LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tech Repair laat me niet een bestelling terugsturen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Hedzer
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2020 13:49

Tech Repair laat me niet een bestelling terugsturen

Ongelezen bericht door Hedzer »

Ik ben een vrijwileger bij een repair cafe in Teylingen. Wij zijn een Non-profit organisatie, meest van onze vrijwilegers zijn van de GGZ, en/of dagbesteding. Een klant had een scanner van Canon waar de lichtje in het deksel niet meer deet. Bij Tech Repair kon ik niet het kleine onderdeeltje zo maar bestellen maar moest het hele deksel bestellen. Dat heb ik gedaan, mijn eerste fout was dat ik het had voorgeschooten voor het klant.
Tech Repair wist niet hoe lang het zou duuren voor dat het deksel klaar was of zou arriveren.
Ongeveer 6 maanden later kreeg ik het onderdeel.
Klant had al een nieuwe scanner gekocht.
Tweede fout: ik had meteen Tech Repair ge-emailed en vroeg of ik het onderdeel (deksel) terug mog stuuren. Na 2 emails niks meer gehoord van Tech Repair, dit was bijna een maand geleden. Ze zouden mij terug e-mailen. Ik weet allen dat het manager niet mij wilde geld terug geven voor het onderdeel. Maar volgens mij hoor ik toch het onderdeel terug te stuuren en mijn geld terug te krijgen? Ik had het onderdeel niet uit het verpaking of het shippig doos gehaald.
Wat kan ik doen?
Sorry voor mijn slecht geschreven Nederlands, mijn voer taal is Engels.
Mvg
Hedzer

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Tech Repair laat me niet een bestelling terugsturen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik zou contact opnemen met de coordinator van het repair cafe. Het is hun risico omdat u daar vrijwilliger bent. En vrijwilligers zijn meestal verzekerd tegen fouten.

Hedzer
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2020 13:49

Re: Tech Repair laat me niet een bestelling terugsturen

Ongelezen bericht door Hedzer »

Bedankt.
Ik hoopte er was een manier waar ze weteliijke moesten het onderdeel terug nemen

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Tech Repair laat me niet een bestelling terugsturen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Meestal zijn specifiek voor een klant bestelde onderdelen (dus niet uit voorraad) uitgesloten van retourneren. Het bedrijf kan er niets aan doen dat er al een andere scanner is gekocht. Zou de voorwaarden van Tech Repair eens doornemen en kijken wat daar in staat.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Tech Repair laat me niet een bestelling terugsturen

Ongelezen bericht door D34M0N »

Geen goede daad blijft onbestraft.

Hedzer schreef:
23 jul 2020 14:49
Bij Tech Repair kon ik niet het kleine onderdeeltje zo maar bestellen maar moest het hele deksel bestellen. Dat heb ik gedaan, mijn eerste fout was dat ik het had voorgeschooten voor het klant.
Had je het onderdeel voorgeschoten met jouw eigen geld? Dan is dat de 2e fout: nooit iets bestellen zonder schriftelijke toestemming van degene die bevoegd is om aankopen t.b.v. de organisatie goed te keuren. (Dat je meteen Tech Repair had gemaild dat je het onderdeel wilde retourneren heb je juist goed gedaan.)
En als het repair café voor het onderdeel heeft betaald, dan geldt: niet jouw probleem.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Tech Repair laat me niet een bestelling terugsturen

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ik English there are options. It seems that the cover was custom made but the jurisprudence is critical about what that exactly means. Custom made goes very far and it means most of the time that it’s not possible to reassemble or resale. It’s seems that’s not the case here. Am assembled computer has been ruled it’s not custom made enough. Please don’t assume that custom made here is the case. That’s a difficult thing and depends on many circumstances.

Also after so many months. I have questions there. You paid up front but received after 6 months?

This is all very complicated but deserves to be looked into better. As a lawyer I do see options.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Tech Repair laat me niet een bestelling terugsturen

Ongelezen bericht door mahadma »

Maar volgens mij hoor ik toch het onderdeel terug te stuuren en mijn geld terug te krijgen? Ik had het onderdeel niet uit het verpaking of het shippig doos gehaald.
Wat kan ik doen?

Als het speciaal besteld is dan kunt u het vaak niet terugsturen. Dat is ook niet bevestigd. En een termijn van 4 weken wachten zou ook wel erg lang zijn. U zal de rekening of zelf of door uw vrijwilligerswerk moeten laten betalen.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Tech Repair laat me niet een bestelling terugsturen

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

mahadma schreef:
24 jul 2020 01:20
Maar volgens mij hoor ik toch het onderdeel terug te stuuren en mijn geld terug te krijgen? Ik had het onderdeel niet uit het verpaking of het shippig doos gehaald.
Wat kan ik doen?

Als het speciaal besteld is dan kunt u het vaak niet terugsturen. Dat is ook niet bevestigd. En een termijn van 4 weken wachten zou ook wel erg lang zijn. U zal de rekening of zelf of door uw vrijwilligerswerk moeten laten betalen.
Het zo terugsturen zou ik niet doen als ze niet toezeggen dat je geld terugkrijgt. Je kan niet heel veel indien je met ideal hebt betaald. Er is een geschil tussen twee partijen en geen instantie die bemiddelt zoals mastercard of bank.

Sommeren dat ze zich aan de wet houden. En daarna na overeenstemming terugzenden. custom made is niet zomaar sprake van en indien je je herroepingsrecht verliest zouden ze dat moeten aangeven. Dat gebeurt bij downloads heel vaak dat je afstand doet omdat je het meteen gebruikt.

Even geld terugvorderen kan dus niet zomaar en heb je rechtsbijstand nodig. Ook zou ik screenshotsmaken van wat ze zeggen en doen bij een dergelijke bestelling

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tech Repair laat me niet een bestelling terugsturen

Ongelezen bericht door alfatrion »

You have orders this on behave of your organisation (stichting, denk ik). There is no law that gives you the right to cancel the sale. (Het herroepingsrecht is alleen van toepassing als de verkoper professioneel is en de koper consument.)

You you have a contract with the person who came in.

Je kan overwegen of voortaan te kopen namens de gene die met spullen komen. Je hebt daar een volmacht voor nodig. Dan kan er wel herroepen worden.

Gesloten