LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
maaike maaike
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2020 13:41

Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door maaike maaike »

Mijn vader heeft een canal digitaal recreatieset van iemand overgenomen. Nu willen wij die verkopen aan iemand anders.
Mijn vader heeft de smartcard nooit aangemeld. De vorige eigenaar waar mijn vader dit kastje van heeft overgenomen is helaas overleden. Wij hebben geprobeerd om via een overschrijvingsformulier de set over te schrijven naar de (nieuwe) koper. Volgens een medewerker van Canal Digitaal konden wij op het overschrijvingsformulier vermelden dat de huidige contractant was overleden en kon de nieuwe eigenaar zijn gegevens invullen en dan kon de set overgeschreven worden. Helaas doet Canal Digitaal vreselijk moeilijk nu blijkt dus dat wij alle gegevens van de overleden huidige contractant en overlijdingsakte moeten overhandigen en een handtekening van een naast familielid. Mevrouw is een aantal jaren overleden en er is geen naaste familie bij ons bekend. Dit is toch te belachelijk voor woorden. Wij zitten nu met een canal digitaal recreactieset van 200 Euro waar wij niets mee kunnen. Canal Digitaal is op geen enkele manier genegen ons tegemoet te komen. Als wij geen naaste familie kunnen vinden houdt het op. Mochten wij al familie kunnen traceren dan moeten wij om een kopie overlijdingsakte vragen dit is toch te gek voor woorden.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uw vader had het spul op zijn naam moeten zetten na die overname, nu is het verder jammer.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat de opstelling van Canal Digitaal in uw geval heel vervelend is begrijp ik, maar Canal Digitaal begrijp ik ook. Zij proberen ondubbelzinnig vast te stellen dat er geen sprake is van een gestolen exemplaar dat "witgewassen" wordt. Ik vrees dat uw vader zijn verlies zal moeten nemen.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door anita1971 »

Hoezo is dit belachelijk??
Uw vader had het spul op zijn naam moeten zetten..........

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat TS in zijn recht staat. Een eigenaar mag zijn eigendom verkopen als hij wil. En een eigenaar hoeft niet te bewijzen dat hij het goed niet heeft gestolen. Het gaat niet om een registergoed, dus er is geen eis van inschrijving. CD heeft of had, naar we mogen aannemen, een overeenkomst met de oude en nieuwe eigenaar. Het opnemen van een registratieplicht op straffe van verval van rechten in die overeenkomsten komt voor op de grijze lijst en is daarom vermoedelijk onredelijk bezwaren. Als registratie vanuit technische overwegingen redelijkerwijs noodzakelijk is mag dat niet gebruikt worden om eigendomsoverdracht te frusteren.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er worden helemaal geen smartcards meer uitgegeven. De Ts heeft een abonnement nodig.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door Cro »

alfatrion schreef:
03 jul 2020 21:21
Ik denk dat TS in zijn recht staat. Een eigenaar mag zijn eigendom verkopen als hij wil. En een eigenaar hoeft niet te bewijzen dat hij het goed niet heeft gestolen. Het gaat niet om een registergoed, dus er is geen eis van inschrijving. CD heeft of had, naar we mogen aannemen, een overeenkomst met de oude en nieuwe eigenaar. Het opnemen van een registratieplicht op straffe van verval van rechten in die overeenkomsten komt voor op de grijze lijst en is daarom vermoedelijk onredelijk bezwaren. Als registratie vanuit technische overwegingen redelijkerwijs noodzakelijk is mag dat niet gebruikt worden om eigendomsoverdracht te frusteren.
Volgens mij gaat het hier om de overname van het Canal Digital abonnement en niet zozeer over de eigendomsoverdracht van de hardware. De hardware is immers niet zo spannend. Van de Canal+ site:
Tv-kijken in het buitenland, dat doe je met het Canal Digitaal recreatiepakket
Om op vakantie in het buitenland Nederlandse tv te kijken is het Canal Digitaal recreatiepakket ideaal. Deze recreatieset bestaat uit een schotel en een interactieve tv-ontvanger. Hij is makkelijk mee te nemen: gewoon een kwestie van kabels ontkoppelen, schotel inklappen… en klaar is Kees! Naast de recreatieset heb je een tv-abonnement van Canal Digitaal nodig. Tip: het Recreatie Basis HD-pakket is lekker goedkoop en bevat tijdens het recreatieseizoen alle belangrijke Nederlandse zenders!
Ik snap best dat Canal Digitaal voor de overname of beëindiging van zo'n abonnement wat informatie wil zien van degene op wiens naam het abonnement staat.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag is of de hardware uberhaupt eigendom van de gebruiker is. Werkt Canal Digital niet met huur?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die recreatiesets koop je.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ok, helder. Dan kan je die dus gewoon doorverkopen.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door Cro »

Moneyman schreef:
04 jul 2020 13:38
De vraag is of de hardware uberhaupt eigendom van de gebruiker is. Werkt Canal Digital niet met huur?
De recreatie sets koop je, dat is een pakket met een schotel en een ontvanger, aan die ontvanger moet je echter een abonnement koppelen voordat het werkt.

Hier wat informatie over het overnemen van een abonnement dat hoort bij zo'n set.

https://www.canaldigitaal.nl/blog/contract-overnemen/

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
04 jul 2020 14:16
Ok, helder. Dan kan je die dus gewoon doorverkopen.
Idd maar dat betwist ook niemand volgens mij. Het gaat om het abonnement

sake1987

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door sake1987 »

maaike maaike schreef:
03 jul 2020 13:50
Mevrouw is een aantal jaren overleden en er is geen naaste familie bij ons bekend.
Als mevrouw al een aantal jaren overleden is, heeft het setje dus al die tijd ongebruikt in huis gelegen ?

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door Sira »

Ik zie het probleem niet. Degene die de set gaat gebruiken, moet gewoon een abonnement afsluiten en ontvangt een nieuwe smartcard.
Zelfs al was het mogelijk geweest de oude smartcard te gebruiken, moet u gewoon abonnementsgeld betalen.

Is het overigens niet zo dat wanneer je thuis gebruik maakt van Canal Digitaal, je voor een campingset een kopie (2e) smartcard tegen geringe kosten krijgt?

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Sira schreef:
05 jul 2020 10:30
Ik zie het probleem niet. Degene die de set gaat gebruiken, moet gewoon een abonnement afsluiten en ontvangt een nieuwe smartcard.
Zelfs al was het mogelijk geweest de oude smartcard te gebruiken, moet u gewoon abonnementsgeld betalen.

Is het overigens niet zo dat wanneer je thuis gebruik maakt van Canal Digitaal, je voor een campingset een kopie (2e) smartcard tegen geringe kosten krijgt?
ik maak al jaren gebruik van Canal Digitaal.
De schotel en ontvanger enz. kun je bij hun kopen,maar dat hoeft niet.
ik zou de hele handel kunnen verkopen inc. abonnement,maar dat geld blijft natuurlijk van mijn rekening af gaan.
Dus,ja,duidelijk:nieuw abonnement af sluiten.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door Franskia »

De set bestaat uit de hardware (ontvanger en schotel). Om deze te kunnen gebruiken heb je een abonnement nodig. Als je een set koopt van een ander met de smartkaart, ligt het er aan hoe lang het abonnement van de kaart nog geldig is zodat je tv kunt kijken. Als er met die smartkaart lange tijd niets is gedaan is het abonnement afgelopen en de smartkaart niet meer actief. Je kunt de set dus gewoon verkopen, hebt hierbij niets met canaldigitaal te maken. Wil de nieuwe eigenaar hem kunnen gebruiken moet deze gewoon een abonnement afsluiten bij CD en krijgt hij een nieuwe smartkaart. Is het een ontvanger met een ingebouwde smartkaart, moet deze gewoon op naam van de nieuwe eigenaar geactiveerd worden.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Smartcard Canal Digitaal doorverkopen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

volgens mij kun je ook tijdelijke abbonementen afnemen al of niet bij canal digital specifiek bedoeld voor mensen die graag camperen....

misschien ook wel een optie voor TS....

Gesloten