LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Landal weigert geld terug te betalen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
rinus.molen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2020 21:50

Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door rinus.molen »

Voor de maand mei van dit jaar boekte ik bij Landal een bungalow voor een week en betaalde € 483,- Tot drie maal toe heb ik gevraagd om mijn geld terug en geen voucher. Steeds geweigerd. Ik ben hartpatiënt en 83 jaar. Ik weet niet of ik überhaupt gebruik kan maken van de voucher vanwege mijn zwakke gestel. Ik wil graag mijn geld terug en geen voucher. Kunt u mij helpen?

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Heeft u wel een voucher gehad? Want pas dan kunt u terecht uw geld terug vragen. Als u niet bent gegaan en Landal was wel open, dan heeft u geen gebruik gemaakt van uw mogelijkheden en vervalt ook uw recht op geld terug. Tenzij u daarvoor verzekerd was.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door berndv »

rinus.molen schreef:
11 aug 2020 21:59
Voor de maand mei van dit jaar boekte ik bij Landal een bungalow voor een week en betaalde € 483,- Tot drie maal toe heb ik gevraagd om mijn geld terug en geen voucher. Steeds geweigerd. Ik ben hartpatiënt en 83 jaar. Ik weet niet of ik überhaupt gebruik kan maken van de voucher vanwege mijn zwakke gestel. Ik wil graag mijn geld terug en geen voucher. Kunt u mij helpen?
Om hier goed antwoord op te kunnen geven is wel wat meer informatie nodig. Wanneer is er geboekt? Was het park normaal geopend op het moment dat u zou gaan? Is de voucher reeds toegezegd? Om welke redenen is het verzoek voor geld teruggave geweigerd?

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS heeft een voucher gekregen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat schrijft TS niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door berndv »

laten we eerst wat feiten afwachten alvorens er een hele discussie losbarst op aannames en ts verzeild raakt in een wirwar een wetteksten die wellicht helemaal niet van toepassing zijn.

En als ts al een voucher heeft gekregen, is het nog maar de vraag om wat voor voucher het hier gaat.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
12 aug 2020 11:23
Dat schrijft TS niet.
TS heeft een voucher gekregen. Dat hij dat niet schrijft maakt dat niet anders.

Landal noemt de corona voucher zelf een recreatie-voucher. Deze voucher krijg je als je hebt geboekt voor een periode dat het park dicht is. TS klaagt nu dat hij geen voucher wilt, maar dat hij zijn geld terug. Als argument draagt hij aan dat hij niet weet of hij van de voucher gebruik kan maken. Wie tussen de regels leest ziet dat hij een voucher heeft gekregen en daar ontevreden mee is.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als ik de OP lees, zou TS ook een aanbod tot het ontvangen van een voucher gekregen kunnen hebben - wat hij duidelijk niet wil.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS geeft duidelijk aan dat hem geld terug wordt geweigerd. ALS TS al een aanbod is gedaan tot het krijgen van een voucher dan kleeft daar een wilsgebrek aan vast.

"U ontvangt een recreatie-voucher als u een verblijf heeft geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoeft u zelf niets voor te doen, u ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher."

Tel daarbij op dat dit mei 2020 is.

https://www.landal.nl/coronavirus

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door omega19 »

alfatrion schreef:
12 aug 2020 11:45
Moneyman schreef:
12 aug 2020 11:23
Dat schrijft TS niet.
TS heeft een voucher gekregen. Dat hij dat niet schrijft maakt dat niet anders.
Dit vereist een paranormale begaafdheid

kleine escape is er wel :
Op de Recreatie-voucher staat de datum van uitgifte, de geldigheidsduur, de naam van de betreffende recreatieonderneming, reserveringsnummer, de naam van de consument en een unieke nummercode duidelijk vermeld. De Recreatie-voucher is niet overdraagbaar aan een derde, niet inwisselbaar voor geld anders dan tegen het einde van de looptijd en wordt niet als betaalmiddel geaccepteerd tijdens het verblijf bij de recreatieonderneming.
Laatst gewijzigd door omega19 op 12 aug 2020 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

rinus.molen schreef:
11 aug 2020 21:59
Voor de maand mei van dit jaar boekte ik bij Landal een bungalow voor een week en betaalde € 483,- Tot drie maal toe heb ik gevraagd om mijn geld terug en geen voucher .
Steeds geweigerd.
Beste Rinus :
heeft u de voucher aangeboden gekregen of reeds ontvangen ?

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nee, meneer de rechter, klopt het staat er niet, maar u moet natuurlijk wel even tussen de regels door lezen, dan ziet u dat het er wel staat. :roll:

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

omega19 schreef:
12 aug 2020 12:33
alfatrion schreef:
12 aug 2020 11:45
Moneyman schreef:
12 aug 2020 11:23
Dat schrijft TS niet.
TS heeft een voucher gekregen. Dat hij dat niet schrijft maakt dat niet anders.
Dit vereist een paranormale begaafdheid
En die glazen bol wordt iets te vaak gebruikt. Laat eerst TS maar reageren wie er geannuleerd heeft en of er een voucher is aangeboden.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mogelijk was het park open, wilde TS niet gaan vanwege corona, maar was Landal wel bereid een voucher te geven en heeft TS aangegeven geen voucher te willen. Die mogelijkheid is er toch nog, Alfatrion?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien is het verstandig om eerst de antwoorden vd TS af te wachten voordat we gaan speculeren?
We weten het fijne er ( nog) niet van.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door Aygulf »

moederslink schreef:
12 aug 2020 15:02
Misschien is het verstandig om eerst de antwoorden vd TS af te wachten voordat we gaan speculeren?
We weten het fijne er ( nog) niet van.
Het probleem is vaak dat men een wat vaag verhaal post, min of meer wanhopig om advies vraagt en daarna nooit meer wat van zich laat horen. Moeten wij ons er dan ook maar niet meer druk om maken

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

of de voucher is ontvangen of niet doet niet ter zake, als het park dicht was en je wilt als klant je geld ipv een voucher heb je daar simpelweg recht op....

Park moet dus gewoon betalen als de klant daar om vraagt, u kunt een deurwaarder inschakelen NADAT u hen eerst een aangetekende brief heeft gestuurd met daarin een betalingstermijn van 15 dagen, betalen ze niet heeft u een vordering op dit park en kunt u een deurwaarder inschakelen....

Deze zal gaan vorderen en als er alsnog niet betaald word naar de rechter toe kunnen stappen....

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hawk-Eye schreef:
15 aug 2020 17:36
of de voucher is ontvangen of niet doet niet ter zake, als het park dicht was en je wilt als klant je geld ipv een voucher heb je daar simpelweg recht op....
En dat "als" is slechts een optie. TS weet wat er afgesproken is, wie er geannuleerd heeft en wat er besproken is.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Wat een zinloze discussie alleen omdat mensen gewoon niet in staat zijn het antwoord van TS af te wachten. Symptomatisch voor dit forum.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Landal weigert geld terug te betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

rinus.molen schreef:
11 aug 2020 21:59
Voor de maand mei van dit jaar boekte ik bij Landal een bungalow voor een week en betaalde € 483,- Tot drie maal toe heb ik gevraagd om mijn geld terug en geen voucher. Steeds geweigerd. Ik ben hartpatiënt en 83 jaar. Ik weet niet of ik überhaupt gebruik kan maken van de voucher vanwege mijn zwakke gestel. Ik wil graag mijn geld terug en geen voucher. Kunt u mij helpen?
moederslink schreef:
12 aug 2020 15:02
Misschien is het verstandig om eerst de antwoorden vd TS af te wachten voordat we gaan speculeren?
We weten het fijne er ( nog) niet van.
DeZevendeHenk schreef:
15 aug 2020 18:46
Wat een zinloze discussie alleen omdat mensen gewoon niet in staat zijn het antwoord van TS af te wachten. Symptomatisch voor dit forum.
Eens, TS heeft gepost en is nog niet teruggekomen.

Gesloten