LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Yemaneh
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2020 16:07

Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door Yemaneh »

Dag - Ik heb een nieuwe 5G abonnement bij vodafone met de nieuwe Iphone 11 die kost €792. De iphone achteraf blijkt niet geschikt te zijn voor 5G. Ik vind dat ik misleid bent bij onjuiste advertenties.

Om er 5G gebruik van te maken heeft U wel degelijk een geschikt 5G-toestel nodig. 5G zit niet in 4G-toestellen.

Ik vind de contracten van vodafone misleidend en ze verkopen 5G abbonments met een toestel die niet geschikt is voor 5G.
Hier onder ziet u mijn nieuwe bestelling zoals die staat in hun website
Je bestelling
Toestel Apple iPhone 11 128GB € 28,00
Abonnement
Red 2 jaar € 31,00
5G € 0,00
Apple Music (6 maanden cadeau) € 0,00
Maandelijkse factuurkorting - € 2,00

Totaal per maand € 57,00

In de kleine lettertjes, staat de text hier onder:

[Ons netwerk is er klaar voor. 5G is beschikbaar en om het te gebruiken heb je 3 dingen nodig: het 5G-netwerk, een 5G-abonnement en een 5G-toestel. Al onze Red abonnementen hebben standaard 5G. Dus met een 5G-toestel en een Red abonnement gebruik je automatisch 5G. Zonder 5G-toestel maak je natuurlijk gewoon gebruik van ons krachtige 4G netwerk.


Boven aan staat RED 2 Jaar en wordt verkocht als Red abonnement. Maar deze telefoon is niet geschickt for 5G. Ze hebben maar twee Samsung Telefoons.

Ik heb ze gebeld en ze zeiden ik moet naar een vodafone winkel en de telefoon ruilen met samsung.

Dus de hele advertentie van 5G, Een slimme marketingtruc of worden we zelfs misleid met onvoledige informatie?. Ik heb Vodafone abbonement gekozen specific voor 5G en nu zit ik met 5G abonnement zonder 5G toestel.

Hulp.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Beste antwoord
Gekozen door Yemaneh

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

door Komkommertijd » 25 jun 2020 13:07

Ik steun de Topic starter,

Weet dat 5G toestellen zeldzaam zijn maar in Rusland gewoon te koop, geen Apple toen in februari 2020 nog.
Naast Samsung ook Huawei, Honor, Xiaomi en nog enkele kleinere merken.
De 5G vitrine had 24 verschillende, en sommige in enkele kleuren leverbaar.

Als ik zo de reclame zie, ik zou hier ook intrappen.
Vooral nu nieuwe netwerk komt is elke 5G toestel meer 5G logo dan toestel te zien.
De rest is 4G, en nog enkele kleine 3G dan ook nog voor minder dan €70,-

Als je een pakket aanbied zou ik ook alles 5 G denken, tenzij ze duidelijk 4G er bij zetten.
Bij mijn gaat nu echt voor Ziggo de stekker eruit!
Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door Cro »

Alle Vodafone Red abonnementen hebben tegenwoordig 5G support, je bent dus niet misleid, 5G is simpelweg een feature van dat abonnement.
Om 5G te kunnen gebruiken heb je inderdaad een 5G toestel nodig, echter kun je 5G abonnementen ook prima gebruiken met een 4G toestel.

Als je specifiek een 5G abonnement zoekt, waarom kies je dan voor een toestel dat geen 5G heeft. Geen enkele iPhone heeft momenteel 5G support.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door berndv »

Yemaneh schreef:
24 jun 2020 16:43
Dus de hele advertentie van 5G, Een slimme marketingtruc of worden we zelfs misleid met onvoledige informatie?. Ik heb Vodafone abbonement gekozen specific voor 5G en nu zit ik met 5G abonnement zonder 5G toestel.
Ik zie de misleiding niet echt. Ze bieden een abonnement aan, ik lees in de benaming van het abonnement niet dat het gaat om een 5G abonnement, ik zie een abonnement waarbij u met een geschikt toestel ook gebruik kunt maken van het inmiddels geactiveerde 5G netwerk. Ook in het door u gekopieerde deel tekst staat ook gewoon keurig bij dat u gebruik kunt maken van 5G met een toestel dat geschikt is voor 5G en dat u anders gewoon 4G heeft. Als ik dan de info van de iPhone bekijk op de site van Vodafone, zie ik nergens dat het toestel geschikt is voor 5G.

Ik zie niet de claim dat u met die iPhone gebruik kunt maken van 5G. Ik zie alleen dat u met het abonnement gebruik kunt maken van 5G, met de voorwaarde dat u een geschikt toestel daarbij aanschaft. Als ik dan kijk bij de infopagina over 5G geven ze ook keurig aan welke toestellen hiervoor geschikt zijn:\
https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/netwerk/5g
Als ik via de website wil bestellen, zie ik 3 tabbladen staan, "Populair", "Prijs-kwaliteit" en "5G". Had u onder het laatste tabblad uw telefoon uitgezocht, omdat 5G voor u belangrijk is, had u die iPhone niet gekozen, want die staat op die pagina niet bij.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door sjohie »

Yemaneh schreef:
24 jun 2020 16:43
Dag - Ik heb een nieuwe 5G abonnement bij vodafone met de nieuwe Iphone 11 die kost €792. De iphone achteraf blijkt niet geschikt te zijn voor 5G. Ik vind dat ik misleid bent bij onjuiste advertenties.

Om er 5G gebruik van te maken heeft U wel degelijk een geschikt 5G-toestel nodig. 5G zit niet in 4G-toestellen.

Ik vind de contracten van vodafone misleidend en ze verkopen 5G abbonments met een toestel die niet geschikt is voor 5G.
Hier onder ziet u mijn nieuwe bestelling zoals die staat in hun website
Je bestelling
Toestel Apple iPhone 11 128GB € 28,00
Abonnement
Red 2 jaar € 31,00
5G € 0,00
Apple Music (6 maanden cadeau) € 0,00
Maandelijkse factuurkorting - € 2,00

Totaal per maand € 57,00

In de kleine lettertjes, staat de text hier onder:

[Ons netwerk is er klaar voor. 5G is beschikbaar en om het te gebruiken heb je 3 dingen nodig: het 5G-netwerk, een 5G-abonnement en een 5G-toestel. Al onze Red abonnementen hebben standaard 5G. Dus met een 5G-toestel en een Red abonnement gebruik je automatisch 5G. Zonder 5G-toestel maak je natuurlijk gewoon gebruik van ons krachtige 4G netwerk.


Boven aan staat RED 2 Jaar en wordt verkocht als Red abonnement. Maar deze telefoon is niet geschickt for 5G. Ze hebben maar twee Samsung Telefoons.

Ik heb ze gebeld en ze zeiden ik moet naar een vodafone winkel en de telefoon ruilen met samsung.

Dus de hele advertentie van 5G, Een slimme marketingtruc of worden we zelfs misleid met onvoledige informatie?. Ik heb Vodafone abbonement gekozen specific voor 5G en nu zit ik met 5G abonnement zonder 5G toestel.

Hulp.
Ik heb een paar weken geleden een nieuw RED abonnement afgesloten, en het was mij volstrekt duidelijk vanaf het begin, dat dit ook een 5G ready toestel vereist. Iets wat mijn Huawei P30 overigens niet is. Ik snap dat je het vervelend vind, maar ik persoonlijk had dus niet het probleem om deze 2 losstaande dingen ook zo te begrijpen en te accepteren, voor wat dat dan waard is.

Overigens is deze versie van 5G, niet eens zoveel sneller dan wat je met 4G zal ervaren. Ongeveer ~10% om precies te zijn. De grote sprong komt pas als ze de ~3000 extra antennes en aanvullende frequenties in kunnen gaan zetten, pas dan zullen de voordelen, oa lagere ping-tijden en hogere snelheden per verbonden toestel, écht verschil in het gebruik op gaan leveren. Tegen die tijd, dat duurt nog wel 2 jaar, ben jij aan een nieuw abonnement en toestel toe gok ik zo.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik steun de Topic starter,

Weet dat 5G toestellen zeldzaam zijn maar in Rusland gewoon te koop, geen Apple toen in februari 2020 nog.
Naast Samsung ook Huawei, Honor, Xiaomi en nog enkele kleinere merken.
De 5G vitrine had 24 verschillende, en sommige in enkele kleuren leverbaar.

Als ik zo de reclame zie, ik zou hier ook intrappen.
Vooral nu nieuwe netwerk komt is elke 5G toestel meer 5G logo dan toestel te zien.
De rest is 4G, en nog enkele kleine 3G dan ook nog voor minder dan €70,-

Als je een pakket aanbied zou ik ook alles 5 G denken, tenzij ze duidelijk 4G er bij zetten.
Bij mijn gaat nu echt voor Ziggo de stekker eruit!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door sjohie »

Komkommertijd schreef:
25 jun 2020 13:07
Ik steun de Topic starter,

Weet dat 5G toestellen zeldzaam zijn maar in Rusland gewoon te koop, geen Apple toen in februari 2020 nog.
Naast Samsung ook Huawei, Honor, Xiaomi en nog enkele kleinere merken.
De 5G vitrine had 24 verschillende, en sommige in enkele kleuren leverbaar.

Als ik zo de reclame zie, ik zou hier ook intrappen.
Vooral nu nieuwe netwerk komt is elke 5G toestel meer 5G logo dan toestel te zien.
De rest is 4G, en nog enkele kleine 3G dan ook nog voor minder dan €70,-

Als je een pakket aanbied zou ik ook alles 5 G denken, tenzij ze duidelijk 4G er bij zetten.
Bij mijn gaat nu echt voor Ziggo de stekker eruit!
Ik weet niet hoeveel vodka je toen gedronken had, maar Apple maakt geen enkel 5G model op het moment. Er zijn wel andere merken, oa de Samsung S20 serie kent een apart 5G model, en zo zijn er nog wel een paar.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

In Februari 2020 nog geen Apple schreef ik , en ik ben geen 5G deskundige.

En er komen wekelijks nieuwe bij.
Maar ik las de advertentie voor 't eerst en Vodafone misleide mijn ook.

Ik heb 4G contract maar wel 5G toestel die bij Tweakers nog ontbreekt.
Zo ontbreekt mijn Honor uit de Huawei fabrieken!

Maar ik vind de reclame zeer misleidend en dat was mijn bevestiging.
Een 5G pakket en onderdelen die geen 5G zijn!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
25 jun 2020 14:13
Maar ik vind de reclame zeer misleidend en dat was mijn bevestiging. Een 5G pakket en onderdelen die geen 5G zijn!
Maar dat maak je er zelf van. Het is geen 5g-pakket, maar een 5G-abonnement. Blijkbaar kijken mensen niet verder dan hun neus lang is.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door grun »

Als TS van z'n contract af wil met als reden dat hij zich misleid voelt, kan hij beter het netwerk aanvoeren. Want waar Vodafone in de kleine lettertjes stelt dat 'ons netwerk klaar is voor 5G', is dat zeker nog niet het geval. Landelijke 5G dekking kan Vodafone pas eind juli leveren.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door Cro »

grun schreef:
26 jun 2020 04:56
Als TS van z'n contract af wil met als reden dat hij zich misleid voelt, kan hij beter het netwerk aanvoeren. Want waar Vodafone in de kleine lettertjes stelt dat 'ons netwerk klaar is voor 5G', is dat zeker nog niet het geval. Landelijke 5G dekking kan Vodafone pas eind juli leveren.
Laten er eerlijk zijn, daar zijn ze heel duidelijk in. Ik zou dat geen "kleine lettertjes" willen noemen, zie bijvoorbeeld:

https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/netwerk/5g

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door berndv »

grun schreef:
26 jun 2020 04:56
Als TS van z'n contract af wil met als reden dat hij zich misleid voelt, kan hij beter het netwerk aanvoeren. Want waar Vodafone in de kleine lettertjes stelt dat 'ons netwerk klaar is voor 5G', is dat zeker nog niet het geval. Landelijke 5G dekking kan Vodafone pas eind juli leveren.
Dat zou alleen een mogelijke optie zijn als ts bij zijn abonnement ook een telefoon had gekocht die 5G aan kon. En dan zit je nog met het punt dat vodafone nergens claimt dat ze landelijke dekking hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De link van Cro geprobeerd; Ik zie alle telefoons, enkele met 5G in regel, kan per merk selecteren,
maar niet op alle 5G toestellen, beetje dom.... zo kopen ze foute telefoon!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
26 jun 2020 12:50
De link van Cro geprobeerd; Ik zie alle telefoons, enkele met 5G in regel, kan per merk selecteren,
maar niet op alle 5G toestellen, beetje dom.... zo kopen ze foute telefoon!
Beter kijken Kromkommer :wink: Op die pagina staat deze link:
https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone ... toestellen

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dus als ik iets andere volgorde klikte kom ik hier niet... beetje slordige website.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
26 jun 2020 13:04
Dus als ik iets andere volgorde klikte kom ik hier niet... beetje slordige website.
Je hebt gewoon niet goed gekeken. Deze link staat direct op de site waarnaar Cro linkte en waar jij op reageerde. Overduidelijk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door sjohie »

Komkommertijd schreef:
26 jun 2020 13:04
Dus als ik iets andere volgorde klikte kom ik hier niet... beetje slordige website.
Er staat op de pagina waar die link heen gaat letterlijk: "Wil je gebruikmaken van 5G? Dan heb je 3 dingen nodig:", met vervolgens een opsomming ván die drie dingen. Punt 1, een 5G netwerk is wat een open deur, maar 2, een 5G abonnement, en 3, een 5G toestel, spreken toch wel aardig voor zich dacht ik?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik klikte en zag toestellen en daar kwamen ze allemaal.....
En geen keuze knop voor 5G, dat ik weer terug moet en dan op Money link moet klikken?

Ook geen selectie op prijs en zo, alleen op merk.
Ook de voorwaarden voor Ziggo en niet Ziggo klanten werkte matig.
Ze gaan er vanuit dat je Ziggo hebt.... Doei.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
26 jun 2020 13:57
Ik klikte en zag toestellen en daar kwamen ze allemaal.....
En geen keuze knop voor 5G, dat ik weer terug moet en dan op Money link moet klikken?
Bijzonder dat ik deze link wél gelijk krijg zodra ik op de link van Cro klik. ook simpelweg naar beneden scrollen op die pagina volstaat. Heb je al aan de wodka gezeten of heb je gewoon Belgisch internet? :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe zit het nu precies met dit nieuwe 5G- abbonement van Vodafone?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Blijkbaar teveel geklikt.... je zoekt, leest en kwam in Chaos terecht.

Koop liever zelf los toestel en kaart.... BE en NL er nu in!

Gesloten