LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
fiona.guld
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2020 15:37

Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door fiona.guld »

Hoera, mijn vakantie naar Griekenland gaat door! Geboekt bij Sunweb. Nu zie ik dat exact dezelfde reis wordt aangeboden voor €1200 minder dan dat ik heb betaald.
Is dit een gevalletje “niet zeuren” of kan ik toch enige tegemoetkoming vragen?

Heb Sunweb gemaild, enige reactie was een standaard mail over dat prijzen kunnen veranderen.
Begrijpelijk. Maar voor 1200 euro voel ik me toch een beetje in de aap gelogeerd.

Alvast dank voor uw reacties en het meedenken!
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jul 2020 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door angel1978 »

fiona.guld schreef:
13 jul 2020 16:05
Hoera, mijn vakantie naar Griekenland gaat door! Geboekt bij Sunweb. Nu zie ik dat exact dezelfde reis wordt aangeboden voor €1200 minder dan dat ik heb betaald.
Is dit een gevalletje “niet zeuren” of kan ik toch enige tegemoetkoming vragen?

Heb Sunweb gemaild, enige reactie was een standaard mail over dat prijzen kunnen veranderen.
Begrijpelijk. Maar voor 1200 euro voel ik me toch een beetje in de aap gelogeerd.

Alvast dank voor uw reacties en het meedenken!
Even afgezien van hoe het voelt..
Is uit te leggen waarom het niet zo mogen?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door Brahms »

Dat is niet zo leuk, maar prijzen voor reizen, ook voor de Coronatijd, wisselen regelmatig.
Je vond de prijs destijds een goede keuze voor het gebodene, en daarom heb je toen geboekt. Had je ook E 1200 bijbetaald bij een prijsstijging ?
Of je blij moet zijn met 2x3 uren in een vliegtuig en daarna de transferbus is nog even het nadenken waard. Ik zou het nooit doen.
Geniet van je reis, blijf gezond !

alfatrion
Berichten: 21901
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt alleen recht op een prijsverlaging als dat is afgesproken.

https://www.reclamecode.nl/uitspraken/r ... vb/252676/

"Je hebt bij Kras een reis geboekt waarop je je erg verheugt. Dan is het vervelend als je diezelfde reis bij ons opeens nóg voordeliger voorbij ziet komen. Daarom zetten wij onze laagste prijs vast en garanderen we, tot kort voor vertrek, dat de prijs niet meer daalt. Gebeurt dat wel, dan betalen wij het verschil terug. Je kunt dus met een gerust hart vroeg boeken. Bijkomend voordeel is dat de keuze nog heel groot is en de voorpret lekker lang."

Zoiets bijvoorbeeld.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Ja dat mag. Een aanbieder (van wat voor product of dienst dan ook) mag op elk moment zijn prijzen aanpassen voor nieuwe klanten, zonder dat dat invloerd heeft op de overeenkomsten die al gesloten zijn met bestaande klanten.

Dus of het voor mensen die nu boeken nou duurder of goedkoper geworden is, maakt voor u niets uit. In geval de reis nu duurder is, hoeft u niet bij te betalen (want dat zou toch heel oneerlijk zijn?!), en in geval de reis nu voordeliger geworden is krijgt u geen geld terug.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door mahadma »

Waarom zou het niet mogen? Reis prijzen zijn fluid, wisselend. Los van alles, al kreeg ikdeze reis gratis, zou ik nog in NL blijven.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door Revoked »

En stel nou dat TS het virus mee terug neemt. Is ze daar dan verantwoordelijk voor te stellen?
Tevens valt het me op dat alleen de landen die toerisme in hun BNP hebben verweven, zich open stellen, met een paar oranje/rode vlekken op de kaart. Ik verklaar iedereen die tòch op vakantie gaat voor gek. Blijf gewoon een jaartje thuis, het virus is zich voorlopig nog aan het uitbreiden...

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door witte angora »

fiona.guld schreef:
13 jul 2020 16:05
Is dit een gevalletje “niet zeuren” of kan ik toch enige tegemoetkoming vragen?
Proberen kun je het natuurlijk altijd. Dat heeft weinig met zeuren te maken, het is een vrij normale vraag. Stel dat je een broek bij de C&A koopt. Die mag je binnen 30 dagen terugbrengen. Als na twee weken exact dezelfde in de aanbieding een stuk goedkoper is, wat doe je dan? Juist. Nu kun je een reis natuurlijk niet 'even terugbrengen' of 'omruilen'. Maar niet vragen levert sowieso niks op.
Heb Sunweb gemaild, enige reactie was een standaard mail over dat prijzen kunnen veranderen.
Je hebt het al geprobeerd, en het resultaat is dus nihil. Nee had je al, en het blijft bij nee.

Hoeveel gaat het je kosten als je de huidige reis annuleert? Als de annuleringskosten aanzienlijk minder zijn dan die 1200 euro verschil zou dat een mogelijkheid kunnen zijn. Het is alleen de vraag of je exact hetzelfde terug krijgt als wat je nu hebt geboekt. Dat zou je van tevoren even goed moeten napluizen.

16again
Berichten: 16091
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door 16again »

Revoked schreef:
13 jul 2020 20:18
Ik verklaar iedereen die tòch op vakantie gaat voor gek. Blijf gewoon een jaartje thuis, het virus is zich voorlopig nog aan het uitbreiden...
Gezien deze prijsontwikkeling, lijkt de meerderheid daar ook zo over te denken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Revoked schreef:
13 jul 2020 20:18
Tevens valt het me op dat alleen de landen die toerisme in hun BNP hebben verweven, zich open stellen, met een paar oranje/rode vlekken op de kaart. Ik verklaar iedereen die tòch op vakantie gaat voor gek. Blijf gewoon een jaartje thuis, het virus is zich voorlopig nog aan het uitbreiden...
Het virus in Europa niet aan het uitbreiden, deze is enkel aan het dalen. Dit is in de VS en sommige andere landen anders maar daar geld ook gewoon code Oranje/Rood voor en heb je dus als consument rechten om de reis kosteloos te laten annuleren. Om nou minimaal 1200 euro (in het geval van TS) weg te gooien is wel heel simpel gesteld. Mijn vakantie was EUR 2200 en die gaat dus ook gewoon door, lekker met de auto naar Frankrijk en hou me gewoon aan de Franse maatregelen i.c.m. die van Nederland dan maak ik me echt geen zorgen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door Revoked »

Beste sylversterb,
Verdiep je eens in de virus uitbreiding binnen Europa. Daar zijn sites voor. Echt, maar niet in het Nederlands.
In Zuid-Europa laait het weer op. Niet zo explosief als voorheen, maar er rollen dagelijks meer mensen richting IC dan gewenst. In Spanje zijn alweer een aantal steden in lockdown, in Portugal ook. Italië & Griekenland: zelfde verhaal. Turkije is zelfs een no-go, ook al doen ze of er niks meer aan de hand is. Blijf thuis , tot de agressieve variant weg is. Het is echt geen spelletje . Zodra het over geld gaat, gooien veel mensen de regels overboord. En juist die mensen zorgen ervoor dat de tweede golf groter dan geanticipeerd wordt.


Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

jhogaarts schreef:
15 jul 2020 14:33
Annuleren en opnieuw boeken
Afhankelijk van Annuleringskosten zou ik dat ook niet fout vinden.

Nu er vele Hotels leeg staan, en lege vliegtuigen ook niet rendabel zijn?
Een laatste minuut aanbieding komt vaker voor.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Misschien helpt het al als u alleen even informatie vraagt over de annuleringskosten?

walsum107
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 mei 2016 23:36

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door walsum107 »

De enige relevante inbreng is van Revoked. Ga overigens maar lekker in quarantaine na je corona vrije?? vakantie uit risico landen. als werknemer werkgever ook blij. En ja € 1.200 verschil is belachelijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Revoked schreef:
13 jul 2020 23:33
Beste sylversterb,
Verdiep je eens in de virus uitbreiding binnen Europa. Daar zijn sites voor. Echt, maar niet in het Nederlands.
In Zuid-Europa laait het weer op. Niet zo explosief als voorheen, maar er rollen dagelijks meer mensen richting IC dan gewenst. In Spanje zijn alweer een aantal steden in lockdown, in Portugal ook. Italië & Griekenland: zelfde verhaal. Turkije is zelfs een no-go, ook al doen ze of er niks meer aan de hand is. Blijf thuis , tot de agressieve variant weg is. Het is echt geen spelletje . Zodra het over geld gaat, gooien veel mensen de regels overboord. En juist die mensen zorgen ervoor dat de tweede golf groter dan geanticipeerd wordt.
Ben erg benieuwd naar de bron hiervan, want als ik via Google News kijk naar de grafieken zie ik geen extreme toename. De toename is in verhouding lager dan in NL, al vind ik dat soort vergelijkingen veelal niet helemaal opgaan, immers verspreid een virus zich eenvoudiger in een dichtbevolkt gebied zoals Nederland.

Ik zie Corona niet als een spelletje, maar laten we wel realistische blijven, de kans dat je het in Nederland oploopt is net zo groot als in de genoemde Europese landen. Zoals al eerder aangegeven is je houden aan de lokale richtlijnen en eventueel de Nederlandse richtlijnen erbij (als die strenger) zijn altijd verstandig.

Daarnaast ga ik uit van het advies van ons kabinet en die stelt dat je op reis mag naar landen met code Geel.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
15 jul 2020 14:48
Misschien helpt het al als u alleen even informatie vraagt over de annuleringskosten?
Subtiel. Kan soms héél goed werken!
walsum107 schreef:
15 jul 2020 17:04
De enige relevante inbreng is van Revoked.
Onzin. Die inbreng is volkomen off-topic.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door Aygulf »

Revoked schreef:
13 jul 2020 20:18
En stel nou dat TS het virus mee terug neemt. Is ze daar dan verantwoordelijk voor te stellen?
Tevens valt het me op dat alleen de landen die toerisme in hun BNP hebben verweven, zich open stellen, met een paar oranje/rode vlekken op de kaart. Ik verklaar iedereen die tòch op vakantie gaat voor gek. Blijf gewoon een jaartje thuis, het virus is zich voorlopig nog aan het uitbreiden...
Wat een onzin. In Zuid Holland, supermarkt, Veluwe of waar dan ook kun je het virus "meenemen". Tenzij je nog een jaar in je bed met je hoofd onder de dekens blijft liggen.. Het virus is niet opeens "weg" en we moeten daar mee leven net als met zoveel andere risico's in het leven. Ik zou zelf nu niet zo gauw in een vliegtuig stappen maar ik vind het nogal vreemd om te suggereren dat iemand misschien verantwoordelijk gehouden kan worden als ze het virus "mee terugneemt" en voor gek verklaard wordt. Heb van kennissen bovendien gehoord dat die in Griekenland in bijna lege hotels gelogeerd hebben, overal was het super rustig en heerlijk relaxed. Er gelden dezelfde regels als in Nederland en je leeft voornamelijk in de open lucht. Maar laten zoveel mogelijk mensen thuis achter de voordeur blijven zitten wachten, blijft het overal heerlijk rustig. En het virus? Dat slaat geheid van de winter weer toe als we allemaal hutje mutje, met verminderde weerstand, in verwarmde ruimtes binnen zitten.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Enorme prijsverschillen door coronacrisis: mijn vakantie voor 1200 euro minder aangeboden door Sunweb. Mag dat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Aygulf schreef:
17 jul 2020 08:14
Maar laten zoveel mogelijk mensen thuis achter de voordeur blijven zitten wachten, blijft het overal heerlijk rustig.
Exact. En daarmee heb je weinig kans op overdracht van het virus.

Gesloten