LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dronebeelden: privacyregels?

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
hydrangea
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jun 2020 13:05

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door hydrangea »

Drone operators, wat voor de een niet mag, is voor een ander wel mogelijk. Vliegen met een drone in aaneen gesloten bebouwing. De wetgeving veranderd continu, en ja wat veranderd er nu niet tegenwoordig?. Ik wilde er toch meer van weten en las dit artikel.

https://www.dronewatch.nl/tag/aaneengesloten-bebouwing/

Of ik een drone operator ga worden, dat weet ik niet. Maar deze hebben in ieder geval meer mogelijkheden en toestemmingen om boven huizen te vliegen. Ik denk dat deze materie in de kinderschoenen staat en nog allang niet uitgekauwd.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door Erthanax »

O, maar beste hydrangea, dat is een geheel andere situatie. U mag als liefhebber van de twee hortensia's van de buurvrouw niet in een mens gaan snijden. Met de juiste opleiding, is er echter veel meer mogelijk. Een chirurg mag dat namelijk wel, onder voorwaarden natuurlijk.

Eerst wilt u kiekjes maken van de hortensia's van de buurvrouw, dan wilt u als tegenprestatie haar goot inspecteren, en nu wilt u beroepsmatig aan de slag. Dat is nogal een ontwikkeling.

hydrangea
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jun 2020 13:05

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door hydrangea »

mahadma schreef:
29 jun 2020 10:44
Moet je als drone eigenaar eens de tuin van het koniklijkhuis willen filmen of hun dakgoten willen controleren met je drone. Nou, ik schat in dat je drone of gestoort wordt, of uit de lucht geschoten wordt. Maar zeker is dat je je speeltje nooit meer ziet. Met een beetje mazzel krijg je wrl thuis "bezoek".
Als daar om verzocht wordt zou dat best eens kunnen. Onderhoud inspectie`s van gebouwen of woningen, gat in de markt om in te springen.

https://www.dronewatch.nl/2019/02/11/vo ... oor-drone/

Dus die afkeurende reactie`s brengen me toch wel op veel ideeën, niet bij de soos of werkeloos...maar drone operator worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Gat in de markt? Drones worden allang ingezet voor inspectie van woningen enz.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door mahadma »

hydrangea schreef:
29 jun 2020 11:00
mahadma schreef:
29 jun 2020 10:44
Moet je als drone eigenaar eens de tuin van het koniklijkhuis willen filmen of hun dakgoten willen controleren met je drone. Nou, ik schat in dat je drone of gestoort wordt, of uit de lucht geschoten wordt. Maar zeker is dat je je speeltje nooit meer ziet. Met een beetje mazzel krijg je wrl thuis "bezoek".
Als daar om verzocht wordt zou dat best eens kunnen. Onderhoud inspectie`s van gebouwen of woningen, gat in de markt om in te springen.

https://www.dronewatch.nl/2019/02/11/vo ... oor-drone/

Dus die afkeurende reactie`s brengen me toch wel op veel ideeën, niet bij de soos of werkeloos...maar drone operator worden.
Ik stel voor dat u uw adres noemt hier dan kunnen wij met z'n allen eens gezellig uw dakgoten inspecteren, met onze drone's van de beantwoorders als uw familie in strandkleding gezellig in de tuin ligt. Ik denk dan toch dat u dàt niet zou waarderen ........ Zelfs al zou die service gratis zijn .......... of kunnen wij eens gezellig kijken naar uw tuin met al die mooie bloemen ....... Schiphol zou het beslist niet waarderen als u hun dakgoten gaat inspecteren ........

Methusalah
Berichten: 1165
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door Methusalah »

fonsflons schreef:
28 jun 2020 17:42
Je gaat toch ook niet met een camera en ladder over de schutting staan te fotograferen? En zodra je er service aan koppelt wordt het zakelijk gebruik en heb je een vergunning nodig.
Dus als je lang van je drone wilt genieten gewoon bij weilanden vliegen en uit andermans privacy blijven. Als ik er een boven mijn tuin zie vliegen die mevr flons op haar luchtbed aan het filmen is gaat ie ook als een baksteen naar benedeb. Heb nog een compound boog binnen handbereik en daar wint ie het niet van.

Hilarisch stoere woorden, maar onzin natuurlijk. Als jij met een compound bow omhoog gaat schieten naar een drone ben je natuurlijk helemaal verkeerd bezig. Of wil je graag een aanklacht dood door schuld krijgen? Typisch het voorbeeld van mensen die geen wapens in hun handen moeten hebben.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door de auditu »

Methusalah schreef:
29 jun 2020 11:23
fonsflons schreef:
28 jun 2020 17:42
Je gaat toch ook niet met een camera en ladder over de schutting staan te fotograferen? En zodra je er service aan koppelt wordt het zakelijk gebruik en heb je een vergunning nodig.
Dus als je lang van je drone wilt genieten gewoon bij weilanden vliegen en uit andermans privacy blijven. Als ik er een boven mijn tuin zie vliegen die mevr flons op haar luchtbed aan het filmen is gaat ie ook als een baksteen naar benedeb. Heb nog een compound boog binnen handbereik en daar wint ie het niet van.

Hilarisch stoere woorden, maar onzin natuurlijk. Als jij met een compound bow omhoog gaat schieten naar een drone ben je natuurlijk helemaal verkeerd bezig. Of wil je graag een aanklacht dood door schuld krijgen? Typisch het voorbeeld van mensen die geen wapens in hun handen moeten hebben.

Wellicht een aardappelkanon? Oh nee, toch niet. Zou ook wel eens onder de wapenwet kunnen vallen. :?

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Je kunt een tennisballenkanon aanschaffen, maar gewoon zelf wat knutselen kan natuurlijk ook.

hydrangea
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jun 2020 13:05

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door hydrangea »

ZeerPrivé schreef:
29 jun 2020 11:07
Gat in de markt? Drones worden allang ingezet voor inspectie van woningen enz.
Oohhh, dus het is allang bekend dat drone`s mogen vliegen boven bebouwing. Waarom dan die antipathie voor drone`s. Tenissballen, compoundboog, hockeyballen..etc. om die drone neer te halen. Dus inspectie van dakgoten, daken, zonnepanelen ...gesteldheid van daken controleren wat allang een feit is, is gewoon toegestaan wat ik ook telkens weer probeer uit te leggen. Maar neerhalen is belangrijker, en ook veel leuker natuurlijk.

Tennisballen kanon, van mij mag het hoor....heb ik weer wat ballen gratis om mee te nemen naar de tennisbaan. Wel nieuwe hoor, niet zuunig doen.

Maar probeer het on topic te houden, ik woon ook niet in een rijtjeshuis :lol:

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door witte angora »

hydrangea schreef:
29 jun 2020 13:22
Maar probeer het on topic te houden, ik woon ook niet in een rijtjeshuis :lol:
Ik woon ook niet in een rijtjeshuis. Maar het lijkt me zeer verstandig dat je hier niet in de buurt komt met dat ding.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door kuklos »

hydrangea schreef:
29 jun 2020 13:22
Oohhh, dus het is allang bekend dat drone`s mogen vliegen boven bebouwing. Waarom dan die antipathie voor drone`s.
Als je deze vraag moet stellen dan hoort een drone niet in jouw handen te zijn om mee te filmen.


=================

Voor allen: drones schrijf je zonder apostrof.
Laatst gewijzigd door kuklos op 29 jun 2020 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

hydrangea
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jun 2020 13:05

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door hydrangea »

Ik denk dat dit een mooi moment is om de moderator/beheerder te vragen om een slotje er op te doen, ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de geweldige bijdragen, en ik heb een hoop geleerd. Zelfs drones zonder apostrof.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb een déjà vu -- zonder drone en zonder apostrof.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door witte angora »

Oohhh....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

fonsflons schreef:
29 jun 2020 13:30
Er is geen antipathie voor drone's maar wel tegen mensen die de behoefte hebben om op andermans grondgebied te gaan filmen.

(ik ben zelf vlieger met een mavic 2 pro)
Ik vond de Mavic Mini van €419,- al duur genoeg!

Ook perfecte beelden en kan zelfs bij slecht weer binnen vliegen.
En met tennis ballen lastiger te raken, en maakt mooi geluidje en kan zelfs tussen de boomtakken de vogels verjagen!

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door cherokee »

Ik gooi gewoon een komkommer omhoog.

Methusalah
Berichten: 1165
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door Methusalah »

fonsflons schreef:
29 jun 2020 13:06
Methusalah schreef:
29 jun 2020 11:23


Hilarisch stoere woorden, maar onzin natuurlijk. Als jij met een compound bow omhoog gaat schieten naar een drone ben je natuurlijk helemaal verkeerd bezig. Of wil je graag een aanklacht dood door schuld krijgen? Typisch het voorbeeld van mensen die geen wapens in hun handen moeten hebben.
Niet iedereen woont in een rijtjeshuis, en ik schiet niet mis. 😎

Voor de rest natuurlijk idd stoere woorden.

Offtopic:

Had zelf een recurve :wink: Maar ook als je de drone raakt, wat ik heb ervaren met compounds, die pijl laat zich niet tegenhouden door een stukje zwevend plastic. Drone is wel harstikke kaput dan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mavic Mini raken is hele klus en die is redelijk te herstellen en kan wel een tik hebben is mijn ervaring....
Als eens geland en dat was erg plaatselijk gras maaien!

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door de auditu »

Komkommertijd schreef:
29 jun 2020 17:16
en kan zelfs tussen de boomtakken de vogels verjagen!
Alleen daarom al. Om alles wat wel in de tuin thuishoort, te verjagen. :(

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dronebeelden: privacyregels?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vogels in de bomen?! Miljaar, ik moet er niet aan denken!

Gesloten