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
23 jun 2020 16:27
tttlocke schreef:
23 jun 2020 16:21
angel1978 schreef:
23 jun 2020 15:48
https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... edoelingen

Pijnlijk duidelijk waar het dus fout gaat, ook al is het met de beste bedoelingen en wat onderschatting kan doen..
Niet dat ik denk dat er van geleerd wordt overigens ;)
Komt natuurlijk niet door die tennispotjes, maar wel door de houding 'het loopt allemaal zo'n vaart niet' (vandaar dat die toernooitjes ook georganiseerd werden). Lekker samen bezig, wie maakt ons wat. En tussendoor nog even met zijn allen feesten in de kroeg. Alsof het een daad van verzet betrof.
Nou ja, als poseren schouder aan schouder, handen geven enz.. onderdeel zijn, dan zal dat zeker niet geholpen hebben..
Maar over het algemeen geldt dus: niet aan de 1,5 meter houden heeft consequenties.. dat kan men niet leuk vinden en de maatschappij kan er wel klaar mee zijn, maar dit is gewoon de praktijk.. En als een consequentie is dat er weer een lockdown moet komen, wie heb je er dan het meest mee?

Er zal nu maar een tennisser zijn die zijn ouder van 80 corona heeft gegeven en overlijdt. en dat alleen omdat je het zo nodig vindt om alles aan je laars te lappen. Daar ben je dan mooi klaar mee.
ik lees toch echt "toegestaan volgens de plaatselijke corona regels,dat wel"
Dus wat deed hij fout?

Gesloten