Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door alfatrion »

juliomariner schreef:
14 aug 2020 09:30
Eens met Lowieze, een tijdelijke ban is een laatste waarschuwing.
Daar ben ik het dus mee oneens. Een tijdelijke ban is middel om het forum in goede banen te leiden. Die kan vaker gegeven worden. Als een tijdelijke ban gezien wordt als een laatste waarschuwing dan kan het gevolg daarvan zijn dat iemand geen tijdelijk ban krijgt, omdat dat best heftig is dan, terwijl de situatie daar misschien wel om vraagt.

Verder vind ik dit niet een geschikt topic om beschuldigingen te uiten naar andere leden.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb wat lekkers gebakken, maar dat is eigenlijk voor de kinderen die vanavond en morgen langskomen.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Overlast van katten in je tuin? Koop voor 5 euro een jampot leeuwenpoep en je ziet ze niet meer terug. Tijgerpoep zal ook vast werken, maar die is niet in de aanbieding.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... its-circus

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
14 aug 2020 16:36
Overlast van katten in je tuin? Koop voor 5 euro een jampot leeuwenpoep en je ziet ze niet meer terug. Tijgerpoep zal ook vast werken, maar die is niet in de aanbieding.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... its-circus
Wij hebben een paar jaar geleden leeuwenpoep tegen katten in de tuin geprobeerd via iemand die bij een dierentuin werkte.
Helaas hadden de katten in de tuin er sch**t aan :D

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
14 aug 2020 16:38
ZeerPrivé schreef:
14 aug 2020 16:36
Overlast van katten in je tuin? Koop voor 5 euro een jampot leeuwenpoep en je ziet ze niet meer terug. Tijgerpoep zal ook vast werken, maar die is niet in de aanbieding.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... its-circus
Wij hebben een paar jaar geleden leeuwenpoep tegen katten in de tuin geprobeerd via iemand die bij een dierentuin werkte.
Helaas hadden de katten in de tuin er sch**t aan :D
Was het wel van een mannetjes leeuw? :mrgreen:

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
14 aug 2020 16:55


Was het wel van een mannetjes leeuw? :mrgreen:
Dat weet ik niet meer 😄, de tuin stonk er wel behoorlijk van.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Deze s h i t komt van DE man, dat maakt vast wel indruk.😄

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
14 aug 2020 16:26
Ik heb wat lekkers gebakken, maar dat is eigenlijk voor de kinderen die vanavond en morgen langskomen.

Afblijven!!!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

breien schreef:
14 aug 2020 10:26
Hopelijk wordt het morgen mooi wandelweer.
Ik moet naar de textielsuper twaalf kilometer van huis om nog een bolletje garen te kopen.
Ik ben echt een beetje te veel in mijn nopjes met mijn breiwerkje.
Dat noemen wij een doel om te wandelen :wink:
's Morgens op tijd weggaan, dan ben je voor de eventuele plaatselijke, lokale bui weer terug.

*

Ik heb een vaag idee, dat ik de forumopa iets anders zie. Bij veel onderwerpen komt eerst een eigen ervaring van vroegâh en dan via een associatie komt hij weer terug op het actuele onderwerp. Laatste tijd deed hij zijn best om het onderwerp te blijven. Misschien, als hij terugkomt, proberen hem duidelijk te maken, dat hij beter eerst een kladreactie kan typen, die even laten staan, teruglezen en daarna inkorten tot een beter antwoord.

*
mh73 schreef:
14 aug 2020 13:25
Als ik weer thuiskom zal ik wel een keer mijn onvolprezen appelcake bakken of boterkoek.
+
NeoDutchio schreef:
14 aug 2020 12:11
Het mooie is wel dat dit topic steeds meer op een klassiek verjaardagsfeestje begint te lijken. In de ene hoek gaat het over hondjes en huisdieren, in de andere hoek over breigaren en in het midden over die ene buurtgenoot die nogal rare streken heeft. Ik mis alleen nog iemand die met de hapjes rond gaat.
* Kijkt naar de boterkoek, cake en hapjes * Zijn die hapjes in de combi-oven geweest of uit de frituur? Wat zijn die groene dingetjes in de cake? Ah, er is nog een cake, met bruine spikkels. Chocolade? Boterkoek gaat er altijd in :wink:

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die cake met die groene dingetjes heb ik iets te veel gegeten. Ligt het aan mij of is dat schilderij aan de muur rondjes aan het draaien?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Of is het een modern schilderij met ingebouwd motortje, lang geleden op een vage Chinese veilingsite besteld en net vanmorgen aangekomen in je huis?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nee, is gewoon een Van Gogh.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
14 aug 2020 20:12
Ik heb een vaag idee, dat ik de forumopa iets anders zie. Bij veel onderwerpen komt eerst een eigen ervaring van vroegâh en dan via een associatie komt hij weer terug op het actuele onderwerp. Laatste tijd deed hij zijn best om het onderwerp te blijven. Misschien, als hij terugkomt, proberen hem duidelijk te maken, dat hij beter eerst een kladreactie kan typen, die even laten staan, teruglezen en daarna inkorten tot een beter antwoord.
Kansloze missie. Die suggestie zijn de afgelopen jaaaaaaaaaaaaren steeds gegeven en nooit gebruikt.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Pfff... binnen 27,5 graden, buiten 21,5 graden, ramen wagenwijd tegen elkaar open, katten de hort op, en niks helpt. Het is en blijft 27,5 graden. Naja, een paar uur geleden was het nog 28. Niet te harden dus.

Iemand een idee wat ik nog kan doen?

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het kind van vanavond vond de romesco de peix erg lekker. De bosvruchten/kokos-carré bij de koffie ging er in als, eh, koek. Er zijn er nog een paar als een ander kind morgen komt. Als het lukt er vanavond af te blijven, anders moet ik morgenochtend direct maar nieuwe bakken.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
14 aug 2020 21:28
(...) Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Ventilator bij raam of deur zetten om warme lucht naar buiten te blazen? Hier werkt dat vrij aardig.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door omega19 »

breien schreef:
14 aug 2020 21:36
Heerlijk koel bij jou binnen.mijn thermometer staat op 28,5°"C (281,5 K,)
Even opnieuw rekenen .... (301,5K)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
14 aug 2020 21:28
Pfff... binnen 27,5 graden, buiten 21,5 graden, ramen wagenwijd tegen elkaar open, katten de hort op, en niks helpt. Het is en blijft 27,5 graden. Naja, een paar uur geleden was het nog 28. Niet te harden dus.
Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Dit gaan we beslist vaker krijgen , deze temperaturen. We zijn het écht niet gewend , maar zullen er aan moeten geloven.
Er moet anders gebouwd gaan worden, groene daken, slaapkamers in het souterrain indien mogelijk , airco wordt écht onmisbaar, luiken , huizen wit schilderen, veel meer groen in de tuinen en in de straten.
Veel meer bomen planten met bankjes eronder , zoals in de Mediterraanse landen. Relaxt op je ouwe dag beppen in de schaduw :D.
Voor nu? Ventilator idd in de deur naar buiten zetten , waterijsje eten en een natte handdoek in je nek leggen en je voeten in een emmer water. Het is wat hè? Sterkte WA !

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
14 aug 2020 21:28
Pfff... binnen 27,5 graden, buiten 21,5 graden, ramen wagenwijd tegen elkaar open, katten de hort op, en niks helpt. Het is en blijft 27,5 graden. Naja, een paar uur geleden was het nog 28. Niet te harden dus.

Iemand een idee wat ik nog kan doen?

Wat raar dat het niet verder afkoelt bij jou. Is er geen koele wind bij jou dan? Hier is het van 26,5 naar 23,5 gezakt gelukkig.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier is momenteel inderdaad vrij weinig wind. Vreemd genoeg, want in het kustgebied waait het doorgaans een stuk harder als elders. En dan heb ik hier ook nog eens zogenaamde valwind, waardoor op bepaalde plekken niks wil groeien. Maar nu is het nada noppes. Inmiddels staat de teller op 26,5 graden. Van de week inderdaad maar eens voor een ventilator gaan kijken. Misschien dat het helpt.

Maar ik vrees inderdaad ook dat we dit veel vaker gaan krijgen. Misschien inderdaad wat extra bomen gaan planten langs het terras, maar ik weet niet of de wbv daar zo blij mee zal zijn. Of iets van luiken zien te fabrieken. Vorig jaar heb ik isolatiefolie op de kozijnen geplakt, maar daar waren de kozijnen niet zo blij mee. Bij het verwijderen van de folie kwam er een hoop verf mee. Niet vreemd; de schilder heeft een paar jaar geleden amper geschuurd, enkel een dikke laag slechte verf er op, en klaar. Van het voorjaar heeft een ander het gedaan, maar die folie is toch maar niet voor herhaling vatbaar.

Plaats reactie