Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ook al zou u een contract voor onbepaalde tijd hebben, hebt u nog in ieder geval een maand opzegtermijn. En als de cao meer aangeeft, nog meer.

Uw werkgever kan schadevergoeding eisen als u de opzegtermijn niet in acht neemt.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het gaat me er dus in feite om dat er geen contract op tafel ligt en men dus met mijn in conclaaf zou moeten. Overigens heb ik nog meer dan een maand aan vakantieuren open staan en kan de schadevergoeding nooit hoger zijn dan hetgeen mij in die maand uitbetaald zou worden, toch?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
08 jul 2020 16:13
Het gaat me er dus in feite om dat er geen contract op tafel ligt en men dus met mijn in conclaaf zou moeten.

Waarom ben je er zelf niet over in gesprek gegaan dan? Een dergelijke situatie wil je toch niet laten voortduren?
Nijogeth schreef:
08 jul 2020 16:13
Overigens heb ik nog meer dan een maand aan vakantieuren open staan en kan de schadevergoeding nooit hoger zijn dan hetgeen mij in die maand uitbetaald zou worden, toch?
Natuurlijk wel. De schade voor jouw werkgever kan veel groter zijn dan sec jouw te betalen salaris.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou u al die ellende over zich afroepen. Zeg gewoon netjes op.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Geen nieuw contract is automatisch onbepaalde tijd.
Als je een andere baan hebt, hanteer een normale opzegtermijn: nog 1-2 weken werken, daarna officieel met vakantie en einde vakantie is datum uit dienst.
Bespreek met je nieuwe werkgever met hoeveel vakantiedagen je wilt starten. Begin je met 10 dagen, dan begint je dienstverband officieel 2 weken later. Dat kan ook, omdat je nog bij het vorige bedrijf in dienst was.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
08 jul 2020 16:19
Nijogeth schreef:
08 jul 2020 16:13
Het gaat me er dus in feite om dat er geen contract op tafel ligt en men dus met mijn in conclaaf zou moeten.

Waarom ben je er zelf niet over in gesprek gegaan dan? Een dergelijke situatie wil je toch niet laten voortduren?
Nijogeth schreef:
08 jul 2020 16:13
Overigens heb ik nog meer dan een maand aan vakantieuren open staan en kan de schadevergoeding nooit hoger zijn dan hetgeen mij in die maand uitbetaald zou worden, toch?
Natuurlijk wel. De schade voor jouw werkgever kan veel groter zijn dan sec jouw te betalen salaris.
1. Simpel, ik heb meerdere keren aangegeven met mijn leidinggevende in gesprek te willen. Dit is toegezegd, er werd zelfs een termijn afgesproken (toevallig viel dit samen met mijn quarantaine), maar ik moest er elke keer achteraan want hij heeft het druk en dat gesprek heeft nog niet plaats gevonden. En in gesprek gaan over opzeggen, dat ga ik pas doen als ik zekerheid heb, maar waarschijnlijk betekent dat wel dat ik 1 augustus bij die nieuwe werkgever zal moeten beginnen.

2. Nee, volgens de brochure op https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... er-ontslag is de schadevergoeding gelijk aan het loon tot de opzegtermijn bij het negeren van de opzegtermijn.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij arbeidsovereenkomsten gaat de opzegtermijn vaak pas in bij de nieuwe kalendermaand. Dus in juli opzeggen betekent bij een maand opzegtermijn per 1 september beschikbaar. Zo was het bij mij altijd geregeld.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
08 jul 2020 16:39
2. Nee, volgens de brochure op https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... er-ontslag is de schadevergoeding gelijk aan het loon tot de opzegtermijn bij het negeren van de opzegtermijn.
Dat is -zo algemeen gesteld- onjuist. Je link verwijst niet naar iets specifieks, dus ik weet niet waar je je op baseert. Sowieso is de informatie waar je naar verwijst gebaseerd op oude wetgeving en dus niet meer geldend.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ho, verkeerde link. https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... ontslag-wn
Daar staat een brochure, waarvan ik nu zie dat die tot 1-1-2020 geldig is. Maar de huidige regelgeving zie ik niet.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waar jij naar verwijst, is de gewone arbeidsrechtelijke vergoeding. Ik heb het over de schadevergoeding die een werkgever kan vorderen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nijogeth schreef:
05 jul 2020 21:46
Oh, nu willen ze in de formule 1 meer diversiteit hebben en moeten er meer zwarte coureurs komen. Allemaal leuk en aardig, maar hoor je daar niet gewoon altijd vanwege kwaliteit te worden gekozen (of vanwege het idioot hoge sponsorgeld dat je meeneemt)? Op de korte termijn is dit natuurlijk niet haalbaar, daar zal een lang opleidingstraject achter moeten zitten om donkere rijders op het juiste niveau te krijgen.

Is het daarom geen idee om in de tussentijd wat blanke coureurs zwart te schminken, zodat er ook op de korte termijn wat meer diversiteit is?
Straks verbieden ze ook nog om wit te werken . :shock:

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zwart werken mocht al niet. Vandaar dat men ook zo'n aanstoot neemt aan zwarte piet, want die werkt wel en nog zwart ook.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
08 jul 2020 16:26
Geen nieuw contract is automatisch onbepaalde tijd.
Als je een andere baan hebt, hanteer een normale opzegtermijn: nog 1-2 weken werken, daarna officieel met vakantie en einde vakantie is datum uit dienst.
Bespreek met je nieuwe werkgever met hoeveel vakantiedagen je wilt starten. Begin je met 10 dagen, dan begint je dienstverband officieel 2 weken later. Dat kan ook, omdat je nog bij het vorige bedrijf in dienst was.
Ik hoef niet per se vakantiedagen op te nemen bij mijn nieuwe werkgever. Alleen het vriendenweekend later dit jaar. Ik heb overigens even uitgerekend. Ik heb nog geen volle week opgemaakt van mijn 26 vakantiedagen, zelfs maar 4 dagen. Laat augustus nu 4 weken hebben en een zaterdag (1) en maandag (31), dus precies de 22 dagen die ik over heb. Perfect dus. Nu morgen maar even de details gaan doorspreken met mijn hopelijk toekomstige werkgever. Gelukkig werkt deze niet op zaterdagen, dus kunnen ze mij ook niet voorliegen door te zeggen dat ik geen zaterdagen hoef te werken en me vervolgens ineens alle zaterdag in te plannen (wat eigenlijk niet gaat met mijn taken bij de voetbalclub).

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ach, een paar vakantiedagen op voorraad is nooit verkeerd. Als je de hele maand augustus op papier 2 werkgevers hebt, geef dan bij je nieuwe werkgever de loonheffingskorting twee keer op. Over augustus 'nee' en per 1 september, als je uit dienst bent bij je huidige bedrijf, een 'ja'. Op deze manier lijkt bij de belastingdienst alles perfect in orde, hoef je in 2021 niets extra te betalen.


Tussendoor vandaag meegekregen waarom de sauna in de buurt nog dicht blijft. De now-regeling lijkt de aanleiding, maar het personeel zit op de Canarische eilanden en is daar tot de derde week van augustus aan het werk. Tja, wie kan, die kan.

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede morgen beste mensen van het forum.

Ik heb aandelen van het bedrijf Opgen.
Ze kwamen 2 dagen geleden met een persbericht (in het Engels)
kan iemand vertellen in het kort waar het over gaat?

http://ir.opgen.com/news-releases/news- ... nal-eur-50

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ridder777, als je rechtsboven op die 3 puntjes op ' vertalen ' klikt , komt de tekst in het Nederlands.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Welke drie puntjes? :wink: Hangt er maar net vanaf met welke browser je kijkt.

Ridder, kopieer de tekst en plak ‘m op www.deepl.com/translate. Dan weet je alles.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Met Google vertalen kom ik er totaal niet wijs uit... :(

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik gok Ridder evenmin - en da’s niet handig als je er wel aandelen hebt...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

:wink: als ik op zijn link klik, verschijnt die lap tekst in het Engels , dan zie ik op mijn tablet rechtsboven 3 puntjes , daarop klikken dan verschijnt oa het woordje vertalen.
Onderaan kun je dan voor Nederlands kiezen .

Plaats reactie