Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
fonsflons

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door fonsflons »

PS ,peuter nog gevonden?

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

blijf hopen op de goudpot!

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

fonsflons schreef:
13 aug 2020 20:09
PS ,peuter nog gevonden?
Ja hoor, de kleine avonturier

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:
13 aug 2020 18:05
KKT is voor ons al heel lang een lastige situatie. Aan de ene kant dragen zijn berichten zelden echt wat bij, maar ik ben er heilig van overtuigd dat er geen kwaad in hem zit .Sommige forumleden waarderen zijn aanwezigheid, anderen minder. Zelf vind ik het altijd wel vermakelijk om zijn uitspattingen langs te zien komen.....
Dat is voor mij ook wel een belangrijk criterium, er zit geen kwaad in , het is geen kwaadaardige trol , dus wordt hij gedoogd en kon hij weer meedoen.
Hij zal niet de eerste en zeker ook niet te laatste zijn die onder een ander account terug is gekomen.
Over zijn quatsverhalen haal ik mijn schouders op en ik denk dat bezoekers hem ook niet serieus nemen en zijn ' adviezen ' dus ook niet , vermakelijk is ie soms zeker, mits je hem dus niet serieus neemt. En toch...toch heeft ie vaak handige oplossingen voor een probleem en dan bedoel ik niet een ' 'criminele' oplossing :evil: , maar een praktische oplossing.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Nu weet hij het zeker. Hondje zal er komen.

Ook leuk in het bos bij watertjes met eendenkroos.....

fonsflons

Heerlijk. Mijn vrouw pakte toen straks mijn telefoon om even op Facebook te kijken. Toen kreeg ze als eerste 15 berichten filmpjes van Tucker Budzyn 😎

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

riddert schreef:
13 aug 2020 21:54
Ook leuk in het bos bij watertjes met eendenkroos.....

Je denkt toch, het zijn slimme beesten, dat ruiken ze of zien ze wel. Niet dus.

Meiklokje

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Ik ben het happy baasje van een Berner Sennen (lomp en heel lief), een Golden Retriever (waaks, slim, aanhankelijk en heel lief) , een ruwharige tackel (eigenwijs, koppig en vooral heel lief) en 2 katjes die van de weeromstuit met de hondenboel meedoen en vooral heel lief zijn! 2 Oppashonden, een Duitse Dog en een Weimaraner maken mijn roedeltje compleet. Elke keer dat ik met het spul aan de wandel ben voel ik mij een bevoorrecht mens..

witte angora

fonsflons schreef:
13 aug 2020 22:37
Het lijkt mij echt leuk om een avond door te brengen met een groep autisten, adhd-ers en aandachttrekkers. Ik heb vaker het genoegen gehad om met nogal aanwezige (ADHD, ego etc) Bn-ers te dineren. Een op een en werktechnisch zijn sommigen hiervan lui waar ik moeite mee heb om te werken maar privé en zonder spotlight kan het op zijn zachtst gezegd bijzondere situaties opleveren.

Hoewel ik geen 'stempels' heb voel ik mij wel altijd enorm op mijn plek bij dit soort mensen. Veel van mijn beste kameraden zijn ook echte tegenpolen van mij. Er is gewoon een klik.

Edit: ik kan niet goed verwoorden wat ik bedoel zonder mensen in hokjes te plaatsen. Mocht dat zo overkomen dan daarvoor mijn excuses. Het zal aan de wijn en mijn verbale capaciteit liggen.
Mensen met een 'stempeltje' zijn vaak puur, helemaal zichzelf. Vaak zijn ze redelijk direct, soms op het botte af, je weet precies wat je er aan hebt. Juist dat maakt hen aantrekkelijk denk ik - mits mensen zich ervoor open stellen. Onlangs op een andere locatie begonnen, veel mensen met een rugzak/stempel/whatever. En dat gaat prima, kan het er goed mee vinden. Veel mensen zonder stempeltje spelen zichzelf, is mijn indruk. Het lijkt er op dat ze zich wat meer bewust zijn van hoe ze overkomen, zoiets. En dat maakt het toch heel anders.

En die hokjes, die zijn er nu eenmaal, dat ligt niet aan de wijn en je verbale capaciteiten.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Meiklokje schreef:
13 aug 2020 22:29
Ik ben het happy baasje van een Berner Sennen (lomp en heel lief), een Golden Retriever (waaks, slim, aanhankelijk en heel lief) , een ruwharige tackel (eigenwijs, koppig en vooral heel lief) en 2 katjes die van de weeromstuit met de hondenboel meedoen en vooral heel lief zijn! 2 Oppashonden, een Duitse Dog en een Weimaraner maken mijn roedeltje compleet. Elke keer dat ik met het spul aan de wandel ben voel ik mij een bevoorrecht mens..
Wanneer je 5 lieve huisdieren om je heen hebt ben je idd bevoorrecht en dan heb je dus ook de ruimte hiervoor. Fijn voor je!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik snap het wel. Een van mijn beste vrienden van vroeger is zwaar autistisch. Die heeft er verschrikkelijk lang over gedaan om mijn humor te snappen, terwijl we exact dezelfde humor hebben. Ik zie hem eigenlijk alleen nog tijdens mijn verjaardag, omdat ie aan de andere kant van het land woont. Maar die gast had nog nooit een kroeg gezien voor ik hem tijdens het werk in de supermarkt leerde kennen en ging vervolgens iedere week mee, ging een wereld voor m open. Je wist echt precies wat je aan m had, een van de grote voordelen van iemand met autisme en iets waar ik wel echt waarde aan hecht.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wat dacht je van een Beagle . Lief- trouw - luistert perfect - rustig - eten rustig - echte spoorzoekers , wat moet ik nog meer zeggen . okee als pup zijnde breken ze de boel af :roll: :roll: :roll: :roll: :wink:

fonsflons

Mijn vrouw zegt altijd dat mijn "probleem/rugzakje" is dat ik niet snel muren zie. Mijn benadering is meestal dat ik mijn ideale einddoel voor me zie, mij daar vervolgens instort en jaren ervaring en voorbereiding oversla, allerlei problemen tegenkom (logisch) en terwijl ik die oplos ongeveer halverwege de weg naar mijn einddoel een andere nog interessantere weg insla. Kort gezegd, waar sommigen vooral door te veel na te denken door de bomen het bos niet meer zien begin ik in het midden van bos en eindig in een pretpark.
Daardoor zijn er veel leuke onverwachte dingen op mijn pad gekomen.
Ik baal soms best wel als ik merk dat met de jaren die onbevangenheid er langzaam af gaat. Vroeger zei ik altijd: hoe meer je jezelf met je rug tegen de muur zet, hoe harder je knokt om eruit te komen. Je dwingt jezelf dan actie te ondernemen, wat in mijn visie altijd beter was dan te twijfelen en niets te doen.
Een van mijn zonen heeft precies die instelling en als ouder is dat soms moeilijk om te zien. Dan denk je...man man...wat doe je toch allemaal. Maar net als bij mij is hij een geluksvogel en komt het steeds weer goed. De ander heeft dat totaal niet. Die stippelt zijn weg vooraf compleet uit en ook dat werkt in zijn geval perfect.

fonsflons

witte angora schreef:
13 aug 2020 22:50

Mensen met een 'stempeltje' zijn vaak puur, helemaal zichzelf. Vaak zijn ze redelijk direct, soms op het botte af, je weet precies wat je er aan hebt. Juist dat maakt hen aantrekkelijk denk ik - mits mensen zich ervoor open stellen. Onlangs op een andere locatie begonnen, veel mensen met een rugzak/stempel/whatever. En dat gaat prima, kan het er goed mee vinden. Veel mensen zonder stempeltje spelen zichzelf, is mijn indruk. Het lijkt er op dat ze zich wat meer bewust zijn van hoe ze overkomen, zoiets. En dat maakt het toch heel anders.
+1

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

PietertjeTwee schreef:
13 aug 2020 17:31
Bovendien zou hij natuurlijk allang permanent gebanned moeten zijn, omdat hij met zijn huidige account een ban aan het ontwijken is.
Een aantal opmerkingen.
1. Het ontwijken van een ban is een zonde en verdient inbeginsel een ban.
2. Radar heeft nu stevige kritiek gekregen op de moderatie, maar de huidige versie is een hele verbetering geweest op die daarvoor.
3. Ik vind dat inbeginsel mensen niet een permaban moeten krijgen.

Ik kan KKT over het algemeen wel waarderen. Soms denk ik ook, moet dat nauw? En andere momenten kan ik het beter waarderen.

witte angora

Och, als komkommer een permaban krijgt, komt hij toch wel weer terug. Het is een aparte, maar hij is zoals hij is en wat mij betreft welkom. Ik kan hem wel waarderen, en als ik het even moe ben, lees ik zijn bijdragen gewoon niet. Net als soms bij anderen. Of soms hele topics. Zijn laatste actie ging veel en veel te ver, dus een paar weekjes 'afkoelen', 'in de hoek', of wat je het ook wil noemen is wel terecht. Maar om die man voorgoed van het forum te verwijderen? Naar mijn mening niet nodig. En het gaat ook niet lukken.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat ik dan niet begrijp is dat meten met twee maten.
De ene forummer die na een ban terugkomt wordt met pek en veren uitgejouwd en bij een ander die terugkomt wordt gezegd: nou, hij is de kwaadste niet en hij is best grappig.
Er moet, wat mij betreft, hier één lijn in getrokken worden. Een ban is een ban, de moderators hebben die niet voor niets gegeven.

breien

Ongelezen bericht door breien »

Eerlijk gezegd zou ik Komkommertje niet missen op het forum.
Heel vaak lees ik negatieve commentaren op zijn misplaatste bijdragen. Het vervuilt serieuze topics en de TS is er niet bij gebaat.
Laat hem maar varen op zijn Doerak. Hij moet niet denken dat in Friesland een brug voor zijn Doerak open gaat. ⚓🚤

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Eens met Lowieze, een tijdelijke ban is een laatste waarschuwing. Mensen die dus zo'n ban hebben gehad moeten na weer een overschrijding van de normen permanent geband worden. En permanent is permanent en niet gericht op een nickname maar op de persoon die er achter zit. Dus de ban ontwijken door eenvoudig een nieuwe Nickname te nemen moet niet mogelijk zijn.
De toenmalige moderatoren hadden dus nooit de persoon achter stofzuigertje moeten laten terugkeren als Komkommertijd. Ze geven aan dat er geen harde bewijzen voor waren maar kkt heeft er zelf diverse malen op gehint.
Wat mij betreft mag de tijdelijke ban van KKT dus direct worden omgezet in een permanente. Niet alleen om bovenstaande maar ook omdat KKT regelmatig adviezen geeft die illegaal zijn en hij zich ook regelmatig schuldig maakt aan racisme.

Plaats reactie