LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Witte Angora,

Gerookt rookvlees of Gerookte paling is niets mis mee!
Dus Roken hoeft niet perse slecht te zijn.

In Japan gebruiken ze aangebrande zwarte hout voor bescherming, geen verf maar verkoolde lagen!

99% van alle rook is fout maar hier 2 voorbeelden van Gerookte/Verbrande die het beter maakte.

Ook kan uit je Bek stinken en een Zware van Nelle een goede Camouflage zijn.
Niet mijn voorkeur maar deze uitzonderingen kunnen misbruikt worden om jou perfecte verhaal onderuit te halen helaas....

Nu willen vele weer naar 't Zuiden, langzaam verbranden onder Koperen ploert en huidkanker oplopen!

Je ziet het, enkele voorbeelden van iets verbranden.... net als Chemisch afval verbranden vaak erg goed is......
Maar de Tabaksindustrie, daar heb ik geen voordelen van gevonden!
Wel sjoemel testen van gaatjes die dicht gedrukt werden voor gezondere uitkomst uit dubieuze testen!

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
19 jul 2020 10:01
angel1978 schreef:
19 jul 2020 09:14
16again schreef:
19 jul 2020 09:04
Doet me terugdenken aan de tabaksindustrie, in de decennia lange ontkenning van de relatie longkanker <-> roken.
Mijn insteek is om bij evidente verbanden de bewijslast maar om te draaien.
Tja, zo werkt wetenschap gelukkig in ieder geval niet.
Of dat zo gelukkig is valt te betwijfelen:
Multinationals kopen wetenschap !
Door nep-instituten te betalen voor ogenschijnlijk gedegen onderzoek, kunnen jarenlang schadelijke producten op de markt gebracht worden.
Tabak, bestrijdingsmiddelen, global warming etc.
Gelukkig werkt het zo niet..

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
19 jul 2020 11:10
16again schreef:
19 jul 2020 10:01
Multinationals kopen wetenschap !
Door nep-instituten te betalen voor ogenschijnlijk gedegen onderzoek, kunnen jarenlang schadelijke producten op de markt gebracht worden.
Tabak, bestrijdingsmiddelen, global warming etc.
Gelukkig werkt het zo niet..
Helaas zuig ik dat niet uit mijn duim:
https://www.ftm.nl/artikelen/pr-vermomd-als-wetenschap
En, ook voor de geboorte van Newton vielen objecten gewoon naar beneden, zonder dat er een wetenschappelijke verklaring bestond.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Helaas niet te lezen..

En ook voor Newton was er een wetenschappelijke verklaring. Helaas moet ik constateren dat je een flinke duim hebt.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Dan ben ik benieuwd naar die pre-Newton verklaring.
Als een artikel door paywall onleesbaar voor je is denk ik eerder aan een informatie achterstand dan aan een flinke duim.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
19 jul 2020 13:19
Dan ben ik benieuwd naar die pre-Newton verklaring.
Als een artikel door paywall onleesbaar voor je is denk ik eerder aan een informatie achterstand dan aan een flinke duim.
Als je echt serieus denkt dat anderen moeite of geld gaan steken in jouw onderbouwing, laat ik je dan heel snel uit die illusie helpen.. gaat niet gebeuren.

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er is een coronacluster ontdekt rond cafébezoekers in Hillegom.

Dat lijkt me relevanter voor dit topic en deszelfs lezers dan een discussie over tabak in appels.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En in Frankrijk worden de regels weer aangescherpt.

"De Franse regering heeft daarom besloten de regels weer aan te scherpen. Vanaf morgen is het in heel Frankrijk verplicht een mondmasker te dragen in openbare ruimtes. Dat geldt bijvoorbeeld in alle supermarkten, maar ook op overdekte markten en in banken. Mogelijk komen daar ook treinstations, parkings en hotellobby’s bij."
https://www.ad.nl/buitenland/coranaviru ... ~a4637c38/

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
19 jul 2020 16:45
Er is een coronacluster ontdekt rond cafébezoekers in Hillegom.
Ik heb het gelezen, inderdaad. Het gaat om 4 personen, maar het is nog niet helemaal duidelijk of de bron in het café ligt of dat er wat anders aan de hand is. Sowieso lijkt het zich uit te breiden: er zijn intussen meer meldingen, maar ook bij een kapper is er iemand besmet. Bron: https://www.hillegomonline.nl/2020/07/1 ... -hillegom/

Maar ook in het naastgelegen Nieuw-Vennep (zit maar een kilometer of vier tussen) is het foute boel:
Bron: https://www.hillegomonline.nl/2020/07/1 ... uw-vennep/

Hier was ik al bang voor, ik woon in de Bollenstreek. Hoe vaak heb ik hier wel niet gezegd dat het veel en veel te druk is?

Maar wat ik ook lees is dat in steeds meer landen mondkapjes in winkels verplicht gaan worden. Het is te hopen dat het hier niet zover gaat komen, maar zo ja: het zij zo.

Maar of mensen mee gaan werken? Geen idee.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
19 jul 2020 17:19
Hier was ik al bang voor, ik woon in de Bollenstreek. Hoe vaak heb ik hier wel niet gezegd dat het veel en veel te druk is?
Wetenschappelijk bewijs daarvoor ontbreekt.
Ik kan me wel drukkere plekken voorstellen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Beetje raar, om wetenschappelijk bewijs te vragen voor de drukte in een bepaalde omgeving.

En dan nota bene zonder wetenschappelijk bewijs te stellen dat je wel drukkere plekken weet.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
19 jul 2020 09:04
tttlocke schreef:
19 jul 2020 03:25
'Correlatie' hoeft nog niet te betekenen dat er sprake is van 'causaliteit'.
Doet me terugdenken aan de tabaksindustrie, in de decennia lange ontkenning van de relatie longkanker <-> roken.
Mijn insteek is om bij evidente verbanden de bewijslast maar om te draaien.
Wanneer is er sprake van een 'evident verband'?
De bewijslast voor het aantonen van die 'evidente verbanden' ligt gewoon bij u.

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Inderdaad, wat is een evident verband? Op deze pagina laat Tyler Vigen een flink aantal voorbeelden zien van zeer sterke correlaties. Zijn ze evident? Ja. En nu? Welke "bewijslast" moet nu omgedraaid worden?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
20 jul 2020 00:59
Inderdaad, wat is een evident verband? Op deze pagina laat Tyler Vigen een flink aantal voorbeelden zien van zeer sterke correlaties. Zijn ze evident? Ja. En nu? Welke "bewijslast" moet nu omgedraaid worden?
Die pagina toont alleen statische correlatie. Maar er is natuurlijk geen evident verband tussen de hoeveelheid opgeslagen uranium en het aantal nieuwe afgestudeerden wiskunde. Een wiskunde student verzamelt immers geen uranium.
De link heet spurious-correlations met een reden

En dat verband tussen luchtverontreiniging, fijnstof en corona is dan meer voor de hand liggend.
Al voor de corona crisis waren er bijvoorbeeld meer longklachten in regios met slechtere lucht.
En met Corona zijn het vooral zwakkeren , met reeds bestaande aandoeningen, die getroffen worden. Go figure.

Ik heb al eens iemand tijdens de corona crisis horen zeggen , dat 100% van de besluiten genomen moeten worden, met 50% van de kennis. Als je dus overal op bewijs gaat zitten wachten, ben je zeker te laat.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

En toen kwam er onverwacht heel ander nieuws. Tijdens de lockdown waren er veel minder kinderen die te vroeg werden geboren. Is er een verband? Er wordt gezocht naar de redenen, maar er worden ook al wat mogelijkheden genoemd.

https://nos.nl/artikel/2341231-mysterie ... kdown.html

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

16again, u mist helaas het punt. Er is een evidente correlatie tussen corona en slechte luchtkwaliteit. Meer niet. Elke correlatie die bij onderzoek gevonden kan worden, kan volledig toevallig zijn. Dat komt ook echt voor. Hard onderzoek, uit verzamelde data blijkt sterke correlatie tussen twee parameters. Ha! Oplossingsrichting! Meer tijd en geld en onderzoek en dan... Vette pech, toeval. Of gevolg van iets anders, de echte driver. Dát is waarom een "evident verband" zonder bewezen onderliggende verklaring niet veel waard is. (Vlam onder de pan, water gaat uiteindelijk koken. Of niet als het te veel afkoelt, enz.)
Mij lijkt het ook waarschijnlijk dat de luchtwegen van mensen die leven al "voorbewerkt" zijn dat ze gevoeliger zijn voor corona besmetting. Maar wat dan nog? Iedereen moet zich aan de regels houden. En die luchtkwaliteit moet beter. Maar dat geldt ook zonder corona.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ai, inmiddels zijn er al 23 besmettingen in Hillegom, en dat op een bevolking van 21.000. Dus 1:1000 is nu besmet, en dan weet nog niemand hoeveel zij intussen zelf weer besmet hebben.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eine-beurs

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Neem de coronaregels in acht, WA. Voorzichtigheid voor alles!

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dank je voor je bezorgdheid, Erthanax. Komt wel goed. Ik kom sowieso niet zo heel veel daar in dat dorp, maar ik hou het wel in de gaten. Immers, in Nieuw-Vennep was er ook al een besmetting, 4 kilometer er vandaan. En mensen pendelen nogal heen en weer in die regio, dus het kan maar zo dat het veel te dichtbij komt.

Van de week toch nog maar wat extra kattenvoer halen, voor het geval het een noodgedwongen isolatie gaat worden. Daar hou ik eigenlijk al een week of twee rekening mee, dat het zomaar zou kunnen gebeuren. Paar wouten bij de ingang van de flat, kun je nergens meer heen. :(

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou idd WA.
Draag een mondkapje en houdt goed afstand en hamster wat.

Mensen zijn veel te nonchalant ( geworden ) . Niet goed.

Gesloten