LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket van PostNL komt niet aan

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Marjanvl
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2020 16:59

Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door Marjanvl »

Mijn Klacht
Op 15 april heb ik een pakket verzonden. Betrof een retourzending.
Pakket is nooit aangekomen en contact met PostNL is een regelrecht drama. Uiteindelijk op 26 april per Messenger contact gehad. Nietszeggende antwoorden en uiteindelijk wordt op woensdag 24 JUNI toegegeven dat alle aan mij toegezegde handelingen dus niet zijn uitgevoerd.
Inmiddels is de track en trace-code vervallen zonder dat na te gaan is waar het pakket is.
De waarde van het pakket bedraagt € 205,95 en PostNL vergoedt het niet omdat het niet aangetekend verstuurd is.
Pakket is nog steeds niet terecht en ik wil dat PostNL toch de waarde vergoedt.
Mocht het pakket nog een keer boven water komen dan kan het niet meer retourgezonden worden vanwege de het verlopen van de reactietermijn.

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door riddert »

Wat je nog wel kunt doen zijn je verzendkosten terugvragen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door Moneyman »

Marjanvl schreef:
08 jul 2020 17:05
De waarde van het pakket bedraagt € 205,95 en PostNL vergoedt het niet omdat het niet aangetekend verstuurd is. Pakket is nog steeds niet terecht en ik wil dat PostNL toch de waarde vergoedt.
Ik snap dat je dat wilt, maar dat gaat niet gebeuren. PostNL hoeft op grond van de wet de waarde niet te vergoeden.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door Dirkie »

Marjanvl schreef:
08 jul 2020 17:05
..De waarde van het pakket bedraagt € 205,95 en PostNL vergoedt het niet omdat het niet aangetekend verstuurd is.
Pakket is nog steeds niet terecht en ik wil dat PostNL toch de waarde vergoedt....
Helaas jammer enz enz.
U kunt PostNL spammen tot U een ons weegt maar u krijgt hooguit alleen de verzendkosten terug. Dat staat in hun voorwaarden waar U mee akkoord gegaan bent. Staat op het afgifte bewijsje.
En ik spreek uit ervaring overigens.

sweet_devil8
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 20:44

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door sweet_devil8 »

Post NL heeft een inspanningsverplichting, geen leververplichting. Ik spreek ook uit ervaring dat ik alleen verzendkosten terug heb gehad nadat ze m'n dure Nikies kwijt waren geraakt bij de retourzending.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sweet_devil8 schreef:
09 jul 2020 16:28
Post NL heeft een inspanningsverplichting, geen leververplichting. Ik spreek ook uit ervaring dat ik alleen verzendkosten terug heb gehad nadat ze m'n dure Nikies kwijt waren geraakt bij de retourzending.
Waarbij jezelf hebt gekozen om dit niet verzekerd te versturen. Ik snap niet waarom je een pakket met een hoge waarde zonder enige verzekering verstuurd, dat is vragen om ellende.

Ik werkte 20 jaar geleden bij een bedrijf wat zakcomputers maakte (voor de smartphone tijd) wij verstuurde alles zonder bedrijfsnaam omdat met bedrijfsnaam de parketten gewoon verdwenen. Bij PostNL is hierin weinig veranderd en als je iets stuurt naar Nike met als bezorgnaam "Nike" dan is de kans gewoon aanwezig dat het pakket kwijt raakt. Daarom moet je dit soort zaken gewoon verzekeren.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe hebt het verzonden? Hebt u de opdracht gegeven, of is dit vanuit de verkoper gegaan? Als u een retourticket gekregen hebt, dit op de doos moest plakken en dat simpelweg moest afgeven bij de PostNL punt, dan bent u niet de verzender. In dat geval loopt de verkoper het risico.
Als u zelf de retour moest verwerken bent u verantwoordelijk. En dat wil inderdaad zeggen alleen de verzendkosten terug krijgen.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
09 jul 2020 17:14
Als u een retourticket gekregen hebt, dit op de doos moest plakken en dat simpelweg moest afgeven bij de PostNL punt, dan bent u niet de verzender.
Zeker wel. Een verzender is iemand die dingen verzend en een ontvanger is iemand die ontvangt. Je bent in de war met de opdrachtgever. Bij een herroeping blijft de verzender aansprakelijk, ook als hij gebeuik heeft gemaakt van een retourlabel.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

alfatrion schreef:
09 jul 2020 23:40
NeoDutchio schreef:
09 jul 2020 17:14
Als u een retourticket gekregen hebt, dit op de doos moest plakken en dat simpelweg moest afgeven bij de PostNL punt, dan bent u niet de verzender.
Zeker wel. Een verzender is iemand die dingen verzend en een ontvanger is iemand die ontvangt. Je bent in de war met de opdrachtgever. Bij een herroeping blijft de verzender aansprakelijk, ook als hij gebeuik heeft gemaakt van een retourlabel.
Je zult vast gelijk hebben maar ik kan mij herinneren eens ergens gelezen te hebben dat als de leverancier de vervoerder kiest en je een label geeft hij ook verantwoordelijk is op het moment dat jij het afgegeven hebt. Weet je het echt heel zeker?

Ik ben toch maar even gaan zoeken en je hebt gelijk, de klant is verantwoordelijk, ook als je gebruik maakt van een retourlabel. Weer wat geleerd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door hebra98 »

U kunt even kijken bij klacht.nl. Daar staan heel veel klachten, zeker met PostNL.

Ik denk zelf dat, als je een retour label gebruikt en het pakket hebt afgegeven op het postnl punt en je hebt het verzendbewijs ontvangen dat het verder de verantwoording is van postnl en de leverancier. Want de leverancier heeft hier ook gekozen, met het type van retour (verzekerd, aangetekend of cheap), wat zijn schade zou kunnen zijn. En met postnl..... Tja..

U heeft bij deze verzending (denk ik) niet de keuze om de verzending te verzekeren.
Of kun je bij retourzending (ook) alleen de verzekering betalen?

Als u heeft betaald voor de retourzending, is het een ander verhaal, uiteraard.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
10 jul 2020 08:52
Ik denk zelf dat, als je een retour label gebruikt en het pakket hebt afgegeven op het postnl punt en je hebt het verzendbewijs ontvangen dat het verder de verantwoording is van postnl en de leverancier.
Dat kan je wel denken, maar is -zoals al aangegeven- onjuist.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je bij Bonprix iets terugzendt op de juiste wijze en met een retourlabel neemt Bonprix de verantwoording, als het kwijtraakt.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
10 jul 2020 09:48
Als je bij Bonprix iets terugzendt op de juiste wijze en met een retourlabel neemt Bonprix de verantwoording, als het kwijtraakt.
Waar baseer je dat op? In hun Algemene Verkoopvoorwaarden staat (in art. 8 lid 4) iets anders.
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
(en onder die "juiste uitoefening valt het terugzenden, zoals genoemd in het daaraan voorafgaande lid 3):
De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Praktijkervaring. Ik heb een keer iets teruggestuurd wat kwijtraakte, maar ik hoefde dat niet te betalen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door Moneyman »

Oftewel: coulance. Dat biedt geen garantie voor overige gevallen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door hebra98 »

Marjanvl schreef:
08 jul 2020 17:05
Mijn Klacht
Op 15 april heb ik een pakket verzonden. Betrof een retourzending.
Pakket is nooit aangekomen en contact met PostNL is een regelrecht drama. Uiteindelijk op 26 april per Messenger contact gehad. Nietszeggende antwoorden en uiteindelijk wordt op woensdag 24 JUNI toegegeven dat alle aan mij toegezegde handelingen dus niet zijn uitgevoerd.
Inmiddels is de track en trace-code vervallen zonder dat na te gaan is waar het pakket is.
De waarde van het pakket bedraagt € 205,95 en PostNL vergoedt het niet omdat het niet aangetekend verstuurd is.
Pakket is nog steeds niet terecht en ik wil dat PostNL toch de waarde vergoedt.
Mocht het pakket nog een keer boven water komen dan kan het niet meer retourgezonden worden vanwege de het verlopen van de reactietermijn.
>>
Heeft u het pakket gratis terug gezonden naar de verkoper of moest u zelf kosten maken om dit pakket terug te sturen?
En wat bedoelt u precies met "de track en trace code is vervallen"?
Volgens mij moet je deze heel lang nog kunnen checken, u moet alleen wel de tracking i.c.m. postcode van de verkoper/ontvanger gebruiken.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
10 jul 2020 10:24
Oftewel: coulance. Dat biedt geen garantie voor overige gevallen.
Geen idee. Het is me maar één keer overkomen. En toen de retour maar niet mijn account geboekt werd heb ik gebeld. Moest het verzendbewijs scannen en opsturen, dan zou mijn rekening gecrediteerd worden. En dat gebeurde ook.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Pakket van PostNL komt niet aan

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Mijn spreekwoordelijke broek zakte af. Wat weet die meneer wat hier op het forum blijkbaar niet bekend is? (tweede item)
https://www.kijk.nl/programmas/mr-frank ... cQgFHJMr7I

Gesloten