LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
PetraB80
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2020 09:49

Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Ongelezen bericht door PetraB80 »

Mijn vader heeft een onderneming. In januari 2018 stond de Belcentrale aan de deur Ze vertelde mijn vader dat KPN zou stoppen met het leveren van internet en telefonie en ze hem een mooie aanbieding wilden doen. Mijn vader kreeg paniek want hij wilde bereikbaar blijven met zijn bedrijf. Hij is te goed van vertrouwen en op leeftijd en hij heeft direct een overeenkomst voor 5 jaar getekend. Tevens een machtigingsformulier dat de Belcentrale het zou regelen met de KPN. Bijna 2,5 jaar later kom ik erachter dat mijn vader maandelijks de Belcentrale en KPN betaald. Hoe is het mogelijk?! Mijn vader heeft geen bewijs dat de Belcentrale medewerker heeft gezegd dat de KPN gaat stoppen dus hij heeft geen mogelijkheid om het contract met de Belcentrale te ontbinden. Er is eerder een artikel geweest van Radar over een soortgelijke situatie met de Belcentrale. Blijkbaar heeft de Belcentrale dit vaker zo gedaan en dat blijkt te werken. We hebben de Belcentrale een brief gemaild dat we de overeenkomst ontbinden op basis van dwaling maar ze vragen om bewijsmateriaal. Uiteraard hebben we dat niet. Ook eerder afkopen is niet mogelijk voor een schappelijk prijs. Het lijkt dat we dus nog enkele jaren aan deze oplichters vast zitten. Heeft iemand nog een tip wat we zouden kunnen doen? We hebben geen rechtsbijstand verzekering. Alvast hartelijk dank.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Uw vader is een ondernemer en daarvoor gelden andere regels dan voor consumenten. De wet gaat er van uit dat een ondernemer nadenkt voordat hij een jarenlange overeenkomst aangaat.
Vreemd is wel dat er al 2,5 jaar een dubbele overeenkomst is. Dus naast dat uw vader (te) goedgelovig is, wordt de administratie ook niet goed bijgehouden.

Heel sect gezien is er een aanbieding gedaan door Belcentrale en die is geaccepteerd. Een hele dure les.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Belcentrale levert niet eens. Het is dus een spookovereenkomst. Belcentrale dagvaarden, de overeenkomst nietig laten verklaren en alle betalingen terugvorderen.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voo ... or-zzpers/

https://www.nporadio1.nl/consument/1227 ... or-als-kpn
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 21 jul 2020 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Ongelezen bericht door hebra98 »

Weliswaar uit 2018, maar het is al een tijdje gaande..met voorbeeld brief link

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... h-misleid/

PetraB80
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2020 09:49

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Ongelezen bericht door PetraB80 »

Goed om er nog bij te vermelden: hij heeft een BV en is geen ZZP-er. Misschien maakt dat wat uit? Zeer lastige kwestie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waarom neemt u geen contact op met het advocatenkantoor dat in het artikel is vermeld? Zij hebben vast antwoorden. Een easy fix zult u hier niet vinden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Slechte ondernemer!

Waarom geen goede controle op je rekeningen?
Of heeft hij een slechte boekhouder, gelijk andere zoeken.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Ongelezen bericht door HADES2001 »

ik zou je ook aanraden dit topic opnieuw te starten in
https://www.higherlevel.nl/
dat forum is bedoeld voor zakelijke mensen en wellicht zitten er mensen met ervaring als uw probleem

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

ZZP of BV, elke ondernemer moet maandelijks en liefste vaker alle afschrijvingen controleren en niet jaren later klagen!

Bel Centrale? Nooit van gehoord en KPN had wel een brief gestuurd als ze zouden stoppen.
Nooit gezeur aan de deur geloven, die beloven alles voor handtekening en jou bank nummer.

En teken nooit en geef nooit gelijk gegevens en als ze iets beweren?
Dan is even KPN bellen en deze verkoper loopt gelijk boos weg omdat hij dan door de mand zou vallen.

En heb je al alle andere betalingen gecontroleerd?
Er kan nog meer ellende tussen zitten.

PetraB80
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2020 09:49

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Ongelezen bericht door PetraB80 »

Beste allen,

Bedankt voor al jullie reacties, ik waardeer het. Inmiddels is de gehele administratie nagekeken en dit was gelukkig het enige probleem. De rest was in orde.

We gaan jullie tips doornemen en kijken welke mogelijkheden er nog zijn. Het was in ieder geval een dure leerles.

Bedankt!

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Ongelezen bericht door alfatrion »

PetraB80 schreef:
21 jul 2020 10:14
Mijn vader heeft een onderneming. In januari 2018 stond de Belcentrale aan de deur Ze vertelde mijn vader dat KPN zou stoppen met het leveren van internet en telefonie en ze hem een mooie aanbieding wilden doen.
Die forumleden die je vertellen dat je maar zelf moet nadenken denken zelf niet na. Dit is gewoon een gevalletje bedrog.
Artikel 3:44 BW
1. Een rechtshandeling is vernietigbaar, wanneer zij door bedreiging, door bedrog of door misbruik van omstandigheden is tot stand gekomen.
(...)
3. Bedrog is aanwezig, wanneer iemand een ander tot het verrichten van een bepaalde rechtshandeling beweegt door enige opzettelijk daartoe gedane onjuiste mededeling, door het opzettelijk daartoe verzwijgen van enig feit dat de verzwijger verplicht was mede te delen, of door een andere kunstgreep. Aanprijzingen in algemene bewoordingen, ook al zijn ze onwaar, leveren op zichzelf geen bedrog op.
(...)
PetraB80 schreef:
21 jul 2020 10:14
Mijn vader heeft geen bewijs dat de Belcentrale medewerker heeft gezegd dat de KPN gaat stoppen dus hij heeft geen mogelijkheid om het contract met de Belcentrale te ontbinden.
Neem al je gesprekken op. Met een mobiele telefoon kan dat gemakkelijk. Ik gebruik daar Cube ACR voor.
Bob Schurkjens schreef:
21 jul 2020 18:42
Belcentrale levert niet eens. Het is dus een spookovereenkomst. Belcentrale dagvaarden, de overeenkomst nietig laten verklaren en alle betalingen terugvorderen.
Nietig verklaren zal niet werken. Vernietigen ook niet. Maar Bob zit hier wel i n de juiste richting te denken. Ze leveren niet dus stuur een ingebrekestelling. De voorgaande maanden zijn onverschuldigd, want er blijvend tekortgeschoten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
22 jul 2020 21:02
PetraB80 schreef:
21 jul 2020 10:14
Mijn vader heeft een onderneming. In januari 2018 stond de Belcentrale aan de deur Ze vertelde mijn vader dat KPN zou stoppen met het leveren van internet en telefonie en ze hem een mooie aanbieding wilden doen.
Die forumleden die je vertellen dat je maar zelf moet nadenken denken zelf niet na. Dit is gewoon een gevalletje bedrog.
En hoe is dat bedrog te bewijzen?
alfatrion schreef:
22 jul 2020 21:02
PetraB80 schreef:
21 jul 2020 10:14
Mijn vader heeft geen bewijs dat de Belcentrale medewerker heeft gezegd dat de KPN gaat stoppen dus hij heeft geen mogelijkheid om het contract met de Belcentrale te ontbinden.
Neem al je gesprekken op. Met een mobiele telefoon kan dat gemakkelijk. Ik gebruik daar Cube ACR voor.
Dat is mosterd na de maaltijd, daar is het bewijs van nu mee geleverd.
alfatrion schreef:
22 jul 2020 21:02
Bob Schurkjens schreef:
21 jul 2020 18:42
Belcentrale levert niet eens. Het is dus een spookovereenkomst. Belcentrale dagvaarden, de overeenkomst nietig laten verklaren en alle betalingen terugvorderen.
Nietig verklaren zal niet werken. Vernietigen ook niet. Maar Bob zit hier wel i n de juiste richting te denken. Ze leveren niet dus stuur een ingebrekestelling. De voorgaande maanden zijn onverschuldigd, want er blijvend tekortgeschoten.
Waar komt het vandaan dat Belcentrale niet zou leveren?

goedemorgenliz
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2020 11:43

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Ongelezen bericht door goedemorgenliz »

Hi Petra!

Wij hebben momenteel ook een beetje een gedoe met Belcentrale.

Hebben jullie al een uitkomst gevonden?

Gesloten