LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trendx

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
wijnand.vandemeeberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2020 12:41

Trendx

Ongelezen bericht door wijnand.vandemeeberg »

Bij dit bedrijf op 23 april j.l. via internet een doos latex handschoenen besteld en betaald via iDeal. (€ 23,95) bij Trendx.
Contact via de telefoon wordt gelijk beantwoord met een bandje waarop te horen is dat ik nummer 26 ben en e-mails worden met een standaard bericht beantwoord waar je niets mee kunt. Na onderzoek blijkt dat de KvK het bedrijf niet kent en dat het waarschijnlijk is gerelateerd aan Meow store, een Surinaams bedrijf dat vermeld wordt in Den Haag en in Arnhem. Beide (06) telefoonnummers zijn niet bereikbaar. Ik vermoed oplichting.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Trendx

Ongelezen bericht door berndv »

wijnand.vandemeeberg schreef:
20 mei 2020 12:51
Ik vermoed oplichting
Ik vermoed dropshipping. Als ik kijk naar de latex handschoenen en een levertijd zie van 5 tot 14 werkdagen voor een product dat op voorraad is, dan lijkt het mij dat het niet vanuit Nederland verzonden wordt.
wijnand.vandemeeberg schreef:
20 mei 2020 12:51
Na onderzoek blijkt dat de KvK het bedrijf niet kent en dat het waarschijnlijk is gerelateerd aan Meow store, een Surinaams bedrijf dat vermeld wordt in Den Haag en in Arnhem.
vreemd, mijn kvk kent het bedrijf wel, als ik tenminste zoek op het kvk nummer dat ze op hun website weergeven.
TRENDX B.V.
Hertogstraat 9 6881ML VELP

Dit adres geven ze ook keurig weer in de algemene voorwaarden.

Ik kan geen enkel spoor van oplichting vinden. Ik zie alleen sporen van een dropshipper die zo te zien al een tijdje bezig is. Termijnen van levering zijn bij de meeste artikelen 5 tot 14 werkdagen, globaal gezien zo'n 3 weken, maar aangezien allen bestellingen, en al helemaal vanuit China, vertraagd zijn door corona, lijkt mij 14 werkdagen ook geen haalbare termijn.

Maar goed, ze hebben een adres, u kunt ze schriftelijk contacteren en ze sommeren te leveren, en indien daar geen gehoor aan wordt gegeven, dat u uw geld terug wilt.

sake1987

Re: Trendx

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dropshipper nummer zoveel

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Trendx

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Trendx ken ik niet maar Meow stores wel en die hebben inderdaad een fysieke winkel in Nederland en Curacao. Dat is een heel betrouwbaar bedrijf dus ik zou niet zo snel met het woord oplichting strooien want je kan nu hard werkende mensen in een kwaad daglicht zetten. En nee ik ben geen klant van ze maar heb kleding voor hun social media gestyled.

Jeroen4
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2020 14:29

Re: Trendx

Ongelezen bericht door Jeroen4 »

Op 12 mei j.l. heb ik een bestelling geplaatst op de site van Trendx.nl en betaald via Ideaal (Mollie ideal). Tot op heden niks ontvangen.
De klantenservice is telefonisch niet te bereiken (tot tweemaal toe ruim anderhalf uur in de wacht en nog niet aan de beurt) en op mail wordt niet gereageerd. Ik krijg het gevoel te zijn opgelicht...
Graag zou ik willen weten welke vervolgstappen ik moet ondernemen? Op welk moment doe je aangifte van oplichting?

Tevens zou ik andere mensen willen waarschuwen voor deze site... mooie praatjes, betalen en geen daden!!!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Trendx

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat ziet er slecht uit. Dropshipper die misschien oplichter wordt als je over drie maanden nog niets hebt ontvangen.

https://nl.trustpilot.com/review/trendx.nl

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Trendx

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

breien schreef:
06 jun 2020 20:38
Het lijkt wel of de verveling is toegeslagen. Wie heeft alle dropshippers geteld die hier langs kwamen.
De laatste tijd lijkt het wel een nieuwe rage.
Ik heb ze bij de collegae van Kassa bijgehouden. De lijst is te lang om hier neer te zetten. Sinds 1 januari 2020 staat de teller daar op 66 topics over dropshippers. Dat is nu al veel meer dan enkele jaren geleden met de malafide Chinese webshop problemen in een heel jaar. Het lijkt er echt op dat door het thuis zitten mensen ineens op internet komen en massaal blind gaan bestellen bij elke leuke actie die voorbij komt. Alle waarschuwingen van toen ten spijt, mensen kijken gewoonweg niet.

sake1987

Re: Trendx

Ongelezen bericht door sake1987 »

Op Facebook barst het ook van de Dropshippers met gelikte filmpjes en gelikte jubel revieuws.
Het vervelende is wel dat ik nu alles wat ik wil kopen eerst even opzoek op AliExpress om te kijken dat ik niet te veel betaal, want zelfs via Bol.com heb ik vaak mijn twijfels.

Natasja49
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2020 18:22

Re: Trendx

Ongelezen bericht door Natasja49 »

Ook ik ben opgelicht door Trendx. Online betaald maar niets ontvangen. Gemaild dat ik mijn geld terug wil. Dan krijg je een mail dat het langer gaat duren wat ze aan iedereen mailen.
Nooit meer bestel ik daar wat.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Trendx

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Natasja49 schreef:
18 jun 2020 18:38
Ook ik ben opgelicht door Trendx. Online betaald maar niets ontvangen. Gemaild dat ik mijn geld terug wil. Dan krijg je een mail dat het langer gaat duren wat ze aan iedereen mailen.
Nooit meer bestel ik daar wat.
En zo lang iedereen dat zo blijft doen heeft de dropshipper een leuk inkomen en kan de klant op blokfluitles. Beter is dus om vooraf te kijken waar u gaat kopen. In de tijd voor corona liep u waarschijnlijk ook niet zomaar elke winkel binnen en pakte u zonder te kijken een product. Waar dan wel online dat doen?

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Trendx

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Fijn, een topicstarter die niet snapt wat hij heeft gedaan, en gelijk oplichting krijst. En vast niet terugkomt nu zijn ei is gelegd.

SuzeR
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2020 20:46

Re: Trendx

Ongelezen bericht door SuzeR »

Goede avond,
Ook ik ben opgelicht door Trendx, ik heb oor staafjes besteld voor mijn gezin. Netjes via ideal betaald, maar tot op heden niks ontvangen.
de order loopt vanaf 15 mei, heb nu een 2e mail verstuurd over de vraag waar ze blijven, maar krijg geen reactie.
UITKIJKEN DUS!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Trendx

Ongelezen bericht door berndv »

SuzeR schreef:
21 jun 2020 20:51
Ook ik ben opgelicht door Trendx
U bent niet opgelicht, tenzij ze de webshop hebben opgezet met als enig doel het geld bij anderen uit de portemonnee te kloppen. Maar dat zal moeilijk aantoonbaar zijn. U heeft te maken met een nalatige webshop die in gebreke is met het leveren, tot nu toe dan in ieder geval.

erwin123A%
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2019 12:01

Re: Trendx

Ongelezen bericht door erwin123A% »

Luister TRENDX.NL doet niks anders als mensen OPLICHTEN ze reageren nergens op en telefonisch gewoon niet te bereiken.
Gewoon melding maken bij politie van oplichten.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Trendx

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

erwin123A% schreef:
29 jun 2020 20:18
Luister TRENDX.NL doet niks anders als mensen OPLICHTEN ze reageren nergens op en telefonisch gewoon niet te bereiken.
Gewoon melding maken bij politie van oplichten.
Een dropshipper wil met zo weinig mogelijk werk zoveel mogelijk winst krijgen. Dus liefst geen contact met de klant. De klant mag bestellen en rustig afwachten tot de bestelling uit China binnen komt. Dat heeft niets met oplichting te maken, wel met beleefdheid.

Maar ja, u kiest er zelf voor om hier te bestellen.

Gesloten