LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn kleindochter wilde Apple en kreeg mijn oude toestel... met mijn nummer.

Dit minderjarige kind kreeg nu telefoontjes van Callcenter en Bel me niet werkte niet.

Ze zou vaste relatie zijn van TV gidsen, Kranten, Energie leveranciers maar dat is haar Opa!

Als ze dit meld roepen, na afloop een bandje met... maar dat is al aangemeld.
Blokkeren helpt ook vaak niet omdat ze meerdere nummers hebben.

Nu vinden de Moderators dat gehoorschade bezorgen niet mag... maar hoe kom je van dit ongewenste gezeur af?
Het is gebleken dat er zelden door hun verkregen nummers verwijderd worden of slechts voor paar maanden.

Als je alleen maar Nee zegt en ophangt, ze blijven gewoon later bellen of je even tijd hebt....

En ook beginnnen sommige een lang verhaal zonder dat ze laten onderbreken....
Mevrouw, U kunt veel goedkoper e stoom & gas krijgen......

Haar moeder mag alleen beslissen en ze hebben al vanaf 2006 geen Gas!
Hoe stop je deze provisie jagers die niet luisteren omdat ze vrijwel zeker weten dat dit een overstapper is geweest...
Zelfde voor kranten en tv gidsen, kinderen kijken alleen Buurman & Buurman en verder online.....

Is het mogelijk dat bedrijven die het bel me niet negeren en alleen na afloop laten horen....
Kunnen we op een of andere manier die bedrijven de licentie ontnemen en sluiten.
Er zijn ook vele goede Call Centers maar de grootste etterbakken, hoe stoppen we die?

Ook de wel goede Call Centers lopen tegen ophangen aan......
Moet de overheid de foute een bel verbod geven?

Mijn huisarts ging van geheim nummer naar zichtbaar omdat vele de anonieme weg drukten.
Hoe kunnen we de telefoon terreur stoppen....

Of weet iemand hoe het elders geregeld is in Europa zodat we dat kunnen overnemen?

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14
Beste antwoord
Gekozen door Komkommertijd

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

door tampie74 » 29 jul 2020 12:55

Als uw dochter uw oude toestel met uw oude nummer gebruikt, is het misschien een optie om op het toestel in te stellen dat ze alleen gebeld kan worden door de nummers die in haar lijst staan. Heb ik bij mijn dochter ook gedaan. Weet alleen niet of het ook in te stellen is op een Iphone. Op de Samsung kon ik het instellen.
witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
28 jul 2020 18:55
Mijn kleindochter wilde Apple en kreeg mijn oude toestel... met mijn nummer.
Heel simpel. Zet je nummer over in je nieuwe toestel, en geef je kleindochter een ander abbo. Hoe opa het verder regelt met al die callcenters, is het probleem van opa. Toch?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Vraag een nieuw zonder stofzuigers en komkommers bezoedeld nummer aan. Die komkommer is er zo ingevreten, dat krijg je nooit meer weg.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een ander prepaid nummer is vaak ook van vorige eigenaar dus of dat helpt.....

Verder is naast mijn kleindochter nog vele duizenden Nederlanders die ook zich ergeren aan Call Centers die bleven zeuren.
Helaas verbieden de Moderators de Scheidsrechter methode wegens gehoorschade.

Dus graag een toegestaan alternatief.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien wat minder met uw nummer strooien? Er is ook nog het recht van verzet en als de call centers zich daar niet aan houden, kunt u een klacht indienen.

Ik word overigens nooit gebeld door die bedrijven, dus ik denk dat u overdrijft.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Nee-Nee sticker op die telefoon plakken ?? :shock:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je regelmatig een TV Gids, Krant of Stroom leverancier wisselde en nog een bedrijf had... dan komen ze aan je nummer.....

Het is een loterij van zelden tot heel veel gebeld worden kreeg ik de indruk.
Ik heb zelf 5x ander nummer prive genomen en zakelijk in vuilnisbak gedaan....

Alle verkopers van Pennen, kalenders en andere relatie zooi gelijk kwijt die verkoop afspraak maken voor niet meer bestaande en door gingen......net als boekhoud pakketten aanbieders die na 10x Nee toch bleven doorgaan.

En omdat je van de moderator hier geen Scheidsrechter mag spelen, waterkoker afzetten met je telefoon in je hand vinden ze erg leuk en blijkbaar is dat binnen de forum voorwaarden hier!

Mijn kleinzoon bellen ze zelden, kleindochter erg vaak, beide oude nummers gekregen!

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Op een iphone zit een knopje met een rood telefoontje erop. Als uw kleindochter dit tijdens zo'n gesprek indrukt is het probleem opgelost.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hier op YouTube staat de oplossing,

https://www.youtube.com/watch?v=oSzRkXKKEGA

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Brahms »

Nog nooit op mijn mobiel door een call center gebeld. Waarom heeft opa zijn nummer zo royaal verspreid ?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

juliomariner schreef:
28 jul 2020 19:43
Op een iphone zit een knopje met een rood telefoontje erop. Als uw kleindochter dit tijdens zo'n gesprek indrukt is het probleem opgelost.
En als een Call center 100 nummers heeft mag je 100x drukken op ik heb zelf geen idee waar die knop zit?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Nee....gewoon nee.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@KKT

Houd maar gewoon een praatje tegen die callcenters op hetzelfde niveau als uw reacties hier. Dan leggen ze zelf gillend op.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door caruso »

Onbegrijpelijk...Komkommer heeft alles, echt alles zelf beleefd, draagt de meest curieuze oplossingen aan voor elk probleem en kan dit niet oplossen?
We zijn verloren......

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door cherokee »

Die toetsenborden van tegenwoordig ook in die callcenters........Ctrl - Alt - Shift - Tab - Enter - Komkommer......

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, de stofzuiger is buiten dienst, anders was het niet zo'n probleem...

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door omega19 »

Fantastische hulp weer voor deze TS.....(not)

Mijn ervaring is dat veel Callcentres zonder nummerweergave bellen en dit kan je apart blokkeren.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij begrijp jij deze TS niet... ;)

Hij heeft overigens al hulp gehad: mijn bericht dat hij zijn oude nummer op zijn huidige toestel moet zetten. Gewoon met de simkaart. En kleindochter kan dan een ander abbo krijgen.

Moeilijker als dat is het niet. Behalve, vreemd genoeg, voor onze stofkommer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

omega19 schreef:
29 jul 2020 07:33
Fantastische hulp weer voor deze TS.....(not)

Mijn ervaring is dat veel Callcentres zonder nummerweergave bellen en dit kan je apart blokkeren.
Helaas.... 't plaatselijke ziekenhuis belde anoniem en heeft ook Call Center met artsen die Corona vrij de testen bespreken, geen reiskosten of parkeren en gaat prima.... dus geen nummer blokkeren is niet de oplossing.

De commerciële Call Centers zijn van hulp lijn bedrijven tot de verkopers.
Als we de verkopers eruit kunnen halen zou veel ellende bespaard worden.

Er zijn enkele die prima klantenservice voor gerenommeerde bedrijven doen en op zelfde nummers deze reclame zooi....

We hebben een " Bel me Niet" maar als ze die niet handhaven en vaste klanten uitzonderingen bieden....
Dat laatste is het probleem, als je jaarlijks een andere TV gids aanbieding neemt, Energie leverancier wisselde of zo dan mogen
ze jou als ooit vaste klant buiten de Bel me niet benaderen blijkbaar....
Voor bestaande klanten prima maar voor Ex klanten tot vele jaren later?

De Kom weet terug bij ons bellers, leuke poging en vaak leuke aanbieding.... maar vaak via Bellen.com of zo nog leukere...
Verder is een ander telefoon nummer geen oplossing maar verplaatsen probleem naar onbekende!

Mijn zakelijke nummer, die wil niemand....
Zit U te wachten op klanten die onderdelen willen van niet meer bestaande firma?
Of verkopers van relatie geschenken als ondernemer en zo?
Hergebruik van oude 06 nummers geeft ook veel ellende, en 3 tot 6 maanden is blijkbaar niet voldoende.

En nu de Rode Knop op I phone gevonden.... maar als je een ander toestel kreeg zijn alle geblokkeerde weer vrij en mag je ze nogmaals doen.... dus dat werkte ook blijkbaar niet helaas.

Enige wat werkte is mijn scheidsrechter methode die gehoorschade zal opleveren....
Dan word jou nummer verwijderd... maar moeten we dat massaal gaan doen?
Vaak jonge mensen die proberen bij te verdienen en de grote baas neemt weer nieuw personeel.

Mijn vraag is daarom;
Wat kunnen we doen tegen bedrijven die ons meerdere keren lastig bleven vallen en de uitzondering uit 't Bel Me Niet kunnen halen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

ik had als ondernemer vele bedrijfsnummers en enkele leuke makkelijke die vele graag willen....

En als alle vriendjes en Whats App er op staat nu..... en ook Telegram.....
Zij wilde graag het nummer van Opa en kwam er later achter dat een Call Center een oud opnieuw uitgegeven niet wilde verwijderen...

U krijgt na afloop een bandje roepen ze dan, maar dat werkte niet bij vaste oude klanten bestand die hier buiten viel....

Naast mijn zelf en Kleindochter zijn vele duizenden hier slachtoffer van helaas....
Een ander nummer en na 3 maanden mag Uw kind deze hebben?

Mijn vraag is dus eigenlijk.....
Hoe maken we het gas voor " Bestaande klanten " dicht in dit Bel me niet.....
Een verbod om Ex klanten te benaderen zou veel helpen....
Bestaande bellen zelden.... vooral via Ex bedrijven gekregen worden massaal misbruikt.

Of ze gebruiken gegevens van firma A voor bedrijf B....
De Politiek zegt niets te kunnen doen, maar gewoon strengere regels en 1x melden bij Bel Me Niet werkte niet....

Mijn kleindochter vraagt 1e keer, kunt U mijn verwijderen.... en niet dat bandje onzin verhaal...
2e keer pakt ze haar fluitje... en dat is niet goed.... maar als 1e niets doet....
Dan is het voor 1 Call Center wel over maar nu die andere 5 nog....

Gesloten