LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
RickyStehouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2020 19:45

PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door RickyStehouwer »

Ik had gister een product besteld. Ik heb hierbij specifiek gekozen voor levering met track&trace code en hier voor betaald.

Van het bedrijf ontving ik netjes een bevestiging en netjes een track&trace code. Vandaag na mijn werk verbaasde het me dat het er nog niet was (zou vandaag bezorgd worden)

Ik pak mijn track&tracé code erbij en zie tot mijn verbazing dat het afgeleverd zou zijn.
Ik heb direct contact opgenomen met postnl waar ik een vriendelijke Surinaamse dame aan de telefoon kreeg (Postnl besteed hun klantenservice namelijk uit aan lagelonen landen.. top werkgeverschap dus!)

De vriendelijke dame wist me te vertellen dat het pakketje vast nog wel bezorgd zou worden, het een brievenbus pakket is, maar dat het distributiecentrum bij brievenbus pakketten op basis van verwachting invult wanneer de bezorger het waarschijnlijk aflevert. Dat kan dus soms niet kloppen. Ik vroeg dus direct wat de toegevoegde waarde van de track&trace code is. Die wist mevrouw mij ook niet te vertellen. Een klacht indienen was niet mogelijk, want dan moest ik eerst 5 dagen wachten (ook al ging t me niet om de bezorging want kan mij t schelen als ie later binnen komt maar de valse belofte)

Ik hoop dus dat t nog aankomt, maar ben benieuwd of dit alles wel mag..
Postnl houdt ons zo toch een beetje voor de gek. Zowel de consument als de bedrijven die de pakketjes bezorgen.

juliomariner
Berichten: 4816
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarom denkt u dat als u een Surinaamse dame aan de lijn krijgt (hoe heeft u dat trouwens gecontroleerd) dat de klantensevice aan een lage lonenland is uitbesteed. Waarschijnlijk woont deze deze gewoon in Nederland. Ik heb PostNL regelmatig aan de telefoon gehad maar nooit het idee gehad dat ik naar een lage lonenland was doorgeschakeld .
Alles wat de dame trouwens in uw geval heeft gezegd lijkt me heel plausibel. Waarom zouden ze u trouwens niet 5 dagen mogen laten wachten en moeten ze direct een onderzoek instellen de kans dat uw pakje nog wordt geleverd is namelijk erg groot
Gewoon ff geduld dus.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Suriname is lange tijd onderdeel geweest van Nederland en bij het loskomen van Nederland is de keuze gesteld om Nederlander te blijven en hierheen te komen of in Suriname te blijven en Surinamer te worden. Dit is echt nog niet zo lang geleden geweest dat de Nederlandse Surinamer al uitgestorven is. In mijn ogen een behoorlijk smakeloze toevoeging.

Het voordeel van track en trace is dat bijna het hele traject gevolgd kan worden. Vanaf het moment dat de verzender de opdracht ingeeft tot het moment dat de envelop het laatste depot verlaat. Aangezien een postbode geen scanner bij zich heeft kan deze dus niet aangeven dat het bezorgd is. Het wordt dus voor het laatste gescand als de envelop klaar ligt voor bezorging. Dat is de toegevoegde waarde t.o.v. niets weten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door moederslink »

Gisteren besteld, vandaag ontvangen?
Het is bijna niet mogelijk en zeker niet op zaterdag.
Ondank track en trace en codes en wat dies meer zij.
Hier wordt op zaterdagen nooit meer post bezorgd.
Maandags ook niet, dus ik vermoed dat uw brievenbuspakketje dinsdag in uw bus ligt.

En wat een Surinaamse dame en lage lonen landen ermee te maken hebben, ontgaat mij volledig🤔

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door Jablan »

Aanvullingen en correcties:

1: de klantenservice van PostNL zit in Nederland. En omdat PostNL een afspiegeling van de maatschappij wil zijn, heb je ook meertalige klantenservicemedewerkers, soms met een hoorbaar accent.
2: de bezorgers hebben een scanner, waarmee alles met een barcode èn scansymbool wordt gescand. Het kan voorkomen, dat het scannen niet lukt en dan val je als ontvanger terug op de laatste scan voordat de bezorger op stap gaat.
3: De bezorgdagen van de postdienst zijn van dinsdag tot en met zaterdag, pakketten zes dagen per week.
4: Als de pakjes van de verzender iets te laat aankomen in het distributiecentrum, kan de track&trace code al op de feitelijke bezorging vooruit lopen.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een dame uit Suriname? Dat zal toch niet Cherry Wijdenbosch zijn geweest? Een zangeres met een klein maar leuk oeuvre.
Dat PostNL bedrijven noch consumenten voor de gek houd mag inmiddels duidelijk zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

moederslink schreef:
15 aug 2020 20:07
Hier wordt op zaterdagen nooit meer post bezorgd.
Geen idee waar u woont, maar op zaterdag wordt hier gewoon post bezorgd.
Jablan schreef:
15 aug 2020 20:40
2: de bezorgers hebben een scanner, waarmee alles met een barcode èn scansymbool wordt gescand. Het kan voorkomen, dat het scannen niet lukt en dan val je als ontvanger terug op de laatste scan voordat de bezorger op stap gaat.
De pakketbezorgers hebben inderdaad een scanner, maar de brievenbusbezorgers niet. Een envelop met track en trace gaat gewoon mee met de gewone postbezorger. Vandaar dat de envelop op het laatste punt voor de bezorging al gescand wordt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kreeg ook een keer een Surinamer aan de lijn toen ik PostNL belde. De verbinding was slecht en werd verbroken. Heb het daarna nagevraagd bij klantenservice en zij beaamden dat de PostNL klantenservice daar ook zit. Is ook niets mis mee. Er zijn meer lagelonenlanden waar NL klantenservices zitten. Denk aan Turkije.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door Jablan »

NeoDutchio schreef:
15 aug 2020 20:53
De pakketbezorgers hebben inderdaad een scanner, maar de brievenbusbezorgers niet. Een envelop met track en trace gaat gewoon mee met de gewone postbezorger. Vandaar dat de envelop op het laatste punt voor de bezorging al gescand wordt.
Sorry, Neo. Zelfs de niet-postnl-bezorger, die bij ons postnl-post bezorgd, omdat de route is uitbesteed, heeft een scanner bij zich.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eergisteren iets besteld, werd gisteren keurig door Post geleverd. Kon keurig volgen hoeveel pakjes er voor mij nog Afgeleverd moesten worden.

Gisteren iets besteld, vanmorgen keurig geleverd door Post binnen het tijdslot

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jablan schreef:
15 aug 2020 21:23
NeoDutchio schreef:
15 aug 2020 20:53
De pakketbezorgers hebben inderdaad een scanner, maar de brievenbusbezorgers niet. Een envelop met track en trace gaat gewoon mee met de gewone postbezorger. Vandaar dat de envelop op het laatste punt voor de bezorging al gescand wordt.
Sorry, Neo. Zelfs de niet-postnl-bezorger, die bij ons postnl-post bezorgd, omdat de route is uitbesteed, heeft een scanner bij zich.
Een postbode (die dus de brieven bezorgd) die de route op de fiets of lopend doet, heeft geen scanner bij zich. Een pakketbezorger, die veelal uitbesteed wordt, heeft wel een scanner bij zich.
https://www.klacht.nl/brievenbus-pakje- ... %20systeem.
diversen-f1/postnl-fraudeert-strukturee ... 90313.html

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Het is inmiddels al een paar jaar geleden dat het scannen van brievenbuspakjes landelijk uitgerold is. De briefpostbezorger/postbode kan deze scannen via een app op de telefoon of een handscanner. Mijn collega's en ik doen dat elke werkdag veelvuldig.

Dat de klantenservice nogal eens verkeerde informatie geeft is mij helaas wel bekend.. erg jammer.

Het kan voor sommigen trouwens best lijken alsof er op een bepaalde dag of dagen geen post meer komt. PostNL werkt met zogenaamde piek en dal dagen, post wordt zoveel mogelijk geconcentreerd op 2 of 3 drukke dagen. Voor sommige routes is di/do/za druk, bij andere juist andersom. Het kan dan best zijn dat je op een rustige dag in de praktijk nooit wat ontvangt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door tttlocke »

Speciaal vanwege alle (misplaatste) 'virtue signalling' hier:

https://sure-aim.com/postnl-call-agent/

Bob Schurkjens gaf het al aan. Het is welhaast een feit van algemene bekendheid dat PostNL (een deel van) haar klantenservice laat uitvoeren vanuit Suriname.

Met de wijze waarop TS de 'vriendelijke Surinaamse dame' betrok in haar OP, lijkt mij niets mis.
Met de kritiek daarop des te meer.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door omega19 »

On topic. TS heeft natuurlijk wel een punt.

Als je Track & Trace aanbiedt moet je het ook kunnen waarmaken. Het distributiecentrum is immers niet de laatste schakel in de bezorging, maar dat is de postbode wel. De postbode zou het pakketje dus gewoon moeten kunnen scannen als hij/zij het in de juiste brievenbus deponeert. Zolang je dat als bedrijf niet wilt/kunt realiseren moet je het niet aanbieden

Technisch gezien lijkt mij dit via het 4G (5G) netwerk ook geen enkel probleem, om dit direct in de database in te lezen zodat de klant het kan zien voordat het pakketje de bodem van de brievenbus heeft bereikt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door hebra98 »

omega19 schreef:
16 aug 2020 09:35
On topic. TS heeft natuurlijk wel een punt.

Als je Track & Trace aanbiedt moet je het ook kunnen waarmaken. Het distributiecentrum is immers niet de laatste schakel in de bezorging, maar dat is de postbode wel. De postbode zou het pakketje dus gewoon moeten kunnen scannen als hij/zij het in de juiste brievenbus deponeert. Zolang je dat als bedrijf niet wilt/kunt realiseren moet je het niet aanbieden

Technisch gezien lijkt mij dit via het 4G (5G) netwerk ook geen enkel probleem, om dit direct in de database in te lezen zodat de klant het kan zien voordat het pakketje de bodem van de brievenbus heeft bereikt.
>>
Als aanvulling zou ik zeggen.. Als track en trace niet mogelijk is via de postbezorger, dan moeten ze het aanbieden via de methode die wel tracking ondersteund.

Dus dan via pakket dienst.

Je betaald ook voor een pakket verzending als je tracking erbij neemt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jablan schreef:
15 aug 2020 20:40
1: de klantenservice van PostNL zit in Nederland. En omdat PostNL een afspiegeling van de maatschappij wil zijn, heb je ook meertalige klantenservicemedewerkers, soms met een hoorbaar accent.
Onjuist hun klantenservice zit in Suriname, net zoals die van:
  • 9292
    Heine
    Otto
    T-Mobile
    Translink
Bron: https://sure-aim.com/postnl-call-agent/

Dit mag ook gewoon en is heel gebruikelijk, immers kunnen deze bedrijven in Nederland niet genoeg laaggeschoolde vinden die hun bijstand uitkering willen inwisselen voor een baan.

Daarbij kreeg TS gewoon het juiste antwoord. Als de brief niet is aangekomen kan de verzender pas na 5 dagen een onderzoek laten starten, dit is veelal zinloos bij een brief maar noodzakelijk om de verzendkosten terug te krijgen.

Bij PostNL verdwijnen zaken... Wij werken zelf met DHL en die kunnen complete pallets logistiek kwijtraken voor dagen. Waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door Cro »

sylvesterb schreef:
16 aug 2020 10:23
Jablan schreef:
15 aug 2020 20:40
1: de klantenservice van PostNL zit in Nederland. En omdat PostNL een afspiegeling van de maatschappij wil zijn, heb je ook meertalige klantenservicemedewerkers, soms met een hoorbaar accent.
Onjuist hun klantenservice zit in Suriname, net zoals die van:

Dat is een beetje te makkelijk gesteld, het is een van de locaties waar o.a. voor PostNL klantenservice werk gedaan wordt.
PostNL heeft bijv. ook klantenservice locaties in Zwolle, Leeuwarden, Groningen en zo nog meer locaties in Nederland.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door tttlocke »

sylvesterb schreef:
16 aug 2020 10:23
[...]
Onjuist hun klantenservice zit in Suriname, net zoals die van:
[...]
Dit mag ook gewoon en is heel gebruikelijk, immers kunnen deze bedrijven in Nederland niet genoeg laaggeschoolde vinden die hun bijstand uitkering willen inwisselen voor een baan.
Dan kan een rol spelen bij de keuze die PostNL maakt, maar iets zegt mij dat kostenoverwegingen zeker een rol spelen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door Cro »

breien schreef:
16 aug 2020 18:25
Maakt het nu echt uit waar de klantenservice gevestigd is?
Gezien het feit dat TS er waarde aan lijkt te hechten en conclusies aan verbind lijkt dat wel zo te zijn voor TS.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL houdt bedrijven en consumenten voor de gek!

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
15 aug 2020 23:40
Een postbode (die dus de brieven bezorgd) die de route op de fiets of lopend doet, heeft geen scanner bij zich. Een pakketbezorger, die veelal uitbesteed wordt, heeft wel een scanner bij zich.
Dat is een achterhaalde realiteit, Neo. De postbode van vandaag de dag heeft gewoon een scanner bij zich.

Gesloten