Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Een tafelventilator is niet gek duur, bij Blokker een echt goed ding voor nog geen € 15.
Maar ze vliegen de deur uit, dus hopelijk kun je er , misschien morgen al , een scoren.
Isolatiefolie is prima aan te brengen op alleen het glas, met dubbelzijdig tape.
Laatst gewijzigd door moederslink op 14 aug 2020 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn huis is in het voorjaar nageïsoleerd. De warmte blijft nu langer in huis hangen. Isolatie heeft dus ook een duidelijk nadeel.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
14 aug 2020 22:54
Isolatiefolie is prima aan te brengen op alleen het glas, met dubbelzijdig tape.
Normaal wel. Maar hier zijn de ramen verdeeld in roeden van zo'n 40 x 45 centimeter. Per venster 6 glasvakken, 6 vensters. Ieder venster heeft dus 2 ramen van zo'n 55 centimeter breed. Daarom zit ik dus aan een soort van luiken te denken, die kun je makkelijker neerzetten en weghalen. En in de winter is het extra isolatie, want juist vanwege al die roeden heb je aan dat dubbele glas ook zo weinig.

En al brainstormend: ik moet vanwege de katten bij ieder raam op halve hoogte nog een plank maken voor de planten, want ze mieteren die dingen er iedere keer af. Tussen plank en raam blijft een centimeter of vier ruimte, dus die plank-met-planten houdt de luiken mooi op zijn plaats.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Voordat je van alles gaat aanplanten en verbouwen 😁....
misschien krijg je wel op korte termijn een andere woning.🤔

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn vorige huis had zo'n zonwering
https://www.google.com/search?q=screen+ ... e&ie=UTF-8

Ideaal. Van binnenuit kun je er doorheen kijken. Regen- en stormbestendig. Gaan makkelijk twintig jaar mee. Geen last meer van fel zonlicht en hitte.

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
14 aug 2020 22:47
Hier is momenteel inderdaad vrij weinig wind. Vreemd genoeg, want in het kustgebied waait het doorgaans een stuk harder als elders. En dan heb ik hier ook nog eens zogenaamde valwind, waardoor op bepaalde plekken niks wil groeien. Maar nu is het nada noppes. Inmiddels staat de teller op 26,5 graden. Van de week inderdaad maar eens voor een ventilator gaan kijken. Misschien dat het helpt.

Daarom vroeg ik het ook, want ik woon net als jij ook bij de kust. Het is ook buiten nu heerlijk afgekoeld, thermometer staat op 20 graden. Die verschrikkelijke klamme warme lucht is gelukkig weg.

Met een ventilator wordt het niet echt koeler, maar het windje dat het geeft, voelt wel wat aangenamer.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is hier binnen inmiddels weer 27 graden, hoe of dat ik dat voor elkaar krijg??? Het klammige wordt gelukkig wel wat minder.

Afijn, ik ga er in, morgen een dagje uitwaaien op Texel. Tenminste, dat zijn de plannen.

Een verhuizing zit er volgens mij niet meer in, ik dacht indertijd dat ik ergens in 2016 een woning zou hebben. We zijn nu dus nog eens 4 jaar verder, en nog geen enkele kans. Ja, op woningen die niemand wil. Op zijn hoogst. Maar goed, wie weet... en misschien heeft het wel zo zijn redenen, wie zal het zeggen?

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Waai ze morgen op Texel. :) :D Ik geloof er in dat alles een reden heeft.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Hier is het nog echt gortdroog en warm.
Niks wateroverlast, niks wind .
Van de week ook geen onweer , slechts heel kort een miezerig buitje.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

breien schreef:
15 aug 2020 11:11
Ook bij de textielsuper in de plaats ten zuiden van de taalgrens niet het juiste breigaren. Helemaal voor niets gewandeld. 😪
Vervelend. Waarvan heb je meer breigaren nodig? (Mag ook per PB. Als ik het kan vinden, krijg je het opgestuurd.)

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
15 aug 2020 15:25
Hier is het nog echt gortdroog en warm.
Niks wateroverlast, niks wind .
Van de week ook geen onweer , slechts heel kort een miezerig buitje.
Hier,nu weer even in zeeuws vlaanderen, vandaag twee buitjes,niet genoeg om de regenton te vullen.
Nu lekker temperatuurtje en het rommelt wat in den hoge.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Op Texel was het erg wisselvallig. Soms klammig warm, rond 11.20 uur een miniscuul buitje, en soms bewolkt met een fris windje. Op een bepaald punt was de weg rampzalig aangegeven, de kaart klopt niet, de markering klopt niet met de kaart, en de beschrijving klopt niet met wat je tegen komt.

Naja, ik heb zo'n 24 kilometer in de benen (het was ook langer dan aangegeven), een en ander betekent dat ik over niet al te lange tijd met het Westerborkpad verder kan. Er liggen nog drie etappes, waarvan de eerste een stuk is van minimaal 21 kilometer zonder enig OV onderweg, ook nauwelijks horeca. En wil ik het goed doen, dan wordt het 28 kilometer, van Rogat naar het station in Hoogeveen.

Vanwege de Corona-ontwikkelingen wil ik daar niet meer al te lang mee wachten; nu kan het nog. Over 6, 7, 8 weken misschien niet meer, dan ligt het OV misschien weer op slot.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat een vreselijk gezicht, gisteren hebben 3 overburen de laatste hand gelegd aan hun compleet betegelde voortuin. Boompjes, gras, bloemen... alles weg.
En het zijn juist nog zulke jonge mensen, het is dus niet zo dat ze vanwege hun leeftijd de tuin niet meer kunnen onderhouden. Het is niet om aan te zien.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Bij ons in de straat nieuwe bewoners. Iedereen veel groen in de tuin, nu zit er gat tussen met een manshoog hek gevangenisstijl met betegelde tuin. Ze hebben zelfs de heggen die tussen hen en de andere bewoners in stonden, zo ver teruggesnoeid, dat men geen andere keus had dan die weg te halen. Daar staan nu ook van die hekken. Aan één kant stond die heg tot en met het uiteinde van de takken op eigen grond van de buren. Hadden ze de erfgrens verkeerd bepaald. Oeps foutje...
Ben blij dat het onze buren niet zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
16 aug 2020 09:29
Wat een vreselijk gezicht, gisteren hebben 3 overburen de laatste hand gelegd aan hun compleet betegelde voortuin. Boompjes, gras, bloemen... alles weg.
En het zijn juist nog zulke jonge mensen, het is dus niet zo dat ze vanwege hun leeftijd de tuin niet meer kunnen onderhouden. Het is niet om aan te zien.
En met deze enorme plensbuien die er meer en meer zullen komen , is dit wel heel errug dom!
Waar is het verstand ? Er wordt volop gepleit voor méér groen in de wijken, de steden.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien komt er wel tegelbelasting.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat hebben mensen toch met tegels? En dan die eeuwige orde en netheid die mensen in ons land nastreven. Bwûhh.

Voortuin van mijn vorige huis:

Mispel volledig aan gort genoeid. Wingerd, klimhortensia en bamboe (niet woekerend) er uit gesloopt. Rotsooievaarsbek vervangen door plastic gras van vermoedelijk de Action.

En weg zijn de koolmeesjes en de roodborstjes.

In wat voor wereld leven we?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:
16 aug 2020 12:08
In wat voor wereld leven we?
" zigeunersaus " van Knorr gaat nu ook uit de schappen , is discriminerend. :o

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
16 aug 2020 09:29
Wat een vreselijk gezicht, gisteren hebben 3 overburen de laatste hand gelegd aan hun compleet betegelde voortuin. Boompjes, gras, bloemen... alles weg.
En het zijn juist nog zulke jonge mensen, het is dus niet zo dat ze vanwege hun leeftijd de tuin niet meer kunnen onderhouden. Het is niet om aan te zien.
Gooi even een printje van onderstaande tekst door hun brievenbus

Waarom is een tegelvrije tuin belangrijk?
Tegels weren in de tuin, waarom is dat eigenlijk belangrijk? Volgens Joop Spijker van Wageningen Environmental Research zijn er drie belangrijke redenen om tegels uit de tuin te halen.

1. Tegen de hitte

,,Met meer groen in de tuin blijft de warmte veel minder hangen. Dat heeft vooral te maken met het feit dat tegels ’s avonds en ’s nachts warmte genereren. Het kan soms wel een paar graden schelen. Het weghalen van tegels heeft vooral effect op de warmte in een stad waarbij veel mensen meedoen."

2. Minder wateroverlast

,,Een tweede belangrijke reden is de wateropvang. Minder stenen zorgt voor minder wateroverlast en het grondwater blijft beter op peil. Daar is een functie weggelegd voor particulieren, maar er is ook winst te behalen in de openbare ruimtes. Als er op beide fronten wat gebeurt, versterkt dat elkaar.”

3. Gelukkiger in groene tuin

,,De derde reden is onze mentale gesteldheid. We voelen ons mentaal beter in een groene tuin. Er is een onderzoek gedaan waaruit blijkt dat kinderen in groene wijken tien procentpunt minder vaak ADHD-medicijnen kregen voorgeschreven.”

De top 10 van plaatsen waar de meeste tegeltuinen zijn https://www.ad.nl/wonen/tegeltuinen-op- ... ~a6533125/

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zo te zien is het nog besmettelijk ook. De vierde buur op rij is zijn gras er nu aan het uithalen 😥

Plaats reactie