LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement overname sportschool

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Shanicew
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2020 13:00

Abonnement overname sportschool

Ongelezen bericht door Shanicew »

Hallo,

Ik ben benieuwd of jullie dit weten, met mijn sportschool komt ik er niet uit en hoop dat het hier goed staat.

Mijn sportschool is begin dit jaar overgenomen, ik had bij de vorige eigenaar een maandabonnement die maandelijks opzegbaar was. Tijdens overname heb ik gevraagd of ik het abonnement kon overzetten naar hun met hetzelfde bedrag omdat ik de nieuwe prijzen te duur vond, dit was mogelijk maar moest dan wel een nieuw contract bij hun tekenen.

In onderstelling dat ik ook daadwerkelijk voor een maandcontract had getekend kom ik er tijdens opzegging achter dat ik dus voor een jaar heb getekend!

Ik heb schriftelijke bevestiging dat ik het maandabonnement kon overzetten naar de nieuwe eigenaar, ook op de app waar ik de betalingen op moet voldoen staat ook 'oud maandabonnement'.

Wat voor rechten heb ik? Ik wil zo snel mogelijk van dat abonnement af.

sake1987

Re: Abonnement overname sportschool

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dus u hebt getekend zonder te lezen?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Abonnement overname sportschool

Ongelezen bericht door hebra98 »


mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Abonnement overname sportschool

Ongelezen bericht door mahadma »

Een nieuw contract heeft (in dit soort gevallen) meestal ook nieuwe regels/voorwaarden. U heeft (kennelijk) geen voorwaarden gelezen vóór het tekenen, anders zou u wel wat opgevallen zijn. Overigens, de grootste sport bij sportscholen is "Hoe kom ik er van af".

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Abonnement overname sportschool

Ongelezen bericht door 16again »

mahadma schreef:
12 jul 2020 20:22
Een nieuw contract heeft (in dit soort gevallen) meestal ook nieuwe regels/voorwaarden. U heeft (kennelijk) geen voorwaarden gelezen vóór het tekenen, anders zou u wel wat opgevallen zijn.
Er wordt weer volop met vingertjes gewezen in meerdere reacties. Laat ik dan maar tegengas geven….door dat ook te doen.

Zijn de nieuwe voorwaarden op juiste wijze ter hand gesteld?
Als dat niet het geval is, zijn die nieuwe voorwaarden niet van toepassing.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Abonnement overname sportschool

Ongelezen bericht door alfatrion »

:mrgreen: Iemand is bezig als een jurist te denken. ;)

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Abonnement overname sportschool

Ongelezen bericht door witte angora »

Shanicew schreef:
12 jul 2020 13:13
Mijn sportschool is begin dit jaar overgenomen,
Dus als het goed is heb je het nieuwe contract ongeveer een half jaar geleden afgesloten?


Wat voor rechten heb ik? Ik wil zo snel mogelijk van dat abonnement af.
Na een half jaar betalen en sporten zal dat lastig zijn. Je hebt immers een jaarabonnement afgesloten, maar niet onder dezelfde condities als het oude. In plaats van vragen naar je rechten kun je ook vragen hoe je dusdanig het gesprek aangaat met de sportschoolhouder dat hij uit coulance het abonnement wil beëindigen.

Wat staat er in de voorwaarden over tussentijds beëindigen? Staat er een boete op of iets dergelijks?

Gesloten