LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door kuklos »

https://www.rtlnieuws.nl/economie/tv/vi ... cht-uitleg

Kort item van RTL Z over dropshipping met daarin heldere uitleg over wat het is,

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja, ik had het gezien. Nou kan toch niemand meer daarmee een ' fout ' maken of over zeuren?
( zou je denken hè 🤔)

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men kijkt uiteraard liever naar een of andere show, dan naar het nieuws. Dus de klachten zullen blijven komen.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Edit dubbel

sake1987

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door sake1987 »

moederslink schreef:
04 aug 2020 23:58
Ja, ik had het gezien. Nou kan toch niemand meer daarmee een ' fout ' maken of over zeuren?
( zou je denken hè 🤔)
:lol: Zolang er sociale media is en veel mensen hier hun nieuws, kennis en waarheid vergaren, zullen we hier nog veel topics voorbij zien komen.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
05 aug 2020 00:13
Men kijkt uiteraard liever naar een of andere show, dan naar het nieuws. Dus de klachten zullen blijven komen.
Gelukkig klinkt dit helemaal niet vooringenomen :D .
Maar eerlijk, hoeveel mensen kijken naar RTL Z ?
Er zijn al ik weet niet hoe vaak waarschuwingen voor dit soort praktijken geweest, maar de mensen blijven er toch bestellen. Want het is goedkoop, de aanbiedingen te gek (!) en vaak door een nederlandse webshop, dus het zal wel betrouwbaar zijn.
Er wordt niet gekeken naar voorwaarden, het is klikken en bestellen.
En zeker in deze tijd dat er veel meer internetbestellingen worden gedaan, denken veel “ondernemers” er een slaatje uit te kunnen slaan. En het lukt ze nog ook.
Als je leest hoeveel mensen nog steeds geld overmaken via Whatsapp-fraude, hun geld overmaken na een telefoontje van “hun eigen bank”, dan sta ik van die bestellingen bij dropshippers niet te kijken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb gister niet gekeken, en ben zelf Eigenaar van een Drop Winkeltje, geen NL maar BE!

Er zijn ook goede tussen die gewoon laten kiezen....
Binnen enkele dagen via B Post uit voorraad hier in schuurtje of goedkoper uit China!

Je klikt dan op Snelle prijs of laagste... en de levertijd maximaal komt er dan ook te staan!

En gratis Retour? Ik zend gratis vanuit China of B post ... maar retour is voor Theo Trucker dan een leuk stukje gratis zelf fietsen tot vlak over de grens... en dat weet hij als hij een BMW motoren T Shirt wilde...

Ja, een XXXL is gewoon voor alle Sumo Worstelaars!

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lowieze schreef:
05 aug 2020 07:03
Maar eerlijk, hoeveel mensen kijken naar RTL Z ?
Niet veel. Gisteravond 24.000 mensen, ofwel 0,7% van de kijkers (bron SKO)

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het lijkt mij sterk dat dropshipperkopers ook diegene zijn die naar RTL-Z kijken. Bijna op hetzelfde tijdstip is Hart van Nederland, een iets beter passend programma bij de social media gebruikers.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door rvjapio »

ik snap het hele probleem niet. Een dropshipper is gewoon een webwinkelier. IAlleen heeft hij het product niet op voorraad. Ik heb jaren mijn producten (drempelhulp) al 295 euro per stuk verkocht via een grote Nederlandse leverancier. Die mailde mij als er een klant was en ik leverde het product. De prijs was overal hetzelfde en ik gaf de dropshipper 30% korting.

De laatste tijd roept iedereen heel deskundig: Oh dat is een dropshipper. Met de gedachte erachter dat het oplichters zijn. Als uitgangspunt is dat dus grote flauwekul.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rvjapio schreef:
05 aug 2020 10:24
ik snap het hele probleem niet. Een dropshipper is gewoon een webwinkelier. IAlleen heeft hij het product niet op voorraad. Ik heb jaren mijn producten (drempelhulp) al 295 euro per stuk verkocht via een grote Nederlandse leverancier. Die mailde mij als er een klant was en ik leverde het product. De prijs was overal hetzelfde en ik gaf de dropshipper 30% korting.

De laatste tijd roept iedereen heel deskundig: Oh dat is een dropshipper. Met de gedachte erachter dat het oplichters zijn. Als uitgangspunt is dat dus grote flauwekul.
De dropshippers die hier voorbij komen zijn niet te vergelijken met wat u deed. Deze hobbyisten hebben vaak geen KVK inschrijving en algemene voorwaarden die tegen de wet in gaan. Ook een fysiek adres en contactmogelijkheden ontbreken vaak. Toch zaken die verplicht zijn om te vermelden.

Oplichters niet meteen, maar wel slimme jongens die buiten de wet en regelgeving om denken rijk te worden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
05 aug 2020 07:42
Ik heb gister niet gekeken, en ben zelf Eigenaar van een Drop Winkeltje, geen NL maar BE!

Binnen enkele dagen via B Post uit voorraad hier in schuurtje of goedkoper uit China!
Je bent dus geen dropshipper als het uit je schuurtje komt. Ga je eerst eens verdiepen in wat een dropshipper is en kom dan terug.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Sylvester B,

Ik heb schuur voorraad als normale webshop...... met rente verlies....

en heel veel omzet uit China voor lagere prijzen...
Niets inpakken
Geen porto,
minder winst voor vrijwel niets doen!

Dus bij bestellen kies je voor normale dure webshop in mijn schuurtje of Drop Shop in China....
Daarom flinke prijsverschillen... en gelijk andere voorwaarden.

Jos1957
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:40

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door Jos1957 »

Aals er al wordt geleverd...vaak hoor je na je bestelling niets meer en bedrijf is totaal onbereikbaar. Adressen en telefoonnummers vind je niet op hun site, klachten op Facebook worden direct verwijderd en klagers worden geblokkeerd.
Websites lijken zoveel op elkaar, dat het wel om zelfde eigenaar moet gaan. Zie https://www.dropshipopgelicht.nl/de-lij ... 3cHx3hRYtM

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga van Facebook af.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Kort RTL Nieuwsitem over Dropshipping

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sake1987 schreef:
05 aug 2020 07:00
moederslink schreef:
04 aug 2020 23:58
Ja, ik had het gezien. Nou kan toch niemand meer daarmee een ' fout ' maken of over zeuren?
( zou je denken hè 🤔)
:lol: Zolang er sociale media is en veel mensen hier hun nieuws, kennis en waarheid vergaren, zullen we hier nog veel topics voorbij zien komen.
Precies. RTL is MSM die door de overheid gedwongen wordt om dit te zeggen, zodat dure Nederlandse bedrijven veel meer kunnen gaan verkopen. Consumenten weten wel beter en kopen gewoon lekker bij vage websites. Zal de hoge heren leren :roll: :lol:

Gesloten