LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Edgun
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2016 16:32

Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door Edgun »

ING berekent extra kosten voor vaker geld opnemen of storten (zie Radar van 13 juli j.l.)

We zijn weer een stapje dichter bij een samenleving zonder contant geld!
Langzaam maar zeker wordt het steeds duidelijker dat we geen geld meer mogen (kunnen) opnemen.
De actie startte al jaren geleden (klein bedrag... pinnen mag) en de supermarkten deden haastig mee.
Tijden de Corona acties van de laatste maanden willen de meeste handelaren al geen contant geld
meer aannemen.
Ik denk dat contant geld (verbieden) het laatste onderdeel wordt om ons van bovenaf allerlei plichten
op te leggen. Want met alleen giraal geld heeft men alle macht in handen. Weg privacy!!!!
Doet u niet wat de overheid wil dan blokkeren we toch gewoon uw rekening.
Wat als er opeens een stroomstoring komt.
Ik ben geen smenzwerings gekkie, maar het gaat er toch wel een beetje raar uitzien. Nog even dan hebben
de banken (de regering) ons in de tang.
Blijf met contant geld betalen anders worden we de dupe van de privacy regels.
Wat gaat de gewone rekening houder dit per jaar extra kosten en welke bank volgt met
deze regels?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus omdat de ING met een bepaalde rekening korting geeft en geld vraagt voor vaker geld uit de pinautomaat te halen is dat een stapje dichterbij een geldloze samenleving? Er zijn weer meer banken dan alleen de ING en de ING heeft meer verschillende soorten rekeningen. Dus ook waar het onbeperkt geld pinnen gewoon gratis blijft.
En dat er tijdens de hoogtepunt van corona geen cash geld werd aangenomen is natuurlijk te begrijpen. Tenzij u natuurlijk iets in handen wil hebben wat door tig mensen is aangeraakt en bij elkaar ook nog overdracht heeft.

Wat u meer zou gaan betalen kunt u zelf uitrekenen. Hoe vaak haalt u geld af en loont een beetje korting dan?

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door Methusalah »

Waar heb je het toch over.

Je kan ook geen contact geld halen bij een stroom storing.
Als je geld pinned, sta je ook op de film
Geld is genummerd dus het volgen kunnen ze nu ook al

Waar haal je vandaan dat de overheid je rekening kan en zal blokkeren.


Maw, een hoop bizar gepanikeer wat nergens op gebaseerd is. Je bent absoluut een samenzweringsgekkie als ik af ga op wat je schrijft.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ING berekent extra kosten voor vaker geld opnemen of storten
Oplossing is simpel: geen geld storten, hoef je het later ook niet weer op te nemen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De werkgever of uitkeringsinstantie is verplicht in ieder geval het inkomen tot het minimumloon op een bankrekening te storten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als er erg veel ING klanten weglopen .......

Ik weet dat bij een Pin storing er een lange rij voor Flappentap stond en half uurtje later was deze leeg.
Ik kon die zaterdag rustig winkelen met contant.

Ik bepaal zelf hoe ik betaalde.
De Action heeft nu nog maar 1 kassa open, + 6 zelf scan, en een lange rij voor de contant en veel diefstal bij de zelf service......

Dus of het nu werkelijk een goede oplossing is.... Ik koop vaak langs de weg bij een kraampje aardbeien, kersen of pruimen en dan heb ik geen Pin pas nodig....

En hoeveel zwart werkers laten het te betalen bedrag per bank overmaken?

Ook de Erotische handelingen, je kunt pinnen maar waarom betalen alle mannen met een En/Of rekening liever contant?
Vele oude Postbank klanten zijn al weg gelopen en nu weet de Topic starter waarom Triodos & ASN de afgelopen jaren 10x groter zijn geworden en nog steeds flink groeien.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De betaalrekening van Triodos is veel duurder dan die van ING.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Edgun schreef:
22 jul 2020 13:50
Doet u niet wat de overheid wil dan blokkeren we toch gewoon uw rekening.
Bij mij wordt mijn salaris al jaar en dag gestort op mijn bankrekening. Dus als de overheid dit zou doen konden ze dit al jaren.

Pinnen is voor ondernemers en banken veiliger en goedkoper. De overheid kan zonder gegronde rede niet naar jouw specifieke afschrijvingen kijken je angst is dus ongegrond.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ING extra gaat vragen als je vaker gaat pinnen, ik kan zonder kosten elke dag €50,- bij de buurt Super opnemen zonder extra kosten....

Alleen weet ik niet of ik dit zelf 365 dagen per jaar vol kan houden!
Alleen als je €18250,- per jaar op je rekening komt en er geen andere afschrijven....

En geld storten kan bij elke winkel of verkoper......
Triodos en ASN klanten hebben zelden een automaat nodig....

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door juliomariner »

Komkommertijd schreef:
25 jul 2020 21:22

Triodos en ASN klanten hebben zelden een automaat nodig....
Omdat dat armoedzaaiers zijn?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door berndv »

Ik heb vorige week onze rekening bij de ING ook gewijzigd. Je kunt inderdaad een korting krijgen als nagenoeg geen contant geld opneemt. Die korting bedraagt welgeteld 0,35 euro per maand. Ze noemen het ook bewust een korting. De topictitel geeft aan dat er extra kosten worden gerekend voor contant opname. In zekere zin kan je het zo opvatten, maar het is een korting op de standaardprijs. En als je die korting accepteert, want ja, korting is korting, dan betaal je 0,80 euro per opname vanaf de 6e contant opname op jaarbasis. Het zijn keuzes die je maakt op basis van je wensen, ik heb er voor gekozen om niet die korting te nemen, want ik neem wel vaker dan 5 keer per jaar contant geld op uit de automaat.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Aan de andere kant ben je met die korting iedere maand zoveel goedkoper uit, dat het bij 10 opnames nog goedkoper is.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je betaalt die € 0,80 vanaf de eerste opname.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door berndv »

Lady1234 schreef:
27 jul 2020 10:29
Je betaalt die € 0,80 vanaf de eerste opname.
Inderdaad, heb de uitleg vorige week zelf ook verkeerd gelezen. Ze rekenen je voor wanneer het voordeliger is. Dank voor de verduidelijking.
Maak je gebruik van de korting en neem je toch geld op bij een geldautomaat, dan betaal je voor iedere geldopname namelijk € 0,80. De korting loont dus als je (jullie) maximaal 5 keer per jaar geld opneemt.
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html

gelukkig maakt het voor mij geen verschil, heb de korting niet genomen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extra kosten voor vaker geld opnemen of storten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij invoering van die korting waren er nog een aantal gratis opnames.

Gesloten