LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik ben niet erg bekend met HK en de manier waarop de connectie tot stand komt. Ik heb meer Google Home met heel veel randapparatuur en ruim bovengemiddeld verstand van netwerken. Mijn Netwerk is bedraad, Wifi, DHCP en fixed door elkaar. Zelfs Ziggo begreep niet hoe dat kon werken... duurde even dit uit te leggen :lol: :lol:

Er is heel veel wat er fout kan gaan in een netwerk, zeker als je fixed ip en dhcp door elkaar gaat gebruiken.
Als je weinig netwerk IP's in gebruik hebt en alles staat op DHCP is het even een goed idee een IP scanner te gebruiken en ook een wifi analizer. Deze analizer kan je veel vertellen over de kanalen van je netwerk, en wat ook op "jouw kanaal" zit voor zowel 2.4 en 5.
En de ip scanner kan je vertellen welke wifi apparaten gevonden worden in het netwerk waarop je "scanner" connect.

ik wil eventueel TS wel helpen om proberen het probleem op te lossen maar alles intikken is wel een hele opgave..

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ PANTA music & hebra 88,

goede verhalen waar ik vrijwel 99% achtersta en er ook zo over denk maar.....
wat hebben je buren, als je daar gestoord van raakte en dan is niet jou maar hun netwerk de oorzaak soms....

Net als goed werkende ook plotseling het begeven na overstap naar nieuwe provider en dus modem bij jou of je buren...!
In oude huizen, geen isolatie, en naast de warmte ook geen alu folie vaak voor Wifi isolatie dus!

Dit miste ik nog hoewel het minder vaak zal voorkomen door de afstand, maar helaas, 't kan wel.

PANTAMusic
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jul 2020 19:26

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door PANTAMusic »

Komkommertijd schreef:
29 jul 2020 22:22

wat hebben je buren, als je daar gestoord van raakte en dan is niet jou maar hun netwerk de oorzaak soms....

Vandaar ook even het advies om de set bij familie of vrienden te proberen. Problemen oplossen, zeker computergerelateerde zaken betekend: uitsluiten, uitsluiten en uitsluiten. Een oorzaak kan soms van duizenden zaken komen, en daar is dit tekstvak te klein voor. Dan moet je er echt bij zijn, of uit kunnen lezen op afstand.

Maar inderdaad ook de buren kunnen een oorzaak zijn. Maar ook telefoonmasten in de buurt. Of inductieapparatuur, of zelfs de straling van de TV. WIFI is enorm gecompliceerd, helaas.

Daarom ook de ervaring dat bijna altijd het probleem in huis ligt, en niet specifiek het apparaat. Bekabeld is altijd het beste, maar ik snap die wifi speakers ook wel. Het kan soms verrekte handig zijn. Vooral als je meerdere zones wilt gebruiken.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het gaat zelfs nog een stapje verder, afhankelijk van je ISP.
Ziggo biedt ook een gastnetwerk. Deze kun je ook ge (mis) bruiken voor specifieke doeleinden.

En over de telefoon is veel analyse mogelijk, in korte tijd.
Dus TS mag me een PB sturen om e.e.a. te controleren en op te lossen.

Marcopolo45
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jul 2020 19:14

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Marcopolo45 »

Nu zijn we inmiddels weer een aantal weken verder en het is allemaal nog steeds niet correct opgelost. Nadat na het eerste bezoek de installatie nog niet werkte met de nieuwe Soundbar, zijn vorige week de Tower-Speakers OOK vervangen. En je gelooft het of niet, de Speakers werden herkend en in het systeem ingelezen. Er kwam geluid uit maar het lichtje dat moest gaan branden om aan te geven dat de Speaker was herkend, werkte niet. "De Towers hadden NOG NIET de laatste software" was de reden. Zodra deze nieuwe software kan worden gedownload, krijg ik een seintje. Dus dan voor de zoveelste keer, alles resetten, de Towers in muziekmodus zetten en dan 24 uur zo laten staan dan kunnen ze vanuit China, de software installeren. Dan de andere dag controleren of dit is gelukt, resetten, in de surround-modus zetten en dan kijken en hopen, dat ze deze keer wel wordt herkend door het "briljante" systeem.

Nu komt het allermooiste. Inmiddels heb ik ook contact met de grote baas van Harman Kardon, ik zal zijn naam nog niet noemen. Deze vond het allemaal heel vervelend, alhoewel ik daar niets mee opschiet. Hij beloofde, om het leed een beetje te verzachten, een attentie in de vorm van een Harman Kardon Onyx 6. Nu zit ik daar niet echt op te wachten, maar oké het verzacht de pijn een beetje. Waar denk je dat hij mee afkomt: Een JBL speaker ter waarde van € 99.--. Dan zakt je broek werkelijk helemaal van af. :(
Harman Kardon, absoluut nooit kopen wat een troep, spijt dat ik mijn bedrade BOSE heb weggedaan..... :(

Marcopolo45
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jul 2020 19:14

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Marcopolo45 »

Wat heb ik een spijt van mijn Harman Kardon aankoop. De advertenties zijn goed, maar dat is dan ook alles. Na tien maanden komt er dan eindelijk geluid uit de Tower-Speakers, maar is absoluut nog niet optimaal. Normaal schakelt de Soundbar in als je de tv aanzet, dat doet hij dus de ene keer wel en de andere keer niet. Er moet een ledje gaan branden als de speaker actief is, dat doet het dus niet. Ik kan niet anders zeggen, wat een ander ook al schreef, " wat een bagger".
Ik dacht, ik investeer nog een keer in een mooie muziek-installatie, wat heb ik daar spijt van. Er is een servicemonteur die zich wel hard heeft gemaakt om het op te lossen, ik zal zijn naam niet noemen i.v.m. zijn privacy. Dan krijg je allemaal mooie mails uit Zweden van de zogenaamde Top chef bij Harman Kardon, STEEN CLAUSEN. Wat een loser, doet een hoop beloftes en een hoop mooie woorden maar komt niets maar dan ook niets na. Investeer in een goed product maar nooit in een Harman Kardon

Gesloten