Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

omega19 schreef:
26 jul 2020 16:16
Ik ben het voor de verandering helemaal eens met deze bijdrage van de mods, en totaal niet met flonsflons, die mij eerder al een permaban heeft toebedeeld

De kern is dat het hier namelijk niet om de inhoud maar om de persoon gaat.

Een aantal forumleden klopt zichzelf en elkaar steeds op de borst, en concluderen gezamenlijk dat ze toch wel zeer vooraanstaande en belangrijke forumleden zijn.

Anderen en met name nieuwelingen worden op elke punt en komma aangepakt, en dwingend " gecorrigeerd".
>>
Helemaal mee eens... en vooral dat het niet gaat om de inhoud maar de persoon.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

fonsflons schreef:
26 jul 2020 19:26
Maar waarom denkt men dat het om de persoon gaat? Op alle kloppende adviezen die iemand maakt komen namelijk niet dit soort reacties. Het gaat fout als iemand incorrect advies geeft en het weerwoord wegwuift met ' dit is mijn beroep.' Mijn inziens is het dus niet op de persoon maar op zijn of haar acties.

Opvallend is ook dat juist zij die oordelen over het op de man spelen continue zelf op de man spelen.

omega19 schreef:
26 jul 2020 16:16


Een aantal forumleden klopt zichzelf en elkaar steeds op de borst, en concluderen gezamenlijk dat ze toch wel zeer vooraanstaande en belangrijke forumleden zijn.
>>
Waarom moeten bepaalde personen altijd en overal op reageren, ook als het (meestal) niet aan hun gericht is?
Vooral met vaak denigrerende en arrogante reacties. Zoals al zo vaak is aangegeven en niets aan gedaan wordt.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hebra
“Waarom moeten bepaalde personen altijd en overal op reageren, ook als het (meestal) niet aan hun gericht is?
Vooral met vaak denigrerende en arrogante reacties. Zoals al zo vaak is aangegeven en niets aan gedaan wordt“

Waarom zou een reactie direct aan een forumlid gericht moeten zijn voordat die mag reageren? En maakt u uit hoe vaak iemand mag reageren?

En aan denigrerende en arrogante reactie wordt zeker iets gedaan. Misschien ook aan uw beschuldigingen.

Erthanax
Berichten: 9684
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

hebra98 schreef:
26 jul 2020 19:34
Waarom moeten bepaalde personen altijd en overal op reageren, ook als het (meestal) niet aan hun gericht is?
Hoewel uw reactie niet aan mij is gericht, neem ik de vrijheid er toch op te reageren.
hebra98 schreef:
26 jul 2020 19:34
Vooral met vaak denigrerende en arrogante reacties. Zoals al zo vaak is aangegeven en niets aan gedaan wordt.
Niets aan gedaan wordt? Deze specifieke discussie is ontstaan omdat de moderatie juist wel -- en gemotiveerd! -- heeft ingegrepen.
Overigens heb ook ik mij wel eens laatdunkend uitgelaten over een forumlid. Daar was dan ook alle reden toe.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Ik zag het al aankomen dat mijn ingreep veel reacties zou uitlokken en ben daarom erg tevreden met mezelf dat ik die op voorhand naar dit topic heb gedirigeerd. Dat jullie het regelmatig oneens zijn met ElleFlowers, is ons duidelijk. Maar dat maakt het gedrag van veel forumleden tegen haar niet rechtvaardig.

Het is niet aan ons om anderen te corrigeren op de adviezen. Als moderatie zijn mijn collega's en ik hier voornamelijk om de discussies in goede banen te leiden. We hebben in enkele gevallen een streep getrokken als het écht te ver ging (zoals ad nauseam doorgaan over onbewezen geneesmiddelen voor covid-19), maar in principe gaan wij hier niet over de inhoud.

In het topic over het videospel werd heel duidelijk een klein detail uit de reactie van ElleFlowers gepakt en sprong het halve forum erop om op zijn/haar eigen manier te roepen dat ze slechte adviezen geeft en ze niet welkom is op het forum. Ik heb het overgrote deel van die reacties verwijderd, maar sommige ervan gingen echt zo ver. Dat vind ik niet kunnen. Dat is hoe je een ongezonde sfeer op dit forum krijgt, waarmee je ook nieuwe gebruikers wegjaagt. En oudere gebruikers overigens, denk aan Klaas Jan.

Als ik me verplaats in ElleFlowers, zou ik ook geen zin meer hebben om mijn adviezen openlijk te plaatsen, als andere gebruikers vervolgens gaan bestialiteit gaan zitten bedrijven met mieren over een enkel woord in dat advies. Tja, dan maar via PB, dan krijg je niet die lading gif over je heen.

Niet dat ik dat goedkeur overigens, het hele idee van een forum is dat andere gedupeerden over 15 jaar op een stoffig draadje hier kunnen struikelen en daar nuttig advies uit kunnen halen. Dan is het heel frustrerend als je dan éíndelijk de oplossing gevonden denkt te hebben, maar je alleen 'zie PB' ziet staan.

Ik zou graag het graag aan beide kanten van deze situatie anders zien: Aan de ene kant is het voor de gedupeerden veel nuttiger als de adviezen in het topic zelf gegeven worden en niet via PB's, en aan de andere kant hebben de gedupeerden er ook meer aan als er inhoudelijk wordt gereageerd als je het er niet mee eens bent. En onthoud: dit forum is er om gedupeerden te helpen, niet om op je eigen borst te kloppen en je ego te strelen. ^FG

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, nou nou moderatie. Draaft u niet een beetje door? Elle Flowers heeft nog nooit haar adviezen openlijk geplaatst.

Ze wil eerst meer informatie per PB en dan zal zij haar adviezen geven per PB.

Volgens mij is nu de moderatie een beetje bevooroordeeld omdat een juriste/advocate zich verwaardigd hier wat onzin te verkopen.

Het ging helemaal niet over een enkel woordje in dat advies. Het hele advies was onzin.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Lady1234 schreef:
27 jul 2020 00:00
Elle Flowers heeft nog nooit haar adviezen openlijk geplaatst.
Als je even kijkt naar haar berichtengeschiedenis zie ik toch echt een ander plaatje. Overigens heb ik ElleFlowers ook een persoonlijk bericht gestuurd, waarin ik onder andere vroeg om verder haar adviezen in de topics zelf achter te laten. Daar hebben andere gebruikers immers meer aan. Ik kies hier geen kant, ik probeer dit forum voor iedereen leefbaarder te maken.

Ja, ik kom even fel uit de hoek, maar de manier waarop sommige sommige mensen soms op dit forum reageren gaat vaak voorbij aan het helpen van de TS en lijken meer te gaan om een eigen gelijk te halen. Hierdoor gaan discussies soms pagina's lang door op één klein detail, zonder dat iemand er wat aan heeft. Dat mag van mij wel wat minder. ^FG

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Zo. Allemaal weg. Laten we hier alsjeblieft over ophouden, hier heeft niemand wat aan. Kunnen we vanaf nu proberen om opnieuw te beginnen en als normale mensen met elkaar omgaan? De volgende persoon die hierover doorgaat krijgt een ban van twee weken om af te koelen. ^FG

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dan wil ik nogmaals mijn eerdere voorstel hier doen.
Ik denk dat het goed is om ook te kunnen aangeven als je het met een stelling niet eens bent, zoals je nu iets "leuk" kunt vinden.
Kan natuurlijk ook een "niet leuk" icoontje zijn, hoeft niet met namen kan ook met aantal in een getal.
Want nu moet iedereen met een post reageren als je het ergens niet mee eens bent.

En dat veroorzaakt dat een discussie langer kan duren omdat je toch wil aangeven dat je iets niet okay vindt.

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

hebra98 schreef:
28 jul 2020 18:22
Dan wil ik nogmaals mijn eerdere voorstel hier doen.
Ik denk dat het goed is om ook te kunnen aangeven als je het met een stelling niet eens bent, zoals je nu iets "leuk" kunt vinden.
Kan natuurlijk ook een "niet leuk" icoontje zijn, hoeft niet met namen kan ook met aantal in een getal.
Want nu moet iedereen met een post reageren als je het ergens niet mee eens bent.

En dat veroorzaakt dat een discussie langer kan duren omdat je toch wil aangeven dat je iets niet okay vindt.
Positieve feedback: 100% eens!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Als je dan zo.n icoontje aanklikt wanneer je iets niet ok vindt , wil je misschien toch uitleggen waarom je het niet ok vindt of misschien de poster corrigeren.
Het gevolg kan toch weer een discussie zijn.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

moederslink schreef:
29 jul 2020 10:54
Als je dan zo.n icoontje aanklikt wanneer je iets niet ok vindt , wil je misschien toch uitleggen waarom je het niet ok vindt of misschien de poster corrigeren.
Het gevolg kan toch weer een discussie zijn.
>>
Uiteraard vervalt met de "niet leuk" niet de optie om toch te reageren.
Maar ik zie hier heel vaak zeer onpasselijke reacties waar ik niet op wil reageren omdat het daarmee niet stopt maar juist blijft doorgaan.
Zeker niet omdat het elke keer voedingsbodem zal zijn om deze richting in stand te houden.
Nu geef ik alleen met een "leuk" aan dat ik een zienswijze deel, maar kan niet aangeven dat ik hem niet deel.
En ik deel niet elke zienswijze van één mede lid.
Maar het niet eens zijn in het één, betekend niet dat ik het nooit met hem/haar eens kan zijn.

Als je kan aangeven dat je het met een standpunt niet eens bent maar niet mee wil doen aan de "hetze" of discussie dan is deze optie een goed alternatief, in mijn ogen.
En natuurlijk zijn er genoeg die een hetze en discussie in stand willen houden, zoals meermaals gebleken is.
Dat is het grootste struikelblok van een open Forum.

En daarin spreek ik uit ervaring.

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

moederslink schreef:
29 jul 2020 10:54
Als je dan zo.n icoontje aanklikt wanneer je iets niet ok vindt , wil je misschien toch uitleggen waarom je het niet ok vindt of misschien de poster corrigeren.
Dat geldt omgekeerd ook voor het hartje, ik doe dat zelf wel eens om een forumlid een hart onder de riem te steken, gevolgd door op- en aanmerkingen. Universeel voorstel: duim omhoog + duim omlaag

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het probleem met een negatieve beoordeling is dat je clubjes gaat krijgen en die standaard en massaal een berichten van een bepaald kamp een negatieve duimpjes gaat geven. Dit komt de sfeer niet bepaald ten goede en is de reden waarom hier vaak niet voor wordt gekozen. Als oplossing hier zal dat ook niet werken, want de bronoorzaak is het beheer dat amper optreed. Dat zie je hier ook. Er is gewaarschuwd en vervolgens gaat het door onder de neuzen van de moderators, die in plaats van de ergste raddraaiers meteen op pauze zetten kiezen voor nog een waarschuwing.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als iedereen gewoon een klein beetje normaal doet, is slechts lichte moderatie nodig. Daar is het forum bij gebaat. Het is toch geen kleuterklas? Een zwaar gemodereerd forum laat weinig ruimte voor eigen verantwoordelijk. Als iedereen aan het handje gehouden moet worden kunnen ze de toko wel sluiten. Dus moderatie is hier prima. Wie het te bont maakt krijgt een ban.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Leven jullie nu werkelijk van alle "hartjes" bij je post?
Nee toch, hoop ik..!!
Waarom zou je je dan wel meteen veel moeten aantrekken als er mensen niet met jouw stelling (MENING) eens zijn.
Daarom vind ik ook dat, voor beide, het een aantal stemmen moet zijn zonder de namen. De namen geeft sowieso nu al "tweedeling en groepjes"
Ik denk dat beide keuze's een "kant" kiest, maar je kan het nu niet oneens zijn met iemand zonder de negatieve kant "levend" te houden met reacties.
En, als er veel "niet leuk" zijn bij jouw post is het wel iets om er wellicht eens bij stil te staan?
Kan zijn dat de stelling niet geaccepteerd wordt of niet de manier dat je het brengt (laatste merendeels)

En je weet niet wie het er nog meer "niet mee eens is" als je de namen er niet bij zet.
Dus dan reageer je op de stelling en niet op wat "je vriendje pietje" er van vindt.

Al denk ik niet dat iedereen hierbij stil zal staan en gewoon negatief zal blijven reageren.
Want dat is hier toch meer een regel dan uitzondering, helaas.
Want in het "verhaal met Elle" had ik er een paar voor lange tijd uitgegooid.

Ook denk ik dat er beter kan worden gecommuniceerd vanuit een mening en een ander in de waarde laten.
Voorbeeld:
Als ik zeg dat ik "het oneens ben" klinkt dat al minder als dat ik zeg, "wat een onzin"
De laatste is een aanval, de eerste een verschil van mening.

En jullie zijn geen van alle Rechters, dus absoluut gelijk is hier niet te vinden en kunnen jullie niet geven.
Want een Rechter wil niet voor niets de info van beide kanten horen en afwegen.

En, volgens mij, doen jullie dat hier niet.
--------
En als we toch voorstellen doen.
Is het niet mogelijk om expertise's duidelijk te maken bv per stamgast boven 500 posts ofzo?
Dan weet je wat het niveau van de post is en heb je een waarde bepaling van de geboden informatie.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

hebra98 schreef:
29 jul 2020 13:42

En als we toch voorstellen doen.
Is het niet mogelijk om expertise's duidelijk te maken bv per stamgast boven 500 posts ofzo?
Dan weet je wat het niveau van de post is en heb je een waarde bepaling van de geboden informatie.
Alsjeblieft niet. Er zijn forummers die meermalen per dag posten en nauwelijks iets zinnigs zeggen.
Ook geen label aan iemand hangen van “expert” of “beginner”.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En als we toch voorstellen doen.
Is het niet mogelijk om expertise's duidelijk te maken bv per stamgast boven 500 posts ofzo?
Dan weet je wat het niveau van de post is en heb je een waarde bepaling van de geboden informatie.

Dan stel ik voor dat je naar Kassa vertrekt, daar wordt dat gebruikt. Hoe meer onzin je daar neer pent, hoe eerder je daar een 'expert' bent. Kwantiteit zegt 3x niks over de kwaliteit van de antwoorden.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik kan zo al zien dat ZeerPrivé meer dan 500 bericht heeft geschreven. Hij heeft er namelijk 2082 geschreven.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

fonsflons schreef:
29 jul 2020 13:57
Een groot misverstand is dat nieuwe leden de indruk krijgen dat oude leden van mening zijn dat het forum van hen is. Dat is niet zo, zeker niet als je wat langer meeleest.

Het is vaak dat er 'nieuwe' zeer fantatieke leden bijkomen welke menen het forum om te moeten vormen. Een forum als dit draait al erg lang en heeft een bepaalde mentaliteit ontwikkeld, mede door de 'stamgasten.' Net als iedere andere club. Als je als nieuwkomer die niet op 1 specifiek onderwerp reageert, maar meer algemeen mee gaat doen je dan een beetje aanpast gaat dat meestal probleemloos. Zodra je als nieuweling vind dat het forum zich moet aanpassen naar jouw waarden dan gaat het vaker fout.

We hebben hier al meerdere mensen voorbij zien komen die het forum gingen hervormen om hiervan het beste forum van Nederland te maken. De ervaring leert dat dit vaak mensen zijn met een zeer sterke eigen mening die niet geheel vrij is van enige blindheid.

Kort gezegd draait het forum net als een normaal gezin. Het knalt soms, soms gaan er weg en soms komen er bij, maar al met al loopt het huwelijk best prima.
>>
Sorry, ik moet je nu toch even uit je droom helpen.
Je kunt zien wanneer ik me geregistreerd heb en ben af en toe eens langs gekomen om af en toe te zien hoe alles hier gaat.
Daar was ik niet erg positief van onder de indruk, eerlijk gezegd.

Niet dat alles slecht was, maar ik begrijp wel dat veel eerste aanmelders wild gillend weglopen.
Komen niet eens meer terug om überhaupt nogmaals de oren gewassen te worden.

Meeste komen hier voor de eerste keer, gezien het post aantal, en komen eigenlijk sporadisch terug.
Vind het ook zot om aan te nemen dat een eerste bezoeker maar even "zich aan moet passen hier"
Ik vind, "hier" moet zich inleven in de nieuwe gefrustreerde en geïrriteerde TS en deze proberen goed te helpen.
Niet te vertellen dat hij het anders had moeten doen of dom is dat hij daar intrapt..

Maar, je blijft volhouden dat alles goed werkt.
Daar ben ik het niet mee eens en dat is mijn recht.
En je hele toon is vingertje wijzen, maar dat geeft mij alleen aan dat je blind bent voor je eigen aandeel.

En ik heb inderdaad een achterliggende, persoonlijk, reden om hier mee te doen.
Ik wil namelijk zoveel mogelijk nieuwe aanmelders proberen te behouden om eigen en persoonlijke redenen.
En die reden is nu, door Corona, wat vertraagd maar komt er wel aan.
En nee, daar hoef ik niemand een verklaring voor te geven, alleen Radar is daarvan op de hoogte.
Want daar zijn al reeds twee uitzending aan gewijd geweest.

Nu was een "niet leuk" optie wellicht toch niet zo'n gek idee, hé :mrgreen:

Gesloten