LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overzicht van 088-nummers?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Richardm74
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2020 16:27

Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door Richardm74 »

vandaag weer eens voor de zoveelste keer gebeld door een voor mij onbekend 088 nummer, (+31885111411) het is echt om ziek van te worden.
Maar het ergste vindt ik nog wel dat je het bedrijf dat het nummer gebruikt niet eens kunt vinden, zodat je niet weet of dit een legitiem bedrijf is dat je met een gerust hart dsn kan terugbellen of juist dat je weet, ok dit bedrijf ga ik niet terugbellen.
Geen naam erbij is bij mij sowieso al blokkade, voor de zoveelste keer weer.
Ieder nummer moet naaf mijn weten toch geregistreerd staan, dat het is afgenomen en door welk bedrijf, ja soms in hele blokken kennelijk.

Ik zou graag weten of er ergens een duidelijk overzicht is van alle 088 nummers en de geregistreerde naam erbij.
En kom nu niet met: " ja maar ze hebben recht op privacy" want zij vallen ons juist steeds lastig omdat ze het bel-me-niet- register al jaren totaal negeren.
Het moet een keer afgelopen zijn met het lastig vallen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien bent u wel gebeld door het Bravis Ziekenhuis. Hun telefoonnummer begint ook met 088. Neem het gesprek eens aan, dan weet u wie er belt.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door witte angora »

Richardm74 schreef:
27 jul 2020 16:49
vandaag weer eens voor de zoveelste keer gebeld door een voor mij onbekend 088 nummer, (+31885111411)
Het overkomt mij sporadisch. Dan ben ik uiteraard nieuwsgierig, maar bellen ga ik niet direct omdat ik niet weet wie er achter zit en wat de intenties zijn. Even googlen levert inderdaad soms een lange lijst van berichten op dat het een soort spooknummer is, terwijl niemand weet wat er achter zit. Het jouwe kan ik op die manier niet terugvinden. Je kunt dus proberen er achter te komen door te bellen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Een 088 nummer is wat men een regio ongebonden nummer noemt.
Dat wil zeggen dat u geen locatie kunt aflezen zoals met b.v. een 020 nummer.

Het beste wat u kunt doen als u weer gebeld wordt door dit nummer is als volgt:

Gewoon de telefoon opnemen en helemaal niets zeggen.
Wacht tot de andere kant zich bekend maakt of iets zegt.
Als dat langer duurt, gewoon langer niets zeggen maar ook niet ophangen.
Als u dit blijft herhalen tot ze iets zeggen weet u meer of ze stoppen met bellen.

En, een nummer die u niet bekend is, gewoon nooit terug bellen.
Als ze je moeten hebben bellen ze wel opnieuw... En wacht je op hun eerste woordjes. :lol:

Dit 0885111411 nummer is ieder geval al wel een bekende op internet maar nog niet als slecht getypeerd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
27 jul 2020 20:44
Misschien bent u wel gebeld door het Bravis Ziekenhuis. Hun telefoonnummer begint ook met 088. Neem het gesprek eens aan, dan weet u wie er belt.
Ook alle afdelingen van het Rijnstate ZH Arnhem beginnen met 088.
Neem gewoon eens 1x op en zeg niks, maar luister alleen..daarna kunt u dit nummer eventueel blokkeren op uw telefoon.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En zeg gewoon goedendag. Er kan u helemaal niets gebeuren als u een telefoongesprek aanneemt. Vroeger kon men ook niet zien wie er belde.

Die rare angst voor een telefoongesprek.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Lady1234 schreef:
27 jul 2020 21:48
Die rare angst voor een telefoongesprek.
En dan wel overwegen om terug te bellen. Ik zal sommige mensen wel nooit begrijpen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
27 jul 2020 20:44
Misschien bent u wel gebeld door het Bravis Ziekenhuis. Hun telefoonnummer begint ook met 088. Neem het gesprek eens aan, dan weet u wie er belt.
>>
Begrijp ik nu goed dat:
Omdat u het netnummer ziet welke gelijk is aan die van het Bravis ziekenhuis dat het wel zal overeenkomen met dit nummer?

Gewoonweg BRILJANT!!

Dus als ik een 020 nummer bel, krijg ik de Burgemeester van Amsterdam aan de lijn?

Ook het terugbellen is gewoon een briljant...... slecht idee.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik zal het nogmaals aangeven wat u het beste kunt doen.
Dit principe is gebaseerd op balans en verwachtingen.

Als u geïrriteerd raakt van deze telefoontjes heeft de tegenpartij zijn zin. (dat verwachten ze)
Als u de telefoon oppakt en helemaal niets zegt, voor zij iets zeggen, geeft u aan dat u niet geraakt bent door hun gedrag. (u neemt de controle)
Als u geen irritatie laat horen door de telefoon is de pret snel voorbij, voor de andere kant.
Als ze wel praten en u heeft een vermoeden dat ze u in de maling willen nemen of willen oplichten dan gaat u gewoon een tijdje mee in hun gesprek. Laat ze in de waan dat ze beet hebben. Ga in discussie met in het achterhoofd, ik trap er niet in.
En stop u het gesprek met, sorry, maar u denkt toch niet dat ik achterlijk ben. (Dan is de balans aan uw kant)

In een telefoontje als deze moet u zien de regie over te nemen al voordat het gesprek begint.
En dat is uw eigen keuze, als volgt.

Gewoon de telefoon opnemen en helemaal niets zeggen.
Wacht tot de andere kant zich bekend maakt of iets zegt.
Als dat langer duurt, gewoon langer niets zeggen maar ook niet ophangen.
Als u dit blijft herhalen tot zij iets zeggen weet u meer of ze stoppen met u te bellen.

Op den duur heeft u niets gegeven en heeft de beller dus ook helemaal niets gekregen.
(Bij u valt niets te halen)

Maar het kan ook zijn dat iemand u probeert te bereiken waarvan u het telefoon nummer (nog) niet kent.

Uiteraard moet u nooit een nummer terug bellen die u niet kent en u heeft gebeld.
Dat is één oplichterstruck die wel geld kan kosten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door moederslink »

En voer dit gesprek zonder één keer " ja" te zeggen :lol: .
Zeg " oh " of " goh " of " asjemenou " :D
Net als dat spelletje vroeger , waarbij je " af " was zodra je " ja " zei . :wink:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hebra98 schreef:
27 jul 2020 23:27
Lady1234 schreef:
27 jul 2020 20:44
Misschien bent u wel gebeld door het Bravis Ziekenhuis. Hun telefoonnummer begint ook met 088. Neem het gesprek eens aan, dan weet u wie er belt.
>>
Begrijp ik nu goed dat:
Omdat u het netnummer ziet welke gelijk is aan die van het Bravis ziekenhuis dat het wel zal overeenkomen met dit nummer?

Gewoonweg BRILJANT!!

Dus als ik een 020 nummer bel, krijg ik de Burgemeester van Amsterdam aan de lijn?

Ook het terugbellen is gewoon een briljant...... slecht idee.

U begrijpt er helemaal niets van. Heel veel instellingen gebruiken 088. En afgezien daarvan. Als je wordt opgebeld, kan je niets overkomen door het gesprek aan te nemen.

Wie heeft het over terugbellen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

moederslink schreef:
28 jul 2020 00:00
En voer dit gesprek zonder één keer " ja" te zeggen :lol: .
Zeg " oh " of " goh " of " asjemenou " :D
Net als dat spelletje vroeger , waarbij je " af " was zodra je " ja " zei . :wink:

Dit vind ik een briljante geste van Moederslink. Heb je gewoon je Loekie momentje.

Asjemenou!

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
28 jul 2020 00:33


Wie heeft het over terugbellen?
>>
witte angora schreef:
27 jul 2020 20:57
Het jouwe kan ik op die manier niet terugvinden. Je kunt dus proberen er achter te komen door te bellen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
28 jul 2020 00:33

U begrijpt er helemaal niets van. Heel veel instellingen gebruiken 088. En afgezien daarvan. Als je wordt opgebeld, kan je niets overkomen door het gesprek aan te nemen.
>>
Waar leest u dat ze de telefoon NIET op hebben genomen?
Ik zie daar ook geen vraag over, maar mijn advies zit dat opnemen wel in.
Iedereen kan een 088 nummer huren. Sterker nog je kunt een hele groep 088 nummers huren.
Dus het nummer is geen indicatie wie er achter zit, alleen dat deze geografisch ongebonden wil zijn.
En, zoals elk telefoonnummer kan het goed of slecht volk zijn.

Het kan zelfs dat een 088 nummer is gekoppeld aan een ander (zelfs buitenlands) nummer.
Dus, nooit terugbellen.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Kijk eens op https://www.belfabriek.nl/eigenaar-num ... 0885111411
Atriensis data B.V.
Nummer range: 088-5111400 t/m 088-5111499
Datum beschikking: 15-01-2019
Status: Toegekend

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mijn vader placht de telefoon op te nemen met: "Tot wien spreek ik?" (Ja, met naamvals -n :D).
Als nietszeggende en licht-ontregelende reactie gebruik ik zelf nogal eens: "Het is toch wat."

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

[Bericht verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 19 okt 2020 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic en onbegrijpelijk

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Bij het acm is een register waar je kunt zien bij wie dat nummer is ondergebracht.

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telec ... /resultaat

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Overzicht van 088-nummers?

Ongelezen bericht door Sira »

Er is helemaal niets mis met een 088 nummer. Deze nummers worden uitgegeven door de ACM.
Voor een bedrijf is het beltarief van een 088 nummer voordeliger dan bijv. een 020 nummer. Ook als een bedrijf meerdere vestigingen in het land heeft, is een 088 nummer gunstiger, de nummerreeks kan per vestiging of personeelslid worden uitgebreid. Het nummer kan zowel op vast als op mobiel worden gebruikt. En stel dat het bedrijf gaat verhuizen, bijv. van America (Limburg) naar Moscou (Drente), verhuist het nummer mee. Dit is met een gewoon netnummer niet mogelijk.
Voor particulieren en ZZP'ers is er het 085 nummer.

Uw 088 nummer kan dus inderdaad van een belangrijke instantie komen, zoals ziekenhuis, maar ook van een verzekeringsmaatschappij, energieleverancier, callcenter, etc.
Er gebeurt niets als u opneemt, maar u weet in ieder geval wie u tracht te bellen.

Ik kom nog uit de tijd dat het iedere keer weer een verrassing was als er iemand belde en dan zeiden we in de familie tegen elkaar "wie zou dat nou kunnen zijn (die zo laat, zo vroeg of onder het eten belt)".

Gesloten