LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor sterkeschoenen.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
tvalebeek
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 nov 2010 19:48

Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door tvalebeek »

Ik wil hier iedereen waarschuwen voor de internetwinkel sterkeschoenen.nl
22 mei heb ik daar een bestelling geplaatst t.w.v. 59,95 en direct via ideal betaald. Levering de volgende dag.
Daarna verschillende keren geprobeerd met ze in contact te komen. De chatfunctie staat wel aan. Maar meestal krijg je daar niemand te spreken. Als je al iemand spreekt, dan doen ze allerlei beloften die ze vervolgens weer niet nakomen. Ik heb een verzoek tot geldteruggave ingediend, maar ook daar reageren ze niet op.
Op email wordt ook niet serieus gereageerd. Ik ben nu al 7 weken hiermee bezig. Vandaag ga ik digitaal aangifte doen van internetoplichting. Ik wil andere potentiële kopers waarschuwen voor deze site. Tevens roep ik anderen op die ook door hen benadeeld zijn zich bij mij te melden ivm mijn aangifte van internetoplichting.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

breien schreef:
10 jul 2020 16:45
U ontvangt de volgende dag de schoenen, maar wil wel het geld retour hebben.
Heel begrijpelijk.
Nee, het bedrijf beloofd de volgende dag te leveren....

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door Redfloor »

Als ik google zie ik een heleboel bedrijfjes op dit adres staan. Veel 'koopjes-sites' en 'een product winkels'. Ook een vormgevingsbureau. Zowel bedrijfsadres als vestigingsadres via kvk zijn gelijk. Dit bureau heeft wel een telefoonnummer... https://bokmedia.nl/contact/

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door caruso »

Is gewoon een dropshipper die de zooi uit China bestelt en jou daarvoor veel te veel laat betalen....
Site staat bol van onwaarheden, verzinsels en valse reviews.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

7 dagen in de week geopend, het adres is van een bedrijf die opslaglocaties verhuurt. Het KVK nummer geeft een ander adres, een woonhuis. Herroepingsrecht doen ze niet aan, tegen de wet dus.

Oftewel, zat rode lampen om maar NIET te willen bestellen daar. Leren mensen het nu nooit?

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Duidelijk een dropshipper. Heeft volgens mij op facebook al bij Aliversusderest gestaan

Moneyman
Berichten: 30040
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Irene van Houte schreef:
10 jul 2020 16:56
breien schreef:
10 jul 2020 16:45
U ontvangt de volgende dag de schoenen, maar wil wel het geld retour hebben.
Heel begrijpelijk.
Nee, het bedrijf beloofd de volgende dag te leveren....
Dat staat er niet : :wink: zo zie je maar hoe belangrijk helder communiceren is.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door omega19 »

Er staan wel 15 ongedateerde en lovende recensies op hun site, met allemaal een soortgelijke en zelfde formaat foto.
Dit moet wel zuivere koffie zijn.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
10 jul 2020 20:43
Irene van Houte schreef:
10 jul 2020 16:56
breien schreef:
10 jul 2020 16:45
U ontvangt de volgende dag de schoenen, maar wil wel het geld retour hebben.
Heel begrijpelijk.
Nee, het bedrijf beloofd de volgende dag te leveren....
Dat staat er niet : :wink: zo zie je maar hoe belangrijk helder communiceren is.
Ik zie toch echt 'vandaag besteld, morgen in huis' staan. Lees je dat dan echt anders dan ik?

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door cherokee »

Er staat "Indien voorradig, morgen in huis" .............tsja, dat "indien voorradig" ................ Dat lezen wij dus anders ja.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, ik klikte een paar schoenen aan en daar stond dus bij 'vandaag besteld, morgen in huis'. Niet 'indien voorradig'.

Moneyman
Berichten: 30040
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
10 jul 2020 21:57
Moneyman schreef:
10 jul 2020 20:43
Irene van Houte schreef:
10 jul 2020 16:56
Nee, het bedrijf beloofd de volgende dag te leveren....
Dat staat er niet : :wink: zo zie je maar hoe belangrijk helder communiceren is.
Ik zie toch echt 'vandaag besteld, morgen in huis' staan. Lees je dat dan echt anders dan ik?
Ik lees de OP (want daar ging het over), jij de website.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

omega19 schreef:
10 jul 2020 21:45
Er staan wel 15 ongedateerde en lovende recensies op hun site, met allemaal een soortgelijke en zelfde formaat foto.
Dit moet wel zuivere koffie zijn.
>>
Ook heel betrouwbaar als deze door de webmaster zelf geplaatst moet worden.
Maar natuurlijk zet je daar ook ontevreden klanten neer.
Misschien een goed idee je review naar ze te sturen dat je met lege handen / op je sokken staat.

Even zien of die geplaatst wordt. :evil:

tvalebeek
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 nov 2010 19:48

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door tvalebeek »

Een update na een aantal verrassende ontwikkelingen.

Ruim een week geleden plaatse ik dit artikel. Overigens wel nadat ik ze aan aantal dagen daarvoor nog de kans had gegeven om deze kwestie op te lossen.
Maar op vrijdag heb ik dit artikel toch geplaatst en heb online aangifte gedaan van internetoplichting. Overigens is het doen van een dergelijke aangifte nog net zo heel gemakkelijk. Je moet eerst een aantal vragen beantwoorden, en pas daarna krijg je te horen of jouw cases geschikt is voor aangifte. Dit bleek dus het geval. Ik heb daarop een link naar dit artikel en het aangiftenummer gestuurd naar sterkeschoenen. Plotseling bleken ze wel te kunnen reageren. Ik werd gebeld door iemand die zich voordeed als de manager van deze zaak. Hij vertelde mij dat hij de hele kwestie uiterst vervelend vond en wilde die snel oplossen. Hij stelde mij voor om per direct het door mij betaalde bedrag terug te betalen en ter compensatie voor het geleden ongemak zouden we toch een paar schoenen thuisgestuurd krijgen. Omdat ik deze reactie wel kon waarderen, heb ik toen toegezegd dat ik de aangifte zou intrekken zodra het geld op mijn rekening zou staan. Zodra we de schoenen hadden, zou ik ook proberen dit artikel te verwijderen. In eerste instantie schenen ze nu wel hun afspraken na te komen. Binnen enkele minuten stond het geld op mijn rekening en ik kreeg een email met daarin een verzendlabel. Daarop heb ik de aangifte ingetrokken. Zondag werd ik al gebeld door dezelfde man die me vroeg waarom ik het artikel nog niet had laten verwijderen. Ik vertelde hem dat de afspraak was dat ik dit pas zou doen als ik de schoenen thuis had. In het verzendlabel wat ik vrijdag kreeg stond dat het pakket zaterdag bezorgd zou worden. Maandag had ik het pakket nog niet en was het verzendlabel gewijzigd in bezorging op dinsdag. Op dinsdag nog geen pakketje en het verzendlabel gewijzigd in bezorging op woensdag. Op woensdag enz enz. Nu staat op het verzendlabel dat de leveringsdatum onbekend is ( nog niet geleverd bij postnl ). Maar ondertussen zijn mijn vrouw en ik al een aantal keren gebeld door deze manager. Hij dreigt nu met aangifte tegen mij wegens het doen van een valse aangifte en laster. Gelukkig heb ik alle mails e.d. bewaard. Hij zegt nu dat de verzending van de schoenen onder een andere afdeling valt en dat hij daar: "niet over gaat".
Het lijkt er dus op dat deze zaak nog een vervelend staartje gaat krijgen. Gelukkig heb ik een goede rechtsbijstandverzekering. Maar vervelend blijft het natuurlijk wel dat die man uitingen doet die door mij als bedreigend ervaren wordt.
Al met al dus geen internetoplichting maar wel een super slechte ervaring bij een dubieus bedrijf.
Heeft iemand ooit te maken gehad met een dergelijke aangifte van een bedrijf?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door thecure »

Niet laten intimideren, smaad of laster is zeker geen sprake van.
Zolang je de waarheid verteld hoe het gegaan is en je hebt daar alle bewijs van, kunnen ze je nooit wat maken.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door mahadma »

U heeft in elk geval het geld retour. Die schoenen zullen zo te zien niet meer als een "aanmelding" zijn en blijven. Bewaar alle info op email en installeer een gratis telefoon opname app. Schakel als je gebeld wordt op je landlijn door naar je mobiel met de app. Die mag je juridisch gebruiken en hoef je niet te melden dat er opgenomen wordt, alsmede is is dit een geaccepteerd bewijs bij de rechtbank.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »


Womo
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2010 08:14

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door Womo »

En op Ali te koop voor ca € 20 inclusief verzendkosten 😉

tlakha
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2020 23:50

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door tlakha »

Beste tvalebeek,

Je bent zeker niet de enige, heeft u toevallig de nummer van deze onbeschofte bedrijf.

Alvast bedankt.

edwin.janssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2020 14:14

Re: Pas op voor sterkeschoenen.nl

Ongelezen bericht door edwin.janssen »

Heb je voor mij toevallig ook het telefoon nummer want ik heb tot op heden ook geen contact gehad met dit bedrijf en op het adres krijg je inderdaad ook niks gevonden

Gesloten