LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
12 jul 2020 13:02
Fatal3rr0r schreef:
12 jul 2020 12:10
Als ze voor €999, MM is vergeten de 1 voor de 999 te plaatsen, op de site stonden met het woordje 'actie' erbij zou hij ze dan alle drie gewoon kunnen houden?
De koper mag ze houden op het moment dat hij er gerechtvaardigd op mocht vertrouwen dat het aanbod de wil van de verkoper weergaf. Of en wanneer dat zo is, hangt van alle omstandigheden af.
Voor mij is dat wanneer ik iets bestel voor een prijs die op de site is gecommuniceerd en ik dit product ook thuis krijg geleverd. Dat vind ik persoonlijk rechtvaardig.

Zeker in dit geval. MediaMarkt heeft binnen 30 minuten de prijs op de site gewijzigd, men wist dus van die fout af en heeft ze alsnog verzonden om later pas stappen te gaan nemen. In mijn ogen was er na 30 minuten echt nog wel een mogelijkheid geweest om deze producten eruit te vissen, zodat ze niet verzonden zouden worden en meteen contact met de klant op te nemen. Niet laten gaan en achteraf gaan janken als MediaMarkt zijnde.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
12 jul 2020 14:48
Moneyman schreef:
12 jul 2020 13:02
Fatal3rr0r schreef:
12 jul 2020 12:10
Als ze voor €999, MM is vergeten de 1 voor de 999 te plaatsen, op de site stonden met het woordje 'actie' erbij zou hij ze dan alle drie gewoon kunnen houden?
De koper mag ze houden op het moment dat hij er gerechtvaardigd op mocht vertrouwen dat het aanbod de wil van de verkoper weergaf. Of en wanneer dat zo is, hangt van alle omstandigheden af.
Voor mij is dat wanneer ik iets bestel voor een prijs die op de site is gecommuniceerd en ik dit product ook thuis krijg geleverd. Dat vind ik persoonlijk rechtvaardig.
Het rechtvaardig vinden dat iemand een overduidelijke (!) fout niet zou mogen corrigeren vind ik persoonlijk een merkwaardig standpunt.
Nijogeth schreef:
12 jul 2020 14:48
Zeker in dit geval. MediaMarkt heeft binnen 30 minuten de prijs op de site gewijzigd, men wist dus van die fout af en heeft ze alsnog verzonden om later pas stappen te gaan nemen. In mijn ogen was er na 30 minuten echt nog wel een mogelijkheid geweest om deze producten eruit te vissen, zodat ze niet verzonden zouden worden en meteen contact met de klant op te nemen. Niet laten gaan en achteraf gaan janken als MediaMarkt zijnde.
Je doet aannames en verbindt daar een conclusie aan. Daar hecht ik dan weer weinig waarde aan.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Een auto (blijkbaar twv €5250) bij opbod te koop aangeboden moest voor het bedrag €1 geleverd worden.
https://www.heise.de/newsticker/meldung ... 53014.html
Let wel: die verkoper trok de aanbieding terug en wilde niet leveren.

Mediamarkt accepteerde de Mac-aankopen wel en leverde die wel uit.
Zou in Duitsland waarschijnlijk de 'fout' (? die evengoed een bewuste stunt geweest kan zijn) niet terug kunnen draaien.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 12 jul 2020 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman, de enige aanname is dat het mogelijk was om handmatig in het leverproces in te grijpen. Het is een feit dat men wist van de foute prijs, aangezien dit in 30 minuten is veranderd (dat is niet per ongeluk veranderd). Daar had in mijn ogen dan direct ingegrepen moeten worden, dat verzuimt MediaMarkt en schuift het probleem vervolgens door naar de klant die maar moet zorgen dat het terug komt (op eigen kosten) of ineens duizenden euro's extra moet gaan betalen. Dan vind ik het rechtvaardig dat men op de blaren mag zitten.

Ik had er nog wel anders in gestaan als men netjes gecommuniceerd had met de klant, voordat dit geleverd werd, maar ook daarvoor nam men niet de moeite. Als men zelf al iets had ondernomen om deze overduidelijke fout te corrigeren, dan was het rechtvaardig geweest om MediaMarkt tegemoet te komen. Bij een bedrijf dat het in eerste instantie vertikt het probleem zelf op te lossen en op het bord van de klant legt, dan vind ik het rechtvaardig om schijt te hebben aan dat bedrijf en is de koop in mijn ogen afgerond.

Ja, de situatie en hoe een bedrijf er mee omgaat, dat verandert wel mijn mening in wat rechtvaardig is.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
12 jul 2020 22:27
Moneyman, de enige aanname is dat het mogelijk was om handmatig in het leverproces in te grijpen. Het is een feit dat men wist van de foute prijs, aangezien dit in 30 minuten is veranderd (dat is niet per ongeluk veranderd). Daar had in mijn ogen dan direct ingegrepen moeten worden, dat verzuimt MediaMarkt en schuift het probleem vervolgens door naar de klant die maar moet zorgen dat het terug komt (op eigen kosten) of ineens duizenden euro's extra moet gaan betalen. Dan vind ik het rechtvaardig dat men op de blaren mag zitten.

Ik had er nog wel anders in gestaan als men netjes gecommuniceerd had met de klant, voordat dit geleverd werd, maar ook daarvoor nam men niet de moeite. Als men zelf al iets had ondernomen om deze overduidelijke fout te corrigeren, dan was het rechtvaardig geweest om MediaMarkt tegemoet te komen. Bij een bedrijf dat het in eerste instantie vertikt het probleem zelf op te lossen en op het bord van de klant legt, dan vind ik het rechtvaardig om schijt te hebben aan dat bedrijf en is de koop in mijn ogen afgerond.

Ja, de situatie en hoe een bedrijf er mee omgaat, dat verandert wel mijn mening in wat rechtvaardig is.
>>
Ik ben het met deze stelling ook eens, want de MM heeft ook kunnen denken... we zullen deze klant het erg moeilijk maken, we verzenden gewoon...
Want als de aanpassing zo snel was gedaan, was ook bekend wie de bestellingen hadden gedaan. En dan kun je eenvoudig deze tegenhouden of op verlate levering en onderzoeken..

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
12 jul 2020 22:27
Moneyman, de enige aanname is dat het mogelijk was om handmatig in het leverproces in te grijpen.
En dat is nu juist de meest cruciale aanname. En waarschijnlijk een onjuiste, gezien het verregaande geautomatiseerde proces bij MM. Je veronderstelt dat degene die de prijsfout corrigeerde, én het inzicht had in de al geplaatste bestellingen, én de mogelijkheid had daar direct op in te grijpen. Die kans is nihil in een organisatie als MM.
Nijogeth schreef:
12 jul 2020 22:27
Ja, de situatie en hoe een bedrijf er mee omgaat, dat verandert wel mijn mening in wat rechtvaardig is.
Ik blijf -met het oog op je argumenten- van mening dat je een merkwaardig rechtvaardigheidsgevoel hebt.
hebra98 schreef:
12 jul 2020 23:09
Ik ben het met deze stelling ook eens, want de MM heeft ook kunnen denken... we zullen deze klant het erg moeilijk maken, we verzenden gewoon...
Want als de aanpassing zo snel was gedaan, was ook bekend wie de bestellingen hadden gedaan. En dan kun je eenvoudig deze tegenhouden of op verlate levering en onderzoeken..
Complottheorien en een evidente onbekendheid met logistieke processen in een organisatie als MM. Dan weet ik wel genoeg. Als je serieus denkt dat de MM een stapel Imacs gaat versturen "om het de klant moeilijk te maken", tsja... :roll:

sake1987

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door sake1987 »

Media Markt heeft een fout gemaakt en dat had je als koper echt wel kunnen snappen.
Wat ik niet begrijp is de starheid van de koper, dit gaat je geld kosten.
Misschien doe je het uit principe?
Bij de koop wist je dat dit een fout was, had nu de Media Markt met begrip benaderd en er een hele mooie korting uit gesleept.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door witte angora »

sake1987 schreef:
13 jul 2020 09:20
Misschien doe je het uit principe?
Principiële eigengereide hebberigheid.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De starheid snap ik wel als MediaMarkt alleen oplossingen biedt die de klant geld kost. Je had ook zelf het retour sturen kunnen betalen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ze zouden ‘m zelfs op moeten halen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Revoked »

Wat mij in dit topic opvalt is dat er mensen zijn die denken dat de club van de webshop naast een megalomaan groot warehouse werken, en dus gewoon fysiek een rondje zouden moeten rennen om de Macs bij de orderpickers vandaan te houden. Het is 2020, mensen. MediaMarkt heeft zijn logistiek niet in eigen handen, juist omdat ze zoveel spullen hebben. En dat is een vrij normale zaak in de wereld.

peter999
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2020 19:12

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door peter999 »

Tsja, arme MediaMarkt! Heeft u het bonnetje nog? Of de bevestiging via een email? In principe staat u dan in uw recht. MediaMarkt voert agressieve reclame-campagnes. Boontje komt om haar loontje? Foutje, bedankt. Als ik een dergelijke transactie overeen gekomen zou zijn dan zou ik denk ik maar eens even m'n mond houden!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Jablan »

MediaMarkt heeft voor online bestellingen 1 distributiecentrum in EttenLeur en daar komt alles vandaan.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Revoked schreef:
13 jul 2020 19:50
Wat mij in dit topic opvalt is dat er mensen zijn die denken dat de club van de webshop naast een megalomaan groot warehouse werken, en dus gewoon fysiek een rondje zouden moeten rennen om de Macs bij de orderpickers vandaan te houden. Het is 2020, mensen. MediaMarkt heeft zijn logistiek niet in eigen handen, juist omdat ze zoveel spullen hebben. En dat is een vrij normale zaak in de wereld.
Ik hoop dat je mij niet onder die mensen schaart. Ik weet wel beter. Maar in mijn ogen was er wel een optie om voor de levering al te communiceren met de klant. Men wist het na 30 minuten, daar zal vast wel direct over aan de bel zijn getrokken. Dan horen er bepaalde processen in gang getrokken te worden. Of het mogelijk is de verzending tegen te houden, dat denk ik wel, als de communicatie maar direct en duidelijk is en er strak gehandeld wordt. Echter is het kwalijk dat niet binnen een paar uur de klanten al op de hoogte zijn gebracht, dan had de klant eventueel al kunnen kiezen voor het niet accepteren van de levering. Nog kwalijker is in mijn ogen dat MediaMarkt vervolgens de klant het uit laat zoeken en niet de hand in eigen boezem steekt en zorgt voor het retour krijgen van de iMacs, maar de klant dit op eigen kosten moet doen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik kocht eind Juni een 2e kansje bij Cool Bleu, een ASUS voor €216,-
En mijn kleindochter ging ook zoeken op ; Demo, 2e kansje of Refurbished en zo....

Op vakantie kwam ze via zoekmachine een Apple tegen die daar met specificaties maar €219,- koste....
Ik keek op de link en adviseerde; gelijk kopen!

Dit was redelijke Furby prijs en niets verdacht aan.
Na betalen klik maar door en volgende dag op Vakantie park afgeleverd en met Bankpas kreeg ze deze mee.
Deze achteraf nieuwe, maar zonder mes of schaar is dat scheur maar open.
Ze wist van niets en na aanmelden voor Garantie en Mail adres en zo invoeren gebruiken.

Pas 3 dagen later hoorde ze via de mail, inmiddels thuis gekomen dat deze €2000,- bijbetaald moest worden of retour!
Na kijken bankrekening zag ze pas de €2,19

Ja, kinderen klik en koop, net als deze Opa.
Ze heeft niet dit bedrag, €260,- en de retourkosten? Niet haar fout, en kom maar halen.

Ik heb de zoekpagina nog opgeslagen en daar stond echt €219,- onder voorbehoud reeds verkocht of fouten!
Mag ze een kapot gescheurde doos en sticker als bij omroep, achterop zit nu een Vpro sticker!
Met vette vingers en reeds enkele krasjes, wie gaat dat vergoeden als ze na een ½ uur dit al ontdekken en niets doen?

Ze hebben haar bank nummer, fout Camping adres waar vriendje was... en ze vind het gewoon dom.
Ik heb de doos en Apple gezien, en die heeft al diverse gebruikers sporen...
Net als oude Toshiba, een goede gebruikte op z'n Vlaams dus!

Mag ze die zonder kosten na eerst alle privé gegevens wissen zo inleveren zonder extra kosten?
De Media Markt eist nu en schadevrije Computer en onbeschadigde doos op haar kosten terug te sturen of betaal de normale prijs!
Ze is bereid de door de zoekmachine gecorrigeerde €219,- - €2,19 reeds betaalde om €216,81 bij te betalen.

En waarom is deze gratis verzonden? Onder bepaald bedrag = extra porto kosten dus er ging daar echt meer fout!

Ze wacht graag op bezoek van Moneyman voor naar de rechtbank te gaan....
Een product van €2,19 hoorde namelijk nooit gratis bezorgd te worden!
Zie voorwaarden Media Markt.

Zij gaat ervoor en minder jarige kun je moeilijker strafbaar stellen voor een dergelijk hoog bedrag.
€2190,- is meer dan Netto salaris van haar Juf.

Verder is ze al bij een winkel geweest maar die zeggen na zien doos, die weigeren we zo, en stuur maar terug via post.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zucht.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door hebra98 »

Komkommertijd schreef:
15 jul 2020 13:49

Op vakantie kwam ze via zoekmachine een Apple tegen die daar met specificaties maar €219,- koste....
Ik keek op de link en adviseerde; gelijk kopen!

Even een vraag:
Gaat dit om dezelfde aanbieding bij de Mediamarkt en betreft het hier ook een Imac?
Of is dit een volgende fout(je) van MediaMarkt, voor een andere Apple?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door witte angora »

hebra98 schreef:
15 jul 2020 14:03
Komkommertijd schreef:
15 jul 2020 13:49

Op vakantie kwam ze via zoekmachine een Apple tegen die daar met specificaties maar €219,- koste....
Ik keek op de link en adviseerde; gelijk kopen!

Even een vraag:
Gaat dit om dezelfde aanbieding bij de Mediamarkt en betreft het hier ook een Imac?
Of is dit een volgende fout(je) van MediaMarkt, voor een andere Apple?
:mrgreen: :lol: :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn kleindochter had gezocht op; Demo 2e kansje en Refurbished.
En ze vond bij diverse aanbieders 1x Apple voor €219,- wat zou kunnen.

Pas na doorklikken naar Media Markt gelijk gekocht, want weg = pech.
Ze heeft bij betalen totaal niet opgelet dat er geen €219,- maar €2,19 is afgeboekt.

En als je dagje later deze bezorgd kreeg bij receptie vakantie park en afhaalde...
Dan zegel niet door snijd maar doos open scheurde....
Gelijk gebruiken en pas enkele dagen later thuis je mail gaat lezen!

Ze rekende op een Refurbished en had niet door dat dit een nieuwe was!
Beetje dom.... maar kinderen zijn nu eenmaal zo.

Zij kan deze wel wissen, en terug sturen, maar dat Apple nu rotte plekjes heeft?
En ook de doos niet bepaald meer moeders mooiste is?
Zij kan nooit die €2190,- betalen en minus betaalde €2187,81 over maken.

Maar waarom stuur je automatisch gemaakte orders onder bepaald bedrag gratis thuis?
Bij €0,00 porto is er dus meer misgegaan!

Ik ben als Opa niet verantwoordelijk voor kind aankopen en achteraf een claim, dat word erg lastig.
Vooral als ze volgens dit Radar forum al na 30 minuten doorhadden dat er iets fout ging!

Ik heb niets gedaan... behalve een pagina van zoekmachine bekeken en daar stond echt; €219,- op!
Dat is niet van Media Markt, die winkel zie je pas na doorklikken waar deze zou moeten zijn.

Ik heb gezien de afschrijving van haar €2,19 sterk vermoeden dat dit zelfde fout is geweest.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Media Markt rekende €2,99 verzendkosten voor iets onder €20,-....

Dit ontbreekt op haar factuur, €2,99 + €2,19 = €5,18 en dat is nooit afgeschreven!
Ik keek voor hoesje even, en zag die tarieven....

Gesloten