LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Charmaine
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2020 09:39

Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Charmaine »

Bij bol koop ik een refurbished dell pc in one voor €575,- niet niks voor een refurbished pc maar nodig voor o.a. mijn website dus wil ik een goeie.
Als de pc aankomt pakken we hem uit, doen de doos met verpakkingsmateriaal in de schuur ( want je weet maar nooit of ie nog retour moet ) en gaan m uittesten.
Hij ziet er goed uit, weinig gebruikssporen voor een refurbished en hij lijkt goed.
Na een half uurtje uit. In de eerste instantie denk ik dat een snoertje niet goed zat dus na alles weer opnieuw inpluggen, ga ik weer verder. Het uitvallen blijk helaas niet aan een snoertje te liggen maar aan de pc zelf. Dus na een paar dagen meld ik de pc retour bij bol.
Ik pak m weer exact zo in als dat hij ook aangekomen is,we hadden tenslotte alles keurig bewaard en hij gaat mee met de post.
Na 2 dagen krijgen we keurig een berichtje van bol dat de pc is aangekomen.
Het gaat hier trouwens om een pc van een verkoper ( pc-nl te duiven) die vanuit bol. verkoopt. Blijkbaar ( weten we nu pas ) komt dat vaker voor bij bol.
Na nog 2 dagen krijg ik via bol een bericht van de verkopende partij. Wat we van ze verwachten vragen ze? Het defect is de voeding volgens hun en of ze repareren dit voor mij, of ze sturen me een soortgelijke pc op.
Ik mail terug dat ik liever mijn geld retour ontvang zoals ik van bol gewent ben als ik binnen de 30 dagen besluit het artikel niet te willen houden.
Dan krijg ik ineens een hele nare mail. De pc zou niet goed verpakt zijn door ons en hierdoor schade te hebben opgelopen en ze moesten nog bekijken wat voor schade en hoeveel mij dat dan wel in rekening zal worden gebracht. Bij deze mail voegen ze 2 foto's waarop ik de pc los in de doos zie liggen
Raar, want zo hebben we hem niet retour gedaan.
Ik mail terug dat wij de pc exact zo hebben verpakt zoals hun het hebben verzonden en dat er geen sprake was van schade alleen het genoemde defect van het uitvallen. Ik mail ook dat ik het vervelend vind dat ze mij nu betichten van iets wat niet waar is.
Het ook raar vind, dat hier in hun eerste mail totaal niets over is vermeld maar nu ik geld retour wil, ze ineens zoiets beweren.
Hierop krijg ik weer een mail met hoe onfatsoenlijk ze het vinden dat een klant zo met hun spullen om gaat en wat we wel niet denken. Deze schade moet betaald worden en wat denken we? we flikkeren die pc in een doos en denken bekijk t er maar mee? En of ik het van hun kant wil begrijpen.
Ik antwoord dat ik het zeker niet begrijp en zeg nogmaals mijn geld retour te willen daar ik aan alle retourvoorwaarde heb voldaan. Zowel aan die van hun als bol.
Dat ik alle mailverkeer ook doorstuur aan bol en verwacht dat hun dit gaan oplossen. Ik bestel tenslotte via hun en denk dat ik dus ook enkel met hun te maken heb.
Dan krijg ik mail dat ik ze maar moet bellen om tot een passende oplossing te komen.
Ik weiger dit want ik wil alles zwart op wit daar deze mensen al zoveel liegen over dit gebeuren dat mij mailen een stuk veiliger lijkt.
Ze mailen daarop terug dat ze het jammer vinden dat ik zo met hun spullen om ga en niet met mij te praten valt .
Ik bel klantenservice van bol en leg alles uit. Ze zullen het doorsturen naar de afdeling die hier over zal oordelen. Als ik vraag in welk tijdsbestek, antwoorden ze dat het binnen 2 dagen is opgelost.
Om de 2 dagen bel ik naar bol om te vragen hoe het nu zit en dat ik toch wel erg graag die €575,,- retour wil want dan kan ik een andere pc bestellen want die heb ik hard nodig.
Zo gaat het nu 2 weken. Ik bel ze om de 2 dagen want dat is wat ze steeds zeggen, heb nog 2 dagen geduld en dan moet ik weer alles uitleggen, sturen ze het weer naar de betreffende afdeling en zeggen weer heb 2 dagen geduld.
Tot vanmorgen. Ik bel weer ( het is al bijna routine) en weer hetzelfde riddeltje. Dit keer hoor ik echter mjahmjah....misschien moet u maar gewoon een andere pc van deze leverancier accepteren?
WAT? Eh nou nee, dat dacht ik niet. Ik heb recht om het product te retourneren en mijn geld terug te willen. Dat staat in de voorwaarde van bol tenslotte.
Ja ja..ik weet het ook niet mevrouw en kan niks beloven. Ik stuur het weer aan de afdeling door en heb nog 2 dagen geduld. Misschien ook wel iets langer, ik denk dinsdag.
Ik ben het helemaal ladderzat. Ik bestel echt al tientallen jaren via bol. En echt voor niet de kleinste bedragen. Nog nooit never nooit problemen gehad, ook niet als iets retour moest. En nu dit?!
Ik voel me zo belazerd en aan het lijntje gehouden.
Wat kan ik nu nog doen?? Die verkoper blijft beweren dat door mijn schuld er schade is en ik blijf bij mijn verhaal.
Heel raar vindend dat er pas gezegd wordt dat er schade is en onfatsoenlijk ingepakt..NADAT ik geld retour vraag.
De hoop op goede afloop wordt elke dag minder. Wat ben ik teleurgesteld. Altijd niks dan goeds bij bol gehad aan ervaringen en nu dit.
Hoe lang verwachten ze nog van ons dat we maar moeten afwachten terwijl we aan alle voorwaarde hebben voldaan?
Wie heeft ook zo'n ervaring gehad? En wat kan ik nu doen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Jablan »

Er zijn meer topics over partners van Bol. Volgende keer eerst controleren of je nu bij Bol zelf of bij een partner bestelt. (Geldt nog sterker voor Amazon en Ali)

Censor
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2018 11:37

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Censor »

Wat ontzettend vervelend dit gedoe.
Deze ervaring heb ik ook niet , ook niet bij de partners van Bol.
Soms zeuren ze wat of moet je weer foto.s opsturen , maar uiteindelijk kwam het altijd binnen redelijke termijn goed.

Ik zou rechtstreeks communiceren met deze partner pc- nl duiven.
Zij zijn de verkopers immers.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nu dit landelijk steeds bekender begint te worden.... kan ze veel omzet kosten.

Ooit wel eens bij hun of via hun gekocht maar ik kom er nooit meer.
Vraag eens of ze hier op dit Topic willen reageren, kijken of Bol dan plotseling wel service wil geven.

sake1987

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ja Bol is er niet beter op geworden sinds ze met wederverkopers werken. Nu moet ik wel zeggen dat ik nu 2x bij Bol via zo'n verkoper heb gekocht en voor de zekerheid mijn Credit card heb gebruikt. Bol reserveert het bedrag en schrijft het pas af als ik een track en tracé heb gekregen. Maar heb nog geen ervaring met terug sturen, zou iets meer druk bij Ali neerleggen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
30 jun 2020 22:19
Ali?
Ja, Ali. Die van de Wegenwacht: https://www.youtube.com/watch?v=JZp85oV8SzA. Nu ze te oud is voor de motor zit ze bij Bol op de klantenservice.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Charmaine schreef:
29 jun 2020 22:05
En wat kan ik nu doen?
Het verhaal samengevat:

U stelt het volgende:
- u heeft een gebrekkige computer ontvangen; en
- u heeft de computer teruggestuurd zoals u hem heeft ontvangen.

De verkoper stelt het volgende:
- aanvankelijk wilde hij u de computer herstellen of een soortgelijke (non-conforme?) computer toesturen;
- u heeft de computer zomaar in een doos gedaan;
- de schade is hierdoor ontstaan.

De computer heeft nu iets dat u bij aflevering niet hoefde te verwachten. De bewijslast voor non-conformiteit ligt bij de verkoper. Het verhaal van de verkoper komt niet geloofwaardig over. Hij heeft geen overtuigend bewijs. Die foto's zijn geen overtuigend bewijs, omdat hij die ook nadien gemaakt kan hebben.

U kunt gaan dagvaarden. De kosten van retour zijn voor de verkoper vanwege de non-conformiteit. Het risico op beschadiging of verlies van het product is nooit op u overgegaan. U heeft als een zorgvuldig schuldenaar voor behoud gezorgd door de computer zo terug te sturen zoals u hem heeft ontvangen. U heeft een sterke zaak.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@Alfatrion. Ik maak een beetje uit het verhaal op dat ts een andere pc gaat aanschaffen nadat het geld terug is gestort. De pc is nodig voor een website. Ik vermoed dat het geld echt eerst terug moet voor er iets anders gekocht kan worden.

Dagvaarden is zeer kansrijk zoals u al aangeeft maar wel tijdrovend en niet altijd gratis..
Waarom gaf ts het bedrijf niet een kans om een gerepareerd danwel vervangend apparaat te sturen.
Het kan altijd weleens misgaan, zeker met 2e hands (of refurbished zoals dat nu heet)

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik maak uit het verhaal op dat de verkoper niet uit zichzelf gaat bewegen. Je komt dan uit bij dagvaarden en dat kun je het beste zelf doen vanwege de kosten. En ja, daar gaat een jaar overheen, maar als je het niet doet dan kun je langer wachten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
30 jun 2020 23:32
De computer heeft nu iets dat u bij aflevering niet hoefde te verwachten. De bewijslast voor non-conformiteit ligt bij de verkoper. Het verhaal van de verkoper komt niet geloofwaardig over. Hij heeft geen overtuigend bewijs. Die foto's zijn geen overtuigend bewijs, omdat hij die ook nadien gemaakt kan hebben.

U kunt gaan dagvaarden. De kosten van retour zijn voor de verkoper vanwege de non-conformiteit. Het risico op beschadiging of verlies van het product is nooit op u overgegaan. U heeft als een zorgvuldig schuldenaar voor behoud gezorgd door de computer zo terug te sturen zoals u hem heeft ontvangen. U heeft een sterke zaak.
Het verhaal van TS heeft net zo veel waarde als die van de verkoper. TS heeft geen bewijs hoe het verstuurd is. Waarom denkt u dat de rechter TS op zijn blauwe ogen zal geloven en de verkoper niet?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik denk dat door hun eerste voorstel aan u, voeding vervangen of soortgelijke PC sturen, duidelijk is dat er niets beschadigd was aan de teruggestuurde pc.
Wanneer ze verwachten dat de voeding het probleem is mag je verwachten dat ze de PC gecontroleerd hebben en dan ook gezien moeten hebben dat deze beschadigd was.
Als de retour PC beschadigd was geweest hadden ze het voorstel om een soortgelijke PC te sturen dan niet gegeven, lijkt me.
Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft, laat die dan een briefje sturen naar de verkopende partij of anders een klacht indienen bij de geschillencommissie.
Of naar de rechter.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door omega19 »

Het zoveelste Topic van Bol. com waarbij een "geselecteerde" partner zich niet aan de wettelijke regels houdt.
Je zult snel merken dat klantenservice van Bol.com hier betekent verkoperservice en alleen de boodschap van de verkoper doorgeeft.

Ik verwacht dat je dit alleen gaat winnen via een rechtszaak

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij een defect product retour sturen:

Maak een foto van gekochte artikel.

Maar 2e foto van ingepakte artikel.

3, bewaar verzend bewijs met gewicht, dan zien ze dezelfde gewicht als ze zelf ooit stuurden en heb je bewijs.

en stuur ze eens een link naar Radar Forum met dit Topic.
Zowel deze leverancier als Bol.com die meeleest zullen daar niet blij mee zijn, maar vooral als ze vaker
worden uitgenodigd om hier hun kant van 't verhaal te vertellen....?

Wel is het kopen van een Refurbished een risico dat dit de enige is, geen voorraad dus precies gelijkwaardige sturen is ramp.
Als vervanger te duur of voordeliger niet voldoet is geld terug het enige helaas.
Het is en blijft 2e hands met hoger uitval risico.

Maar hun kant van 't verhaal,
Hoor & Wederhoor is wel zo eerlijk en geeft wel vaker een verhoogd risico op Coulance is mijn ervaring!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
01 jul 2020 08:18
Bij een defect product retour sturen:

Maak een foto van gekochte artikel.

Maar 2e foto van ingepakte artikel.

3, bewaar verzend bewijs met gewicht, dan zien ze dezelfde gewicht als ze zelf ooit stuurden en heb je bewijs.
Valse hoop. Dit bewijst natuurlijk helemaal niets. Als je al dergelijk bewijs wilt creëren, dan moet je het hele proces filmen, vanaf het inpakken toto het afgeven aan de balie. En dan nog kan het in twijfel getrokken worden.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
01 jul 2020 07:04
Het verhaal van TS heeft net zo veel waarde als die van de verkoper. TS heeft geen bewijs hoe het verstuurd is. Waarom denkt u dat de rechter TS op zijn blauwe ogen zal geloven en de verkoper niet?
1. Het verhaal van de verkoper heeft minder waarde omdat hij het pas heel laat gooit op dat het product ondeugdelijk zou zijn teruggestuurd. Als het product ondeugelijk is teruggestuurd en schade heeft dan geef je dat meteen aan.
2. De bewijslast ligt bij de verkoper op grond van artikel 7:18 lid 2 BW.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 01 jul 2020 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
01 jul 2020 08:29
Als je al dergelijk bewijs wilt creëren, dan moet je het hele proces filmen, vanaf het inpakken toto het afgeven aan de balie. En dan nog kan het in twijfel getrokken worden.
Fotos zijn ook bewijs.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
01 jul 2020 11:40
Moneyman schreef:
01 jul 2020 08:29
Als je al dergelijk bewijs wilt creëren, dan moet je het hele proces filmen, vanaf het inpakken toto het afgeven aan de balie. En dan nog kan het in twijfel getrokken worden.
Fotos zijn ook bewijs.
Uiteraard. Maar ze bewijzen in de geschetste situatie helemaal niets.

Petorret84
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2011 21:15

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Petorret84 »

3 Nieuwe PC’s gekocht via de site van BOL.COM. Zag op de site dat de partner PC-MAN.NL is. Eerste PC direct besteld via PCMAN en opgehaald en betaald ter plekke. Goede service. Tweede en derde PC ook direct bij PCMAN besteld. Derde PC deed het niet bij aankomst. Bleek dat POST-NL niet zachtzinnig omgaat met dit soort pakjes. PCMAN in de avonduren gebeld en bleek dat 1 geheugen kaart losgeraakt was door het smijten van POST-NL. Zat ook een deuk in de kartonnen doos. Maw : Er zijn wel degelijk uitstekende partners van bol.com en als je goed de site leest zie Je welke partner het is. Bravo PC-MAN!

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Jammer! »

Helaas herhaling van zetten. Er is maar 1 advies (want Bo wil niet leren):

Koop NIET bij BOL.com. !!!
Goedkoop wordt zo duurkoop. En inmiddels weet ik uit ervaring dat de prijs en de service van andere aanbieders prima zijn.
Handig misschien maar bij Bol.com word je afgescheept.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

feitelijk heeft u een vordering op de verkoper, deze kunt u ook uit handen geven aan een deurwaarder nadat u deze nogmaals in de gelegenheid heeft gesteld om zelf geld over te maken via een deurwaarder....

https://www.devoordeligstedeurwaarder.n ... schakelen/

Gesloten