Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door alfatrion »

PietertjeTwee schreef:
13 aug 2020 17:31
Bovendien zou hij natuurlijk allang permanent gebanned moeten zijn, omdat hij met zijn huidige account een ban aan het ontwijken is.
Een aantal opmerkingen.
1. Het ontwijken van een ban is een zonde en verdient inbeginsel een ban.
2. Radar heeft nu stevige kritiek gekregen op de moderatie, maar de huidige versie is een hele verbetering geweest op die daarvoor.
3. Ik vind dat inbeginsel mensen niet een permaban moeten krijgen.

Ik kan KKT over het algemeen wel waarderen. Soms denk ik ook, moet dat nauw? En andere momenten kan ik het beter waarderen.

witte angora
Berichten: 30746
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, als komkommer een permaban krijgt, komt hij toch wel weer terug. Het is een aparte, maar hij is zoals hij is en wat mij betreft welkom. Ik kan hem wel waarderen, en als ik het even moe ben, lees ik zijn bijdragen gewoon niet. Net als soms bij anderen. Of soms hele topics. Zijn laatste actie ging veel en veel te ver, dus een paar weekjes 'afkoelen', 'in de hoek', of wat je het ook wil noemen is wel terecht. Maar om die man voorgoed van het forum te verwijderen? Naar mijn mening niet nodig. En het gaat ook niet lukken.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat ik dan niet begrijp is dat meten met twee maten.
De ene forummer die na een ban terugkomt wordt met pek en veren uitgejouwd en bij een ander die terugkomt wordt gezegd: nou, hij is de kwaadste niet en hij is best grappig.
Er moet, wat mij betreft, hier één lijn in getrokken worden. Een ban is een ban, de moderators hebben die niet voor niets gegeven.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Eens met Lowieze, een tijdelijke ban is een laatste waarschuwing. Mensen die dus zo'n ban hebben gehad moeten na weer een overschrijding van de normen permanent geband worden. En permanent is permanent en niet gericht op een nickname maar op de persoon die er achter zit. Dus de ban ontwijken door eenvoudig een nieuwe Nickname te nemen moet niet mogelijk zijn.
De toenmalige moderatoren hadden dus nooit de persoon achter stofzuigertje moeten laten terugkeren als Komkommertijd. Ze geven aan dat er geen harde bewijzen voor waren maar kkt heeft er zelf diverse malen op gehint.
Wat mij betreft mag de tijdelijke ban van KKT dus direct worden omgezet in een permanente. Niet alleen om bovenstaande maar ook omdat KKT regelmatig adviezen geeft die illegaal zijn en hij zich ook regelmatig schuldig maakt aan racisme.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
14 aug 2020 09:30
Eens met Lowieze, een tijdelijke ban is een laatste waarschuwing. Mensen die dus zo'n ban hebben gehad moeten na weer een overschrijding van de normen permanent geband worden. En permanent is permanent en niet gericht op een nickname maar op de persoon die er achter zit. Dus de ban ontwijken door eenvoudig een nieuwe Nickname te nemen moet niet mogelijk zijn.
De toenmalige moderatoren hadden dus nooit de persoon achter stofzuigertje moeten laten terugkeren als Komkommertijd. Ze geven aan dat er geen harde bewijzen voor waren maar kkt heeft er zelf diverse malen op gehint.
Wat mij betreft mag de tijdelijke ban van KKT dus direct worden omgezet in een permanente. Niet alleen om bovenstaande maar ook omdat KKT regelmatig adviezen geeft die illegaal zijn en hij zich ook regelmatig schuldig maakt aan racisme.
Maar stofzuigertje is ook niet de eerste.. dir gaat al terug tot het account gozik ( 15 jaar geleden ) en tegen de 10 zo niet meer accounts terug. Hebben we het nog niet eens over de parallelle accounts onder naam vanzijn ‘neefjes’.
Op elk ander forum met een beetje mod werd dit niet toegestaan.

witte angora
Berichten: 30746
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij zijn er wel meer die hier met een tweede of derde account zitten die eerder een permaban hebben opgelopen. Die zou je dan ook vriendelijk doch dringend moeten verzoeken niet meer terug te keren.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Meiklokje »

@Gosewijn, nadeeltje is dat een Beagle tot een jaar of 7 pup blijft en daarna uitgebreid gaat puberen

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 aug 2020 09:44
Volgens mij zijn er wel meer die hier met een tweede of derde account zitten die eerder een permaban hebben opgelopen. Die zou je dan ook vriendelijk doch dringend moeten verzoeken niet meer terug te keren.
Als ze onder die eerste nickname geband zijn, zou dat zeker moeten. Niet als ze zelf besluiten om, om bepaalde redenen, onder een andere naam verder te gaan.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
14 aug 2020 09:56
witte angora schreef:
14 aug 2020 09:44
Volgens mij zijn er wel meer die hier met een tweede of derde account zitten die eerder een permaban hebben opgelopen. Die zou je dan ook vriendelijk doch dringend moeten verzoeken niet meer terug te keren.
Als ze onder die eerste nickname geband zijn, zou dat zeker moeten. Niet als ze zelf besluiten om, om bepaalde redenen, onder een andere naam verder te gaan.
Ook dat zou op een fatsoenlijk forum niet moeten kunnen. 2 accounts tegelijk is niet done. Enige reden om een nieuw account te kunnen gebruiken zou moeten zijn dat er problemen zijn met de oude en dat ook de moderatie het niet meer aan de praat krijgt. Dan kan een nieuw account ( dat lijkt op de originele ) een uitkomst zijn. Maar 2 accounts zonder toestemming van een mod is reden voor een permanente ban.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
14 aug 2020 08:47
Wat ik dan niet begrijp is dat meten met twee maten.
De ene forummer die na een ban terugkomt wordt met pek en veren uitgejouwd en bij een ander die terugkomt wordt gezegd: nou, hij is de kwaadste niet en hij is best grappig.
Het verschil zit hem denk ik in de aard van het beestje;
iemand die onder een ander account terugkomt en verder geen kwaad in de zin heeft mag wat mij betreft heus wel weer terugkomen.
Er zijn er velen die onder een andere nickname zijn teruggekomen.
Iemand die wéér terugkomt, puur als kwaadaardige trol en wéér om te rellen , mag idd met pek en veren worden uitgejouwd.

witte angora
Berichten: 30746
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
14 aug 2020 09:30
Mensen die dus zo'n ban hebben gehad moeten na weer een overschrijding van de normen permanent geband worden. En permanent is permanent
Dat betekent in de praktijk dus dat iemand voor de rest van zijn leven niet meer terug mag komen? Zelfs in het strafrecht is levenslang niet per definitie levenslang. Maar ook: een winkelverbod kan voor maximaal een jaar. Een levenslang winkelverbod bestaat niet.

Waarom zou dat voor een forum anders moeten zijn?

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
13 aug 2020 18:05
KKT is voor ons al heel lang een lastige situatie. Aan de ene kant dragen zijn berichten zelden echt wat bij, maar ik ben er heilig van overtuigd dat er geen kwaad in hem zit.
Of er kwaad in hem zit weet ik niet, maar dat er kwaad uitkomt is zeker. En dát is waar het -vanuit forumperspectief- vooral om zou moeten gaan.
Radar schreef:
13 aug 2020 18:05
Overigens moet ik jullie helaas mededelen dat dit mijn laatste dagje modereren is hier: het is tijd voor een volgende stap in mijn carrière en die is niet bij AVROTROS. Het forum modereren heb ik (meestal :roll: ) met veel plezier gedaan en ik hoop dat ik mijn steentje heb kunnen bijdragen in het leuk houden van dit forum. Ik heb intern vaak gepleit om wat meer aandacht aan het forum te besteden omdat we er nu vaak simpelweg niet genoeg tijd voor hebben. Helaas hecht niet iedereen binnen de redactie evenveel waarde aan het onderhouden en levend houden van community.
Succes in je carriere, en bedankt! Hopelijk beklijft je pleidooi posthuum alsnog.
Radar schreef:
13 aug 2020 18:05
Gelukkig heeft collega ^SK minstens evenveel schik als ik om af en toe de zweep over dit forum heen te gooien en kan ik er daarom gerust op zijn dat het forum voorlopig in goede handen is.
Dat hebben we al gemerkt :D

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
14 aug 2020 10:31
Lowieze schreef:
14 aug 2020 08:47
Wat ik dan niet begrijp is dat meten met twee maten.
De ene forummer die na een ban terugkomt wordt met pek en veren uitgejouwd en bij een ander die terugkomt wordt gezegd: nou, hij is de kwaadste niet en hij is best grappig.
Het verschil zit hem denk ik in de aard van het beestje;
iemand die onder een ander account terugkomt en verder geen kwaad in de zin heeft mag wat mij betreft heus wel weer terugkomen.
Er zijn er velen die onder een andere nickname zijn teruggekomen.
Iemand die wéér terugkomt, puur als kwaadaardige trol en wéér om te rellen , mag idd met pek en veren worden uitgejouwd.
Het gaat er niet alleen om of iemand geen kwaad in de zin heeft. Als die persoon kwalijk advies geeft, kwetsende reacties schrijft of tips geeft hoe het beste te frauderen en hij heeft geen kwaad in de zin, dan is die persoon onnozel.
Na diverse waarschuwingen dan nog gewoon daarmee doorgaan, wat ben je dan?
Als je het dan nog niet in de gaten hebt, dan hoor je niet op een consumentenforum thuis.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Wat zal een nieuw forumlid denken als hij hier een Topic plaatst en KKT reageert als eerste?

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
14 aug 2020 10:33
juliomariner schreef:
14 aug 2020 09:30
Mensen die dus zo'n ban hebben gehad moeten na weer een overschrijding van de normen permanent geband worden. En permanent is permanent
Dat betekent in de praktijk dus dat iemand voor de rest van zijn leven niet meer terug mag komen? Zelfs in het strafrecht is levenslang niet per definitie levenslang. Maar ook: een winkelverbod kan voor maximaal een jaar. Een levenslang winkelverbod bestaat niet.

Waarom zou dat voor een forum anders moeten zijn?
Het forum heeft geen opvoedkundige of strafrechtelijke taak. Als gedrag hier niet getolereerd wordt, dan is de dader niet meer welkom. Ga maar een andere plek zoeken. Iemand komt niets te kort zonder toegang. Als jij iemands gedrag beu bent en geen toegang meer wil geven tot je huis dan is permanent ook permanent .

NeoDutchio
Berichten: 12315
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
14 aug 2020 11:12
Wat zal een nieuw forumlid denken als hij hier een Topic plaatst en KKT reageert als eerste?
Dat is in het verleden al eens gebeurd en die TS was er van overtuigd dat dat advies ook een advies was die uitgevoerd kon worden. Daar is toen heel snel door andere forumleden op ingegrepen dat het juist niet gedaan moest worden.

Het mooie is wel dat dit topic steeds meer op een klassiek verjaardagsfeestje begint te lijken. In de ene hoek gaat het over hondjes en huisdieren, in de andere hoek over breigaren en in het midden over die ene buurtgenoot die nogal rare streken heeft. Ik mis alleen nog iemand die met de hapjes rond gaat.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wat letje om dit zelf te doen ?. :wink: :lol:

witte angora
Berichten: 30746
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
14 aug 2020 12:11
Ik mis alleen nog iemand die met de hapjes rond gaat.
Iemand nog kattenbrokjes? Vers water mag je zelf pakken. :D

witte angora
Berichten: 30746
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
14 aug 2020 12:28
Er is niets aanstootgevend aan breigaren.
Dat levert mij geen permanente ban op.《hoop ik》
Dat ligt er aan wat je ervan maakt. :wink:

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Als ik weer thuiskom zal ik wel een keer mijn onvolprezen appelcake bakken of boterkoek.

Plaats reactie