Ik zou je echt even willen vragen goed te lezen. Je hebt zo verschrikkelijk veel aannames in je reacties, daar kan ik echt niets mee, sorry.witte angora schreef: ↑20 jul 2020 06:10Noem je dat een compromis zonder te verbieden of te eisen? Jij wilt van hun lucht af, en jij stelt wel even hoe ze dat gaan oplossen. Een compromis betekent dat beiden water bij de wijn moeten doen, tot nu toe lees ik alleen maar wat jij van hun verwacht, niet wat jij bereid bent te tolereren. Ze moeten zelfs in de gaten houden of jouw deuren dicht zijn, willen ze aan die kant hun jointje opsteken.PANTAMusic schreef: ↑19 jul 2020 23:24
Door heel eenvoudig een compromis te maken, is alles opgelost:
1: Blowen achterkant buiten als wij er niet zijn, of s'avonds laat als deuren dicht zijn.
2: Aan de andere kant van de balkon blowen, aan straatkant. ( Dat is wat ik voorstelde. Reactie was dat ze daar geen stoelen hadden staan, dus daar gingen ze niet naar toe. )
3: Ga hasj roken. Minder penetrant en ruikt tenminste minder erg.
Ik zal dus nooit verbieden of eisen. Want ik weet dat het mag.
Het enige wat ik lees is dat ze zich aan jou moeten aanpassen. Maar er zullen, aangezien je de buren in wil schakelen, ongetwijfeld meer mensen zijn die zo hun eisenpakket hebben naar die mensen toe en waar ze zich maar aan moeten houden.
Is er sprake van overlast? In jouw beleving wel. Maar is er sprake van overlast die juridisch aangepakt kan worden? Hangt er een beetje van af waar je woont. Ik ken ergens wel een wbv die juridisch geen poot had om op te staan, en toch een 'overlastveroorzaker' een andere woning aangeboden heeft.
Ik ben de persoon die wil dat anderen aanpassen? Je hebt niet gelezen dat er ook al andere zaken waar ik mij aan heb moeten passen en dat het met name om één punt gaat? Ik ben de persoon die wat wil veranderen aan de situatie. Dat lijkt mij logisch, als wij degene zijn met overlast. Daarom kom ik met ideeën. Daarom start ik het gesprek. Daarom neem initiatief. Wat is daar volgens jou niet logisch aan?
Waar ik overigens een gesprek over wil aangaan en opensta voor ideeën, en zelf ook ideeën opper want de andere partij heeft geen enkel zin om naar het midden te komen, terwijl ik daar wel bereid tot ben? Dat heet een compromis van mijn kant. Of mijn ideeën goed zijn, ja geen idee. Ik probeer in ieder geval wat. De buren zijn niet bereid hun ideeën te opperen Of wellicht willen zij ook iets verzoeken van mij. Ook dat niet. Waar heb je dat niet goed begrepen dan. Ik ben al langer compromissen aan het sluiten.
En even reactie op je bericht daarvoor:
Los quoten is wat anders dan zinnen los trekken en een eigen context ervan maken terwijl die zinnen bij elkaar hoorden. Ik geef ook antwoorden op haar vragen en veronderstellingen, i.p.v commentaar geven over de inhoud van haar bericht.
In ieder geval, fijn dat je meedoet met reageren. Graag wel even goed lezen, voordat je aannames maakt. En mocht je iets niet lezen of begrijpen, je mag het altijd aan mij vragen en ik zal toelichten. Wellicht wordt het verhaal duidelijker voor je.
En ik zou het fijn vinden als je met oplossingen komt, en niet alleen maar aangeef wat (ik) fout zeg of doe. Daar heb ik niets aan.