LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
kerstkampioen
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jan 2012 23:08

Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door kerstkampioen »

De webwinkel Sunspecs doet het voorkomen alsof ze producent zijn van zonnebrillen maar het enige dat ze doen is bestellen in China tegen een voor hen veel lagere prijs.
Stom van mij om dat te laat te zien... maar goed, ik probeer nu contact met hen te krijgen naar ze reageren helemaal nergens meer op. Het lijken oplichters die geld binnen harken en daarna niets meer doen. Ik kan natuurlijk retourneren (als ik de bril ooit krijg) maar ik vermoed dat ze mijn geld nooit terug gaan betalen

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het zou zomaar kunnen. Of het is een dropshipper, en de levertijd is een week of zes, rechtstreeks van Aliexpres naar U.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dit is een dropshipper. U mag hopen dat u het chinese prul binnen enkele weken krijgt toegestuurd. Retourneren zal wel naar China moeten. Bespaar u die moeite en kosten en beschouw dit als duur leergeld. Op Ali zal dit ding waarschijnlijk een fractie kosten van wat u heeft betaald.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Retour kosten zijn NL tarief, vaak vele malen hoger dan product waard is.

En slechte bereikbaarheid, vele goede bedrijven trekken wegens vele Covid19 gezeur en enige dagen later klagers de telefoon er ook uit.

Zelf had ik iets besteld op Ali Ex... maar de 6 weken werd 11 weken, na 7½ week gemeld en binnen 3 dagen geld terug.
Gister toch keurig ontvangen en nu melde ik me daar weer om nogmaals te betalen, perfect product en zit al in mijn auto!

Ja, ik wacht dan wel 11 in plaats van maximaal 6 weken maar ik betaal nu wel netjes zoals het hoorde.
Ook een ***** reactie op hun site.

En mijn zonnebril?
Ja, maar hier is geen bril in de kleur van mijn Auto te koop!
Keurig en snel vorige jaar geleverd en de kwaliteit valt erg mee, nog schadevrij in hoesje en niets mis mee.

Meer keuze en ik denk dat vele brillen winkels gek zouden worden als ik een zonnebril in bijna de kleur van mijn auto wilde....
Gewoon online gevonden en niet eens voor mijn speciaal gemaakt, dat kan daar namelijk ook.

Hoewel vele hier negatief zijn, ik weet dat juist deze Drop winkeltjes juist meer keuze en bijzondere dingen kunnen leveren.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door tampie74 »

@breier KVK nummer staat in algemene voorwaarden. Adres staat er ook bij. Is een woonhuis.

https://www.google.nl/maps/@51.6074364, ... 312!8i6656

Is een prachtig woonhuis

fofofo1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2020 16:16

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door fofofo1966 »

Bericht n.a.v. mijn verozke om reactie is steeds hetzelfde:
Onze levertijd bedraagt normaal gesproken 7-15 werkdagen,

Echter kampen wij momenteel met een vertraging bij onze leverancier ivm de corona maatregelen.
Onze levertijd kan hierdoor helaas een aantal dagen langer duren.

Wij doen ons best alles zo spoedig mogelijk te leveren en hopen op begrip voor de situatie.

We hebben nog geen fysieke winkel of kantoor, wij zijn uitsluitend online actief!

Wil je toch controleren of je bestelling goed is doorgekomen? Dan kan je hier het order nummer + e-mail adres invullen.


Als ik mijn order nummer bekijk staat er DELIVERED! bij Het zijn echt OPLICHTERS. Ik kan dus fluiten naar mijn geld of bestelling

kerstkampioen
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jan 2012 23:08

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door kerstkampioen »

Ik heb de afgrijselijke bril ontvangen en direct geretourneerd. Uiteraard kosten gemaakt Maar ben heel benieuwd of ze nu wel gaan reageren. Retouradres is WorldWatchers Stationsstraat 5 5281 GA Boxtel, wsch onderdeel van deze prutsonderneming. Heb een track and trace code waardoor ik kan zien dat het pakketje is afgeleverd.
Bovendien een melding gedaan bij de ACM over hef feit dat hun site suggereert dat ze zelf brillen (Laten) ontwikkelen en produceren. Dat is misleiding en de ACM gaf aan er in te duiken...

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door Moneyman »

kerstkampioen schreef:
08 jul 2020 22:27
Ik heb de afgrijselijke bril ontvangen en direct geretourneerd.
Wat is nou eigenlijk je probleem? Je wilde die bril, je ontvangt 'm ook gewoon, en nu is'tie ineens "afgrijselijk"?

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door pieterenien »

Wij leerden het 60 jaar geleden al: Goedkoop is duurkoop!

HansdenVB

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door HansdenVB »

kerstkampioen schreef:
08 jul 2020 22:27
Ik heb de afgrijselijke bril ontvangen en direct geretourneerd. Uiteraard kosten gemaakt Maar ben heel benieuwd of ze nu wel gaan reageren. Retouradres is WorldWatchers Stationsstraat 5 5281 GA Boxtel, wsch onderdeel van deze prutsonderneming. Heb een track and trace code waardoor ik kan zien dat het pakketje is afgeleverd.
Bovendien een melding gedaan bij de ACM over hef feit dat hun site suggereert dat ze zelf brillen (Laten) ontwikkelen en produceren. Dat is misleiding en de ACM gaf aan er in te duiken...
Onzin de ACM laat nooit weten of ze onderzoek gaan doen of niet je krijgt enkel een ontvangstbevestiging waar dit gewoon instaat.

kerstkampioen
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jan 2012 23:08

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door kerstkampioen »

De bril was compleet anders dan het plaatje, bovendien bij het vervoer volgens mij geplet waardoor die een rare vorm heeft gekregen. Ik hoop dat de ACM ingrijpt, dit zijn oplichters. Retouradres klopt volgens mij ook nie met de opgegeven naam. Binnenkort eens op bezoek op Broxven 1 in Esch (vestiging volgens KVK) woon ik redelijk dichtbij. Eens vragen hoe het nou zit 🙃

kerstkampioen
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jan 2012 23:08

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door kerstkampioen »

@moneyman: probleem is dat ik het wettelijk recht heb om iets wat me niet bevalt terug te sturen en vervolgens mijn geld terug te krijgen maar dat deze oplichters dat weigeren door nergens op te reageren. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door Moneyman »

kerstkampioen schreef:
09 jul 2020 10:08
@moneyman: probleem is dat ik het wettelijk recht heb om iets wat me niet bevalt terug te sturen en vervolgens mijn geld terug te krijgen maar dat deze oplichters dat weigeren door nergens op te reageren. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Wel als je nalaat gewoon gelijk het hele verhaal te vertellen inderdaad.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kerstkampioen schreef:
08 jul 2020 22:27
Bovendien een melding gedaan bij de ACM over hef feit dat hun site suggereert dat ze zelf brillen (Laten) ontwikkelen en produceren. Dat is misleiding en de ACM gaf aan er in te duiken...
Ik kijk op https://sunspecs.nl/ maar zie nergens die suggestie gewekt worden. Jammer dat je de ACM lastig valt met dit soort onbenullige dingen. Ook roep je allemaal zaken maar de webwinkel heeft je gewoon de bril geleverd en dat jij hem nu lelijk vind is puur smaak, dit zegt niets over de bril en de kwaliteit ervan.

We zijn erg negatief over dropshippers, maar vergeet niet dat een winkel als de Action (of vele andere winkels) precies hetzelfde doen. Zij kopen in China goedkoop in en verkopen daarna de producten op de Nederlandse markt, hierbij maken ze wat meer marge op het product en daarmee betalen ze hun personeel, huur en houden ze nog een aardig zakcentje over.

Dropshipper doen indirect hetzelfde, ze kopen in en laten het direct vanuit de leverancier toesturen. Ze rekenen een marge waarmee ze hun kosten dekken en de consumentenbescherming moeten bieden die je in NL hebt.

In dit geval blijf je ze maar oplichters noemen, maar je hebt de bril ontvangen. Je oorspronkelijke bericht was dus gewoon smaad/laster. Nu heb je gisteren de bril ontvangen en direct retour gestuurd en je blijft ze oplichters noemen terwijl je helemaal niet weet of ze niet terug betalen, immers hebben ze hier wettelijk 14 dagen na de retour ontvangt voor om dit te regelen. Je roept dus veel maar er klopt weinig van.

Dreigen om op het adres langs te gaan is compleet zinloos. Je maakt wel een enorm drama van je eigen fout om iets op een vage website te gaan bestellen.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door de auditu »

Zoals eerder is gesuggereerd: Laat het los en ga door met uw leven.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door juliomariner »

En dat klopt dus niet. Dropshippers kopen niet in, geven geen service en bij retouren geven ze niet thuis. Vaak gaat het om artikelen zonder CE. DAt zul je bij de Action niet vinden.
Het Action argument wordt door dropshitters altijd wel gebruikt maar dat is gewoon stierepoep.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

juliomariner schreef:
09 jul 2020 10:35
En dat klopt dus niet. Dropshippers kopen niet in, geven geen service en bij retouren geven ze niet thuis. Vaak gaat het om artikelen zonder CE. DAt zul je bij de Action niet vinden.
Het Action argument wordt door dropshitters altijd wel gebruikt maar dat is gewoon stierepoep.
Je hebt ook dropshippers die wel gewoon service verlenen, maar daar zal je hier weinig over lezen.

In dit geval gaat TS al compleet los met allemaal aannames zonder dat we weten of hiervan wel sprake is. De kans is aanwezig, maar tot op heden is het enkel zijn onderbuik en niet op feiten gebaseerd.

Vrijwel alles van de Action is ook op Ali Express te vinden voor een lagere prijs. En die materialen zullen gewoon uit dezelfde productie komen. Bij de Action heb je het echter meteen, met wettelijke garantie e.d.

Het is dus geen argument voor dropshippers, maar een weerlegging dat ze meer vragen voor een product t.o.v. Ali Express dat is gewoon logische.

Alles is simpel te voorkomen dus niet op elke facebook advertentie te drukken en een beetje na te denken i.p.v. blind te bestellen. Normaal EUR 50,00 en nu EUR 24,99 dan kun je nadenken waarom is het nu de helft goedkoper?

Het internet is een open omgeving en dat brengt veel voordelen mee maar ook risico's.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door juliomariner »

De meeste artikelen (vooral de decoratie artikelen) bij de Action staan niet op Ali. Ik heb dit met de Ali app geprobeert bij een stuk of 10 artikelen van de Action (mijn vrouw is een Action fan) maar deze zijn op Ali niet te vinden. De Action laat de meeste dingen exclusief voor hen in grote hoeveelheden in China maken. Deze komen dus ook gewoon niet op Ali. Doordat ze zo grote hoeveelheden inkopen kunnen ze dus ook exclusiviteit eisen

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door Methusalah »

sylvesterb schreef:
09 jul 2020 10:13
kerstkampioen schreef:
08 jul 2020 22:27
Bovendien een melding gedaan bij de ACM over hef feit dat hun site suggereert dat ze zelf brillen (Laten) ontwikkelen en produceren. Dat is misleiding en de ACM gaf aan er in te duiken...
Ik kijk op https://sunspecs.nl/ maar zie nergens die suggestie gewekt worden. Jammer dat je de ACM lastig valt met dit soort onbenullige dingen. Ook roep je allemaal zaken maar de webwinkel heeft je gewoon de bril geleverd en dat jij hem nu lelijk vind is puur smaak, dit zegt niets over de bril en de kwaliteit ervan.

We zijn erg negatief over dropshippers, maar vergeet niet dat een winkel als de Action (of vele andere winkels) precies hetzelfde doen. Zij kopen in China goedkoop in en verkopen daarna de producten op de Nederlandse markt, hierbij maken ze wat meer marge op het product en daarmee betalen ze hun personeel, huur en houden ze nog een aardig zakcentje over.

Dropshipper doen indirect hetzelfde, ze kopen in en laten het direct vanuit de leverancier toesturen. Ze rekenen een marge waarmee ze hun kosten dekken en de consumentenbescherming moeten bieden die je in NL hebt.

In dit geval blijf je ze maar oplichters noemen, maar je hebt de bril ontvangen. Je oorspronkelijke bericht was dus gewoon smaad/laster. Nu heb je gisteren de bril ontvangen en direct retour gestuurd en je blijft ze oplichters noemen terwijl je helemaal niet weet of ze niet terug betalen, immers hebben ze hier wettelijk 14 dagen na de retour ontvangt voor om dit te regelen. Je roept dus veel maar er klopt weinig van.

Dreigen om op het adres langs te gaan is compleet zinloos. Je maakt wel een enorm drama van je eigen fout om iets op een vage website te gaan bestellen.

Ik zie die suggestie wel staan hoor als jij naar 'Over ons' toe gaat: Bij SunSpecs is het onze missie om zonnebrillen te maken voor élke situatie.

kerstkampioen
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jan 2012 23:08

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door kerstkampioen »

@sylvesterb: als ik al 5 beschaafde berichten heb gestuurd aan deze idioten en geen enkel antwoord krijg, laat staan mijn geld terug: dan noem ik ze alvast maar oplichters.
Bovendien hebben ze meer dan de door jou genoemde 14 dagen om mij geld terug te betalen dus daar weet je blijkbaar ook niet alles van...

Als je site van Sunspecs opent, zie je direct vermeld dat ze pretenderen zonnebrillen te maken. Dat is het punt waarop Ik in mijn melding bij de ACM de nadruk heb gelegd.

Maar goed, blijkbaar had je één van hun brillen op toen je de site bekeek.

En ik dreig helemaal nergens mee, ik mag toch best in real life dezelfde vraag stellen die ik al een paar keer digitaal heb gesteld? Uiteraard houd ik keurig1,5 meter afstand.

Gesloten